بررسی گلکسی A05 سامسونگ؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا

بررسی گلکسی A05 سامسونگ؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا
راهنمای مطالعه

    در بررسی گلکسی A05 سامسونگ این گوشی اقتصادی را از نظر پردازنده، دوربین، نمایشگر و باتری آن محک می‌زنیم تا ببینیم چه تفاوتی با نسل گذشته داشته و آیا می‌تواند از پس رقبای خود بر بیاید یا خیر.

    سامسونگ هر ساله با خانواده سری گلکسی A که اصلی‌ترین گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی این برند هستند، به جنگ و رقابت سایر برندها، به خصوص چینی‌ها می‌رود تا بتواند سهم بازار بیشتری را از آن خود کند. خوشبختانه سامسونگ هر سال نسبت به سال گذشته، این خانواده را با پیشرفت‌های چشم‌گیری همراه می‌کند و ما می‌توانیم به خوبی، رگه‌هایی از گوشی‌های بالارده را در اقتصادی‌ترین میان‌رده‌ها هم مشاهده کنیم. در بررسی گلکسی A05 سامسونگ، خواهیم دید که کره‌ای‌ها چگونه این گوشی ارزان‌ قیمت را با پیشرفت‌های محسوسی نسبت به نسل قبلی خود، یعنی A04 مواجه کرده‌اند و آن را به یکی از انتخاب‌های اصلی برای علاقه‌مندان به گوشی‌های اقتصادی بدل کرده است. گلکسی A04 در فهرست بهترین گوشی تا ۵ میلیون قرار داشت و باید دید گوشی A05 هم این موفقیت را تکرار می‌‌کند یا خیر.

     ویدیو بررسی گلکسی A05

    مشخصات گوشی گلکسی A05 سامسونگ در یک نگاه

    گوشی A05 سامسونگ در مهر ماه ۱۴۰۲ به بازارهای جهانی و بازار ایران راه پیدا کرد و در سه نسخه ۶۴/۴، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶ موجود است. این میان‌رده اقتصادی سامسونگ به اندروید 13 در داخل جعبه مجهز است که به اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6 می‌تواند ارتقا پیدا کند. سامسونگ وعده داده که تا چهار سال، نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید را برای این گوشی اقتصادی منتشر می‌کند که می‌تواند یکی از نقاط قوت جالب‌توجه گلکسی A05 باشد.

    قیمت گلکسی A05 با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۶ گیگابایت رم از حدود ۶.۷۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود. در این رده می‌توان گلکسی A14 نسخه ۴ گیگابایت را هم خرید. با این حال قیمت‌گذاری گلکسی A05 در وضعیت مناسبی است و طی ماه‌های آینده می‌تواند نسبت به گوشی‌های نسل گذشته و رقبای چینی بهتر هم شود.

    برند دستگاهسامسونگ
    مدل دستگاهگلکسی A05
    تاریخ عرضهمهر ۱۴۰۲
    وضعیت موجودی در ایرانموجود در بازار ایران
    سیستم‌عامل در زمان بررسیAndroid 13 - One UI 5
    فناوری شبکه ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE /4G

    بررسی گلکسی A05 از نظر طراحی

    بررسی گلکسی A05 سامسونگ

     سامسونگ در گلکسی A05 پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به نسل قبل از نظر ظاهر و حتی شکل و فرم طراحی داشته است. شاید با نگاه اول، فکر کنید که گلکسی A04 و A05 از نظر ظاهری خیلی شباهت به یکدیگر دارند، ولی به محض اینکه این دو گوشی را در دست بگیرید و نگاه واضحی با آن‌ها داشته باشید، متوجه تفاوت‌های گلکسی A05 و بلوغ زبان طراحی نسل گذشته می‌شوید.

    حس و حال بدنه گلکسی A04 سامسونگ در سال گذشته، کاملا حس یک گوشی اقتصادی را به مخاطب القا می‌کرد. سامسونگ کاملا متوجه این قضیه شده و در خانواده امسال گلکسی A، تمام سعی خود را کرده که حتی گوشی‌های اقتصادی هم ظاهری موجه، استاندارد و شیک‌تر از قبل داشته باشند. گلکسی A05 سامسونگ یک گوشی کاملا تخت است. بدنه پشتی از لبه‌ها خم نشده و حالا می‌توان فریم را از قاب تفکیک کرد

    سامسونگ آنقدر این بدنه را تمیز و خوب در آورده که به سختی می‌توان متوجه شد که ما با یک گوشی اقتصادی به اسم A05 طرف هستیم یا محصولی رده بالاتر. همچنین به جای اینکه ما یک بدنه صاف بدون طرح ببینیم، حالا بدنه پشتی هاشورهای عمودی منظمی دارد که علاوه بر القای حس زیبایی، کمک کرده تا هیچ‌گونه لک و اثرانگشت مشخصی روی بدنه نیوفتد که این یک امتیاز بزرگ در بخش طراحی محصول می‌تواند باشد.

    دیگر مورد در بررسی گوشی A05 این است که حلقه‌های دوربین و فلش با اینکه در همان جایگاه نسخه قبلی و به همان شکل طراحی شده‌اند، اما در گلکسی A05 مقدار کمی از حجم بیرون‌زدگی آن‌ها کاسته شده، کمی بزرگ‌تر شده‌اند و حلقه دور آن هم مشخص‌تر شده که همین تغییرات به ظاهر کوچک باعث شده تا تفاوت بزرگی را نسبت به قبل شاهد باشیم.

    بررسی گلکسی A05 سامسونگ

    همانطور که گفتیم، فریم گوشی حالا هویت مستقلی پیدا کرده و به قاب پشتی چسبیده نیست، اما جایگاه و حتی اندازه کلید‌های کنترل حجم صدا و پاور و همچنین اسلات سیم‌کارت و حافظه میکرو اس‌دی تغییری به خود ندیده‌اند. در بخش زیرین محصول هم می‌توانیم پورت USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را مشاهده کنیم.

    در بخش روبه‌رو، صفحه‌نمایش را داریم که تقریبا هیچ تفاوتی نسبت به نسل گذشته از لحاظ طراحی و حتی حاشیه‌های اطراف نداشته است، اما یک تغییر بزرگ و البته ریزبینانه را می‌توانیم متوجه شویم و آن، کاهش ضخامت و بیرون‌زدگی صفحه‌نمایش نسبت به بدنه است. 

    تمام این تغییرات سبب شده تا گلکسی A05 سامسونگ حداقل در بخش طراحی، یک سر و گردن بالاتر از استانداردهای قبلی گوشی‌های اقتصادی قرار بگیرد و تا حدی هم حس یک محصول پریمیوم و گران‌تر از چیزی که هست را به مخاطب القا کند. بدنه‌ای بزرگ‌تر، تخت‌تر و فاصله از یک طراحی خیلی ساده و ارزان‌قیمت، یکی از نقاط قوت به خصوص گلکسی A05 سامسونگ محسوب می‌شود.

    ابعاد (میلیمتر)۱۶۸.۸ در ۷۸.۲ در ۸.۸ میلی‌متر
    وزن (گرم)۱۹۵ گرم
    جنس پنل پشتیپلاستیک
    لایه محافظ-

    نمایشگر گلکسی A05 سامسونگ

    بررسی گلکسی A05 سامسونگ

    گلکسی A05 در بخش صفحه‌نمایش، تغییرات زیادی نسبت به نسل گذشته خود نداشته، اما یک تفاوت بزرگی که اعمال شده، ابعاد آن است. ما حالا با یک نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع PLS LCD نسبت به ۶.۵ اینچ گلکسی A04 طرف هستیم که همین قضیه سبب شده کلا با یک گوشی بزرگ و بلند قامت طرف باشیم.

    وضوح تصویر در گلکسی A05 فول اچ دی نیست و از ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل فراتر نمی‌رود که به معنی تراکم ۲۶۲ پیکسل در اینچ است.

    نرخ نوسازی آن ۶۰ هرتزی است و میزان روشنایی نمایشگر هم به ۴۰۰ نیت می‌رسد که در نوع خود کاملا مناسب است.

    استفاده از پنل PLS LCD سبب شده تا ما با زوایای دید نسبتا خوبی طرف باشیم و اگرچه نمایشگر فول اچ‌دی نیست، اما با توجه به قیمت و جایگاه این گوشی، همه چیز از شدت روشنایی در محیط‌های باز و پرنور تا زاویه تماشای صفحه، استاندارد و قابل قبول هستند.

    ما با یک گوشی اقتصادی در بطن قضیه روبه‌رو هستیم اما از طرفی، غنای رنگ نمایشگر که به ۱۶ میلیون رنگ می‌رسد، آنقدری خوب است که بتوان همچنان از نمایی زیبا و صفحه‌نمایشی باکیفیت لذت ببریم، اگر چه وضوح HD آن نمی‌تواند دقت و ظرافت پیکسل‌های یک نمایشگر فول اچ‌دی را به چالش بکشد و اگر چشمان شما به وضوح فول اچ‌دی و بالاتر عادت داشته باشد، کمی طول می‌کشد تا به نمایشگر گلکسی A05 عادت کنید.

    رقبای گلکسی A25 سامسونگ از نظر صفحه‌نمایش

    • پوکو M5s شیائومی (آمولد فول اچ‌دی)
    • موتو G22 موتورولا (IPS ال‌سی‌دی ۹۰ هرتزی 720p HD)
    • گلکسی A14 سامسونگ (PLS ال‌سی‌دی FHD)
    • ردمی نوت 11 (آمولد ۹۰ هرتز فول ا‌چ‌دی)

    ابعاد (اینچ)۶.۷ اینچ
    نوع پنلPLS LCD
    رزولوشن۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل
    حداکثر روشنایی (nits)۵۰۰
    حداکثر نرخ نوسازی (هرتز)۶۰

    دوربین گوشی گلکسی A05 سامسونگ

    بررسی گلکسی A05 سامسونگ

    ترکیب دوربین‌ها در بررسی گلکسی A05 سامسونگ تغییری نسبت به مدل سال گذشته نداشته و فقط در بخش فیلمبرداری لنز اصلی، پیشرفت‌هایی را شاهد هستیم.

    • دوربین عریض اصلی ۵۰ مگاپیکسلی
    • دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی عریض ۸ مگاپیکسلی

    بررسی دوربین اصلی  و تشخیص عمق گوشی گلکسی A05

    شاید انتظار داشته باشید که دوربین یک گوشی اقتصادی نسبتا پایین‌رده، نتواند آنقدرها خوب ظاهر شود، اما گلکسی A05 از این قاعده مستثنا است و از آنجایی که از همان دوربین‌های نسل گذشته تبعیت می‌کند، می‌توان نتایج قابل قبول و گاهی شگفت‌انگیز را از آن کسب کرد. بهترین کارکرد دوربین اصلی در محیط‌هایی با نور کافی و به خصوص نور روز است.

    تصاویر با کیفیتی بسیار بالا به ثبت می‌رسد. شفافیت تصاویر ثبت شده بالا است و اگر نخواهیم روی نقاط مختلف تصویر زوم کنیم، کلیت عکس‌ها رضایت‌بخش است

    دوربین اصلی به فوکوس خودکار با دیافراگم f/1.8 مجهز است، اما در این گوشی خبری از لرزشگیر اپتیکال، مانند مدل‌های بالاتر نیست که باعث می‌شود تا کاربر دقت بیشتری را برای ثبت تصاویر بدون لرزش خرج کند.

    بیشترین ضعفی که در مورد دوربین‌ اصلی می‌توان متوجه شد، در محیط‌های کم‌نور  و شب است. در گلکسی A05 خبری از دوربین حالت شب نیست که باعث شود تا نوردهی بیشتری به لنز اصلی برسد و نباید انتظار ثبت نتایج خارق‌العاده را از گوشی‌تان داشته باشید.

    در بخش فیلمبرداری هم دوربین اصلی می‌تواند ویدیوهایی با وضوح فول اچ‌دی به ثبت برساند، ولی خوشبختانه به خاطر استفاده از چیپ‌ست جدید، دوربین اصلی می‌تواند ویدیوهای ۶۰ فریم بر ثانیه هم ضبط کند که اتفاق مثبتی است.

    بررسی دوربین سلفی گلکسی A05 سامسونگ

    در بررسی گلکسی A05 سامسونگ، یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی می‌بینیم که نسبت به دوربین ۵ مگاپیکسلی نسل گذشته، از لحاظ ابعاد پیشرفت داشته و می‌توانیم عکس‌هایی با دقت و وضوح بیشتر را به ثبت برسانیم. همچنین لنز جدید از دیافراگم f/2.0 به جای f/2.2 نسل گذشته استفاده می‌کند که در بهبود کیفیت نتایج و عمق میدان تاثیر زیادی می‌گذارد.

    کیفیت تصاویر دوربین سلفی نسبتا خوب هستند، اما نباید انتظار زیادی از آن‌ داشته باشید. با این حال، این دوربین برای برقراری ارتباط تصویری یا ویدیو کال، کاربردی و مناسب است.

    رقبای نسبتا هم قیمت گلکسی A05 سامسونگ با دوربین‌های مشابه یا بهتر

    • ردمی 13C شیائومی (۵۰ مگاپیکسل)
    • پوکو M5s شیائومی (۶۴ مگاپیکسل + فیلمبرداری 4K@30fps)
    • موتو G22 موتورولا (۵۰ مگاپیکسل)
    • گلکسی A14 سامسونگ (۵۰ مگاپیکسل)
    • ردمی نوت 11 (۵۰ مگاپیکسل)

    دوربین‌ها۱. عریض

    ۲. تشخیص عمق

    دوربین اصلیسنسور ۵۰ مگاپیکسلی (فوکوس خودکار، دیافراگم f/1.8)
    اندازه سنسور اصلی (اینچ)-
    فوق عریض-
    اندازه سنسور فوق عریض (اینچ)-
    تله ( زوم ۲ برابر)-
    اندازه سنسور تله

    -
    امتیاز زوم DXOmark (واید تا تله)-
    سنسورهای دیگرتشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی
    امتیاز عکاسی DXOmark-
    قابلیت‌هافلاش LED 
    فیلم‌برداری 1080p@30/60fps
    امتیاز ویدیو DXOmark
    دوربین سلفی۸ مگاپیکسلی (f/2.0)
    اندازه سنسور سلفی (اینچ)-
    امتیاز سلفی DXOmark-
    فیلم‌برداری سلفی1080p@30fps

    پردازنده گوشی گلکسی A05 سامسونگ

    بررسسی

    سامسونگ در گوشی گلکسی A05 به سراغ چیپ‌ست هلیو G85 با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری از مدیاتک رفته که نسبت به چیپ قدیمی هلیو P35 گوشی گلکسی A04 پیشرفت‌های خوبی را به خود دیده است. این چیپ‌ست از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای شامل دو هسته Cortex-A75 با سرعت ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند و واحد گرافیکی Mali-G52 MC2 جای PowerVR GE8320 نسل گذشته را گرفته تا شاهد عملکرد بسیار بهتر در این بخش هم باشیم.

    در تمامی بنچ‌مارک‌ها و تست‌های عملکرد، چیپ جدید تقریبا یک سر و گردن از نسل گذشته بالاتر است. در تست‌های آنتوتو این برتری حدود ۵۰ درصد و در گیک‌بنچ بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به نسل قبل برآورد می‌شود. 

    این پیشرفت را را در واحد گرافیکی  Mali-G52 MP2 هم شاهدیم که سرعت کلاک بسیار بیشتری نسبت به نمونه قبلی دارد و گلکسی A05 می‌تواند بازی‌ها را با قدرت و سرعت بیشتری اجرا کند.

    از آنجایی که همچنان از لیتوگرافی ۱۲ نانومتری در چیپ‌ست مد نظرمان استفاده شده، باید تا حدودی انتظار داغ شدن گوشی در عملکردهای نیمه‌سنگین و سنگین را داشته باشید که البته، گلکسی A05 برای چنین کاری ساخته نشده است.

    بهترین عملکرد این گوشی را می‌توانید در کارهای روزمره و عادی مانند گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، تماشای ویدیو و پیمایش در رابط کاربری تجربه کنید. همچنین می‌توانید برخی از بازی‌های محبوب را همچنان روی این گوشی اجرا کنید. برای مثال اجرای بازی آسفالت 8 و حتی کال آو دیوتی موبایل و پابجی در این گوشی ممکن است، اما اگر با تجربه‌ آنها روی پایین‌ترین تنظیمات گرافیکی ندارید، می‌شود از انجام چنین بازی‌هایی روی گلکسی A05 لذت برد.

    نکته مهم، ظرفیت رم است. نسخه چهار گیگابایتی این گوشی تا حد زیادی می‌تواند شما را در باز کردن تعداد زیادی اپلیکیشن و کارکردهای پرسرعت، دچار مشکل کند و با کندی و لگ‌هایی مواجه شوید. با این حال اگر این گوشی را برای کارهای فوق‌العاده سبک و معمولی می‌خواهید، همین چهار گیگابایت رم هم می‌تواند کفایت کند؛ اما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید کارکرد بهتری را از این گوشی تجربه کنید، به سراغ رم ۶ گیگابایت بروید.

    در مجموع، سخت‌افزار گلکسی A05 پیشرفت‌های خوبی داشته و می‌تواند از پس امور روزمره و کارهای معمول به خوبی بر بیاید و در حد و اندازه‌های قیمتی که دارد، انتظارات را برآورده کند.

     

    پیکربندی حافظه

    گلکسی A05 سامسونگ در سه ظرفیت ۶۴/۴، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و حافظه رم راهی بازار شده است. این گوشی در ظرفیت ۶۴ گیگابایت از حافظه eMMC 5.1 استفاده کرده که نسبتا قدیمی است، اما در ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت شاهد حافظه UFS 2.2 هستیم که سرعت بیشتری دارد و در برادران بزرگ‌تر  این گوشی مانند A15 و A25 استفاده شده است.

    گلکسی A05 سامسونگ همچنین از اسلات کارت حافظه SD تا سقف یک ترابایت پشتیبانی می‌کند که این هم یک امتیاز بزرگ برای چنین گوشی اقتصادی محسوب می‌شود.

    درگاه حافظهدارد
    پیکربندی حافظه (گیگابایت)۶۴/۴، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶
    نوع حافظهUFS 2.2 در حجم ۱۲۸ گیگابایت
    eMMC 5.1 در حجم ۶۴ گیگابایت

    بررسی باتری گوشی گلکسی A05 سامسونگ

    در بررسی گوشی گلکسی A05 سامسونگ  می‌بینیم که این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مانند نسل گذشته استفاده می‌کند که البته، گوشی‌های هوشمند بسیاری از پایین‌رده‌ها تا حتی پرچمداران از همین ظرفیت استاندارد بهره می‌برند.  یکی از پیشرفت‌های گلکسی A05 در بخش باتری، استفاده از شارژ سریع ۲۵ وات بوده که در نسل گذشته به ۱۵ وات محدود شده بود. با این حال شاید عدم وجود شارژر درون جعبه، یکی از نقاط ضعف کلی این گوشی باشد.

    عملکرد باتری استاندارد است و می‌تواند یک روز کامل را در کارکردی معمول به شب برساند. با این حال اگر کارکرد شما بسیار کم باشد، حتی می‌توان روی دو تا سه روز هم حساب باز کرد.

    رقبای هم‌قیمت گلکسی A25 از لحاظ باتری

    • پوکو M5s شیائومی (۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ ۳۳ وات)
    • ریلمی C53 (۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ ۳۳ وات)
    • ردمی نوت 11 (۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ ۳۳ وات)

    ظرفیت (میلی آمپر ساعت)۵۰۰۰
    توان شارژ (وات)۲۵ وات
    شارژدهی باتری در پخش ویدیو (ساعت)-
    شارژدهی باتری در وبگردی (ساعت)-
    شارژدهی باتری در تماس (ساعت)-

     

    امکانات سامسونگ A05

    یکی از معایب گلکسی A05 نبود حسگر اثر انگشت است. بلندگوهای گلکسی A05 هم از نوع مونو هستند و نباید انتظار صدای خیلی شفاف و بلندی از آن‌ها مانند اسپیکرهای استریو داشت.

    از سمت دیگر، این گوشی به جک ۳.۵ میلی‌متری صدا برای اتصال هدفون یا کابل AUX از هر دستگاه یا بلندگوی دیگر بهره می‌برد و وجود اسلات میکرو اس‌دی هم برای افزایش حافظه، کاربرد زیادی می‌تواند باشد.

    امتیاز سامسونگ A05

    گوشی گلکسی A05 سامسونگ به چیپ‌ست هلیو G85 با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری مجهز است که توانسته عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل گذشته داشته باشد و امتیازات خوبی هم در تست‌های مختلف کسب کند. در بنچ‌مارک Geekbench تک هسته‌ای، امتیاز ۴۱۶ به دست آمده که ۱۲۴ درصد بیشتر از نتیجه همین تست در نسل گذشته است. همین وضعیت در تست چند هسته‌ای Geekbench هم وجود دارد و امتیاز ۱۳۸۱، حدود ۶۴ درصد امتیاز بیشتر را نسبت به نسل گذشته نشان می‌دهد.

    در تست Antutu 10 هم گوشی گلکسی A05 سامسونگ، امتیاز ۲۴۰۲۶۶ را به دست آورده که ۴۶ درصد پیشرفت را نسبت به گلکسی A04 نشان می‌دهد. همه چیز به خوبی نشان می‌دهد که سامسونگ گام بلندی را در بخش پردازشی و عملکردی در گوشی جدید برداشته و با یک پیشرفت خوب و قابل قبول مواجه هستیم.

     

    مزایا گلکسی A05 سامسونگ

    بهبود فوق‌العاده طراحی

    سامسونگ تا حد زیادی توانسته طراحی این گوشی اقتصادی خود را به حد کمال برساند و ما با بدنه‌ و ظاهری طرف باشیم که برخلاف نسل گذشته، بیشتر حس یک گوشی جدید با طراحی منسجم را می‌دهد تا یک گوشی اقتصادی و میان‌رده.

    چیپ‌ست قوی‌تر از نسل گذشته

    سامسونگ در این گوشی جدید خود از چیپ‌ست هلیو G85 با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری استفاده کرده که نسبت به نسل گذشته عملکردی فوق‌العاده قوی‌تر نشان می‌دهد که این قضیه، خصوصا در واحد گرافیکی بیشتر خود را نشان می‌دهد.

    صفحه‌نمایش بزرگ‌تر

    برای بسیاری، صفحه‌نمایش بزرگ‌ یک مزیت محسوب می‌شود و گلکسی A05 سامسونگ این ویژگی را داراست. این گوشی برخلاف نسل گذشته که نمایشگری ۶.۵ اینچی داشت، حالا با صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچ عرضه شده که می‌تواند نظر بسیاری را به خود جلب کند.

    کیفیت نسبتا خوب دوربین اصلی در عکاسی و فیلمبرداری

    برخلاف لقب اقتصادی گلکسی A05 سامسونگ، دوربین اصلی عریض ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی می‌تواند در نور روز و محیط‌هایی با نوردهی مناسب،  عکس‌های باکیفیت و حتی شگفت‌انگیزی را به ثبت برساند.

    پشتیبانی چهار ساله از آپدیت سیستم عامل اندروید

    یکی از ویژگی‌های این گوشی اقتصادی، پشتیبانی از چهار سیستم عامل آینده اندروید گوگل است که آینده‌ کاربری این گوشی هوشمند را تا حد زیادی تضمین می‌کند.

    پشتیبانی از کارت حافظه و جک ۳.۵ میلی‌متری

    گوشی گلکسی A05 سامسونگ از کارت حافظه میکرو SD تا یک ترابایت پشتیبانی می‌کند و از طرفی، جک ۳.۵ میلی‌متری برای اتصال هدفون و هندزفری سیمی یا کابل AUX از دستگاه‌ها یا بلندگوهای دیگر در این گوشی دیده می‌شود.

    شارژ سریع ۲۵ واتی

    برخلاف نسل گذشته که سرعت شارژ به ۱۵ وات محدود بود، شاهد پیشرفت در نسل جدید هستیم و حالا می‌توان گوشی گلکسی A05 سامسونگ را با سرعت ۲۵ وات شارژ کرد.

     

    معایب گلکسی A05

    حاشیه‌های صفحه‌نمایش

    نمی‌توان از وجود حاشیه‌‌های نسبتا زیاد در اطراف صفحه‌نمایش گلایه زیادی کرد، اما کاش سامسونگ بتواند بیش از پیش در گوشی‌های میان‌رده آینده، این حاشیه‌ها را از بین ببرد تا وسعت بیشتری از نمایش گوشی به نمایشگر اختصاص پیدا کتد.

    نبود وضوح فول اچ‌دی در نمایشگر

    مهمترین مورد در لیست معایب گلکسی A05 این است که متاسفانه وضوح صفحه‌نمایش نسبت به نسل گذشته پیشرفتی نداشته و ما با یک گوشی مجهز به نمایشگر 720p HD طرف هستیم. البته غنای رنگ بالا و استفاده از پنل PLS LCD توانسته کیفیت نمایشگر را تا حد زیادی بالا نگه دارد.

    عدم وجود حسگر اثرانگشت

    شاید بتوان یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف گلکسی A05 را عدم وجود حسگر اثر انگشت دانست که به لحاظ امنیتی، این گوشی را در مرتبه‌ای پایین‌تر قرار می‌دهد.

    عدم وجود محافظ صفحه و گواهی IP

    البته نبود گواهی IP در چنین گوشی تا حد زیادی می‌تواند قابل قبول باشد، اما گنجاندن یک محافظ صفحه گوریلا گلس می‌توانست یک پیشرفت خوب نسبت به نسل‌های گذشته این رده محسوب شود.

     

    نتیجه‌گیری

    بررسی گوشی گلکسی A05 نشان داد که این گوشی توانسته در مرتبه‌ای بالاتر از نسل گذشته خود قرار بگیرد و سامسونگ گام بلندی را برای نشان دادن یک محصول بهبود‌یافته برداشته است. طراحی بسیار زیباتر از نسل قبل در کنار وجود چیپ‌ست قوی‌تر و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، گلکسی A05 را با ارزش‌تر از قبل کرده است. البته نبود حسگر اثرانگشت و وضوح پایین صفحه‌نمایش، جزو نقاط ضعف این گوشی محسوب می‌شود. با این حال، اگر قیمت تمام شده گلکسی A05 کمی افت کند، می‌تواند به گزینه‌ای بسیار معقول و قوی برای علاقه‌مندان به گوشی‌های اقتصادی بدل شود.

    سوالات متداول در مورد گوشی آ۰۵

    معایب گوشی آ۲۵ چیست؟

    عدم وجود حسگر اثرانگشت، نبود شارژر در جعبه، نبود لرزشگیر اپتیکال، صفحه نمایش 720p HD و حاشیه‌های صفحه‌نمایش.

    قیمت گوشی گلکسی آ۲۵ چقدر است؟

    این گوشی از حدود ۴.۸ میلیون تومان برای ظرفیت  ۶۴/۴ تا ۵.۷ میلیون تومان برای ظرفیت ۱۲۸/۶ گیگابایت در بازار موجود است.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید