بهترین مارک ویلچر برقی ایرانی و خارجی

بهترین مارک ویلچر برقی ایرانی و خارجی
راهنمای مطالعه

    بهترین ویلچر برقی چیست؟ کدام برندهای خارجی و ایرانی ویلچرهای برقی مرغوب‌تری تولید می‌کنند؟ کدام مدل صندلی چرخ‌دار برقی ارزان‌تر است؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوالات حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

    ویلچر برقی یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی است که حرکت و جابه‌جایی افراد مسن، بیماران و افراد کم‌توان و ناتوان را ساده‌تر می‌کند. البته، ویلچر دستی هم همین کارایی را دارد. با این تفاوت که صندلی چرخ‌دار برقی پیشرفته‌تر است و برای حرکت‌ دادن‌اش نیازی به استفاده از دست نیست. در این مطلب، قصد داریم برخی از نمونه‌های بهترین ویلچر برقی موجود در بازار ایران را به شما معرفی کرده و ضمن آشنایی با برترین تولیدکنندگان این محصول برخی از مدل‌های ارزان قیمت را هم شناسایی کنیم.

    بهترین مارک ویلچر برقی چیست؟

    بهترین مارک ویلچر برقی چیست؟

    برخی از بهترین برندهای ویلچر برقی موجود در بازار ایران را می‌توان چنین برشمرد:

    • کامفورت
    • فراتک
    • مونوچیر
    • اسمارت چیر

    بهترین مارک ویلچر برقی خارجی

    بهترین مارک ویلچر برقی خارجی

    برخی از بهترین برندهای خارجی سازنده صندلی چرخ‌دار برقی عبارتند از:

    کامفورت (Comfort)

    کامفورت یک برند تایوانی است که برخی از انواع ویلچر برقی را با بهترین کیفیت تولید می‌کند. ویلچرهای برقی این برند از نوع تاشو و مبله هستند. البته، این شرکت در زمینه تولید ویلچرهای حمامی، معمولی و همچنین، ویلچرهای ایستای برقی و نیمه برقی هم فعالیت می‌کند. توجه داشته باشید، ویلچرهای برقی کامفورت پلاس ساخت کشور چین بوده و هیچ ارتباطی با صندلی‌های چرخ‌دار کامفورت اصل ندارند. بنابراین، در هنگام انتخاب این دستگاه حتما دقت کرده و محصولات اصل را از برند تایوانی خریداری کنید.

    اسمارت چیر (Smart Chair)

    در روند آشنایی با بهترین ویلچر برقی و برترین تولیدکنندگان آن به نام اسمارت چیر آمریکا برخورد می‌کنیم. این برند یکی موفق‌ترین ارائه‌دهندگان ویلچرهای برقی مسافرتی و سبک است. در ساخت و طراحی محصولات این شرکت از برترین فناوری‌های روز جهان بهره‌گیری شده است. داشتن باتری پر توان با ماندگاری زیاد، صندلی باکیفیت با گنجایش و تحمل وزن بالا، قابلیت جابه‌جایی و تحرک‌پذیری آسان تنها چند نمونه از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که به محبوبیت تولیدات این شرکت می‌افزایند. خوب است بدانید، قاب صندلی و دیگر اجزای فلزی آن تماما با استفاده از آلومینیوم سبک و در عین حال مستحکم ساخته شده‌اند.

     

    بهترین مارک ویلچر برقی ایرانی

    برخی از بهترین برندهای ایرانی سازنده صندلی چرخ‌دار برقی عبارتند از:

    فراتک

    شرکت فراتک یکی از موفق‌ترین تولیدکنندگان انواع ویلچر برقی در ایران است. محصولات این برند با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا طراحی شده و در بهبود شرایط زندگی سالمندان، افراد کم‌توان و افراد ناتوان تاثیرگذار بوده‌اند. در ساخت ویلچرهای فراتک از دو موتور قدرتمند با توان ۴۵۰ تا ۵۰۰ وات استفاده شده است. علاوه بر مشخصات فنی، ساختار کلی صندلی، پشتی و نشیمن‌گاه این ابزارهای کاربردی هم به‌گونه‌ای طراحی شده که قرارگیری فرد در راحت‌ترین حالت را امکان‌پذیر می‌کند. بنابراین، کاربران این محصولات بسته به شرایط می‌توانند برای مدت زمانی طولانی روی آن بنشینند و به‌سادگی تحرک داشته باشند. گاما، بتا و فاتح نام برخی از مشهورترین، پر فروش‌ترین و پر طرفدارترین مدل‌های ویلچر برقی است که توسط این برند تولید شده‌اند. در ادامه، یکی از مجهزترین مدل‌های این برند را به شما معرفی می‌کنیم:

    ویلچر برقی فراتک مدل فاتح کاپیتان

    ویلچر برقی فراتک مدل فاتح کاپیتان

    اگر دنبال بهترین ویلچر برقی ایرانی با چرخ‌های ضخیم و مقاوم هستید، پیشنهاد می‌کنیم این محصول را بررسی کنید. این مدل صندلی چرخ‌دار برقی محصول شرکت فراتک است و حداکثر تا ۱۵۰ کیلوگرم را می‌تواند تحمل کند. خود محصول حدود ۱۰۲ کیلوگرم وزن دارد و روی آن دو عدد موتور تایوانی با توان ۵۰۰ وات نصب شده است. منبع تغذیه این موتورها دو عدد باتری سیلد اسید ۱۲ ولت است که با استفاده از برق ۲۲۰ ولت شهری شارژ می‌شود. این دستگاه دارای کمک فنرهای قوی، محفظه نگهداری وسایل، کامپیوتر مرکزی و سیستم عیب‌یاب خودکار، سیستم هدایتی و کنترلی، قابلیت تنظیم زاویه صندلی، شارژ قابل حمل و زیرپایی‌های ارتوپدی و قابل تنظیم است. حداکثر سرعت این ویلچر ۱۸ کیلومتر بر ساعت است و مسیرهای شیب‌دار با شیب ۱۲ درصد را هم می‌تواند پشت سر بگذارد.

    ویژگی‌ها

    • وزن دستگاه: ۱۰۲ کیلوگرم
    • حداکثر وزن قابل تحمل: ۱۵۰ کیلوگرم
    • سرعت قابل تنظیم: تا ۱۸ کیلومتر بر ساعت
    • توان بالا رفتن از: شیب تا ۱۲ درصد
    • مشخصات موتور: ۲ عدد موتور ۵۰۰ وات ساخت تایوان
    • مشخصات باتری: ۲ عدد باتری سیلد اسید ۱۲ ولت

     

    مونوچیر

    اگر دنبال بهترین مارک ویلچر برقی می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم برند مونوچیر را هم بررسی کنید. این برند یکی دیگر از تولیدکنندگان مشهور ایرانی است که بیش‌تر در زمینه ساخت ویلچرهای برقی مسافرتی فعالیت می‌کند. محصولات این برند از کیفیت خوب، دوام بالا و موتورهای قدرتمندی برخوردارند. خوب است بدانید، باتری به‌کار رفته در موتور این ویلچرها از نوع لیتیومی بوده و توان و ماندگاری بالایی دارد. در ادامه، یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های این برند را به شما معرفی می‌کنیم:

    ویلچر برقی مونوچیر مدل 12f 250 t2

    ویلچر برقی مونوچیر مدل 12f 250 t2

    این صندلی چرخ‌دار مناسب افرادی است که می‌خواهند یک ویلچر برقی ارزان قیمت، باکیفیت و با تحمل وزن بالا خریداری کنند. اگر شما هم جزو همین گروه هستید، حتما این محصول را بررسی کنید. ساختار فلزی این دستگاه از جنس آلومینیوم سبک و در عین حال مستحکم است و حداکثر تا وزن ۱۲۰ کیلوگرم را تحمل می‌کند. وزن خود این صندلی چرخ‌دار ۲۶ کیلوگرم است و به‌راحتی حمل می‌شود. قابلیت پیمایش این دستگاه حدود ۱۰ کیلومتر است. یعنی، با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند یک مسیر ۱۰ کیلومتری را طی کند. روی این ویلچر ۲ عدد موتور ۲۵۰ وات کم‌سر و صدا نصب شده و به همین دلیل، کم‌ترین مزاحمت را برای کاربر و اطرافیان‌اش تولید می‌کند.

    ویژگی‌ها

    • وزن دستگاه: ۲۶ کیلوگرم
    • حداکثر وزن قابل تحمل: ۱۲۰ کیلوگرم
    • سرعت قابل تنظیم: تا ۷ کیلومتر بر ساعت
    • مشخصات موتور: ۲ عدد موتور ۲۵۰ وات
    • بیش‌ترین مسافت ترمز با بالاترین سرعت: ۱۲۰ سانتی‌متر

     

    ویلچر برقی تاشو

    ویلچرهای برقی تاشو به دلیل تحرک‌پذیری آسان و قابلیت حمل از پر طرفدارترین انواع صندلی چرخ‌دار به حساب می‌آیند. این محصولات از وزن پایینی برخوردارند، به‌سادگی جمع می‌شوند و داخل صندوق عقب خودرو و هر فضای محدود دیگری جا می‌گیرند. این روزها، ویلچر برقی تاشو با قابلیت تحمل وزن‌های مختلف، برای پیمودن مسافت‌های گوناگون و در ابعاد متنوع ساخته می‌شوند. در ساخت این دستگاه‌ها معمولا از موتورهای سبک‌تری استفاده می‌شود. این امر موجب کاهش وزن کلی صندلی چرخ‌دار می‌شود و حمل آن را آسان‌تر می‌کند. همچنین، در طراحی بهترین ویلچر برقی تاشو حتما زیر دستی و زیر پایی متحرک و سیستم کنترل پیشرفته منظور می‌شود. مجموع این عوامل، هدایت دستگاه را در مسیر دلخواه ساده‌تر کرده و پیاده یا سوار شدن به آن را راحت‌تر می‌کنند. فراتک و کامفورت را می‌توان به‌عنوان بهترین مارک ویلچر برقی تاشو معرفی کرد. در ادامه، چند مدل محبوب صندلی چرخ‌دار برقی تاشو را به شما معرفی می‌کنیم:

    ویلچر برقی تاشو بتا 25 فراتک

    ویلچر برقی تاشو بتا 25 فراتک

    اگر دنبال بهترین ویلچر برقی تاشو با قابلیت دور در جا می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم این محصول را بررسی کنید. این مدل صندلی چرخ‌دار برقی تاشو محصول شرکت خوش‌نام فراتک است و حداکثر تا ۹۰ کیلوگرم را می‌تواند تحمل کند. در صورت شارژ کامل، این ویلچر متناسب با وزن کاربر و شیب مسیر می‌تواند تا ۱.۵ ساعت به‌طور مستمر حرکت کند و حدود ۳۰ کیلومتر را پشت سر بگذارد. خود محصول حدود ۴۹ کیلوگرم وزن دارد و روی آن دو عدد موتور تایوانی با توان ۲۵۰ وات DC نصب شده است. منبع تغذیه این موتورها دو عدد باتری سیلد اسید ۱۲ ولت است که با استفاده از برق ۲۲۰ ولت شهری ظرف ۵ ساعت کاملا شارژ می‌شود. این دستگاه دارای شارژ قابل حمل، چراغ و صندلی با ارتفاع ۹۴.۵ سانتی‌متر است. البته، ارتفاع دستگاه بدون صندلی به ۵۴ سانتی‌متر می‌رسد. راستی، ارتفاع زیر آرنجی و زیر پایی این صندلی چرخ‌دار را می‌توان تنظیم کرد.

    ویژگی‌ها

    • وزن دستگاه: ۴۵ کیلوگرم
    • حداکثر وزن قابل تحمل: ۹۰ کیلوگرم
    • سرعت قابل تنظیم: تا ۹ کیلومتر بر ساعت
    • توان بالا رفتن از: شیب تا ۱۲ درصد
    • مشخصات موتور: ۲ عدد موتور ۲۵۰ وات DC
    • زمان شارژ مجدد: ۵ ساعت برای شارژ کامل

    ویلچر برقی تاشو فراتک مدل سوپر گاما

    ویلچر برقی تاشو فراتک مدل سوپر گاما

    این صندلی چرخ‌دار با قابلیت تحمل وزن تا ۱۲۰ کیلوگرم بهترین ویلچر برقی تاشو برای افرادی است که در این محدوده وزن قرار دارند. این دستگاه دارای ۲ عدد موتور ۵۰۰ وات DC تایوان است که با ۲ عدد باتری جدا شونده از نوع سیلد اسید ۱۲ ولت کار می‌کنند. شارژ مجدد و کامل این باتری‌ها از طریق اتصال به برق ۲۲۰ ولت شهری انجام می‌شود و حدود ۷ ساعت طول می‌کشد. سرعت این ویلچر برقی تا ۱۵ کیلومتر بر ساعت قابل تنظیم است و توان حرکت در شیب ۱۲ درصد را هم دارد. از دیگر امکانات این صندلی چرخ‌دار برقی می‌توان به برخورداری از چراغ، فلاشر، کمربند ایمنی، شارژ قابل حمل و زیر پایی و زیر آرنجی متحرک اشاره کرد. ارتفاع این دستگاه با صندلی ۹۶ سانتی‌متر است. درضمن، افزودن زیرپایی و گردنی ارتوپدی، آنتی تی پی او، سیستم چراغ و کیف خرید به این ویلچر امکان‌پذیر است.

    ویژگی‌ها

    • وزن دستگاه: ۶۰ کیلوگرم
    • حداکثر وزن قابل تحمل: ۱۲۰ کیلوگرم
    • سرعت قابل تنظیم: تا ۱۵ کیلومتر بر ساعت
    • توان بالا رفتن از: شیب تا ۱۲ درصد
    • مشخصات موتور: ۲ عدد موتور ۵۰۰ وات DC
    • زمان شارژ مجدد: ۷ ساعت برای شارژ کامل

     

    ویلچر برقی تاشو فراتک مدل گاما XL45

    ویلچر برقی تاشو فراتک مدل گاما XL45

    این محصول با تحمل وزن حداکثر تا ۱۵۰ کیلوگرم بهترین ویلچر برقی برای کاربران سنگین‌وزن است. خود دستگاه حدود ۵۸ کیلوگرم وزن دارد و در مقایسه با بسیاری از مدل‌های مشابه سبک‌تر بوده و جابه‌جایی و حمل‌اش آسان‌تر است. سرعت این صندلی چرخ‌دار برقی تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت قابل تنظیم است و درست مانند مدل‌های بالا می‌تواند شیب ۱۲ درصد را هم به راحتی پشت سر بگذارد. این دستگاه مجهز به ۲ عدد باتری ۴۵۰ وات DC تایوان از نوع سیلد اسید ۱۲ ولتی است که برای شارژ کامل از طریق برق ۲۲۰ ولت شهری به حدود ۴ ساعت زمان نیاز دارد. از مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به داشتن سیستم هدایت آسان، زیر آرنجی و زیرپایی متحرک، چراغ و فلاشر، کمربند ایمنی، شارژ قابل حمل، سیستم کنترل و عیب‌یاب هوشمند، قابلیت دور در جا و کیف جانبی اشاره کرد. ارتفاع این ویلچر برقی ۹۶ سانتی‌متر است و قطعاتی مانند زیرپایی و گردنی ارتوپدی، آنتی تی پی او، سیستم چراغ و کیف خرید را می‌توان به آن اضافه کرد.

    ویژگی‌ها

    • وزن دستگاه: ۵۸ کیلوگرم
    • حداکثر وزن قابل تحمل: ۱۵۰ کیلوگرم
    • سرعت قابل تنظیم: تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت
    • توان بالا رفتن از: شیب تا ۱۲ درصد
    • مشخصات موتور: ۲ عدد موتور ۴۵۰ وات DC
    • زمان شارژ مجدد: ۴ ساعت برای شارژ کامل

    سخن آخر

    در این مطلب، ضمن معرفی برخی از مدل‌های بهترین ویلچر برقی برایتان از برترین مارک‌هایی که گفتیم که در بازار ایران وجود دارند. نظر شما چیست؟ آیا تا به‌حال از این برندها استفاده کرده‌اید؟ کدام را بیش‌تر می‌پسندید؟ ترجیح می‌دهید چه مدلی را خریداری کنید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌ها و تجربیات‌تان را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

    منبع:
    نیلوفر مغازه‌ای
    تیتر رو بگیر؛ درباره‌اش حسابی تحقیق کن؛ به کلید واژه‌ها دقت کن؛ ساده و روان بنویس؛ الگوریتم‌ها رو دریاب؛ با مخاطب ارتباط برقرار کن و به مهم‌ترین پرسش‌هاش جواب بده. شغل من همینه. هر روز توی اقیانوسی از کلمات غوطه‌ورم و باید موضوعات جالب و متنوعی رو یاد بگیرم. در نهایت، تلاش می‌کنم حاصل بررسی‌ها و آموزه‌هام رو به ساده‌ترین شکل ممکن با شما به اشتراک بذارم.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید