علت غذا نخوردن سگ کشف شد! [جدول علت‌ها + راهکار]

علت غذا نخوردن سگ کشف شد! [جدول علت‌ها + راهکار]
راهنمای مطالعه

    سگ شما ممکن است به دلایل گوناگون از جمله بیماری، گرمازدگی، فحلی (سگ‌های ماده) و یا بد مزه و بی‌کیفیت بودن و حتی عدم علاقه به طعم و مزه‌ غذا دچار بی‌اشتهایی، کم‌ اشتهایی و بد غذایی شود که در هر صورت این وظیفه شماست که به عنوان سرپرستی مسئول علت را ریشه یابی کرده و شرایطی را فراهم کنید تا سگ دلبنتدتان دوباره به خوردن وعده‌های غذایی روزانه‌اش تشویق شود.

    اگر علت غذا نخوردن سگ شما ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای مثل اختلالات گوارشی و کلیوی، انسداد روده، مشکلات دهانی و دندانی، افسردگی و مواردی از این دست باشد که مطمئن‌ترین راه مراجعه به دامپزشک متخصص و انجام آزمایش‌های بالینی است اما اگر این مشکل به خاطر تکراری بودن، کیفیت پائین و نوع غذای سگ است به راحتی می‌توانید با تهیه غذاهایی مغذی، خوش طعم و مفید از لیست محصولات متنوع موجود در فودلی، سگ پشمالویتان را به خوردن خوراکی لذیذ دعوت نمائید.

    عدم آگاهی بعضی از سرپرستان سگ نسبت به تنوع غذایی این پت‌ها، خود عاملی جدی برای بی‌اشتهایی و غذا نخوردن آن‌ها است. درست است که غذای سگ باید حاوی مهم‌ترین منابع غذایی مورد نیاز او یعنی پروتئین، فیبر، مواد معدنی، ویتامین و اسیدهای چرب ضروری باشد اما در کنار این فاکتورها لازم است به کیفیت غذای انتخابی، طعم، مزه و سلیقه سگ خود نیز توجه کرده و به آن احترام بگذارید.

    تنوع فردی سگ‌ها و ترجیحات غذایی آن‌ها همان نکته طلایی است که برندهای معتبر تولید کننده غذای سگ در جهان هم‌چون رویال کنین، وودوو، رفلکس، نوتری پت و ... تلاش می‌کنند تا با مد نظر قرار دادن آن و سطح نیازهای غذایی هر نژاد، بهترین فرمولاسیون غذایی را در طعم و مزه‌های ماندگار تولید و در قالب غذاهای خشک و مرطوب به بازار عرضه نمایند.

    سگ پشمالوی شما از هر نژاد و با هر وزن، سن و وضعیتی که باشد می‌توانید غذایی مناسب برای اون تهیه کنید چرا که کمپانی‌های بزرگ تولید کننده غذای پت‌ انواع و اقسام غذاهای خشک، پوچ، خورشتی و کنسروی سگ را در حجم و اندازه و طعم‌های مختلف تولید کرده‌اند. ترکیب محتویات این غذاها با عصاره‌های طبیعی و گیاهی مختلف مانند عصاره گوشت و مرغ، خار مریم، رزماری و ... باعث می‌شود تا شامه و قدرت چشایی سگ تحریک شده و با اشتیاق بیشتری غذای خود را میل کند.

    اگر این سطح از تنوع، شما را در انتخاب بهترین غذای سگ سردرگم می‌کند کافی است به فروشگاه اینترنتی فودلی مراجعه کرده و با توجه به دسته بندی غذای سگ و فیلتر کردن آن بر اساس برند و وزن محصول، سن سگ و نژاد او در کمترین زمان به غذاهای مختلف مد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

    یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های غذاهای تجاری سگ این است که حتی اگر علت غذا نخوردن حیوان پشمالوی شما به خاطر ابتلا به امراض مختلف باشد امکان خرید غذای رژیمی برای سگ‌تان نیز وجود دارد. این محصولات که در لاین غذاهای درمانی قرار می‌گیرند متناسب با نوع بیماری سگ‌‌ها دسته بندی شده‌اند که در زیر به بعضی از معروف‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

    • غذای رنال سگ: سگ‌های بد غذا و مبتلا به بیماری‌های کلیوی

    • غذای دنتال سگ: مختص بهبود مشکلات دندانی و جلوگیری از بوی بد دهان، شکل گیری پلاک و تارتار

    • غذای هایپوآلرژنیک سگ: مخصوص سگ‌های مبتلا به آلرژی و حساسیت

    • غذای هپاتیک سگ: مناسب برای سگ‌های بد غذا مبتلا به مشکلات کبدی

    • غذای یورینری سگ: مختص مشکلات ادراری

    • غذای کاردیاک سگ: مناسب برای بیماری‌های قلبی و عروقی

    البته تعدادی از کمپانی‌ها مانند رویال کنین به طور خاص محصولاتی مختص مشکلات بد غذایی سگ‌ها نیز طراحی کرده‌اند مثلا غذای خشک سگ نژاد کوچک رویال کنین مغزدار بوده و با ترکیب طعم‌های لذیذ توانسته‌است مزه‌ای شگفت‌انگیز برای سگ‌ها ایجاد کند تا از این طریق اشتهای آن‌ها را برای خوردن غذایشان تقویت کند.

    به یاد داشته‌باشید که مصرف بعضی از این غذاها نیاز به دستور و تجویز دامپزشک متخصص دارند که در صورت عدم دسترسی به متخصص تغذیه سگ، می‌توانید از دانش و تجربه دامپزشکان حاذب عضو در مجموعه فودلی استفاده کنید. متخصصین این دپارتمان به صورت کاملا رایگان و در کمال تعهد و عشق به سلامت و شادابی پت دلبند شما، آمادگی لازم جهت ارائه هرگونه مشاوره تخصصی در زمینه انتخاب بهترین غذا، رفع مشکلات سلامتی و نحوه نگه‌داری بهتر از سگ‌تان را دارند.

    در صورت عدم تمایل سگ‌ به خوردن غذا شما می‌توانید با ارائه اطلاعات ابتدایی درباره وزن، سن، نژاد، حساسیت‌های احتمالی و وضعیت سلامت او از مشاورین این مجموعه بخواهید که یک برنامه غذایی سفارشی، متعادل شده و متناسب با ویژگی‌های منحصربه‌فرد سگ‌تان را برایش تنظیم نمایند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم با ۱۱ علت غذا نخوردن سگ آشنا شوید.

    در پروسه خرید غذا برای سگی که تمایلی به خوردن غذا ندارد به این موضوع توجه داشته‌باشید که غذاهای خشک ماندگاری بالاتری نسبت به غذاهای مرطوب دارند بنابراین، اگر سگ‌تان با اکراه غذا می‌خورد احتمال فاسد شدن مانده غذایش کمتر است اما غذاهای کنسروی و پوچ بعد از باز شدن درب حتما باید در یخچال نگه‌داری شده و مانده غذا نیز دور ریخته شود.

    از طرف دیگر غذا نخوردن سگ به هر دلیل که باشد در نهایت روی توان جسمی و شرایط روحی او اثر بد می‌گذارد در نتیجه ممکن است کلافه‌تر از آن باشد که هنگام تهیه غذا شما را همراهی کند. در این شرایط بهترین کار دریافت مشاوره از دامپزشکان متخصص فروشگاه آنلاین غذای حیوانات خانگی فودلی به شماره تماس (۰۹۱۰۷۱۷۳۷۲۷) است که با حوصله و به صورت شبانه‌روزی آماده‌ی راهنمایی شما هستند.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید