بررسی پوکو X6 پرو شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا

بررسی پوکو X6 پرو شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا
راهنمای مطالعه

    پوکو X6 پرو آمده تا میراث از دست رفته گوشی‌های سری X را زنده‌کنند. در بررسی پوکو X6 پرو سخت افزار، دوربین، نمایشگر، باتری و نرم افزار این گوشی پوکو را محک می‌زنیم تا شما با اطلاعات کامل‌تری برای خرید این گوشی اقدام کنید.

    گوشی پوکو X6 پرو تلاشی جدید از این شرکت است تا بعد از پوکو X3، دوباره بتوانند با گوشی‌های این سری سهم قابل‌توجهی از بازار را به دست بیاورند.

    محبوب‌ترین سری گوشی‌های این شرکت که همواره مورد استقبال خریداران در بازار قرار می‌گیرند، سری X است. برای توصیف گوشی‌های این سری تنها به دو واژه نیاز داریم: کامل و ارزان. نقطه اوج محبوبیت گوشی‌های این سری با عرضه پوکو X3 آغاز شد و متاسفانه نسخه‌های بعدی نتوانستند که رکورد فروش پوکو X3 را بشکنند. 

    طراحی و کیفیت ساخت

    طراحی پوکو X6 پرو

    حس خوب در دست گرفتن یک دستگاه پرمیوم؛ این جمله، کامل‌ترین تعریفی است که می‌توانیم جایگزین جملات قصار و بلند بالا در مورد حس اولیه در دست گرفتن پوکو X6 پرو، کنیم. زمانی که شما این دستگاه را برای اولین بار در دست می‌گیرید، حتما این سوال در ذهن‌تان شکل خواهد گرفت که "درست سفارش دادم؟" و خب باید بگوییم که بله؛ سفارش‌تان مشکلی نداشته است! البته، این حس جذاب به دلیل استفاده از آلومینیوم یا هر فلز دیگری در ساخت پوکو X6 پرو نیست؛ چرا که این دستگاه تماما از پلاستیک ساخته شده است. 

    پوکو X6 پرو دارای ابعاد ۱۶۰.۶ در ۷۳.۴ در ۸.۲۵ میلی‌متر و وزن ۱۸۶ گرمی است. برخلاف چیزی که در مدل معمولی دیده بودیم، پوکو X6 پرو به یک لایه محافظ نمایشگر از نوع گوریلا گلس ۵ مجهز شده است که پیشرفت خوبی در مقایسه با نسل‌های قبلی به حساب می‌آید. این گوشی در سه رنگ مشکی، زرد و خاکستری به بازار عرضه شده است که ما نسخه مشکی را برای بررسی در اختیار داشتیم. جدای از طراحی تکراری پنل پشتی که ماژول‌های دوربین شبیه تعدادی از گوشی‌های سری K شرکت شیائومی است، ما با مشکل به جا ماندن اثر انگشت هم مواجه شدیم.

    شاید با خود تصور کنید که به جا ماندن این اثر انگشت‌ها به دلیل پلاستیکی بودن پنل پشتی آنچنان به چشم نمی‌آید؛ اما باید بگوییم که سخت در اشتباهید. پوکو در ساخت این مدل از مواد براق و آینه مانند استفاده کرده و کوچک‌ترین اثر انگشتی روی آن باقی خواهد ماند؛ البته نه به اندازه پنل‌های پشتی شیشه‌ای براق برخی از گوشی‌ها.

    پوکو X6 پرو زرد رنگ از نظر وزن و قطر کمی با دو مدل دیگر فرق دارد. پوکو در ساخت پنل پشتی این مدل از چرم مصنوعی استفاده کرده است و به همین دلیل، هم چسبندگی بیشتری روی سطوح خواهد داشت و هم شما با خیال راحت‌تری می‌توانید آن را در دست بگیرید. البته، ما تجربه استفاده از گوشی‌های با پنل پشتی چرمی زیادی از جمله ال‌جی G4 را داشتیم که متاسفانه تمامی آن‌ها بعد از مدتی پوسته‌پوسته می‌شوند؛ پس به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما از این دستگاه با قاب استفاده کنید.

    درست مانند مدل معمولی، پوکو X6 پرو هم دارای گواهی IP54 برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب است. جدای از گرد و غبار، عدد ۴ در پایان اسم این گواهی گویای این موضوع است که مقاومت خوبی در برابر پاشش‌های شدید از تمام جهات دارد.

    یکی از بهترین قسمت‌های طراحی این گوشی مربوط به پنل جلویی است؛ جایی که حاشیه‌های نمایشگر به کمترین میزان ممکن رسیده و عملا شاهد نسبت نمایشگر به پنل بیش از ۹۰ درصدی هستیم.

    رقیب‌های پوکو X6 پرو در بخش طراحی و ساخت:

    • سامسونگ گلکسی S21 FE
    • ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس
    • آنر X9b
    • سامسونگ گلکسی A54
    • ناتینگ‌فون ۱

    نمایشگر Poco X6 Pro

    نمایشگر پوکو X6 پرو

    اولین چیزی که بعد از روشن کردن دستگاه نظر شما را به خودش جلب خواهد کرد، کیفیت بالای نمایشگر است. پوکو X6 پرو همان به نمایشگری با همان اندازه سال قبل، ۶.۶۷ اینچی، اما با وضوح ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل یا ۱.۵K به دست خریداران خواهد رسید. وضوح نمایشگر در نسل قبلی ۱۰۸۰P بود. با یک ضرب و تقسیم ساده متوجه خواهیم شد که این نمایشگر دارای تراکم پیکسلی ۴۴۶ پیکسل بر هر اینچ است.

    با این حال، قابل توجه‌ترین قابلیت این نمایشگر، پشتیبانی از دالبی ویژن است که می‌تواند تا ۱۸۰۰ نیت روشنایی را به شما ارائه دهد. البته، حداکثر روشنایی این نمایشگر در زمانی که نیاز به تقویت وجود نداشته باشد، تا ۱۲۰۰ نیت می‌رسد.

    یکی از قابلیت‌های جذاب نمایشگر پوکو X6 پرو، نرخ نوسازی متغیر آن است. ما این قابلیت را بیشتر در گوشی‌های پرچم‌دار می‌دیدیم و حالا پای آن به یک گوشی میان‌رده قدرتمند باز شده است. این قابلیت باعث خواهد شد تا نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر X6 پرو در زمان‌هایی که محتوایی مانند فیلم سینمایی در حال پخش است، به ۶۰ هرتز برسد تا هم عمر نمایشگر افزایش پیدا کند و هم شارژدهی به میزان قابل توجهی بیشتر شود.

    پوکو یک حالت دیگر را هم در اختیار خریداران قرار داده که با استفاده از آن می‌توانند نرخ نوسازی نمایشگر را برای هر برنامه به صورت اختصاصی مشخص کنند. به عنوان مثال، شما تمایل دارید که نرخ نوسازی در بازی‌هایی مانند Clash of Clans بیشتر از ۶۰ هرتز نباشد، اما در بازی کال آف دیوتی موبایل به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیاز دارید؛ با استفاده از این قابلیت می‌توانید نرخ نوسازی را شخصی‌سازی کنید.

    پوکو X6 پرو از انواع HDR، مانند دالبی ویژن، پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب شما می‌توانید در برنامه سرویس‌های استریم ویدیو مختلف، مثل نتفلیکس یا حتی یوتیوب، چنین محتوایی را مشاهده کنید. به عنوان بخشی از قابلیت Ultra HDR اندروید ۱۴، شما همچنین برای تصاویر موجود در گالری خود می‌توانید از فناوری HDR هم استفاده کنید. البته، این قابلیت در پوکو X6 پرو با نام Pro HDR شناخته می‌شود و به صورت پیش‌فرض فعال نیست؛ بنابراین باید به تنظیمات گالری خود بروید و آن را روشن کنید.

    اسپیکر

    پوکو X6 پرو در قسمت بالایی و پایین خود یک بلندگو دارد تا صدای استریو را به بهترین شکل ممکن به شما ارائه دهد. ما در بررسی‌های خود روی اکثر گوشی‌هایی که از بلندگوی مکالمه به عنوان بلندگوی استریو دوم استفاده می‌کنند، متوجه شدیم که کیفیت صدای استریو خوبی ارائه نمی‌دهند و پوکو با فهم درست این موضوع،‌ سراغ استفاده از دو اسپیکر فیزیکی رفته است.

    یکی از قابلیت‌های جذاب این سیستم بلندگوها،‌ انطباق با نوع در دست‌گیری شما است؛ یعنی در حالت عمودی،‌ بلندگوی بالایی همان کانال سمت چپی است و اگر شما گوشی را در حالت افقی در دست‌تان بگیرید، پوکو X6 پرو کانال‌ها را مطابق با جهت‌گیری گوشی در فضا تنظیم خواهد کرد.

    این گوشی از نظر بلندی صدا درست مانند مدل قبلی خود، کیفیت بسیار خوبی دارد؛ اما متاسفانه باز هم شاهد بیس ضعیفی در صدا هستیم و بعد از مدتی استفاده احتمالا ترجیح دهید که برای گوش دادن به موسیقی سراغ استفاده از هدفون بروید.

    رقیب‌های پوکو X6 پرو در بخش نمایشگر و بلندگو:

    • سامسونگ گلکسی S21 FE
    • موتورولا G84
    • آنر X9a
    • سامسونگ گلکسی A54
    • ناتینگ‌فون ۱

    بررسی دوربین پوکو X6 پرو

    پوکو X6 پرو از سه ماژول واید، اولترا واید و ماکرو استفاده می‌کند و طی بررسی متوجه شدیم هیچ‌کدام از این دوربین‌ها آن‌طور که باید کیفیت مناسبی ندارند. در واقع،‌ پوکو در تمام سال‌های فعالیت خود نشان داده که تمرکز خاصی روی دوربین‌های گوشی‌های خود ندارد و معمولا کیفیت پایین‌تری در مقایسه با اکثر رقبای‌شان در بازه قیمتی مشابه ارائه می‌دهند.

    البته، پوکو در سال‌های قبلی سراغ استفاده از سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصل هم رفت،‌ اما آنطور که باید موفق نبود و امسال از سنسوری کوچک‌تر و ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کرده اما با توجه به گشودگی دیافراگم بیشتری در مقایسه با نسل قبلی و همچنین استفاده از لرزشگیر اپتیکال،‌ تقریبا هیچ تفاوتی میان عکس‌های ثبت شده با X6 پرو و X5 پرو وجود نداشت.

    نمونه تصاویر دوربین اصلی پوکو X6 پرو (منبع: GSMArena):

    نمونه تصاویر دوربین پوکو X6 پرو در حالت پرتره:

    شما با استفاده از این سنسور می‌توانید فیلم‌برداری با وضوح 4K با نرخ فریم ۲۴ و ۳۰ فریم‌برثانیه داشته باشید و در کمال تعجب خبری از نرخ‌فریم ۶۰ در آن نیست؛ البته می‌توانیم امیدوار باشیم که با توجه به قدرت پردازشی بهتر و قدرتمندتر X6 پرو، پوکو با انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری این قابلیت را به پوکو X6 پرو اضافه کند.

    نمونه تصاویر دوربین اصلی پوکو X6 پرو با زوم دو برابری:

    پوکو برای دوربین فوق عریض هم سراغ سنسوری ۸ مگاپیکسلی با ابعاد 1/4.0 اینچی رفته که ما قبلا آن را در گوشی پوکو F5 هم دیده بودیم. این دوربین میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای دارد و با گشودگی دیافراگم f/2.2 خود،‌ می‌تواند تصاویر نسبتا مناسبی را ثبت کند. پیشنهاد ما این است که در صورت امکان، به جای استفاده از این دوربین فوق عریض، فاصله خود را با سوژه بیشتر کنید تا با دوربین اصلی دستگاه توانایی ثبت از منظره موردنظرتان را داشته باشید.

    نمونه تصاویر دوربین التراواید پوکو X6 پرو:

    دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی پوکو X6 پرو با اندازه 1/3.06 اینچی هم در داخل حفره تعبیه شده روی نمایشگر قرار دارد. براساس تجربه چند روزه استفاده از این دستگاه، متوجه شدیم که کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین نسبتا بیشتر از نسل قبلی است و در شرایط نوری مناسب احتمالا شما را غافل‌گیر خواهد کرد.

    نمونه تصاویر دوربین سلفی پوکو X6 پرو:

    دوربین دیگری که در پشت این دستگاه به چشم می‌خورد، ماکرو است. دوربین ماکرو به کار رفته در پوکو X6 پرو، سنسور دو مگاپیکسلی با ابعاد 1/5.1 اینچی دارد که تقریبا در تمام گوشی‌های پوکو و حتی شیائومی و زیرمجموعه‌هایش استفاده می شود. گشودگی دیافراگم این دوربین f/2.4 و با کمی محاسبه متوجه خواهیم شد که شما برای ثبت بهترین تصاویر ماکرو،‌ باید گوشی را در فاصله ۴ سانتی‌متری از سوژه نگه دارید.

    رقیب‌های پوکو X6 پرو در بخش دوربین:

    • سامسونگ گلکسی S21 FE
    • پیکسل 6a
    • ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس
    • سامسونگ گلکسی A54
    • ناتینگ‌فون ۱

    بررسی سخت‌افزار پوکو X6 پرو 

    گیمینگ پوکو x6 پرو

    از همان روزهای اولی که پوکو وارد بازارهای بین‌المللی شد، نشان داد که قصد دارد تا با قیمتی بسیار مناسب، به‌روزترین و بهترین سخت‌افزار ممکن را به دست مشتریان خود برساند. در گوشی پوکو X6 پرو هم این داستان دوباره تکرار شده است؛ جایی که شاهد یک سنت‌شکنی از سوی پوکو هستیم و دیگر از تراشه‌های ساخت کوالکام در گوشی‌های خود استفاده نکرده است.

    این شرکت چینی برای اولین بار از تراشه دیمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا شرکت مدیاتک در X6 پرو استفاده کرده است. این تراشه ۵ نانومتری، در دل خود هشت هسته پردازشی دارد که عبارتند از چهار هسته قدرتمند Cortex-A715 با فرکانس‌های ۳.۳۵ برای یک هسته و ۳.۲۰ گیگاهرتز برای باقی هسته‌ها و چهار هسته بهینه با فرکانس ۲.۲۰ گیگاهرتز.

    هوش مصنوعی در گوشی‌های امروزی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و مدیاتک با نیم‌نگاهی به این موضوع، سراغ استفاده از ماژول APU 780 رفته که این توانایی را دارد تا ۱۰ میلیارد پارامتر مختلف از مد‌ل‌های زبان بزرگ را بدون حتی یک ثانیه اتصال به اینترنت، پردازش کند. در کنار هسته‌های پردازشی و APU، در دیمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا از پردازنده گرافیکی جدید Mali-G615 MC6 استفاده شده که می‌توانیم روی آن برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌های منتشر شده روی موبایل برای مدت زمان طولانی و همچنین خروجی پایدار تصویر حساب کنیم.

    مدیاتک بعد از مدت زمان زیادی که در بازار حضور پررنگی نداشت، توانسته تراشه‌ای تولید کند که تا ۳۰ درصد مصرف کمتر و تا ۲۰ درصد عملکرد پردازشی بهتری در مقایسه با رقبا دارد. این قدرت بیشتر پردازشی در زمان اجرای بازی‌های ویدیویی یا پردازش‌های سنگین با گوشی خودش را بیشتر نشان می‌دهد؛ جایی که ما در استفاده‌های طولانی مدت متوجه شدیم که پوکو X6 پرو با مهار گرمای ایجاد شده توسط تراشه و چیپست، عملکرد بهتری در مقایسه با تمام رقبای در بازه قیمتی خود دارد و حتی در بسیاری از موارد توانست که تبدیل به رقیبی جدی برای گوشی‌های پرچم‌دار دیگر شرکت‌ها شود.

    رقیب‌های پوکو X6 پرو در بخش سخت‌افزار:

    • ناتینگ‌فون ۱
    • سامسونگ گلکسی S21 FE
    • پیکسل 6a
    • موتورولا اج ۳۰
    • سامسونگ گلکسی A54

    نرم‌افزار

    نرم افزار پوکو X6 پرو

    تقریبا در سال گذشته بود که شیائومی اعلام کرد قصد دارد تا از این به بعد از سیستم‌عامل اختصاصی خود با نام HyperOS در دستگاه‌هایش استفاده کند و حالا، گوشی پوکو X6 پرو اولین دستگاه از این شرکت چینی است که HyperOS را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. البته، این گوشی هنوز هم رابط کاربری MIUI را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و در آینده بسیار نزدیک با انتشار یک به‌روزرسانی قرار است که HyperOS را دریافت کند. برخی از دستگاه‌های دیگر، مانند شیائومی 13T پرو و ۱۳ پرو هم به‌تازگی به‌روزرسانی مربوط به HyperOS را دریافت کرده‌اند.

    یکی از اصلی‌ترین تغییراتی که در HyperOS ایجاد شده، مربوط به کنترل سنتر است؛ جایی که حالا برای حذف تگ‌های متن آیکون‌ها بازطراحی شده است. از آنجایی که اکثر این آیکون‌ها هم شامل بازطراحی شده‌اند، احتمالا در روزهای اول دچار برخی اشتباهات شوید و رفته رفته به این آیکون‌ها عادت کنید.

    یکی از قابلیت‌های جذاب MIUI، امکان شخصی‌سازی گسترده آن بود و حالا HyperOS با گزینه‌های بیشتر برای شخصی‌سازی صفحه قفل و قسمت‌های دیگر، دست شما را بازتر از قبل می‌گذارد. انواع طرح‌های پیش‌فرض در دسترس قرار دارند که هر کدام دارای ساعتی متمایز و صفحه AOD خاص خود هستند.

    ما این قابلیت را در نسخه‌های اخیر سیستم‌عامل iOS هم دیده بودیم و حالا نسخه‌ای کامل‌تر از آن در HyperOS تعبیه شده است. فونت مورد استفاده در تمام قسمت‌های سیستم‌عامل هم عوض شده و حالا پوکو X6 پرو به جای MiSans از HySans استفاده می‌کند. قابلیت Multi-Window هم با دکمه‌های جدید و همچنین اضافه شدن قابلیت‌های بیشتر،‌ به سمت بهینه‌تر شدن رفته است.

    یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی پوکو X6 پرو، Task Switcher متفاوت آن است. شما برای جابه‌جایی میان برنامه‌های مختلف در گوشی‌های هوشمند اندرویدی، باید وارد Task Switcher شوید که این فضا در گوشی‌های شیائومی به صورت افقی و کلاسیک است و حالا با یک بازطراحی زیبا، گوشی‌های پوکو به Task Switcher دو ستونه مجهز شده‌اند.

    در کنار تمام قابلیت‌های گفته شده، یک ابزار مخصوص بازی با نام Game Center/Game Turbo در HyperOS تعبیه شده است که ویژگی‌های نسبتا خوبی برای کمتر کردن وقفه‌ها در زمان اجرای بازی و همچنین ضبط صفحه نمایش و نشان دادن فریم‌ریت در زمان بازی‌ها دارد.

    رقیب‌های پوکو X6 پرو در بخش نرم‌افزار:

    • سامسونگ گلکسی S2۱ FE
    • پیکسل 6a
    • موتورولا اج ۳۰
    • سامسونگ گلکسی A54
    • ناتینگ‌فون ۱

    امکانات پوکو X6 پرو 

     در سمت راست دستگاه دکمه‌های فیزیکی کنترل صدا و پاور دستگاه قرار دارند و در بالای پوکو X6 پرو هم بلندگوی دوم، فرستنده IR و میکروفون دوم قرار دارد.

    پورت USB-C، بلندگوی و میکروفون اصلی و سینی سیم‌کارت هم در قسمت زیری دستگاه تعبیه شده است. با نگاهی دقیق‌تر به سینی سیم‌کارت متوجه خواهید شد که پوکو یک واشر قرمز رنگ در اطراف آن قرار داده است تا آن قسمت را هم در برابر نفوذ گرد و غبار آب هم محافظت کند.

    در مدل‌های قبلی گوشی‌های پوکو،‌ سنسور تشخیص اثر انگشت روی دکمه پاور قرار داشت و حالا این سنسور به زیر نمایشگر انتقال داده شده است. سنسورهای زیر نمایشگر در گوشی‌های میان‌رده معمولا سرعت پایین‌تری در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار دارند، اما پوکو از سنسوری استفاده کرده که سرعت بالایی در مقایسه با تمام رقبای خود در بازه قیمت مشابه دارد.

    باتری و شارژدهی

    جعبه پوکو X6 پرو

    ظرفیت باتری پوکو X6 پرو درست مانند X5 پرو، ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است. این عدد کم و بیش به استانداردی برای گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است و تقریبا تمام شرکت‌ها در تلاشند تا چنین باتری را در دستگاه‌های خود قرار دهند. در بررسی‌های خود روی این گوشی، متوجه شدیم که شما با استفاده از متوسط، می‌توانید تا تقریبا ۱۱ ساعت انتظار شارژدهی داشته باشید که عدد بسیار خوبی در مقایسه با دیگر گوشی‌های میان‌رده به حساب می‌آید.

    در جعبه پوکو X6 پرو هم یک شارژر ۶۷ واتی قرار داده شده است که ارزش خرید دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. طی بررسی‌ها مشخص شد که پر کردن تمام باتری از ۰ تا ۱۰۰ درصد، در مدت زمان ۴۳ دقیقه با این شارژر طول خواهد کشید که ۷ دقیقه سریع‌تر از پوکو X5 پرو با شارژر داخل جعبه‌اش بود. در پایان این بخش هم باید بگوییم که در X6 پرو هیچ خبری از شارژ بیسیم نیست.

    جمع‌بندی بررسی پوکو X6 پرو 

    گوشی پوکو X6 پرو همان دستگاهی است که می‌تواند به راحتی تاج و تخت پادشاهی دنیای گوشی‌های میان‌رده و قاتل پرچم‌دار را تصاحب کند. اصلا فرقی ندارد که شما عاشق بازی‌های ویدیویی هستید یا اینکه به یک گوشی برای فعالیت‌های روزانه نیاز دارید؛ پوکو X6 پرو همان گوشی هوشمندی است که شما به آن نیاز دارید.

    پوکو در گوشی X6 پرو توانسته ترکیبی عالی و مثال‌زدنی از پایداری، زیبایی و قدرت سخت‌افزاری را ارائه دهد. در واقع، استفاده از تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا باعث شده است تا پوکو X6 پرو، تنه به تنه گوشی‌‌های قاتل پرچم‌دار و حتی برخی از پرچم‌دارها بزند. تنها نقطه ضعفی که ما در طول بررسی‌هایمان از این گوشی پیدا کردیم، مجموعه دوربین‌های آن بود. اگر پوکو با تغییر سیاست‌های خود سراغ تولید دستگاه‌هایی با دوربین‌های بهتر و جذاب‌تری برود، احتمالا می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در آینده‌ای بسیار نزدیک، گوشی‌های این شرکت تبدیل به چالشی اساسی برای شرکت‌های سامسونگ و اپل باشند.

    در مجموع می‌توانیم بگوییم که پوکو X6 پرو در زمینه‌های طراحی، قدرت سخت‌افزاری و نمایشگر، حرف اول را در بازه قیمتی خود (۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان) می‌زند؛ اما اگر موارد دیگری مانند مجموعه دوربین‌ها، نرم‌افزار و اسپیکرها هم برای شما اهمیت زیادی دارند و می‌خواهید پکیج کامل‌تری را خریداری کنید، باید سراغ گوشی‌های هوشمندی در بازه قیمتی بالاتر بروید.

    منبع:
    علیرضا  محمدپور
    مدت زمان نسبتا زیادی را صرف یادگیری مهارت های مختلف از جمله برنامه نویسی و تولید محتوا کردم و تجربه خوب و غنی در زمینه‌هایی مانند تولید محتوای ویدیویی و متنی در مورد بررسی گوشی موبایل، لپتاپ و گجت‌های تکنولوژی دارم.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید