معایب ماشین ظرفشویی بوش که قبل از خرید باید بدانید

معایب ماشین ظرفشویی بوش که قبل از خرید باید بدانید
راهنمای مطالعه

    معایب ماشین ظرفشویی بوش چیست؟ آیا این محصول از کیفیت لازم برخوردار است؟ آیا در ساخت ماشین ظرفشویی برند بوش از فناوری‌های جدید استفاده شده است؟ نظر کاربران در این باره چیست؟ این مطلب را بخوانید تا پاسخ این پرسش‌ها و سوالات مشابه را پیدا کنید.

    بهترین محصولات برترین برندهای جهان هم ممکن است مشکلاتی داشته باشند. بعضی از این اشکالات اهمیت زیادی ندارند و عملکرد محصول را دچار اختلال نمی‌کنند. از سوی دیگر، عیوبی هم هستند که می‌توانند کاربری دستگاه را برایتان غیر ممکن کنند. اما آیا محصولات برند شناخته شده بوش هم چنین ایرادهایی دارند؟ در این مطلب، قصد داریم معایب ماشین ظرفشویی بوش را از نظر کارشناسی و همچنین، از نگاه کاربران بررسی کنیم. با ما همراه باشید تا نقاط ضعف این محصول را بهتر بشناسید. پیش از این معایب معایب ظرفشویی پاکشوما را هم بررسی کرده بودیم.

    بررسی نقاط ضعف و معایب ماشین ظرفشویی بوش

    بررسی نقاط ضعف و معایب ماشین ظرفشویی بوش

    در ادامه، متداول‌ترین نقاط ضعف ماشین ظرفشویی بوش را به شما معرفی می‌کنیم:

    شرکت بوش مستقیما در ایران خدمات پس از فروش ندارد

    همان‌طور که می‌دانید به دلیل تحریم‌ها برخی از معتبرترین شرکت‌های خارجی از جمله بوش در ایران به‌طور مستقیم فعالیت نمی‌کنند. بسیاری از افراد این موضوع را از مهم‌ترین معایب ماشین ظرفشویی بوش به حساب می‌آورند. چراکه در این صورت، ممکن است گارانتی و روند خدمات پس از فروش محصولات دچار مشکل شود.

    اما خبر خوب این است که شرکت مهستان نماینده رسمی بوش در ایران است و محصولات این برند معتبر را با شناسه رهگیری و ضمانت‌نامه معتبر به شما عرضه می‌کند. با خرید ماشین ظرفشویی بوش از فروشگاه‌های معتبر می‌توانید بابت دریافت خدمات پس از فروش رایگان به مدت ۳ سال و همچنین، پشتیبانی ۱۲۰ ماهه مطمئن باشید. در غیر این صورت، اگر مشکلی برای دستگاه‌تان پیش بیاید ممکن است تعمیرکاران متفرقه قطعات تقلبی در اختیارتان بگذارند و برای تعمیرات هزینه گزافی از شما طلب کنند.

    سبد برخی از مدل‌ها برای ظروف کوچک طراحی نشده است

    یکی از معایب ماشین ظرفشویی بوش این است که سبدهای بعضی از مدل‌ها تنها برای قرارگیری ظروف بزرگ طراحی شده‌اند. یعنی، بشقاب‌ها یا دیگر ظروف کوچک خصوصا اگر مانند بشقاب مسطح باشند از فواصی سبدها پایین می‌افتند و در بخش زیرین دستگاه قرار می‌گیرند. البته، این مشکل در مدل‌های جدیدتر برطرف شده است. در هنگام خرید، کافی است به فواصل میله‌های سبد دقت کرده و از رفع این ایراد اطمینان یابید.

    شست‌وشوی ظروف پلاستیکی در این دستگاه امکان‌پذیر نیست

    برخی از ظروف پلاستیکی نسبت به حرارت حساس بوده و با قرارگیری در مجاورت آب داغ تغییر شکل می‌دهند. با توجه به بالا بودن دمای آب این ماشین‌های ظرفشویی در هنگام شست‌وشو لازم است از قرار دادن این قبیل ظروف در دستگاه خودداری کنید.

    مدل‌های ارزان‌تر از امکانات و قابلیت‌های کم‌تری برخوردارند

    این نکته را به‌سختی می‌توان از معایب ماشین ظرفشویی بوش به حساب آورد. چراکه این موضوع درباره اغلب محصولات صدق می‌کند. طبیعتا مدل‌های ارزان‌تر از گنجایش و قابلیت‌های کم‌تر و همچنین، امکانات محدودتری برخوردارند. واقعیت این است که اصلا پایین بودن قیمت برخی از مدل‌ها در همه دستگاه‌ها به همین دلیل است.

    قیمت‌اش به مراتب بالاتر از محصولات مشابه است

    با توجه به افزایش مداوم نرخ تورم و نوسانات پیوسته ارزش دلار، قیمت محصولات وارداتی به مراتب بالاتر از دیگر کالاهایی است که در ایران ساخته می‌شوند. به‌علاوه، تحریم‌های موجود و ممنوعیت ورود مستقیم کالاها از کانال‌های استاندارد موجب افزایش حضور واسطه‌هایی شده‌اند که محصولات را با استفاده از روش‌های پیچیده وارد کشور می‌کنند. به همین دلیل است که قیمت اقلامی مانند ماشین ظرفشویی بوش به مراتب بالاتر از دیگر محصولات مشابهی است که در ایران یا حتی در چین تولید می‌شوند.

    نمونه‌های تقلبی آن در بازار موجود است

    وجود نمونه‌های تقلبی را می‌توان از مهم‌ترین معایب ماشین ظرفشویی بوش به حساب آورد. واقعیت این است که این موضوع درباره اغلب محصولات درجه یک از برندهای معتبر صدق می‌کند. به همین دلیل است که باید با روش تشخیص ماشین ظرفشویی بوش تقلبی آشنا شوید و تفاوت آن را با مدل‌های اصلی بدانید. ماشین ظرفشویی‌های بوش در صورت اصل بودن از گارانتی رسمی و ضمانت نامه معتبر شرکت بوش سرویس برخوردارند که توسط شرکت‌هایی مانند مهستان، کاسپین و سیهاوی تامین می‌شوند.

    همچنین، تشخیص اصل بودن این محصول با بررسی شناسه رهگیری و شماره سریال دستگاه هم امکان‌پذیر است. توجه داشته باشید، شماره سریال موجود بر روی برچسب داخل ماشین باید با شماره سریال روی کارتون و شماره سریال بدنه مطابقت داشته باشد. درضمن، لازم است بدانید شناسه رهگیری ماشین ظرفشویی بوش برای هر یک از محصولات این شرکت منحصربه‌فرد است. یعنی، هیچ‌یک از این دستگاه‌ها شناسه رهگیری مشابهی ندارند. بنابراین، اگر گوشی اندروید دارید می‌توانید نرم افزار وزارت صنعت و معدن را نصب کرده و شماره سریال و شناسه رهگیری را وارد کنید. در صورت اصل بودن کالا، هویت محصول و نام شرکت وارد کننده برایتان نمایش داده می‌شود.

    این در حالی است که برخی باور دارند گارانتی در ایران معنایی ندارد و ترجیح می‌دهند کالای قاچاق را خریداری کنند. مشکل اصلی این است که کالای قاچاق در وضعیت استاندارد حمل نمی‌شود. به این ترتیب، ممکن است مخزن آب یا بدنه دستگاه از داخل آسیب ببیند. بنابراین، با گذشت زمان و با چرخیدن مداوم آب در درون دستگاه کم‌کم مشکلات ناشی از حمل غیر استاندارد مشخص می‌شوند. حتی ممکن است بردهای الکتریکی به دلیل جابه‌جایی نامناسب مو بردارند و شکستگی‌های بسیار ریزی پیدا کنند که در نگاه اول قابل تشخیص نیستند. این امر موجب می‌شود برد دستگاه به مرور زمان و در اثر حرارت دچار مشکلات متعددی شود. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از روش‌هایی که گفتیم در هنگام خرید حتما از اصل بودن کالا اطمینان یابید.

    ظروف طلاکوب به‌تدریج آسیب می‌بینند

    در ساخت ماشین ظرفشویی بوش از فناوری خشک‌ کردن زئولیتی استفاده شده است. وجود این فناوری از اصلی‌ترین دلایلی است که رطوبت‌زدایی کامل از انواع ظروف پلاستیکی، شیشه‌ای و غیره را امکان‌پذیر کرده است. زئولیت یک ماده‌ مقاوم است که به تعمیر یا تعویض نیازی ندارد. تنها عیب استفاده از این ماده در ماشین ظرفشویی آن است که ممکن است با گذشت زمان به ظروفی که دارای طرح‌های طلاکوب هستند آسیب وارد کند. بنابراین، لازم است از قرار دادن این ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی بوش خودداری کنید.

    در برخی از مدل‌ها زمان شست‌وشو طولانی‌تر از میزان رایج است

    طولانی بودن روند شست‌وشو از دیگر معایب ماشین ظرفشویی بوش به حساب می‌آید. البته با توجه به بهینه بودن و کم بودن مصرف انرژی ماشین ظرفشویی‌های مدرن بوش، این موضوع مشکل بزرگی به حساب نمی‌آید. در نهایت، کلیه ظروف به‌طور کاملا پاکیزه، درخشان و خشک به شما تحویل داده می‌شوند.  

    نظرات کاربران درباره ماشین ظرفشویی بوش

    نظرات کاربران درباره ماشین ظرفشویی بوش

    • نمایش‌گر لمسی از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است و با کوچک‌ترین تماس روشن می‌شود.
    • روی قاشق و چنگال لک آب به چشم می‌خورد که احتمالا از تنظیم نبودن سختی آب دستگاه ناشی می‌شود.
    • محل قرارگیری قرص ماشین ظرفشویی به خوبی عمل نکرده و مواد شوینده را به درستی پرتاب نمی‌کند.
    • در صورت قرارگیری حجم بالای ظروف، برخی از آن‌ها به‌خوبی پاکیزه نمی‌شوند.
    • با توجه به حساس بودن سیستم‌های داخلی این دستگاه بهتر است برای کار کردن با آن از قرص‌ها و شوینده‌های خارجی با قیمت بسیار بالا استفاده کنید.
    • در صورت قرار دادن قابلمه در ماشین ظرفشویی، لبه‌های براق آن مات و خراب می‌شود.
    • طرح‌های زرکوب ظروف را از بین می‌برد.
    • نمونه‌ تقلبی ماشین ظرفشویی بوش در بازار موجود است و در هنگام خرید باید بیش از همیشه دقت کنید.

    سخن آخر

    در این مطلب، برایتان از معایب ماشین ظرفشویی بوش گفتیم و مشکلاتی را بیان کردیم که برخی از کاربران در حین کار با مدل‌های نو یا در خرید ظرفشویی دست دوم بوش تجربه کرده‌اند. نظر شما چیست؟ آیا شما هم مصرف‌کننده این برند بوده‌اید؟ با چه مدلی از ماشین‌های ظرفشویی بوش کار کرده‌اید؟ چه تجربه‌ای داشتید؟ لطفا دیدگاه‌ها و نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان به‌اشتراک بگذارید.

    منبع:
    نیلوفر مغازه‌ای
    تیتر رو بگیر؛ درباره‌اش حسابی تحقیق کن؛ به کلید واژه‌ها دقت کن؛ ساده و روان بنویس؛ الگوریتم‌ها رو دریاب؛ با مخاطب ارتباط برقرار کن و به مهم‌ترین پرسش‌هاش جواب بده. شغل من همینه. هر روز توی اقیانوسی از کلمات غوطه‌ورم و باید موضوعات جالب و متنوعی رو یاد بگیرم. در نهایت، تلاش می‌کنم حاصل بررسی‌ها و آموزه‌هام رو به ساده‌ترین شکل ممکن با شما به اشتراک بذارم.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید