نحوه صحیح اتو کشیدن مو

نحوه صحیح اتو کشیدن مو
راهنمای مطالعه

    یکی از راه‌های ساده و کاربردی برای صاف کردن موهای وز و مجعد، اتو کشیدن است. اگر شما نیز بعد از هر بار دوش گرفتن، تجربه استفاده از وسایل حرارتی را داشته‌اید، به خوبی از مزایای استفاده از اتو مو آگاهی دارید و می‌دانید که اتو مو دردسرهای استفاده از سشوار را ندارد؛ چرا که در مدت زمان کوتاه‌تری موهای شما را صاف و شلاقی خواهد کرد. از سوی دیگر این وسیله برای موهای صاف نیز کاربرد دارد، به‌ طوری که می‌توان از آن برای حالت‌دار و موج‌دار کردن موها بهره برد.

    البته چیزی که در استفاده از این وسیله اهمیت دارد، نحوه صحیح اتو کشیدن موها است. خوشبختانه استفاده از اتو مو با شیوه درست، چندان کار سخت و پیچیده‌ای نیست، با این وجود توصیه می‌شود که قبل از شروع کار خود با اصول آن آشنا شوید. از این رو قصد داریم که در این مطلب شما را با نحوه صحیح اتو کشیدن مو آشنا کنیم و به بررسی نکات ضروری در این رابطه بپردازیم.

     

    آشنایی با انواع اتو مو

    انتخاب و خرید اتو مو یکی از اصلی‌ترین مواردی است که برای داشتن موهای زیبا و شاداب باید به آن توجه کنید. اتو موها در جنس‌ها و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند که جنس کفی و قیمت اتو مو، آن‌ها را با یکدیگر متفاوت کرده است.

    • انواع اتو مو با جنس کفی تیتانیوم، کراتین، سرامیک و غیره ارائه می‌شوند که انتخاب هر کدام از آن‌ها باید با توجه به نیاز شما صورت گیرد.
    • اتو موهای سرامیکی به خوبی گرما را پخش کرده و احتمال سوزاندن مو را به حداقل می‌رساند. از باکیفیت‌ترین اتو موها می‌توان به اتو مو فیلیپس اشاره کرد.
    • اتو موهایی با صفحه تیتانیوم با سرعت بیشتری گرم شده و خیلی سریع‌تر از اتو موهای دیگر به موها حالت می‌دهند.

    کارهایی که باید قبل از اتو کردن موها انجام دهید!

    برای آنکه موهای خود را به بهترین روش اتو کنید، لازم است که قبل از شروع فرآیند اتو کردن موها، چند کار ساده، اما مهم را انجام دهید. انجام این کارها باعث افزایش مدت زمان ماندگاری موهای صاف شما شده و از طرفی نحوه اتو کشیدن مو را نیز راحت‌تر می‌کند. از مهم‌ترین این کارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • شستن موها: قبل از شروع اتو کشیدن موها به حمام بروید و به خوبی موهای خود را بشویید تا هیچ آلودگی و چربی بر سطح موها باقی نماند.
    • جذب رطوبت موها با حوله: پس از خروج از حمام با استفاده از یک حوله نرم، موهای خود را به آرامی خشک کنید تا اکثر رطوبت مو گرفته شود.
    • خشک کردن موها با سشوار: برای اتو کشیدن موها توصیه می‌شود که آن‌ها را به طور کامل خشک کنید تا هیچ رطوبتی در آن‌ها وجود نداشته باشد. برای این کار می‌توانید از سشوار با حرارت ملایم استفاده کنید.

    آموزش صحیح اتو کشیدن مو

    پس از انجام مراحل گفته شده، نوبت به شروع اتو کشیدن مو است. در قسمت زیر نحوه صحیح اتو کشیدن مو را به صورت مرحله به مرحله توضیح داده‌ایم:

    1. تنظیم میزان حرارت اتو

    درجه مناسب برای اتو کردن موها با توجه به جنس و حجم موها می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال در صورتی که جنس موهای شما خشک و ضخیم است، حرارت این دستگاه را روی حالت حداکثر قرار دهید. همچنین برای موهای نازک و ضعیف این درجه باید روی دمای ملایم قرار بگیرد.

    1. دسته بندی موها

    برای دسترسی راحت‌تر به موها بایستی آن‌ها را به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی کنید. برای این کار ابتدا موها را شانه کرده و سپس به سه قسمت بالایی، میانی و پایینی دسته‌بندی کنید. در ادامه هر کدام از این دسته‌ها را به چند دسته دیگر تقسیم کرده و با گیره آن‌ها را بالا نگه دارید.

    1. اتو کشیدن مو

    اتو کشیدن مو باید از دسته‌های زیرین مو شروع شود. برای این کار در ابتدا یک دسته از موها را باز کرده و با استفاده از اتوی داغ، موها را کاملاً صاف کنید. البته استفاده نادرست از این دستگاه منجر به سوزاندن موها خواهد شد؛ پس مراقب داغی اتو مو باشید. همچنین توصیه می‌شود که زیاد به ریشه مو نزدیک نشوید و صاف کردن موها را از یک سانتی‌متر بعد از ریشه مو آغاز کنید.

    1. نحوه درست استفاده از دستگاه اتو مو

    استفاده درست از دستگاه اتو مو تأثیر زیادی بر روی نتیجه کار خواهد داشت. برای این منظور لازم است که موهای خود را بین دو صفحه داغ اتو قرار داده و این دستگاه را محکم در دست بگیرید. در ادامه اتو را به آرامی از ریشه تا نوک مو حرکت دهید و سعی کنید که این کار با ریتمی آرام و ثابت انجام شود. هر دسته از مو باید دو تا سه مرتبه اتو شود و تنها در صورتی که موهای شما نازک است، یک بار اتو کشیدن آن‌ها کافی خواهد بود.

    1. اتمام اتو کردن موها

    پس از اتمام کار با اتو مو باید از سشوار استفاده کنید. برای این منظور سشوار را روی باد سرد قرار دهید تا ماندگاری صافی موها افزایش پیدا کند. همچنین برای تثبیت بهتر صافی موها، اسپری‌های مخصوص نیز گزینه مناسبی هستند.

     

    نکاتی در روش اتو کشیدن مو

    • برای فر کردن موهای خود تنها باید آن‌ها را دور صفحه اتو بپیچید و نگه دارید. همچنین استفاده از اتو مو بابلیس نیز می‌تواند کار شما را در فر کردن موهایتان راحت‌تر کند.
    • اتو موهایی با عرض کم بهترین گزینه برای ایجاد فرهای ریز هستند.
    • برای پرحجم‌تر نشان دادن موهای خود بایستی موها را به سمت بالای اتو بکشید.
    • در فرآیند اتو کردن موها از مالیدن روغن به آن‌ها خودداری کنید؛ زیرا این کار فرآیند اتوکشی را دشوار می‌کند.

    خرید اتو مو اورجینال از بهترین برندها با قیمتی مناسب

    برای خرید وسایل برقی از قبیل اتو مو، لازم است که به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. خوشبختانه فروشگاه اینترنتی ریش تراش کالا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین شناخته می‌شود که در زمینه فروش محصولات مراقبتی مو فعالیت می‌کند. این سایت انواع محصولات خود را از برندهای فیلیپس، رمینگتون، پرومکس و ... موجود کرده است و آن‌ها را به همراه ضمانت اصل کالا در دسترس شما قرار می‌دهد.

    با خرید آنلاین از سایت ریش تراش کالا می‌توانید خریدی مطمئن و در عین حال مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید.

     

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید