فرم DS 160 چیست؟

فرم DS 160 چیست؟
راهنمای مطالعه

    پرکردن فرم DS 160 اولین قدم برای مهاجرت به آمریکا و اخذ ویزاست. به این فرم، فرم ویزای تحصیلی یا فرم ویزای دانشجویی هم گفته‌‌‌ می‌شود. در این فرم اطلاعات شخصی مختلفی از شما درخواست‌‌‌ می‌شود. با ارائه اطلاعات مربوطه، سفارت‌‌‌ می‌تواند وضعیت شما برای اخذ ویزا را راحت‌تر بررسی کند. تمامی اطلاعات فرم باید به‌شکل صحیح و کاملا صادقانه تکمیل شوند؛ درغیر این‌صورت امکان رد ویزا بسیار بالا‌‌‌ می‌رود. در این مطلب قصد داریم راجع‌به این فرم بیشتر صحبت کرده و اطلاعات مفیدی برای پرکردن آن ارائه دهیم.

    مدارک مورد نیاز برای فرم DS 160

    افرادی که قصد اخذ ویزای آمریکا را دارند، باید مدارکی که در ادامه گفته‌‌‌ می‌شود را ارائه دهند.

    فرم I-20

    این فرم یکی از ضروری‌‌‌‌ترین مدارک برای پرکردن فرم DS 160 است. فرم I-20 معمولا توسط دانشگاه موردنظر برای دانشجو صادر‌‌‌ می‌شود. مشخصات دانشگاه، اطلاعات شخصی دانشجو، برنامه سفر وی، رشته تحصیلی و SEVIS ID در فرم I-20 درج‌‌‌ می‌شود. اگر از چند دانشگاه نامه پذیرش دارید، احتمالا چند فرم I-20 برای شما ارسال‌‌‌ می‌شود. شما باید صرفا با یک فرم I-20 در زمان مصاحبه به سفارت بروید. SEVIS ID فقط یک‌بار برای فرد صادر‌‌‌ می‌شود.

    پاسپورت معتبر

    یکی دیگر از مدارک مهم برای اخذ ویزا و پرکردن فرم، ارائه پاسپورت معتبر است. توجه داشته باشید که حتما باید حداقل 6 ماه تا زمان انقضای پاسپورت فاصله وجود داشته باشد. اطلاعاتی که در فرم DS 160 وارد‌‌‌ می‌کنید هم باید حتما با اطلاعات پاسپورت تطابق داشته باشد.

    مدارک تحصیلی و شغلی

    برای تکمیل فرم، هم‌چنین در زمان حضور در سفارت، باید حتما اصل مدارک شغلی و تحصیلی خود را همراه با ترجمه آن‌ها، ارائه کنید.

    عکس دیجیتال

    به‌همراه داشتن فایل عکس دیجیتال که حداقل برای 6 ماه قبل باشد، ضروری است. شما باید این عکس را داخل فرم آپلود کنید. فایل باید در اندازه ۵*۵ و با حجم زیر ۲۴۰ کیلوبایت و رزولوشن ۶۰۰*۶۰۰ باشد. پشت‌زمینه هم باید سفیدرنگ انتخاب شود.

    آیا‌‌‌ می‌توان فرم را به زبان فارسی پر کرد؟

    خیر. تمامی اطلاعاتی که در فرم خواسته شده را باید به زبان انگلیسی درج کنید. تنها برخی اطلاعات مانند نام و نام‌خانوادگی که در فرم عنوان‌شده را باید به زبان مادری پر کنید.

    ارائه وضعیت سفرهای بین‌المللی

    یکی از مواردی که باید در فرم DS 160 آورده شود، وضعیت سفرهای بین‌المللی در حداقل پنج سال گذشته است. اگر در 5 سال گذشته وارد آمریکا شده‌اید، باید حتما تاریخ ورود، شماره سریال ویزای دریافتی و تاریخ دریافت ویزا را در فرم درج کنید. هرچه تعداد سفرهای بین‌المللی که رفته‌اید، بیشتر باشد، شانس اخذ ویزا بالاتر‌‌‌ می‌رود.

    آیا باید تمامی سوالات فرم را پر کرد؟

    پرکردن اکثر سوالاتی که در فرم آورده شده، ضروری است. اگر گزینه optional را در کنار سوالی‌‌‌ می‌بینید،‌‌‌ می‌توانید به آن پاسخ ندهید؛ اما بهتر است به کل سوالات فرم پاسخ داده شود. کارشناسان مجموعه کارت سبز‌‌‌ می‌توانند در پرکردن فرم به شما کمک کنند. این مجموعه یکی از معتبرترین مراجع برای مهاجرت افراد به آمریکاست. شما‌‌‌ می‌توانید برای دریافت انواع ویزای آمریکا به این مجموعه معتبر مراجعه کنید.

    فرم DS 160 برای چه نوع ویزاهایی لازم است؟

    این فرم برای همه ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا ضرورت دارد. منظور از ویزای غیرمهاجرتی، این است که شما اجازه اقامت موقت در آمریکا را دارید؛ اما جهت اخذ اقامت دائم باید ویزای مهاجرتی داشته باشید.

    خطاهای رایج هنگام پرکردن فرم

    طبق آخرین داده‌های رسمی، رایج‌‌‌‌ترین خطاها هنگام پرکردن فرم شامل موارد زیر است:

    • ارائه آدرس اشتباه

    • انتخاب اشتباه نوع ویزای درخواستی

    • عدم بیان اطلاعات کامل درباره سفر یا سفرهای قبلی به آمریکا

    • ارائه اطلاعات نادرست درباره سفرهای بین‌المللی در 5 سال گذشته

    برای پرکردن فرم چقدر زمان وجود دارد؟

    برای پرکردن فرم، شما نهایتا سی روز فرصت دارید. در این فاصله زمانی باید حتما فرم را پرکرده و آن را سابمیت کنید. تا زمانی که اطلاعات ارائه شده در این فرم تغییر نکند، اعتبار آن حفظ‌‌‌ می‌شود. اگر در مرحله خاصی از پرکردن فرم DS 160 دچار مشکل شدید،‌‌‌ می‌توانید به کارشناسان مجموعه کارت سبز اعتماد کنید. کارشناسان این مجموعه سال‌هاست در زمینه اخذ ویزای آمریکا مشغول‌ به‌کار هستند و تجربه فراوانی در این زمینه دارند.

    نحوه دسترسی به فرم

    یکی دیگر از سوالات رایج در زمینه پرکردن فرم و اخذ ویزا، نحوه دسترسی به فرم دی‌اس 160 است. این فرم را باید قبل از مصاحبه با سفارت به‌شکل آنلاین پرکرده و ارسال کنید. جهت تعیین وقت مصاحبه شما باید شماره بارکد موجود در صفحه تایید فرم دی‌اس 160 را ارائه کنید؛ علاوه‌براین، باید صفحه تایید چاپ‌شده را هم در روز مصاحبه به‌همراه داشته باشید. برای پرکردن فرم به‌شکل آنلاین باید به وب‌سایت وزارت امورخارجه به آدرس https://ceac.state.gov/ceac مراجعه کنید.

    رایج‌‌‌‌ترین مشکلات در آپلود عکس در فرم DS 160

    در بسیاری از موارد هنگام آپلود عکس، علامت x در صفحه نشان داده‌‌‌ می‌شود؛ این علامت نشان‌دهنده این است که عکس شما مطابق استانداردهای سفارت نیست و پذیرفته نشده‌ است. در این‌گونه موارد باید عکس را تغییر داده و دوباره اقدام کنید.

    در برخی مواقع اختلالات وب‌سایت سفارت، باعث تاخیر در روند آپلود عکس‌‌‌ می‌شود؛ در این‌گونه موارد متقاضی بعد از زدن گزینه Review، نمی‌تواند به صفحه بعد برود. اگر این شرایط برای شما پیش آمد، بهتر است چند روز صبر کرده و مجددا امتحان کنید. درصورتی‌که زمان کافی ندارید، فرم را بدون عکس ارسال کنید؛ اما در روز مصاحبه با خود دو عدد عکس با پشت‌زمینه سفید و ابعاد ۵*۵ داشته باشید. عکس‌ها را‌‌‌ می‌توانید در روز مصاحبه به‌صورت فیزیکی تحویل دهید.

    کلام آخر

    فرم DS 160 یکی از مهم‌‌‌‌ترین فرم‌ها برای اخذ ویزای غیرمهاجرتی آمریکاست. در روند پرکردن فرم ممکن است با چالش‌هایی همراه باشید؛ زیرا اطلاعات درخواستی در آن، بسیار زیاد است و باید به شکل دقیق ارائه شود. درصورتی‌که اطلاعات به‌شکل دقیق ارائه نشود، احتمال رد شدن ویزا بالا‌‌‌ می‌رود. در این مطلب راجع‌به این فرم و نحوه پرکردن آن صحبت کردیم. مجموعه کارت سبز یکی از بهترین مجموعه‌های حال حاضر برای اخذ انواع ویزای کشور آمریکاست. شما‌‌‌ می‌توانید با ارائه مدارک مربوطه، پرکردن فرم و سایر مراحل اخذ ویزا را به کارشناسان این مجموعه بسپارید.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید