مسافت دور دریاچه چیتگر چقدر است؟

مسافت دور دریاچه چیتگر چقدر است؟
راهنمای مطالعه

     دریاچه چیتگر معروف به دریاچه شهدای خلیج فارس است که به عنوان یک مقصد آرامش ‌بخش و سرگرم‌ کننده معروف در تهران محسوب می‌شود. این دریاچه به عنوان مکانی مناسب برای دوچرخه ‌سواری، پیاده ‌روی، تفریحات سرگرم‌ کننده، پیک ‌نیک، شب ‌گردی‌های به یاد ماندنی و حتی قرارهای عاشقانه شناخته می‌شود. یکی از ویژگی‌های جالب این دریاچه این است که تفریح و گردش در آن در تمام فصل‌های سال امکان ‌پذیر است. همچنین، مسیر دور اطراف دریاچه، که به رینگ دور دریاچه معروف است، فرصتی عالی برای فعالیت‌های ورزشی و لذت بردن از مناظر طبیعی فوق ‌العاده اطراف دریاچه را فراهم می‌کند.

    درباره دریاچه چیتگر

    دریاچه چیتگر، یک دریاچه مصنوعی و بزرگ در منطقه شمال غربی ایران است که به نام دریاچه شهدای خلیج فارس نیز شناخته می‌شود. این دریاچه از سال ۱۳۴۷ مطرح شد و پس از بررسی دقیق طرح ساخت آن در سال ۱۳۸۲ آغاز شد و در سال ۱۳۹۲ به اتمام رسید. دریاچه چیتگر با هدف کاهش آلودگی و بهبود کیفیت هوا به ویژه در غرب تهران، ساخته شده است که بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور محسوب می‌شود. مساحت دریاچه چیتگر حدود 130 هکتار و مساحت کل مجموعه اطراف آن تا 250 هکتار می‌رسد.

    دریاچه شهدای خلیج فارس در بخش شمالی پارک جنگلی چیتگر واقع شده است و از سه جهت به بزرگراه شهید همت، آزادگان و شهرک‌های مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران متصل بوده و از جهت جنوب به بزرگراه شهید همدانی محدود می‌شود. با توجه به امکانات تفریحی و رفاهی متعددی که در اطراف دریاچه چیتگر وجود دارد، در طول سال تعداد زیادی گردشگر به این منطقه می‌آیند.

    در سال ۱۳۹۴، انجمن بین ‌المللی مدیریت پروژه این پروژه را به عنوان یکی از ۱۰ پروژه برتر جهان معرفی کرد. اطراف دریاچه چیتگر بهترین محل برای پیاده ‌روی و دوچرخه ‌سواری است. همچنین، امکانات تفریحی متنوع دیگری نیز در این منطقه وجود دارد که برای استفاده از آنها باید مبلغی را پرداخت کرد. اگر به دنبال تفریح رایگان و لذت بخش هستید، دریاچه چیتگر بهترین مقصد برای شما خواهد بود.

    علاوه بر فعالیت‌های تفریحی، دریاچه چیتگر امکانات دیگری مانند رستوران‌ها، کافی‌ شاپ‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز تجاری را نیز در اختیار دارد. همچنین، پروژه‌های لوکسی مانند پروژه تندیس اقاقیا چیتگر در حالت ساخت برج‌های لوکس و مجللی هستند که زیبایی و جلوه ظاهری محیط اطراف این پارک را بیش از پیش خواهد کرد. دریاچه چیتگر به عنوان یک مقصد تفریحی محبوب و گردشگری در تهران شناخته می‌شود و همواره بازدیدکنندگان زیادی دارد. از لحاظ تنوع طبیعی، این دریاچه با داشتن ساحل‌های درخت ‌پوشیده، مناظر زیبا و آبی آرام، محیطی دلنشین و آرامش‌ بخشی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. همچنین، برای علاقه ‌مندان به ورزش‌های آبی، فعالیت‌هایی مانند قایقرانی و شنا در این دریاچه نیز ممکن است.

     

    مسافت دور دریاچه چیتگر

    همانطور که قبلا بیان کردیم دریاچه چیتگر به عنوان بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور شناخته می‌شود که در منطقه 22 شمال غربی تهران واقع شده است. مساحت این دریاچه حدود 130 هکتار است و شامل 120 هکتار مجموعه تفریحی و ورزشی می‌شود. دریاچه چیتگر دارای محورهای پیاده ‌روی به طول حدود 7 کیلومتر است که به صورت رینگ دور دریاچه قرار دارند. این محورها فرصتی عالی را برای تماشای مناظر طبیعی زیبا و تنفس هوای پاک فراهم می‌کنند و علاقه ‌مندان می‌توانند از پیاده ‌روی در اطراف دریاچه لذت ببرند.

    در طول مسیر پیاده ‌روی، شما از تاج سد دریاچه چیتگر نیز عبور می‌کنید که به آن گذر موج نیز می‌گویند. این سازه با الهام از شکل موج آب ساخته شده و دارای معماری زیبایی است. به ویژه در شب، با نورپردازی‌های خاص، جذابیت بیشتری به خود می‌بخشد. همچنین، در اطراف دریاچه، یک محور دوچرخه ‌سواری به طول حدود 8 کیلومتر وجود دارد. این محور فرصتی عالی را برای دوچرخه ‌سواری و لذت بردن از طبیعت بکر و مناظر زیبا را به بازدیدکنندگان از این پارک ارائه می‌دهد.

    پیـاده روی در اطراف دریاچه چیتگر

    منطقه اطراف دریاچه چیتگر با محورهایی که به صورت رینگ دور دریاچه قرار گرفته‌اند، برای پیاده‌ روی آماده شده است. این محورها با طول حدود 7 کیلومتر، امکان پیمودن یک دور کامل در اطراف دریاچه را فراهم می‌کنند.

    دوچرخه سـواری در اطراف دریاچه چیتگر

    از ساعت 15 تا 24 شهروندان می‌توانند وارد محوطه دریاچه چیتگر شده و دوچرخه سواری را تجربه کنند. در ورودی‌های شرقی و غربی دریاچه، مراکزی برای اجاره دوچرخه وجود دارند. با داشتن مدارک شناسایی مانند کارت ملی، گواهینامه یا کارت پایان خدمت، می‌توانید دوچرخه اجاره کنید. هزینه دوچرخه سواری بر اساس مدت زمان استفاده محاسبه می‌شود. شما می‌توانید از پیست‌های جذابی که در اطراف دریاچه ایجاد شده‌اند، برای دوچرخه سواری استفاده کنید و تجربه‌ای خاطره ‌انگیز داشته باشید.

     

    تفریحات دریاچه چیتگر و هزینه تفریحات آن

    ورود به این دریاچه مصنوعی رایگان است و هزینه تفریحات آن با توجه به تنوع و نکات ایمنی بسیار مناسب است. یکی از مزایای بزرگ دریاچه چیتگر، آب و هوا و اتمسفری است که در این محیط وجود دارد. گذراندن اوقات فراغت در این مجموعه، در کنار خانواده و دور از آلودگی و شلوغی شهر تهران از مزایای بزرگ این دریاچه است. تفریحات جذاب موجود در این مجموعه شامل زمین بازی، پیست دوچرخه سواری، ساحل سنگی دریاچه، پیست پیاده ‌روی، سافاری وحشت، ماشین‌های برقی یا کوبنده، چرخ و فلک، سینما شش بعدی، سرسره‌های سقوط آزاد، پیست کارتینگ و ... است.

    با آب و هوای مناسب و مجاورت با جنگل، این دریاچه پرندگان مهاجر زیادی را به خود جذب کرده است. توسعه اقتصادی و رشد منطقه نیز از قابلیت‌های دیگر این مجموعه است که توجه سرمایه ‌گذاران و گردشگران را به این منطقه جلب کرده است.

     

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید