مشاور لپ تاپ دست دوم و تعمیر شده

مشاور لپ تاپ دست دوم و تعمیر شده
راهنمای مطالعه

     اگر هنگام خرید لپ تاپ دست دوم و استوک از توصیه‌های یک مشاور خرید لپ تاپ استفاده نکنید، خرید این کالای الکترونیکی برایتان مثل یک هندوانه دربسته تمام می‌شود و در اغلب موارد، هندوانه موردنظر سفید و بدمزه خواهد بود.

    لپ تاپ یکی از آن کالاهایی است که قیمت دلار تأثیر زیادی روی آن می‌گذارد و با نوسانات فعلی قیمت دلار، قیمت لپ تاپ دست دوم و تعمیرشده هم چشمگیر است و به‌آسانی نمی‌توان آن را خرید. به همین دلیل اگر می‌خواهید یک لپ تاپ دست دوم سالم و سرحال بخرید که ارزش هزینه پرداختی شما را داشته باشد، حتماً این مقاله را تا انتها بخوانید؛ چون در آن به مهم‌ترین نکات خرید لپ تاپ دست دوم و استوک اشاره شده است.

    مهم‌ترین توصیه‌های مشاور خرید لپ تاپ برای خرید لپ تاپ استوک

    در کشور ما مفاهیم لپ تاپ دست دوم، استوک، در حد نو، اپن باکس، ریفِربیشد (ریفر یا refurbished) تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و بر خلاف کشورهای دیگر که این کلمات تفاوت‌های معناداری را در کیفیت لپ تاپ ایجاد می‌کنند، در بازار کامپیوتر کشور ما ممکن است تمامی این کلمات به یک لپ تاپ خش‌دار ساخت ۲۰۱۲ هم اطلاق شود.

    در ادامه به مهم‌ترین توصیه‌هایی می‌پردازیم که احتمالاً آن‌ها را از هر مشاور خرید لپ‌تاپی هنگام خرید لپ تاپ استوک و تعمیری می‌شنوید.

    کاربری موردنظر خود را مشخص کنید

    پیش از این که دنبال مرکز خرید یا فروشگاه‌های آنلاین برای خرید لپ تاپ استوک بگردید، اول تکلیف خودتان با لپ تاپ را مشخص کنید و ببینید که می‌خواهید چقدر از آن کار بکشید و می‌خواهید برای چه کارهایی از آن استفاده کنید.

    مثلاً در مشاوره خرید لپ تاپ مهندسی توصیه می‌شود که روی پردازنده حداقل ۵ هسته‌ای (Core i5)، رم ۸ گیگابایتی و هارد SSD تمرکز کنید و لپ‌تاپی که مشخصات پایین‌تری دارد را نخرید؛ چون چنین لپ‌تاپی با هنگ کردن و ری استارت‌های پیاپی اعصاب شما را خرد خواهد کرد.

    البته گاهی اوقات با سپردن لپ تاپ به یک مرکز معتبر مثل مگابایت سیستم و ارتقای رم و هارد لپ تاپ مشکل حل می‌شود. مگابایت سیستم نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس غرب تهران است و خدمات تعمیر و ارتقای لپ تاپ سایر برندهای معتبر را هم انجام می‌دهد.

     

    به دنبال فروشنده معتبر و قابل‌اعتماد باشید

    قطعاً یک فروشنده یا فروشگاه قابل‌اعتماد و معتبر می‌تواند مثل مشاور خرید لپ تاپ هم عمل کند. در برخی از مراکز و سایت‌های معتبر می‌توانید پیش از خرید سؤالات و نیازهای خود را مطرح کنید تا فروشنده یا پشتیبان موردنظر بهترین لپ‌تاپ‌های متناسب با بودجه شما را معرفی کند.

    البته این تمام ماجرا نیست. اگر می‌خواهید از فروشگاه‌های آنلاین لپ تاپ دست دوم و تعمیر شده بخرید، به دنبال فروشگاهی باشید که مشخصات زیر را داشته باشد:

    • مشکلات و نواقص دستگاه را صادقانه به شما بگوید تا متوجه شوید که کدام قطعات دستگاه تعمیر یا تعویض شده است.
    • مشخصات و مدل لپ تاپ را دقیق و با جزئیات کامل به شما بگوید.
    • عکس‌های واقعی یا فیلم از وضعیت ظاهری و عملکرد لپ تاپ داشته باشد.
    • به شما ضمانت تعویض، بازگشت وجه، گارانتی و مهلت تست بدهد.

    بیشتر موارد بالا در مورد خرید حضوری هم صدق می‌کند، به اضافه اینکه در این روش خرید باید بتوانید دستگاه را از نزدیک بررسی و تست کنید. برای اطمینان از اعتبار فروشنده هم می‌توانید از جستجو در شبکه‌های اجتماعی، نظرات کاربران و مشتریان دیگر و ... کمک بگیرید.

    به دنبال قیمت منطقی باشید

    اینجا هم باز بحث تفاوت کلمات استوک، دست دوم، اپن باکس و ... پیش می‌آید. برخی از فروشندگان با استفاده از این کلمات رنج‌های قیمتی متفاوتی را برای یک محصول ایجاد می‌کنند؛ درحالی‌که ممکن است این محصولات در اصل تفاوت چندانی نداشته باشند.

    اگر از هر متخصصی مشاوره برای خرید لپ تاپ بخواهید، به شما تأکید می‌کند که گول این دسته‌بندی‌ها را نخورید. اگر لپ تاپ کارکرده‌ای پیدا کردید که با اسم «در حد نو» قیمتی نزدیک به لپ تاپ نو داشت، از خرید آن صرف‌نظر کنید. همچنین اگر لپ تاپ به روزی پیدا کردید که خیلی ارزان بود قید آن را بزنید؛ چون دوران فروشندگان خَیِّر به سر آمده است و اگر لپ‌تاپی مشخصات به روزی داشته باشد، قیمت آن تفاوت فاحشی با قیمت لپ تاپ نو ندارد.

     

    مشخصات واقعی دستگاه را با ادعای فروشنده مطابقت بدهید

    در مهلت تست یا هنگام حضور در فروشگاه با وارد کردن عبارت dxdiag در بخش جستجوی Task bar می‌توانید مشخصات واقعی سخت‌افزار دستگاه را ببینید. این دستور پنجره‌ای را باز می‌کند که در آن نوع پردازنده و نسل آن، میزان رم، ظرفیت کارت گرافیک و وضعیت مانیتور لپ تاپ را نشان می‌دهد. به عنوان مشاور خرید لپ تاپ توصیه می‌کنیم که روی This PC هم کلیک راست کنید و با رفتن به بخش Device manager ببینید که کدام قطعات دستگاه مشکل دارد و جلوی نام آن‌ها علامت ارور موجود است.

    البته برخی از قطعات را می‌توانید با هزینه کم تعمیر یا تعویض کنید و در عوض از فروشنده تخفیف بگیرید. مثلاً اگر می‌خواهید یک آل این وان ایسوس با ایرادات جزئی بخرید، با سپردن آن به یک مرکز تعمیر ال این وان ایسوس می‌توانید مشکلات آن را با هزینه کم برطرف کنید.

    سال ساخت و عمر دستگاه را بررسی کنید

    با استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده از دستور dxdiag می‌توانید سال ساخت و عمر واقعی لپ تاپ را بررسی کنید. برای این کار مدل لپ تاپ یا پردازنده آن را در گوگل جستجو کنید تا ببینید که تولید آن‌ها به چه سالی و دوره‌ای برمی‌گردد. از خرید لپ‌تاپی که از عمر آن بیشتر از 5 سال می‌گذرد خودداری کنید.

    البته اگر پردازنده دستگاه اینتل باشد، با توجه به اعدادی که پس از تعداد هسته‌های پردازنده آمده می‌توانید نسل آن را حدس بزنید. مثلاً پردازنده Core i5-8250U از نسل هشتم است و نسبتاً جدید محسوب می‌شود. پردازنده‌های نسل 6 به پایین قدیمی هستند و به عنوان مشاور خرید لپ تاپ توصیه می‌کنیم که لپ تاپ دارای این پردازنده‌ها را نخرید.

     

    حتماً دستگاه را کامل تست کنید

    هر مشاور خرید لپ‌تاپی توصیه می‌کند که اگر می‌خواهید لپ تاپ استوک را حضوری بخرید، حتماً هنگام خرید تمام دکمه‌های کیبورد، تاچ‌پد، وب کم، اسپیکر، سلامت مانیتور و بدنه دستگاه را تست و بررسی کنید. در صورت وجود آثار ضربه و شکستگی، دستگاه باید تخفیف خوبی داشته باشد؛ چون این آسیب‌ها معمولاً منجر به بروز نقص در قطعات داخلی می‌شوند و تعویض و تعمیر برخی از آن‌ها هم هزینه زیادی دارد.

    پس از تحویل گرفتن دستگاه هم حتماً با استفاده از نرم‌افزارهایی مثل UserBenchmark، Battery Care، CPU burner و HDDScan از سلامت کارت گرافیک، باتری، پردازنده و هارد دستگاه مطمئن شوید.

    تعمیر لپ تاپ استوک خود را به مگابایت سیستم بسپارید

    اگر قصد دارید لپ تاپ استوکی بخرید که به تعمیرات جزئی یا ارتقا نیاز دارد و می‌خواهید این کار را به یک مرکز معتبر بسپارید، به عنوان مشاور خرید لپ تاپ توصیه می‌کنیم از مگابایت سیستم کمک بگیرید. این مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ در غرب تهران قرار دارد و نمایندگی تعمیر ال این وان msi در تهران است. البته متخصصان این مرکز می‌توانند آل این وان و لپ‌تاپ‌های دیگر برندها را هم برای شما تعمیر کنند.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید