۵ علت رایج روشن نشدن ماشین لباسشویی

۵ علت رایج روشن نشدن ماشین لباسشویی
راهنمای مطالعه

    در این مطلب قصد داریم به بررسی دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی بپردازیم و نکاتی را در این مورد بیان کنیم.

    می توان گفت ماشین لباسشویی یکی از وسایل پر استفاده در بسیاری از خانه ها می باشد که شستشوی لباس‌ ها، با استفاده از آن بسیار راحت تر می باشد. با این حال، گاهی اوقات ممکن است این دستگاه با مشکلاتی روبرو شود؛ یکی از این مشکلات عدم روشن شدن ماشین لباسشویی می باشد. 

    دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی

    عوامل مختلفی می ‌توانند باعث عدم روشن شدن ماشین لباسشویی شود. این مشکل ممکن است به دلیل مسائل برقی، مشکل در برقراری ارتباط با سوئیچ روشن و خاموش، خرابی قطعات داخلی ماشین لباسشویی و غیره باشد.

    یکی از دلایل متداول عدم روشن شدن ماشین لباسشویی، قطع شدن برق می باشد. در این مواقع ابتدا مطمئن شوید که قطعات مدار برق ماشین لباسشویی سالم بوده و به درستی عمل می کنند. سپس  بررسی کنید که آیا سیم برق ماشین لباسشویی به درستی به منبع برق متصل شده است و آیا خرابی یا قطعی در ارتباط دستگاه با سیم برق وجود دارد یا خیر.

    در بشیاری از موارد تشخیص علت اصلی روشن نشدن ماشین لباسشویی ، در تخصص تعمیرکار است . ماهان سرویس ، تعمیرکار لباسشویی در کرج است که خدمات تعمیر لباسشویی ویرپول در کرج و نمایندگی ماشین لباسشویی کنوود در کرج را با اعزام تکنسین های آموزش دیده در محل ارائه می دهد. ۰۹۱۲۷۹۹۲۳۶۸

    در ادامه برخی از دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی را بررسی می کنیم.

    ۱. قطع شدن برق

    این موضوع یکی از دلایل اصلی روشن نشدن ماشین لباسشویی می باشد. گاهی اوقات ممکن است به دلیل قطع برق در خانه یا مشکل در سیستم برق ماشین لباسشویی، قادر به روشن کردن آن نباشید. در این مواقع، اطمینان حاصل کنید که شبکه برق خانه شما وصل است و سیستم برق ماشین لباسشویی به درستی کار می ‌کند.

    ۲. سوختن فیوز

    در برخی مواقع، فیوز های ماشین لباسشویی ممکن است سوخته باشند و باعث قطع برق و عدم روشن شدن ماشین لباسشویی شوند. بررسی کنید که آیا فیوز ها سالم هستند یا خراب شده‌اند و در صورت لزوم، فیوز های سوخته را تعویض کنید.

    ۳. مشکلات الکترونیکی

    ممکن است برد الکترونیکی ماشین لباسشویی مشکل داشته باشد و از روشن شدن دستگاه جلوگیری کند. در این صورت، بهتر است با یک تعمیرکار مجرب یا خدمات پس از فروش تولید کننده ماشین لباسشویی خود تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کنند.

    ۴. مشکلات مکانیکی

    برخی از قطعات مکانیکی ماشین لباسشویی ممکن است کار نکنند و عملکرد آن را مختل کنند. به عنوان مثال، ممکن است برنامه ‌های کنترلی یا سیستم موتور دچار مشکل شده باشند. در این شرایط بهتر است از یک تکنسین کمک گرفته و دستگاه را عیب یابی و تعمیر کنید.

    ۵. قفل ایمنی

    برخی مدل‌ های ماشین لباسشویی دارای قفل ایمنی می باشند که در شرایط های خاصی از روشن شدن دستگاه جلوگیری می کنند. به عنوان مثال در صورتی که درب دستگاه باز باشد اجازه فعال شدن دستگاه و فعالیت آن را نمی دهد. 

    در این صورت، ممکن است نیاز باشد قفل را جهت بررسی، از دستگاه جدا کنید و یا مشکلی که باعث فعال شدن قفل شده است را برطرف کنید.

    چگونه از مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی جلوگیری کنیم؟

    برای جلوگیری از مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی، به نکات زیر توجه کنید.

    ۱. بررسی منظم سیستم برق

    مطمئن شوید که برق به درستی در خانه شما وصل است و سیستم برق ماشین لباسشویی به درستی کار می‌ کند. در صورت وجود مشکل در سیستم برق خانه، بهتر است آن را تعمیر کرده و قطعات معیوب را تعویض کنید.

    ۲. بررسی سوئیچ برق

    از سوئیچ برق ماشین لباسشویی به درستی استفاده کرده و از آن مراقبت کنید. اگر سوئیچ خاموش است، آن را به حالت روشن تغییر دهید و اطمینان حاصل کنید که به درستی کار می ‌کند.

    ۳. استفاده صحیح از ماشین لباسشویی

    هنگام استفاده از ماشین لباسشویی، دستورالعمل‌ های تولید کننده را رعایت کنید. از برنام ه‌های مناسب و مقدار مناسب مواد شوینده استفاده کنید. در نظر داشته باشید که فشار زیاد و بار اضافه می ‌تواند باعث مشکلات برقی و مکانیکی در ماشین لباسشویی شود.

    ۴. مراقبت منظم

    ماشین لباسشویی را به طور منظم تمیز کرده و مطمئن شوید که هیچ قطعه ‌ای خراب یا فرسوده نباشد. در صورتی که برخی از قطعات دچار مشکل شده اند، آن ها را تعویض یا تعمیر کنید.

    آیا روشن نشدن مایشن لباسشویی نشانه خرابی سایر قطعات دستگاه است؟

    روشن نشدن مایشن لباسشویی می ‌تواند نشانه ‌ای از خرابی در سایر قطعات دستگاه باشد. اما برای تشخیص دقیق تر علت این مشکل نیاز به اطلاعات بیشتری دارید. در بعضی موارد، همانطور که در طور مطلب اشاره کردیم، مشکل می ‌تواند به دلیل اختلال در سیستم برقی، سوئیچ روشن و خاموش، مشکل در کابل برق یا قطعات مرتبط با تامین برق باشد. 

    همچنین، مشکل در قطعات دیگر مانند موتور، ترموستات یا مدار های الکترونیکی نیز می ‌تواند باعث عدم روشن شدن مایشن لباسشویی شود.

    در برخی موارد، تعمیرات ساده مانند تعویض قطعه‌ های خراب یا تعمیر سیستم برقی می ‌تواند مشکل را برطرف کند. اما در مواردی که قطعات اصلی دستگاه خراب شده باشند، ممکن است نیاز به تعمیرات پیچیده تر و هزینه بر تری داشته باشید.

    برای تشخیص دقیق تر علت این مشکل، از تعمیرکاران مجاز و مجرب کمک بگیرید تا دستگاه را بررسی کرده و علت عدم روشن شدن آن را تشخیص داده و رفع نمایند.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید