کارهای جذابی که باید هنگام سفر به ژاپن تجربه کنید

کارهای جذابی که باید هنگام سفر به ژاپن تجربه کنید
راهنمای مطالعه

    ژاپن بدون شک یکی از رویایی‌ترین مقاصد سفر است. چه به دنبال دیدن مدرنیته و پیشرفت یک کشور باشید و چه عاشق طبیعت فوق‌العاده، چه به دنبال دیدن آثار تاریخی و معابد شگفت انگیز باشید یا بخواهید خاص‌ترین و جالب‌ترین مدل‌های خوردنی و نوشیدنی را امتحان کنید، ژاپن همان مقصد مناسب شماست. با این توصیفات، بهترین کارهایی که می‌توانید در تور ژاپن از آن‌ها لذت ببرید کدام‌ها هستند؟ در ادامه با بهترین کارها در ژآپن که نباید از دست بدهید آشنا می‌شویم.

    از شکوفه‌های گیلاس دیدن کنید

    در بسیاری از عکس‌ها و فیلم‌ها، ژاپن با شکوفه‌های انبوه گیلاس نشان داده میشود و و شاید یکی از معروف‌ترین المان‌های این کشور زیبا باشد. هر سال توریست‌های بسیاری صرفا برای دیدن این شکوفه‌ها و درخت‌های انبوه و پهناور گیلاس به ژاپن می‌روند، البته باید در زمان و مکان مناسب برای دیدن این جاذبه سفر کنید. بهترین زمان برای دیدن این جاذبه اواخر مارچ و اوایل آپریل است و یکی از معروف‌ترین مکان‌ها هم یوشینو یارا است، البته که در توکیو و دیگر شهرها هم می‌توان از این زیبایی لذت برد.

    از چشیدن طعم غذاهای اصیل ژاپنی لذت ببرید

    یکی دیگر از چیزهایی که ژاپن به شدت به آن معروف است، غذاهای خاص و جذابش است. از سوشی گرفته تا کیک‌های فوق پف‌دار کارتونی، سیخ‌های مرغ کبابی به نام یاکیتوری و سس تریاکی دنیایی از طعم و مزه غذاها و دسترها وجود دارد که با هر سلیقه‌ای می‌توانید یک گزینه را برای خود پیدا کرده و از آن لذت ببرید. همچنین در بسیاری از رستوران‌ها چیزی به نام تیشوکو وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد کمی از هر چیز را امتحان کنید و پشنهاد جذابی برای آشنایی با غذاهای ژاپنی خواهد بود.

    از فستیوال‌های جذاب ژاپنی لذت ببرید

    ژاپن عاشق فستیوال است. در این کشور به فستیوال‌ها ماتسوری گفته می‌شود و در طول سال چندین ماتسوری به بهانه‌های مختلف برگزار می‌شود. شرکت در یک فستیوال فصلی یا موارد دیگر مانند فستیوال دیدن شکوفه‌های بهاری بهانه خوبی است برای این که بیشتر با فرهنگ و تاریخ ژاپن آشنا شوید، رقص‌‌ها و برنامه‌های جذاب خیابانی را تماشا کنید و در کنار این‌ها غذاهای خوشمزه خیابانی و خوردنی‌های مختلف به مناسبت برگزاری فستیوال را هم امتحان کنید. به جز فستیوال شکوفه های گیلاس، می‌توان به فستیوال تابستانی کیوتو اشاره کرد که در جولای برگزار می‌شود.

    در توکیو در تاریخ سفر کنید

    با داشتن بیش از ۲۰۰۰ معبد، کیوتو بدون شک همان جایی است که می‌توانید تاریخ و اصالت ژاپن را به چشم ببینید. در این شهر زیبا می‌توانید از باغ‌ها و معابد بسیار چشم نواز و جذاب دیدنی کنید و با تاریخ سفر کنید. یکی از معروف‌ترین این مکان‌ها معبد کینکاکوجی است که به آن عمارت طلایی هم گفته می‌شود و در قرن ۱۴ ساخته شده است. دلیل طلایی خواندن آن هم این است که دو طبقه بالایی آن دارای روکش طلا است و در نور روز واقعا می‌درخشد. علاوه بر آن یک حوضچه بزرگ هم دور تا دور عمارت را فرا گرفته است و در ترکیب با باغ فوق‌العاده آن واقعا دیدنی می‌شود.

    به دیدن جنگل بامبو بروید

    یکی از چندین و چند المان ژاپنی گیاه بامبو است که از کارتون‌ها گرفته تا دکوراسیون خانگی انواع آن را دیده‌ایم. به همین دلیل هم بد نیست در سفر خود با تور ژاپن، به یکی از بهترین مکان‌‌های ممکن برای دیدن بامبو‌ها بروید. این مکان در کیوتو واقع شده است و به آن جنگل بامبو ساگانو گفته می‌شود. این جنگل فوق‌العاده دارای چندین راه در دل جنگل است که با درختان بامبو بسیار بلند و انبوده در بر گرفته شده‌اند و قدم زدن از میان آن‌ها واقعا تجربه‌ای فراموش نشدنی است. سعی کنید در روزی آفتابی به این بازدید بروید تا از دیدن پرتو‌ی خورشید که از میان درخت‌ها عبور می‌کند نهایت لذت را ببرید.

    به کارائوکه بروید

    انجام کارائوکه (خواندن با موسیقی در حال پخش که با میکروفون و دیدن متن موسیقی انجام می‌شود) یکی از پرطرفدارترین تفریحات ژاپنی است و برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی یکی از انتخاب‌های اول ژاپنی‌هاست. اگر شما هم این موضوع را در فیلم و سریال‌ها دیده‌اید و دوست دارید آن را انجام دهید، مکان‌ها و کافه‌های بسیاری در سطح همه شهرها برای این کار وجود دارد. اگر از جمعیت خجالت می‌کشید هم اصلا نگران نباشید چرا که تقریبا همه مکان‌های کارائوکه دارای اتاق‌های مخصوص هستند که به همراه دوستان یا خانواده می‌توانید از این فعالیت جالب لذت ببرید و البته غذا و نوشیدنی یا حتی بستنی هم نوش جان کنید.

    سوار ترن سریع‌السیر شوید

    یکی از جاذبه‌های ژاپن که مدرنیته و پیشرفت این کشور را به خوبی نشان می‌دهد، ترن سریع‌السیر است که فقط باید سوارش شوید تا شگفت‌انگیز بودنش را مشاهده کنید. البته تنها سرعت فوق‌العاده نیست که سواری این ترن را جالب می‌کند، بلکه مناظری هم که در طی مسیر می‌بینید (البته به سرعت برق و باد) بسیار جالب هستند. با این ترن می‌توانید فاصله کیوتو و توکیو را طی کنید که هر دو مهم‌ترین شهرهای دیدنی ژاپن هستند و احتمالا در تور ژاپن برنامه دیدن آن‌ها را خواهید داشت.

    از چهار راه معروف شیبویا دیدن کنید

    این چهار راه یکی دیگر از جالب‌ترین نماد‌های ژاپن است، جایی که الحق نماد زندگی شلوغ و سریع ژاپنی است. این چهار راه در بخش مرکزی توکیو و در مقابل ایستگاه شیبویا واقع شده است و کافیست کمی در نزدیکی آن منتظر بمانید تا از حجم وحشتناک آدم‌هایی که به این طرف و آن طرف می‌روند حیرت کنید. در این چهار راه خطوط عابر هم در اضلاع و هم به صورت قطری وجود دارد و خلاصه دیدن آن خالی از لطف نیست.

    جمع بندی

    در این مقاله به بهترین کارهایی که می‌توانید در ژاپن انجام دهید اشاره کردیم. کارهای زیادی در این کشور رویایی وجود دارد که با امتحان کردن‌شان می‌توانید یک سفر فراموش نشدنی را تجربه کنید، از خوردن غذاهای اصیل ژاپنی گرفته تا دیدن معابد تاریخی یا حتی قدم زدن در خیابان‌های شلوغ و زنده توکیو. کافیست سلیقه شخصی خود را بدانید و تور ژاپن را متناسب با علایق خود برنامه ریزی کنید.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید