تشک طبی بهتر است یا طبی فنری؟ آشنایی با مزایا و معایب تشک طبی

تشک طبی بهتر است یا طبی فنری؟ آشنایی با مزایا و معایب تشک طبی
راهنمای مطالعه

     از آن‌جا که افراد حدود یک سوم زندگی خود را در خواب سپری می‌کنند، کیفیت خواب اهمیت ویژه‌ای برای حفظ سلامت جسمی و ذهنی پیدا می‌کند. خواب راحت و کافی بدن را برای انجام دادن کارهای روزمره آماده می‌کند؛ درنتیجه بهتر است در انتخاب تشک مناسب با وضعیت جسمی‌تان دقت ویژه‌ای داشته باشید. در پاسخ به این سوال که تشک طبی بهتر است یا طبی فنری؟ می‌گوییم تشک طبی و طبی فنری کاربردهای متفاوتی دارند. به‌عنوان مثال تشک طبی برای افرادی با دردهای مفصلی مناسب است. در این مطلب به بررسی کامل مزایا و معایب تشک طبی فنری و طبی می‌پردازیم تا شما بهترین انتخاب تشک را برای خوابی آسوده و راحت داشته باشید.

    کاربرد تشک؛ عاملی مهم در انتخاب تشک طبی یا طبی فنری

    تشک تخت طبی بهتر است یا طبی فنری؟ تشک طبی، وزن شخص را به‌طوریکنواخت روی تشک پخش کرده و مانند تشک‌های معمولی به‌مرور‌زمان دچار فرورفتگی نمی‌شود. همین نکته باعث برداشتن فشار از روی نقاط حساس بدن مانند کمر، گردن و ستون فقرات و شانه‌ها می‌شود؛ در نتیجه تشک فنری انتخابی مناسب برای افرادی با مشکلات ستون فقرات، دردهای مفصلی و  آرتروز گردن است. تشک طبی فنری هنگام خوابیدن شخص گودی کمر را پر می‌کند؛ در نتیجه خرید تشک طبی فنری مناسب‌ترین انتخاب برای افرادی با گودی کمر است. همچنین تشک طبی فنری کیفیت و طول عمر بالاتر و قیمت مناسب‌تری نسبت به تشک طبی دارد.

    در پاسخ به این سوال که تشک طبی بهتر است یا طبی فنری؟ می‌گوییم تشک طبی برای افرادی میانسال با مشکلات ماهیچه‌ای، مفصلی و گردن درد مناسب‌تر است؛ درصورتی‌که اگر گودی کمر و وزن پایینی دارید، تشک طبی فنری برای شما گزینه مناسب‌تری خواهد بود. به‌علاوه، تشک طبی فنری به دلیل میزان نرمی متوسطی که دارد برای افرادی با دردهای ماهیچه‌ای مناسب نیست. همچنین برای جلوگیری از ورود آلودگی، گردوغبار و نفوذ آب و مایعات به تشک طبی و طبی فنری استفاده از محافظ تشک روشی کاربردی است. 

     

    مقایسه تشک طبی و طبی فنری از لحاظ درجه سفتی 

    اگر برای شما سوال است که برای کودک تشک طبی بهتره یا طبی فنری؟ پاسخ ما به شما تشک طبی فنری است؛ تشک طبی فنری به دلیل نرمی متوسط و قابلیت ارتجاعی برای کودکان و افرادی با وزن پایین و متوسط مناسب است. درصورتی‌که تشک طبی سفت و غیرقابل انعطاف‌پذیر است و لایه‌های زیرین آن خاصیت ارتجاعی ندارند؛ ازاین‌رو تشک طبی مناسب افراد میانسال با وزن بالا و دردهای ماهیچه‌ای و مفصلی است. 

    از معایب تشک طبی فنری، مناسب نبودن برای افرادی با وزن بالا است؛ زیرا به دلیل درجه سفتی پایینی و همچنین فشرده شدن فنر، تشک به‌مرور دچار فرورفتگی می‌شود. همچنین می‌توانید تشک طبی یا طبی فنری را روی باکس تخت خواب بذارید؛ چرا که تخت باکس به دلیل استحکام بالا هم مناسب افراد بزرگسال با وزن بالا هم به دلیل داشتن فضا ذخیره‌سازی، مناسب برای مرتب نگه داشتن اتاق کودکان است. 

    تفاوت قیمت؛ عاملی تاثیرگذار در انتخاب تشک طبی و طبی فنری

    یکی از عوامل تاثیرگذار برای انتخاب اینکه تشک تخت طبی بهتر است یا طبی فنری؟ مقایسه کردن قیمت این دو تشک است. در ساخت تشک طبی فنری از متریال‌های متفاوتی استفاده شده است در نتیجه قیمت بالاتری نسبت به تشک طبی دارند. اما نکته مهم این است که تشک طبی فلزی، کیفیت و طول عمر بالاتری نسبت به تشک فنری دارد؛ در نتیجه هزینه‌ای که برای تشک طبی فنری پرداخت می‌کنید نسبت به کیفیت آن، هزینه مناسبی است. 

    تفاوت تشک طبی و طبی فنری از نظر ساختار

    یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های تشک طبی و طبی‌ فنری تفاوت در ساختار این دو است. تشک طبی از چندین لایه اسفنج فوم، مموری فوم یا یونولیت فشرده شده تشکیل شده است؛ درحالی‌که در ساخت تشک‌های طبی فنری از فوم و  یک یا چندلایه فنر فلزی  استفاده می‌شود. فنر به‌کار رفته در تشک‌های طبی فنری باعث می‌شوند این تشک‌ها ارتفاع بیشتری نسبت به تشک‌های طبی داشته باشند. 

    همچنین فنر به‌کار‌رفته شده در ساخت تشک طبی آن را برای افرادی که مشکلات ستون فقرات و گردن درد دارند نامناسب می‌کند؛ چرا که فشرده شدن و رها شدن این فنرها هنگام استراحت به‌مرور مشکلات این افراد را تشدید می‌کند. یک نکته مهم در هنگام انتخاب تشک طبی و طبی فنری توجه به کیفیت متریال‌های ساخته شده تشک است؛ مخصوصا اگر دچار دردهای عضلانی و استخوان درد یا گودی کمر هستید.

     

    تشک طبی یا طبی فنری را براساس وضعیت جسمی‌تان انتخاب کنید

    تشک‌های طبی و طبی فنری از نظر ساختار، کاربرد، درجه سفتی و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. از این تفاوت‌ها و ویژگی‌ها برای مطابقت دادن با وضعیت جسمانی‌تان استفاده کنید تا انتخابی مناسب با وضعیت بدنی و اولویت‌های انتخابی‌تان داشته باشید. تشک‌های طبی فنری برای بسیاری از افراد جامعه مناسب هستند و  استفاده از آن‌ها در بسیاری از هتل‌ها نیز کاربرد دارد. می‌توانید برای خرید تشک‌های طبی فنری و تخت باکس باکیفیت که حافظ سلامت ستون فقرات شماست به سایت‌های معتبری مانند صفاهوم مراجعه کنید.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید