کالسکه مسافرتی چیست؟ و فرق آن با کالسکه عصایی

کالسکه مسافرتی چیست؟ و فرق آن با کالسکه عصایی
راهنمای مطالعه

    کالسکه مسافرتی (stroller travel system) طراحی سبک و تاشو دارد تا حمل و جا به جایی آن زمان مسافرت یا گشت و گذار راحت باشد. در اصل، کالسکه سفری بهترین نوع کالسکه برای کودکان بالای 6 ماه و استفاده روزمره و مسافرت است و هیچ‌گونه احساس سنگینی و خستگی در طول جابه‌جایی ایجاد نمی‌کند. برخی از والدین، از کالسکه معمولی یا شهری برای تمام موقعیت‌ها از جمله سفر استفاده می‌کنند، کالسکه مسافرتی حتی در هواپیما، مترو و قطار نیز بهترین دوست کودک شما و ضامن راحتی‌تان هستند. در ادامه همراه ما باشید تا با کالسکه مسافرتی و فرق آن با کالسکه عصایی آشنا شویم.

    کالسکه سفری چیست؟

    کالسکه‌ مسافرتی کوچک‌تر و سبک‌تر از کالسکه‌های شهری است و به راحتی تا شده و جا به جا می‌شوند. به دلیل وزن سبک و حمل و نقل آسان، به صورت روزمره نیز قابل استفاده است. نیازی نیست که دائما در حال مسافرت با هواپیما یا قطار باشید، اگر دنبال کالسکه سبکی می‌گردید که تاشو باشد، وزن سبک و راحت را ارائه دهد، این مدل کالسکه مناسب شماست

    به‌ویژه اگر در خانه کوچکی زندگی می‌کنید که فضای نگهداری بزرگی برای کالسکه ندارید، یا مجبور هستید کالسکه را مرتب از پله ها بالا پایین ببرید، این مدل گزینه خوبی برای سیسمونی نوزاد شما محسوب می‌شود.

    تفاوت کالسکه مسافرتی با کالسکه شهری و کالسکه عصایی چیست؟

    به‌طورکلی، درک فرق کالسکه سفری با کالسکه عصایی برای خرید آگاهانه این محصول بسیار مهم است. به همین دلیل، در این بخش مهم‌ترین تفاوت‌های این نوع کالسکه‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

    کالسکه‌های شهری در مقایسه با کالسکه‌های مسافرتی که سبک‌وزن و جمع‌وجور طراحی شده‌اند، سنگین‌تر و حجیم‌تر هستند.

    کالسکه‌های سفری مجهز به مکانیزم تاشوی تک حرکتی و بازشدن سریع هستند اما کالسکه‌های شهری، عموما قابلیت تاشدن را ارائه نمی‌دهند. همچنین فضای زیادی را برای نگهداری اشغال می‌کنند.

    کالسکه هواپیمایی و سفری به‌گونه‌ای طراحی شده‌ است که در هنگام نگه‌داری یا حمل‌ونقل کمترین فضا را اشغال کند و برای سفر مناسب باشد.

    مانورپذیری و سهولت استفاده از کالسکه مسافرتی به‌دلیل وزن سبک‌تر و طراحی ساده‌تر، اغلب راحت‌تر از کالسکه‌های معمولی است.

    کالسکه‌های عصایی وزن سبک‌تر و اسکلت‌بندی ظریف‌تری نسبت به بقیه مدل‌های کالسکه دارند. به دلیل شباهت دسته آن‌ها به عصا، با نام کالسکه عصایی شناخته شده‌اند، امکانات کمتری نسبت به کالسکه سفری دارند و معمولا فاقد سینی غذا کودک در جلو کالسکه هستند.

    مزایا و معایب کالسکه سفری چیست؟

    کالسکه مسافرتی یا کالسکه هواپیمایی  از چهارچوبی با قابلیت تاشدن تشکیل شده و تکیه‌گاه و سینی غذا دارد. طراحی این وسیله بسیار جمع‌وجور بوده و تلاش شده است تا در عین سبک‌وزنی، فضای محدودی را در حالت تاشده اشغال کند. در ادامه این بخش به مزایا و معایب آن اشاره می‌کنیم.

    مزایای کالسکه‌ سفری

    • تکیه‌گاه قابل‌تنظیم برای راحتی کودک در حالت نشسته
    • وزن کم و ابعاد کوچک؛
    • امکان خواباندن تکیه‌گاه صندلی تا زاویه 180 درجه؛
    • قابلیت تاشدن؛
    • استفاده راحت در زمان مسافرت‌های زمینی یا هوایی؛
    • اشغال فضای نگهداری اندک.

    معایب کالسکه‌های مسافرتی

    • داشتن ویژگی‌های محدودتری نسبت‌به کالسکه‌های معمولی و شهری؛
    • سبد ذخیره‌سازی کوچک؛
    • عدم راحتی استفاده از زمان بدو تولد؛
    • عدم سواری نرم و راحت به‌علت استفاده از چرخ‌های کوچک‌تر و قاب سبک‌تر.

    ویژگی‌های کالسکه‌های سفری چیست؟

    اکنون که با مزایا و معایب کالسکه سفری آشنا شدید، بهتر است خصوصیات این مدل کالسکه‌ها را نیز بدانید که با آگاهی بیشتری برای خرید آن اقدام کنید. این موضوع را به‌ خاطر داشته باشید که کالسکه مسافرتی یک سرمایه‌گذاری عالی است؛ زیرا می‌توانید از آن به‌عنوان کالسکه روزمره نیز استفاده کنید.

    در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های کالسکه‌های مسافرتی می‌پردازیم.

    راحتی هنگام سفرهای هواپیمایی

    برخی از مدل کالسکه‌ مسافرتی، با اسم کالسکه چمدانی نیز شناخته می‌شوند زیرا در حالت تاشده، شبیه به چمدان با دسته‌ی بلند هستند. همچنین به علت تاشدن در ابعاد کوچک، به راحتی قابل انتقال به داخل کابین هواپیما را دارند و به راحتی نیز، مانند چمدان روی زمین کشیده و جابه‌جا می‌شوند.این کار شما را از مشکل چک‌کردن گیت و تحویل کالسکه به قسمت بار هواپیما و احتمال آسیب‌دیدن یا گم شدن آن نجات می‌دهد.

     داشتن قابلیت‌های اضافی

    برخی از مدل‌های کالسکه‌های مسافرتی، قابلیت‌های اضافه‌ای دارند که آن‌ها را برای سفر مناسب می‌کند. این موارد می‌تواند شامل سایه‌بان آفتابی بزرگ برای محافظت از نوزادان در برابر اشعه مضر خورشید و سبد ذخیره‌سازی برای نگه‌داشتن اسباب‌بازی‌ها، لباس‌ها، پوشک و شیشه شیر، باشند.

     تکیه‌گاه قابل‌تنظیم

    از آنجایی‌که نوزادان نمی‌توانند بدون حمایت بنشینند، زمان زیادی را به صورت دراز کشیدده در کالسکه می‌گذرانند و این امر باعث می‌شود داشتن تکیه‌گاه قابل‌تنظیم ضروری باشد. البته استفاده از کالسکه مسافرتی از بدو تولد توصیه نمی‌شود و بهتر است نوزاد را با کریکات یا کالسکه کریر حمل کنید. برخی از مدل سرویس کالسکه کودک، با داشتن دو تا سه قابلیت مختلف امکان استفاده برای سنین مختلف را می‌دهند. وقتی کودک شما شروع به برداشتن اولین قدم‌هایش می‌کند، کاوش دنیای اطراف برایش ضروری است. گردش با کالسکه این امکان را فراهم می‌کند تا فرزندتان هم به گردش پرداخته و هم زمانی که خسته شد، داخل کالسکه بنشیند و از ادامه گشت و گذار لذت ببرد.

    هنگام خرید کالسکه کودک، کالسکه‌ای متناسب با سن و جثه فرزندتان تهیه کنید. برخی کالسکه‌ها برای کودکان نوپا طراحی شده‌اند، درحالی‌که، برخی دیگر برای نوزادان تازه متولد شده مناسب‌تر هستند.

     قابل حمل بودن کالسکه تاشو

    بدون شک قابل حمل بودن یک ویژگی مهم در کالسکه‌های سفری است؛ چراکه درصورت عدم استفاده، کالسکه‌های سفری را می‌توان به‌سرعت و به‌راحتی جمع کرد تا فضای کمی را اشغال کند. درحقیقت، اگر فضایی برای چمدان‌های اضافی دارید، می‌توانید کالسکه را در صندوق‌عقب ماشین خود نیز قرار دهید. همچنین در استفاده روزمره، قابلیت تاشدن آسان بسیار کمک کننده است زیرا ممکن است کودک در آغوش شما باشد و مجبور به بستن کالسکه با یک دست شوید. حتما قبل خرید کالسکه تاشو، بررسی کنید که آیا کالسکه به راحتی با یک دست تا می‌شود یا خیر.

     جلوگیری از فشار به کمر و درد بازو‌ها

    در آغوش گرفتن کودک در تمام طول روز می‌تواند منجر به کمردرد و فشار به دست‌ها و شانه شود. به‌خصوص زمانی که در تعطیلات هستید و یا برای پیاده‌روی روزانه یا خرید، می‌خواهید فرزندتان را همراه خود ببرید. اگر کودک در آغوشتان باشد، شما را به سرعت خسته می‌کند. کالسکه مسافرتی شما را از در آغوش داشتن دائمی نوزاد بغل نجات می‌دهد و در عین حال، راحتی کودک دلبندتان را تضمین می‌کند.

    جمع‌بندی

    انتخاب بین کالسکه مسافرتی و شهری، شاید کمی چالش‌برانگیز باشد. شما اسم هر دو این مدل کالسکه‌ها را زیاد شنیده‌اید. کالسکه سفری با وزن سبک و راحتی استفاده روزانه، اگر با نیازهای شما هماهنگی داشته باشد، تبدیل به بهترین خرید سیسمونی نوزادتان خواهد شد. امیدواریم این مقاله کمک کند تا ویژگی‌های این مدل کالسکه را فهمیده و خریدی بدون دغدغه داشته باشید.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید