۵ لوازم خانگی هوشمند با پیشرفت چشمگیر در فناوری

۵ لوازم خانگی هوشمند با پیشرفت چشمگیر در فناوری
راهنمای مطالعه

    کمتر کسی است که دوست نداشته باشد لذت استفاده از لوازم خانگی هوشمند و داشتن یک زندگی راحت‌تر را تجربه کند. به همین دلیل هم سیر پیشرفت‌های فناوری در زمینه تولیدات لوازم خانگی صعودی شده و روز به روز هم طرفداران بیشتری را به خود جذب می‌کند. در این مقاله با پنج نمونه از این پیشرفت‌ها که برای داشتن یک سبک زندگی آسان‌تر و بهتر طراحی شده‌اند، آشنا خواهید شد.

    اجاق گازهای هوشمند

    تا به حال چند بار برایتان پیش آمده است که به محض خارج شدن از خانه نگران خاموش نکردن گاز شده باشید؟ با اجاق گازهای هوشمند این نگرانی کاملا برطرف خواهد شد. شرکت‌های طراح و سازنده این اجاق‌ها معمولا یک اپلیکیشن ساده برای نصب شدن روی گوشی هوشمند شما دارند که از طریق آن می‌توانید از راه دور وضعیت اجاق را بررسی کرده و آن را خاموش یا روشن کنید. با استفاده از این اپلیکیشن همچنین می‌توانید زمان لازم برای پخت غذا را تعیین کنید و بعد از اتمام آن منتظر خاموش شدن خودکار دستگاه باشید. بنابراین ریسک سوختن غذا به خاطر صحبت با تلفن یا سرگرم تلویزیون شدن به صفر خواهد رسید.

    به جز هوشمند بودن گاز که نیاز به دقت بیشتری دارد، در مورد ابعاد، تعداد شعله‌ها و مجهز بودن یا نبودن به فر لازم است مثل زمان خرید گازهای معمولی عمل کرده و اجاق را بر اساس نیازتان خریداری کنید.

    لوازم خانگی هوشمند

    یخچال‌های اسمارت

    یخچال‌های اسمارت یا هوشمند از دیگر لوازم خانگی جذابی هستند که به ویژه طی سال‌های اخیر دچار تغییرات زیادی شده و پیشرفت کرده‌اند. این یخچال‌ها به طور کلی علاوه بر اینکه می‌توانند سطح رطوبت و خنکی محفظه داخلی را به صورت خودکار تنظیم کنند، امکاناتی از قبیل صفحه لمسی برای نمایش محتویات داخلی نیز دارند. کافی است برای پیدا کردن جای خوراکی مورد نظرتان یک ضربه روی در وارد کنید تا داخل یخچال نمایش داده شده و بدون باز نگه داشتن طولانی مدت در، در کوتاه‌ترین زمان چیزی را که می‌خواهید بردارید.

    جالب است بدانید استفاده از فناوری اشعه ماورای بنفش برای ضد عفونی کردن مواد غذایی نیز یکی دیگر از پیشرفت‌هایی است که برخی یخچال‌های هوشمند جدید در حال مجهز شدن به آن هستند. این موارد نیز مثل سایر وسایل هوشمند از طریق اپلیکیشن نصب شده روی گوشی شما قابل تنظیم بوده و هشدارهایی مثل باز ماندن در یا وجود مشکل در سیستم را حتی از راه دور به شما اطلاع خواهند داد.

    جاروهای روباتیک

    تکنولوژی درباره جاروهای هوشمند حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و توانسته به سرعت پیشرفت کند، تا جایی که جدیدترین مدل های دسته کوتاه پر سر و صدای محصولات شرکت‌هایی مثل جارو شارژی بلک اند دکر جای خود را به گزینه‌های دسته بلند دادند که از طریق فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا قابل خریداری هستند، و سپس کمپانی‌هایی مثل شیائومی وارد شدند تا با ارائه جاروهای روباتیک پا را از حد قبلی هم فراتر بگذارند و خرید جارو شارژی را با تحولی بزرگ رو به رو کنند. نمایندگی ها هر روز شاهد سرازیر شدن و فروش محصولات جدید با قیمت های متنوع هستند و برای مشتری‌ها از امکانات تازه جاروهای خود می‌گویند.

    اگر به دنبال جدیدترین مدل‌های جاروهای شارژی روباتیک هستید، خوب است بدانید با خرید این گزینه‌ها دیگر لازم نیست خودتان کاری انجام دهید. جارو یک بار برای همیشه نقشه منزل شما را با جزئیات در حافظه خود ذخیره کرده و بعد از آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تمیز کردن بدون نیاز به دخالت شما خواهد پرداخت. شما می‌توانید بدون اینکه در خانه باشید، از طریق اپلیکیشن مربوطه جارو را روشن کرده، زمان فعالیت آن را مشخص کنید و وقتی به خانه برگشتید همه چیز را تمیز و مرتب تحویل بگیرید.

    اتوهای هوشمند

    استفاده از اتو برای داشتن یک استایل مرتب و بدون نقص ضروری است؛ اما واقعیت این است که اتو کشیدن نیاز به دقت زیادی دارد و یک بی‌احتیاطی کوچک می‌تواند لباس را سوزانده و از دور خارج کند! تا به امروز انواع متفاوتی از اتوها برای اینکه بهترین نتیجه را به شما ارائه دهند، طراحی شده‌اند.

    مواردی مثل انواع اتوهای بخار و بخارگر و اتوهای پرس ایستاده همگی در خدمت نظم استایل شما هستند؛ اما تا به امروز هیچ کدام به اندازه خرید اتوهای هوشمند نتوانسته‌اند به نفع بالا بردن دوام لباس تمام شوند. این اتوها که معمولا قیمت بالاتری نسبت به اتوهای غیر هوشمند دارند، علاوه بر اینکه مجهز به سنسور حرکتی هستند در صورتی که بیش از مدت زمان تعیین شده بی‌حرکت بمانند، خاموش خواهند شد؛ امکانات دیگری هم دارند. برای مثال در بعضی انواع جدید و پیشرفته تر از اتوهای پاناسونیک یا فیلیپس امکان تنظیم هوشمند حرارت اتو با توجه به جنس پارچه لباس وجود داشته و به همین دلیل پارچه به بهترین شکل ممکن حفظ شده و لباس دوام بیشتری پیدا خواهد کرد.

    تلویزیون‌های اسمارت

    نمی‌شود که کیفیت بازی‌های ویدئویی روز به روز بهتر شود؛ اما تلویزیون نمایش دهنده آن‌ها قابلیت این نمایش را نداشته و هوشمند هم نشده باشد (برای بررسی بهترین مدل‌های تلویزیون هوشمند مناسب گیمینگ این مطلب را از دست ندهید). نسل جدید تلویزیون‌های اسمارت یا هوشمند علاوه بر اینکه قدرت نمایش با جزئیات بسیار بالا را دارند، معمولا از طریق فرمان صوتی نیز کار کرده و می‌توانند راحتی کاربر را بسیار بیشتر کنند. این تلویزیون‌ها برای تماشای فیلم، سریال و انواع مسابقات ورزشی قابلیت تنظیم نور بر اساس نور محیط را دارند و در غیر این صورت می‌توانید خودتان نور مد نظر را برایشان تنظیم کرده و برای مثال از نور نمایش سینمایی برای تماشای فیلم استفاده کنید. معمولا تلویزیون‌های هوشمند ال جی و سامسونگ دو نمونه از بهترین گزینه‌های موجود در بازار تکنولوژی به شمار می‌آیند که می‌توانید از میان مدل‌های آن‌ها دست به خرید بزنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید