چرا مرغ سوخاری رستورانی خوشمزه تر از سایر مرغ‌ها است؟

چرا مرغ سوخاری رستورانی خوشمزه تر از سایر مرغ‌ها است؟
راهنمای مطالعه

    حتی اگر تا به حال به این موضوع فکر نکرده اید، بهتر است امروز دلیل خوش طعم بودن مرغ سوخاری را بدانید و راز محبوب بودن آن را برای همیشه کشف کنید.

    در کشورهای آسیایی چون کره جنوبی، بسیاری از افراد به خوردن مرغ سوخاری علاقه مند هستند. بسیاری از سرآشپزهای کره ای برای اینکه تکه های مرغ طعم خوب و رطوبت کافی داشته باشد، سعی می کنند تا آن ها را از یک روز قبل در شیر، ماست و ادویه های مخصوص بغلتانند و به آن ها فرصت بدهند تا در طول یک شبانه روز با جذب شیر و ماست بافت نرمی را به دست آورند. استفاده از مواد لبنی برای این غذا سبب شده تا بافت سفت مرغ تجزیه شده و به مرور مرطوب و نرم تر شود. در این میان بسیاری از آشپزان ایرانی نیز مانند سرآشپزهای کره ای تکه های مرغ را از یک روز قبل در ترکیب شیر، ماست و ادویه های مخصوص قرار می دهند.

    چه موادی برای مزه دار کردن تکه های مرغ لازم است؟

    بسیاری از سرآشپزهای کره ای زمانی که می خواهند مرغ کنتاکی بپزند سعی می کنند تا تکه های مرغ را از شب قبل درون موادی چون شیر، ماست و ادویه های مخصوص استراحت دهند تا بافت سفت مرغ کمی نرم شود. برخی دیگر از سرآشپزان کره‌ای بر این باورند که دوغ می تواند مزه بسیار بهتری به مرغ ها بدهد، از این رو سعی می کنند تا با غلتاندن تکه های مرغ در دوغ، آن ها را مزه دار کنند.

    در این میان برخی دیگر از شیر گاو برای مزه دار کردن تکه های مرغ استفاده می‌کنند که این گزینه نمی‌تواند برای همه افراد خوب باشد، چرا که میزان چربی شیر گاو در مقایسه با سایر شیرها بالاتر است. از طرفی برخی از افراد به فرآورده های لبنی حساس هستند و به هیچ عنوان نمی توانند از آن ها مصرف کنند، از این رو استفاده از موادی چون شیر سویا و شیر بادام می تواند سبب نرم شدن تکه های مرغ شود. در ایران نیز برای پخت مرغ سوخاری بسیاری از سرآشپزها سعی می کنند برای ترد شدن آن از دوغ و انواع شیرهای موجود در بازار استفاده کنند.

    کدام آرد برای پخت مرغ سوخاری بهتر است؟

    آرد یکی از مهمترین موادی است که در پخت مرغ سوخاری حرف اول را می زند، بسیاری از سرآشپزها در نظر دارند تا با استفاده از انواع آرد به خوش طعم شدن مرغ سوخاری کمک کنند. در بین آرد های زیادی که در بازار وجود دارد، بسیاری از سرآشپزها ترجیح می دهند از آرد چند منظوره برای ترد کردن مرغ سوخاری استفاده کنند.

    اگر آرد چند منظوره در دسترس نبود می توانید از آرد سمولینا، آرد برنج و آرد جو برای مزه دار کردن مرغ های سوخاری استفاده کنید. آرد چند منظوره در بین سایر آردها به این دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار است که عطر و طعم خوبی به مرغ سوخاری می بخشد و از طرفی می تواند سبب شود که پوشش قهوه ای طلایی بر روی مرغ سوخاری ایجاد شود.

    برای پخت مرغ سوخاری به چه درجه حرارتی نیاز است؟

    یکی از دلایلی که سبب شده مرغ سوخاری رستورانی خوشمزه تر از مرغ سوخاری خانگی شود، درجه حرارت طبخ غذا است. سرآشپزان حرفه ای برای پخت این غذا درجه حرارات را بین 350 تا 375 فارنهایت تنظیم می کنند. این درجه حرارت به مرغ سوخاری کمک می کند تا به راحتی مغز پخت شده و از همه مهمتر سطحی ترد و سوخاری داشته باشد.

    بنابراین اگر می خواهید داخل مرغ ها خام و نپخته نشود، نسبت به درجه حرارت فر خود حساس باشید. برخی از افراد با بالا بردن درجه حرارت تصور می کنند که مرغ سوخاری سریعتر پخته می شود، ولی بهتر است به این نکته توجه شود که در صورت بالا رفتن دمای فر، احتمال خام و نپخته ماندن داخل مرغ ها بسیار بالا خواهد رفت.

    در پخت مرغ سوخاری از چه روغنی استفاده می شود؟

    اگر یک سرآشپز حرفه ای این غذا را بپزد، قطعا می داند که به روغنی نیاز است که بتواند درجه حرارت بالای 350 فارنهایت را تحمل کند. در کره جنوبی بسیاری از آشپزها برای پخت مرغ سوخاری از روغن بادام زمینی استفاده میکنند، چرا که این روغن در برابر درجه حرارت بسیار بالا مقاوم بوده و تغییر حالت نمی دهد.

    از طرفی برخی از آشپزها از روغن کانولا که کاملا مشابه روغن بادام زمینی بوده استفاده می کنند تا مرغ سوخاری با بهترین و با کیفیت ترین روغن پخته و سرخ شود. انتخاب یک روغن با کیفیت سبب می شود تا مرغ سوخاری به بهترین نحو پخته شود و مزه و عطر خوبی داشته باشد.

    پس

    اگر به دنبال این هستید که یک مرغ سوخاری خوش طعم با بهترین کیفیت و اصول پخت و پز را امتحان کنید، بهتر است به سایت چاکوچ مراجعه کرده و محصولات را مشاهده کنید. سفارش آنلاین مرغ سوخاری نیز در وب سایت این برند محبوب وجود دارد، زیر نظر بهترین سرآشپزها با جدیدترین دستورالعمل های پخت، طبخ می شود. از طرفی در فرآیند پخت آن از مواد ارگانیک و سالم استفاده می شود تا همه افراد از کودکان گرفته تا سالمندان بتوانند به راحتی این غذای خوشمزه را بخورند و از طعم آن لذت ببرند.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید