۵ شامپوی مناسب برای جلوگیری از ریزش مو

۵ شامپوی مناسب برای جلوگیری از ریزش مو
راهنمای مطالعه

    ریزش مو بیشتر از آنچه فکر کنید در میان مردم شایع است و ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. به گفته بسیاری از پزشکان و متخصصان زیبایی، دلایل مختلفی از جمله ریزش موی آندروژنتیک یا ریزش موی هورمونی، ریزش موی مرتبط با استرس، همچنین ریزش مو در ارتباط با مشکلات سلامتی بدن وجود دارد. داروها، کمبود ویتامین، اختلالات مرتبط با تیروئید، استفاده از ابزارهای حالت دهنده مو به اندازه زیاد و اختلالات خود ایمنی نیز می‌توانند باعث ریزش و نازک شدن تارهای مو شوند. اما خبر خوب این است که راه حل‌های مناسبی وجود دارد که می‌توانید موهای خود را ضخیم‌تر کنید و از ریزش آن نیز جلوگیری کنید.

    وقتی صحبت از شامپوی ضد ریزش می‌شود، درباره دو نوع شامپو گفته می‌شود که یکی از آنها حتما با تجویز پزشک باید خریداری شود و دیگری را می‌توانید بدون تجویز نیز خریداری کنید. شامپوهای تجویزی "ضد آندروژنتیک" هستند، به این معنی که جلوی ترشح دو هورمون مرتبط با ریزش مو به نام‌های تستوسترون و دی هیدروتستوسترون را می‌گیرند. این دو هورمون رشد مو در محل فولیکول را هدف قرار می‌دهند و چرخه رویش و رشد مو را قطع می‌کنند و همچنین باعث نازک‌تر شدن موها می‌شوند. شامپوهای ریزش مو که بدون نسخه هستند معمولاً حاوی آمینو اسیدها و آنتی اکسیدان‌ها هستند تا کار بازسازی مو را به درستی انجام دهند و همچنین آسیب و التهاب را در موها کاهش می‌دهند.

    اگر فکر می‌کنید که به ریزش مو مبتلا شدید و هیچ علائمی از بروز بیماری یا تغییرات هورمونی ندارید، می‌توانید سراغ شامپوهای ریزش مو روزانه بروید که علاوه بر آمینو اسیدها و آنتی اکسیدان‌ها دارای ویتامین E، جینسینگ و ویتامین B هستند که این مواد برای کمک به بازسازی مو و کاهش آسیب‌های محیطی در شامپو مورد استفاده قرار می‌گیرند. از طرفی نیز به شما توصیه می‌کنیم که سراغ شامپوهای حاوی پارابن، سولفات و عطردار نروید، چرا که باعث تحریک موها و پوست سر شما می‌شوند و میزان رطوبت در موهای شما را کاهش می‌دهند.

    به یاد داشته باشید، رشد مو روند آهسته و کندی دارد و این روند برای هر شخص متفاوت است. قبل از انتخاب شامپو مناسب و اینکه به این نتیجه برسید که آیا شامپو بر روی موهای شما اثرگذار بود یا نه، باید یک محصول را به مدت سه تا چهار ماه امتحان کنید. اگر دوست دارید تا این اثرگذاری را به خوبی رصد کنید، سراغ گرفتن عکس قبل و بعد موهای خود بروید.

    در ادامه به شما بهترین شامپوها برای جلوگیری از ریزش مو را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید روند ریزش موهای خود را متوقف کنید و موهای خود را سالم و شاداب کنید.

    شامپو ضد ریزش موی کامان

    همان‌طور که گفتیم سولفات باعث خشکی مو و پوست سر شما می‌شود و اگر به دنبال درمان ریزش مو هستید، باید شامپویی پیدا کنید که مشکلی به مشکلات شما اضافه نکند.

    شامپو ضد ریزش موی کامان فاقد سولفات است و به خوبی ریزش مو را کنترل می‌کند. این همان چیزی است که باید در خرید شامپو ضد ریزش به دنبالش باشید. شامپو ضد ریزش کامان حاوی زینک، پروتئین، ویتامین‌های بیوتین و کافئین است و به همین خاطر، علاوه بر ریزش مو، پوست و موهای سر را به خوبی تغذیه می‌کند، باعث تقویت موها می‌شود و همچنین تار موها را ضخیم‌تر می‌کند. از آنجایی که این شامپو ضد ریزش بدون سولفات است، می‌توانید دیگر نگرانی بابت کدر شدن رنگ موها و همچنین کاهش رطوبت موها نداشته باشید و با خیال راحت از این شامپو برای درمان ریزش موهای خود استفاده کنید.

    نوع فرمول ساخت این شامپو از محصولات کامان به گونه‌ای است که هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند و همچنین مصرف روزانه آن منعی ندارد. افرادی که این شامپو را استفاده می‌کنند، بعد از مصرف یک هفته‌ای این شامپو می‌توانند تغییر را در ریزش و همچنین ضخیم‌تر شدن موهای خود مشاهده کنند و این اثرگذاری ممکن است به ۹۸ درصد هم برسد.

    شامپو تقویت کننده مو فولیکا

    یکی دیگر از شامپوهای ما در این مقاله شامپو تقویت کننده مو فولیکا است که این شامپو نیز در میان شامپوهای مؤثر در جلوگیری از ریزش مو شناخته می‌شود. برند فولیکا به طور خاص بر روی مراقبت از موهای سر فعالیت می‌کند و به همین خاطر محصولات تولید شده توسط این برند، برای مؤثر بودن آزمایشات بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند.

    شامپو تقویت کننده و ضد ریزش موی سر فولیکا نیز هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها مناسب است و به طور خاص بر روی ریزش مو و همچنین تقویت موها کار می‌کند. این شامپو دارای کافئین، کینین، ویتامین B7، زینک سولفات، ویتامین B6 و عصاره آرنیکا است که با به جریان انداختن خون در مویرگ‌های پوست سر، پیاز مو را تقویت می‌کند و در پی آن ریزش مو بسیار کم می‌شود و چرخه طبیعی رویش و رشد موها بر روی سر شما به حالت عادی برمی‌گردد.

    شامپو ضد ریزش سریتا

    برخی شامپوها هستند که به طور خاص برای جنس مویی خاص بهتر عمل می‌کنند و از ریزش مو در آن جنس مو جلوگیری می‌کنند. شامپو ضد ریزش سریتا مدل Minuta مخصوص موهای چرب است و به این ترتیب، به خوبی می‌تواند ریزش مو در این مدل مو را مهار کند. از آنجایی که این مدل شامپو برای موهای چرب طراحی شده است، به همین دلیل خاصیت شامپو برای موهای چرب را نیز دارد و چربی پوست سر را کنترل می‌کند و همچنین به صورت عمیق آن را پاکسازی می‌کند. ریزش مو همراه با خود التهاب نیز به همراه دارد؛ این مدل شامپو این مشکل را نیز حل می‌کند.

    شامپو مو سینره مدل تقویت کننده و ضد ریزش

    این مدل شامپو از محصولات سینره در این لیست ما قرار می‌گیرد. محصولات سینره همیشه در میان بهترین‌های بازار قرار دارند و همیشه نیز روی پوست و مو اثرگذار بوده‌اند. این شامپو نیز دارای ترکیباتی است که روی فولیکول مو اثر می‌گذارد و همچنین گردش خون در پوست سر را افزایش می‌دهد تا رویش و رشد مو به حالت طبیعی برگردد. این مدل شامپو هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها مناسب است و در ترکیبات آن هیچ ماده‌ی محرکی وجود ندارد. به همین خاطر، اثر محرک بودن بسیاری از شامپوها را ندارد و پوست بر اثر استفاده از آن دچار التهاب نمی‌شود.

    شامپو ضد ریزش کافئین ملونی

    شامپو ضد ریزش ملونی حاوی کافئین است که موجب افزایش جریان خون در مویرگ‌های سر می‌شود و در نهایت به تقویت و تغذیه فولیکول‌های مو کمک می‌کند. تمام اینها، در نهایت ریزش مو را متوقف می‌کنند و موهای شما تقویت و ضخیم‌تر می‌شوند. کافئین موجود در این شامپو باعث رشد سریع‌تر موها می‌شود و بعد از چند هفته استفاده، خواهید دید که موهایتان به آن اندازه‌ای می‌رسد که دلخواه شما است.

    این محصول با PH طبیعی پوست سر سازگار بوده و ایجاد حساسیت نمی‌کند. شامپو ضد ریزش ملونی نیز یک شامپوی آبرسان است و موها را خشک نمی‌کند. همان‌طور که در اول مقاله گفتیم، از مصرف شامپوهای دارای پارابن و سولفات باید اجتناب کنید. این مدل شامپو نیز فاقد پارابن و سولفات است و می‌توانید با خیال راحت آن را برای ریزش موهای خود استفاده کنید.

    سخن پایانی

    ریزش مو می‌تواند یک بیماری باشد و یا می‌تواند مشکلی گذار و موقت باشد. برای درمان هر دو نوع آن، ابتدا باید ریشه این مشکل را پیدا کنید و در صورتی که به بیماری ربط داشته باشد باید به دنبال درمان آن توسط پزشک باشید و اگر موقت باشد، می‌توانید سراغ خرید بهترین شامپوهای ضد ریزش بروید. در این مقاله پنج مورد از بهترین‌ها را به شما معرفی کردیم که با خرید آنها می‌توانید از همین امروز پروسه درمانی را در خانه آغاز کنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید