۹ نکته برای نگهداری و استفاده صحیح از لوازم برقی خانگی

۹ نکته برای نگهداری و استفاده صحیح از لوازم برقی خانگی
راهنمای مطالعه

    ما معمولا تا زمانی که لوازم برقی خانگی خراب نشوند، تمایلی نداریم که به آن‌ها فکر کنیم. وقتی یکی از لوازم برقی خراب می‌شوند، ما سعی می‌کنیم خودمان ظرف‌ها را بشوییم، ماشین لباسشویی همسایه را قرض بگیریم یا برای خرید شام به رستوران سفارش دهیم.

    بااین‌حال، لازم است بدانید شما می‌توانید با انجام چند راه ساده می‌توانید عمر لوازم برقی خانگی خود را طولانی‌تر کنید تا این لوازم بتوانند تا زمانی که به آن‌ها نیاز دارید کار کنند. در ادامه با نکات نگهداری و استفاده صحیح از لوازم برقی خانگی بیشتر آشنا می‌شوید.

    1. وقتی از تلویزیون خود استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید

    یکی از روش‌های کاهش مصرف انرژی و از سوی دیگر، افزایش طول عمر تلویزیون این است که زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید. هرچقدر از تلویزیون خود کمتر استفاده کنید، این دستگاه کارآمدی بیشتری دارد و می‌تواند سالم‌تر بماند. همچنین، اگر به دنبال خرید تلویزیون باکیفیت هستید ما به شما تلویزیون هایسنس 55 اینچ led با کیفیت 4k را پیشنهاد می‌دهیم. این تلویزیون از امکانات متعددی برخوردار است و قیمت مناسبی نیز دارد. بااین‌حال، قبل از تصمیم به خرید هر مدل از این دستگاه، قیمت روز آن را بررسی کنید.
    1. مطمئن شوید که در اجاق‌گاز به‌خوبی محکم می‌شود

    اگر در اجاق‌گاز به‌خوبی بسته نشود می‌تواند بیشتر از 20 درصد از حرارت خود را از دست بدهد. نتیجه این مسئله این است که پخت غذا بیشتر طول می‌کشد با به‌صورت یکدست پخته نمی‌شود. بنابراین، مهم است که مطمئن شوید در اجاق‌گاز به‌خوبی بسته می‌شود. برای این کار می‌توانید در اجاق‌گاز را باز کنید و واشر لاستیکی یا فایبرگلاس آن را بررسی کنید. به‌دقت نگاه کنید که واشر در اجاق‌گاز تغییر شکل نیافته باشد یا خراب نشده باشد. همچنین، در اجاق‌گاز را ببندید و بررسی کنید که نشتی نداشته باشد. اگر نشتی وجود داشت یا واشر مشکل داشت، برای تعویض آن اقدام کنید.
    1. فیلترهای هود را تمیز یا تعویض کنید

    فیلتر هود که پر از چربی یا کثیفی شده است را با آب و صابون و با دست بشویید یا آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. از سوی دیگر، فیلترهای زغالی یا کاغذی قابل شستشو نیستند. بنابراین، وقتی آن‌ها کثیف یا پر از چربی می‌شوند، باید برای تعویض آن‌ها اقدام کنید.
    1. قابلمه‌های چکه‌ای اجاق‌گاز را تمیز کنید

    قابلمه‌های چکه‌ای را از زیر مشعل بردارید و آن‌ها را به مدت پنج دقیقه در محلول تمیزکننده قرار دهید. سپس آن‌ها را با دست بشویید و سپس در سر جای خود قرار دهید. به یاد داشته باشید که قابلمه‌های چکه‌ای را بلافاصله پس از ریختن غذا بر روی آن‌ها تمیز کنید. اگر مواد ریخته‌شده بر روی قابلمه‌های چکه‌ای بسوزند، ممکن است لازم باشد که قابلمه‌های چکه‌ای را تعویض کنید.
    1. کویل‌های یخچال را تمیز کنید

    گردوغبار، موهای حیوانات خانگی و کثیفی‌ها می‌توانند کویل‌های یخچال را مسدود کنند، جریان هوا را محدود کنند و باعث شوند که یخچال برای خنک ماندن تلاش بیشتری کند. بنابراین، مهم است از این مسئله جلوگیری کنید. برای این کار تنها لازم است سالی یک یا دو بار از جاروبرقی برای تمیز کردن کویل‌ها استفاده کنید. محل قرار گرفتن کویل‌ها در هر مدل یخچال متفاوت است اما آن‌ها معمولا در پشت یخچال یا پشت پنل جلویی نزدیک کف یخچال قرار دارند.
    1. فیلتر آب یخچال را عوض کنید

    وقتی فیلترها به‌طور موثری، آلاینده‌ها و مواد ناخالص را از بین نمی‌برند، می‌توانند باعث شوند که آب مضر بنوشید. بنابراین، مهم است که فیلتر آب یخچال خود را در زمان مناسب تعویض کنید. دستورالعمل زمان و نحوه تعویض فیلتر آب بسته به مدل یخچال متفاوت است. بنابراین، برای آگاهی از این موضوع لازم است دفترچه راهنمای یخچال را بخوانید. از سوی دیگر، هر سه تا شش ماه، بسته به میزان مصرف آب، فیلتر آب یخچال را تعویض کنید. همچنین، اگر به دنبال خرید یخچال دوقلو و یخچال بزرگ، جادار و دارای یخساز هستید ما به شما یخچال های بزرگ و جادار دیپوینت در انواع مختلف را پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌توانید این یخچال را از نمایندگی یخچال و فریزر دیپوینت با قیمت مناسب تهیه کنید.
    1. دریچه خشک‌کن را تمیز کنید

    پرز باقی‌مانده در دریچه خشک‌کن نه‌تنها کارایی این وسیله برقی را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند با خطر آتش‌سوزی نیز همراه باشد. به همین دلیل، لازم است دریچه خشک‌کن را به‌صورت مرتب تمیز کنید تا از این طریق مانع کاهش کارایی دستگاه شوید و از سوی دیگر، از آتش‌سوزی پیشگیری کنید.
    1. شلنگ‌های ماشین لباسشویی را بررسی کنید

    در بیشتر مواقع، نشتی شلنگ ماشین لباسشویی باعث می‌شود که آب وارد خانه شود. به همین دلیل، لازم است شلنگی که به ماشین لباسشویی متصل است را هر چند وقت یک بار ازنظر نشتی بررسی کنید. درصورتی‌که هرگونه تغییر شکل می‌بینید، شلنگ را تعویض کنید و از سوی دیگر، هر پنج سال یک بار برای تعویض شلنگ ماشین لباسشویی اقدام کنید.
    1. فیلتر کولرگازی را تمیز کنید

    فیلترهایی که دچار گرفتگی یا کثیف هستند می‌توانند جریان هوا را مسدود کنند. این مسئله می‌تواند بازده انرژی و طول عمر کولرگازی را کاهش دهد. بنابراین، هر دو تا چهار هفته، فیلتر کولرگازی خود را تمیز کنید. برای تمیز کردن فیلتر کولرگازی، لازم است پانل جلوی دستگاه را بردارید و اگر فیلتر قابل‌استفاده مجدد است آن را با جاروبرقی تمیز کنید و دوباره سر جای خود قرار دهید. فیلترهای یک‌بارمصرف را نیز تنها لازم است تعویض کنید. درنهایت، یکی از مهم‌ترین دلایل خراب شدن لوازم برقی خانگی، عدم آگاهی از دانش‌ و مهارت‌های لازم برای نگهداری و استفاده صحیح از لوازم برقی است. بنابراین، اگر می‌خواهید لوازم‌خانگی شما عمر بیشتری داشته باشند و از سوی دیگر، کمتر خراب بشوند، نکاتی که در این مقاله مطرح شد را رعایت کنید تا بتوانید از لوازم برقی خانه خود حداکثر استفاده را ببرید.
    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید