شرایط اجاره ماشین لوکس در کیش

شرایط اجاره ماشین لوکس در کیش
راهنمای مطالعه

    اگر به اندازه کافی اهل سفر کردن باشید حتما برای یک بار هم که شده گذرتان به جزیره زیبا و خارق العاده کیش افتاده است و به احتمال قوی شما هم با این گفته موافقید که بی‌شک یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهایی که در شهرهای ایران می‌توان تجربه کرد خرید بلیط لحظه آخری کیش و سفر به این منطقه گردشگری است.

    همانطور که می‌دانید به دلیل رونق واردات ماشین‌های خارجی به این منطقه، اجاره ماشین برای گشت و گذار در این جزیره چشم‌نواز یکی از پر طرفدارترین بخش‌های سفر برای گردشگران آن بشمار می‌رود. بطوری که شرکت‌های اجاره دهنده ماشین‌های لوس در کیش بیشتر از تعداد این شرکت‌ها در هر شهر گردشگری دیگر در داخل ایران است. روشن است که تعداد بالای این شرکت‌ها که اغلب با نام شرکت‌های رنت کار آنها را می‌شناسند نشان از علاقه وافر گردشگران به اجاره ماشین‌های خارجی در حین سفر در این منطقه است.

    در حقیقت اکثر خریداران بليط هواپيما جزیره از فرصت رانندگی با برترین خودروهای خارجی و لوکس در حین گشت و گذار در جزیره رویایی کیش بسیار استقبال می‌کنند؛ زیرا این کار علاوه بر کم کردن هزینه‌های سفر که به موجب عدم پرداخت کرایه‌های گزاف به رانندگان تاکسی‌ها است، لذت تجربه رانندگی با خودروهای لوکس از برندهای خارجی را برای این گردشگران به همراه دارد. بعلاوه این کار به آنها آزادی عمل بیشتری در طول سفر می‌دهد، زیرا آنها با در اختیار داشتن یک ماشین مجهز در تمامی شبانه روز دیگر نگران هماهنگی برای گرفتن تاکسی یا ون در طول روز و گردش در ساعات مشخص ندارند. چنانچه شما هم قصد دارید در سفر بعدی خود به کیش از این امکان فوق‌العاده استفاده کنید اما اطلاعات کافی درباره این موضوع ندارید، نگران نباشید زیرا خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند تا بطور کامل از شرایط اجاره ماشین لوکس در کیش و نکات ضروری در انجام این کار مطلع شوید.

    مراحل و روند اجاره ماشین در کیش

    اولین قدم برای اجاره ماشین در کیش پیدا کردن یک شرکت اجاره دهنده خوردو است. البته لازم است بدانید که تعداد این شرکت‌ها بسیار زیاد است اما آنچه اهمیت دارد پیدا کردن یک شرکت معتبر است. بعد از آنکه شرکت اجاره ماشین معتبری پیدا کردید لازم است مدارک هویتی خود را به شرکت ارائه کنید. بسیاری از شرکت‌های رنت کار دارای سایت هستند و انواع ماشین‌هایی که می‌توان از آنها اجاره کرد به همراه آپشن‌های مختلف آنها در این سایت قابل مشاهده‌ است. پس بهتر است قبل از هر چیز لیست ماشین‌ها را از پیش بررسی کنید و قبل از مراجعه حضوری به شرکت چندین ماشین را با توجه به نیاز و سلیقه خود مد نظر قرار دهید. بعد از انتخاب ماشین مورد علاقه خود لازم است یک قرارداد رسمی میان شما به عنوان اجاره کننده ماشین و آن شرکت تحت عنوان اجاره دهنده منعقد شود. در این قرارداد همه چیز اعم از میزان پیش پرداخت و پرداخت‌های ضمانی شما، موارد مربوط به بیمه ماشین، زمان تحویل خودرو و تمامی جزئیات تحویل قید می‌شود تا در موعد اتمام قرارداد با موضوع مبهمی مواجه نشوید.

    مدارک لازم جهت اجاره ماشین در کیش

    برای آنکه بتوانید یک ماشین اجاره‌ای را در مدت زمان معینی در اختیار داشته باشید لازم است یک مدرک هویتی مانند کارت ملی را به همراه اصل گواهینامه رانندگی معتبر خود به دفتر شرکت رنت کار در کیش ارائه دهید. لازم است بدانید که علاوه بر پرداخت هزینه‌ مشحص بابت اجاره یک ماشین خاص به شرکت اجاره دهنده، باید مبلغی به عنوان ودیعه و امانت نزد شرکت گذاشته شود که برخی شرکت‌ها این مبلغ را بصورت نقدی و اکثر آنها وجه را از طریق یک چک دریافت می‌کنند. به بیان روشن‌تر این مبلغ تا سی روز پس از تحویل ماشین از مشتری به شرکت بصورت امانت نگه داشته می‌شود تا در صورتی که بعدها مشخص شد در زمانی که خوردو در اختیار فرد اجاره کننده بوده‌است، از سوی پلیس راهنمایی رانندگی جریمه شده است، هزینه خلافی آن خودرو با این مبلغ جبران شود. علاوه بر آن اغلب شرکت‌ها هزینه‌ای را هم تا زمان تحویل خوردو توسط مشتری پیش خود نگهداری می‌کنند تا از عدم خسارت فیزیکی به خودرو و تحویل به موقع و سر وقت آن اطمینان حاصل کنند. از این رو لازم است در مراجعه به دفتر شرکت رنت کار کیش علاوه بر به همراه داشتن مدارک اصلی، مقداری پول نقد و یا چک برای تامین این هزینه‌های ضمانی و امانتی همراه داشته باشید.

    هزینه اجاره ماشین لوکس در کیش

    بطور کلی هزینه اجاره ماشین لوکس در کیش در مقایسه با هزینه اجاره خودرو در شهرهایی نظیر تهران بسیار مناسب‌تر است. با این حال هزینه پرداختی برای اجاره یک ماشین لوکس در حزیره کیش به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که در نرخ اجاره تاثیرگذار است برند و مدل ماشین انتخابی است. بطور مثال نرخ پرداختی برای اجاره یا به اصطلاح رنت ماشین‌های شاسی بلند و کروک قیمت بیشتری را نسبت به اجاره ماشین‌های معمولی‌تر و یا ون‌های ظرفیت بالای هفت نفره هزینه دارد. یکی دیگر از عوامل موثر در نرخ اجاره‌ها خدمات جانبی شرکت است؛ بطور مثال تعداد زیادی از شرکت‌های رنت کار ماشین در ازای دریافت هزینه‌های بیشتر خدمات دیگری مانند تشریفات فرودگاهی و تحویل خوردو در فرودگاه را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند. به این صورت که مشتری از قبل ماشین دلخواه خود را رزرو می‌کند و بعد از آنکه با بلیط هواپیما کیش سفر خود را شروع کرد به محض ورود به فرودگاه جزیره زیبای کیش با در اختیار داشتن ماشین اجاره‌ای شیک و لاکچری خود از همان لحظه اول حس یک سفر رویایی و لوکس را تجربه می‌کند. علاوه بر این عوامل، مدت زمانی که فرد اجاره کننده قصد دارد خوردو را در تملک خود داشته باشد نیز در میزان نرخ پرداختی موثر است. زیرا نرخ‌های اجاره معمولا به ازای ۲۴ ساعت محاسبه می‌شوند و چنانچه بخواهید تعداد روز بیشتری ماشین را اجاره کنید مسلما نرخ اجاره هم افزایش می‌یابد. لازم است یادآوری کنیم که بخشی از هزینه پرداختی بابت اجاره ماشین، مشمول نه درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

    نکات ضروری در اجاره ماشین در کیش

    یکی از اصلی‌ترین نکات ضروری که در هنگام اجاره ماشین لوکس در کیش باید مد نظر قرار داد اجاره ماشین فقط از مراکز مجاز و شرکت‌هایی است که مجور رسمی برای این کار دارند. شرکتی معتبر محسوب می‌شود که دارای مجوز رسمی از سوی منطقه آزاد باشد و همچنین عضوی از اتحادیه رنت کاران باشد. در چنین شرایطی در صورت بروز هر گونه مشکل جای نگرانی وجود ندارد و به راحتی می‌توان موضوع را بطور قانونی پیگیری و حل کرد. توصیه می‌شود در اعتبارسنجی شرکت اجاره دهنده، سوابق کاری این شرکت را هم مد نظر قرار دهید، زیرا شرکت‌هایی که سابقه فعالیت بیشتری دارند، در کل حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنند و برای سابقه حرفه‌ای خود تلاش کرده‌اند و از این رو سعی می‌کنند تا با کسب رضایت مشتریان جایگاه فعلی را در صنف خود حفظ کنند. ممکن است در حین فرایند جستجوی ارزان‌ترین ماشین اجاره در کیش به افرادی برخورد کنید که در معابر اقدام به اجاره دادن انواع ماشین‌های لوکس با قیمتی بسیار پایین‌تر از نرخ اجاره مرسوم شرکت‌ها می‌کنند. لازم است به شما گوشزد کنیم که اجاره خوردو از این افراد به هیچ وجه کار عاقلانه‌ای نیست. زیرا نرخ اجاره خوردو بصورت رسمی از سوی مجمع رنت کاران تعیین می‌شود و شرکت‌های رسمی و معتبر مجاز به اعمال تخفیفات بیش از حد نیستند. با توجه به آنچه ذکر شد توصیه می‌کنیم به شرکت‌هایی که تخفیف‌های نجومی برای اجاره ماشین‌های لوکس ارائه می‌کنند شک کنید و مجوز آنها را با دقت بیشتری بررسی کنید. همانطور که پیشتر نیز ذکر شد انعقاد یک قرارداد کتبی که همه موارد قابل پیش بینی بصورت شفاف در آن ذکر شده‌است از ملزومات اجاره ماشین محسوب می‌شود. بنابراین در نظر داشته باشید که قرارهای شفاهی یا دست‌نوشته‌های مبهم و غیر رسمی در صورت بروز مشکل به هیچ وجه معتبر تلقی نمی‌شوند و می‌توانند برای شما دردسرآفرین باشند. مسلم است که انعقاد چنین قراردادی مستلزم آن است که فرد اجاره کننده از شروط اولیه که همان داشتن حداقل سن قانونی و گواهینامه است، برخوردار باشد. یادآوری می‌کنیم که به همراه داشتن کپی قرارداد اجاره تا زمان تحویل نهایی ماشین و دریافت هزینه‌های ضمانتی ضروری است. ضمن آنکه در هنگام دریافت ماشین اجاره‌ای لازم است به عنوان مشتری پس از اطمینان از صحت و سلامت فیزیکی ماشین، دفترچه رنت آن ماشین را از شرکت مربوطه دریافت کنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید