همه چیز درباره مهاجرت به استرالیا و اقامت در این کشور

همه چیز درباره مهاجرت به استرالیا و اقامت در این کشور
راهنمای مطالعه

    کشور استرالیا با جامعۀ فرهنگی متنوع، ثبات سیاسی و شرایط اقتصادی رو به رشد خود، به عنوان یکی از برترین مقاصد مهاجران بین‌المللی سراسر جهان شناخته می‌شود. به طوری که با توجه به آخرین آمار سرشماری، نزدیک به 25 درصد جمعیت این کشور را شهروندان غیر استرالیایی تشکیل می‌دهند!

    استانداردهای بالای رفاه و سبک زندگی سالم شهروندان همراه با پشتوانۀ قوی اقتصادی، استرالیا را به یکی از بهترین مناطق جهان برای مهاجرت و سکونت تبدیل کرده است. در حال حاضر، این کشور همچنین مقصدی جذاب برای توسعه و رشد کسب و کار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خارجی محسوب می‌شود. به علاوه، کیفیت سیستم آموزشی استرالیا نیز دانش‌آموزان و دانشجویان بسیاری را به پذیرش در مؤسسات آن جلب می‌کند.

    در کنار تمامی این موارد، برنامه‌های مهاجرتی دولت استرالیا و استقبال بی‌نظیر آن از افراد مستعد سایر مناطق جهان، از دیگر عواملی است که توضیحی منطقی برای رشد فوق‌العادۀ نرخ مهاجرت این کشور ارائه می‌کند.

    پیش از هر چیز، توصیه می‌شود که علاقه‌مندان برای انتخاب بهترین مسیر مهاجرت و اخذ اقامت دائم استرالیا، از خدمات وکلای مهاجرتی دفاتر حقوقی معتبر بهره‌مند شده و برنامه‌ای استاندارد و مشخص در این زمینه تدوین کنند.

    انواع روش‌های مهاجرت به استرالیا

    سیاست‌های مهاجرپذیر دولت استرالیا، به ارائۀ برنامه‌های مهاجرتی و ویزاهای متنوعی منجر شده است که متقاضیان می‌توانند با توجه به علایق و اهداف خود، نسبت به دریافت آن‌ها اقدام کرده و شرایط لازم را برآورده سازند. به طور کلی، برخی از مهم‌ترین مسیرهایی که می‌توانند به اخذ اقامت دائم استرالیا منجر شوند، عبارتند از:

    مهاجرت به استرالیا از طریق اخذ ویزای کار

    دولت استرالیا مسیرهای مهاجرتی متعددی در اختیار سرمایه‌گذران و کارآفرینان بین‌المللی قرار داده است که در مواردی می‌توانند به کسب اقامت دائم این کشور نیز منجر شوند. انواع ویزای کار استرالیا با توجه به معیارهایی از جمله سن، تحصیلات، سوابق کاری، مهارت‌های متقاضیان و میزان تسلط آن‌ها به زبان انگلیسی اعطاء خواهند شد.

    مهاجرت تحصیلی به استرالیا

    از دیگر روش‌های محبوب مهاجرت به کشور استرالیا، اخذ ویزای تحصیلی آن است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با ادامۀ تحصیل در مؤسسات آموزشی این کشور، با محیط کار و شرایط اقتصادی آن آشنا شده و شانس خود را جهت اشتغال و همکاری با کارفرمایان ممتاز استرالیا، به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

    شایان ذکر است که اگرچه اخذ ویزای تحصیلی به نوبۀ خود تنها اقامت موقت استرالیا را برای دانشجویان به همراه دارد، متقاضیان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی از مؤسسات آموزش عالی این کشور، نسبت به دریافت ویزای کار و اقامت دائم آن نیز اقدام کنند.

    مهاجرت به کشور استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری

    با در نظر گرفتن رشد اقتصادی بی‌نظیر استرالیا در چند سال اخیر، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بسیاری نسبت به گسترش تجارت و ارائۀ خدمات خود در این کشور اقدام کرده‌اند. دولت استرالیا نیز مسیرهای مهاجرتی متنوعی برای این افراد ترتیب داده است که متقاضیان را ملزم می‌کند تا پیش از هرگونه اقدامی در این راستا، از مشاورۀ حرفه‌ای کارشناسان و متخصصان مجرب این حوزه بهره‌مند شوند.

    شرایط مهاجرت به استرالیا و دریافت اقامت این کشور

    به طور کلی، دسته‌بندی‌های مختلفی وجود دارد که داوطلبان می‌توانند تحت آن‌ها جهت اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند و  هر یک از آن‌ها، شرایط متفاوتی در این زمینه اعمال کرده‌اند. داوطلبان می‌توانند پس از انتخاب مسیر مناسب و برآورده ساختن تمامی شرایط مهاجرت به استرالیا، نسبت به دریافت ویزای اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

    این ویزا مجوزی است که به متقاضیان اجازه می‌دهد تا به صورت نامحدود در استرالیا سکونت داشته باشند. ناگفته نماند که در مواردی همچون عدم رعایت قوانین این کشور و تخلف جنایی، احتمال لغو ویزای اقامت استرالیا برای متقاضیان نیز وجود دارد.

    هزینه‌های پیش رو در فرآیند مهاجرت به استرالیا

    به عنوان یک قاعدۀ کلی، متقاضیان باید 3 بخش عمده را در برآورد هزینه‌های مهاجرت به کشور استرالیا و اقامت در این کشور، در نظر داشته باشند:

    1) هزینه‌های مربوط به ارسال درخواست ویزا

    این هزینه‌ها در اغلب مواقع، شامل موارد زیر خواهند بود:

    • هزینۀ درخواست ویزای وزارت امور داخلی: 3670 دلار استرالیا برای ویزاهای اقامت دائم؛
    • هزینۀ درخواست ارزیابی مهارت: 300 الی 1050 دلار استرالیا برای بیشتر مشاغل؛
    • مدارک آزمون آیلتس یا PTE (در صورت لزوم)؛
    • معاینه و ارزیابی و گواهی پزشکی (در صورت لزوم)؛
    • گواهی ترخیص پلیس: 20 دلار استرالیا برای هر نفر (به طور متوسط)؛
    • ترجمه و صدور گواهینامۀ اسناد: تا 500 دلار استرالیا.

    2) هزینۀ مهاجرت به استرالیا

    پس از دریافت تأییدیۀ صدور ویزا، متقاضیان در اغلب موارد ملزم به پرداخت هزینه‌های زیر خواهند بود:

    • بلیت هواپیما: این مبلغ با توجه به کشور مبدأ متقاضی و تعداد افراد خانوادۀ وی، متفاوت خواهد بود؛
    • هزینه‌های حمل و نقل: هزینه‌های بسته‌بندی، حمل و نقل و ترخیص کانتینر در استرالیا نیز از کشوری به کشور دیگر متفاوت بوده و حدود 5000 الی 10000 دلار استرالیا متغیر است.

    3) هزینه‌های اقامت در استرالیا

    هزینه‌های اقامت استرالیا شامل هزینه‌های مسکن، حمل و نقل، لوازم خانه و دیگر هزینه‌های شخصی افراد است که با توجه به سبک زندگی شخصی افراد متغیر است. به عنوان یک راهنمای کلی، حدأقل بودجۀ لازم برای سال اول سکونت در استرالیا، به شرح زیر است:

    • مهاجران مجرد: 15 هزار الی 20 هزار دلار استرالیا؛
    • زوج: 20 هزار الی 30 هزار دلار استرالیا؛
    • خانوادۀ سه یا چهار نفره: 30 هزار الی 40 هزار دلار استرالیا؛
    • خانوادۀ بیشتر از چهار نفره: 50 هزار دلار استرالیا یا بیشتر.

    مزایای مهاجرت به استرالیا و اقامت در این کشور

    استرالیا به عنوان یکی از مهم‌ترین کانون‌های مهاجرتی در قرن بیست و یکم، کشوری متشکل از فرهنگ‌ها، زبان‌ها و سبک‌های زندگی مختلف مردمی از بیش از 150 کشور جهان است؛ به طوری که سالانه هزاران نفر با اخذ اقامت دائم این کشور، از مزایای اجتماعی و اقتصادی آن برخوردار می‌شوند. از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به استرالیا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    استانداردهای بالای زندگی

    کیفیت امکانات آموزشی، بهداشتی، حمل و نقل عمومی و اقتصاد پویای استرالیا، از مهم‌ترین عواملی هستند که نقش مؤثری در سبک زندگی استاندارد و رفاه مردم این کشور ایفا می‌کنند. به علاوه، بر اساس تأییدیۀ سازمان بهداشت جهانی (WHO)، نرخ پایین جرم و جنایت استرالیا، محیطی ایمن برای ساکنان آن فراهم می‌کند. همچنین کسانی که دغدغۀ پیدا کردن تسهیلات ارزان‌قیمت مسکن را دارند نیز در این کشور به گزینه‌های خوبی دسترسی خواهند داشت.

    آموزش رایگان

    سیستم آموزشی استرالیا یکی از مشهورترین سیستم‌های آموزشی سراسر جهان است که در مقایسه با اغلب کشورهای دیگر، رویکرد جامع‌تری جهت رشد دانش‌آموزان خود پیش گرفته است. دولت این کشور، آموزش ابتدایی، متوسطه و عالی را به صورت رایگان یا با صرف کمترین هزینه به دانش‌آموزان خود ارائه می‌کند.

    ناگفته نماند در حالی که زبان غالب تدریس در مؤسسات آموزشی استرالیا انگلیسی است، بسیاری از مدارس نیز دوره‌هایی به زبان‌های دیگر دارند که دانش‌آموزان را به استفاده از آن‌ها تشویق می‌کنند.

    فرصت‌های شغلی متعدد

    پایین بودن نرخ بیکاری استرالیا در مقایسه با بیشتر کشورهای جهان، آن را به یکی از برترین مقاصد مهاجرتی برای سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و کارگران ماهر خارجی تبدیل کرده است. مهاجران با مهارت‌ها و تخصص‌های مورد نیاز دولت این کشور، به راحتی می‌توانند فرصت شغلی مناسبی پیدا کرده و درآمدی بالا داشته باشند.

    به علاوه، حداقل دستمزد در استرالیا نیز نسبت به سایر مناطق جهان بسیار بالا است که به اتباع خارجی این امکان را می‌دهد تا به راحتی هزینه‌های خورد و خوراک، اقامت، تحصیل و... خود را پرداخت کنند.

    امکانات بهداشت و درمان

    سیستم مدیکر استرالیا (The Medicare system of Australia)، دسترسی به مجموعه‌ای از خدمات مراقبت‌های بهداشتی در سطح جهانی و درمان رایگان در بیمارستان‌های دولتی را به شهروندان و مقیمان دائم خود ارائه می‌کند. این کشور همچنین به بازدیدکنندگان موقت خود نیز اجازه می‌دهد تا پس از ثبت‌نام در مدیکر، به این امکانات دسترسی داشته باشند. علی‌رغم تمامی موارد مذکور، روند مهاجرت چندان آسان نیست! این فرآیند مستلزم ارائه چندین سند مهم و طی کردن مراحلی جهت تشکیل پرونده است که متأسفانه به علت عدم آگاهی متقاضیان از قوانین یا رعایت الزامات تعیین‌شده، ممکن است به شکست منجر می‌شود. مهاجرت به کشور استرالیا و اخذ اقامت این کشور نیز از بزرگترین رؤیاهای بسیاری از مهاجران بین‌المللی سراسر جهان است که می‌تواند با اخذ مشاورۀ حرفه‌ای از یک وکیل مهاجرتی مجرب به واقعیت بپیوندد.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید