تاثیر تشک بر کیفیت خواب

تاثیر تشک بر کیفیت خواب
راهنمای مطالعه

    تاثیر تشک بر کیفیت خواب، برای هیچکس پوشیده نیست. زمانی که حداقل یک سوم از ساعات شبانه‌روزمان را در خواب سپری می‌کنیم، انتخاب کالای خواب مرغوب از اهمیت زیادی برخوردار می‌شود. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که با مشکلات مختلف فیزیکی مانند آرتروز و کمردرد درگیر هستید، انتخاب یک تشک مرغوب و طبی می‌تواند از سلامت مهره‌های کمر شما محافظت کند.

    اما اگر دچار بیماری خاصی نیستید و تشک خواب شما برایتان جنبه درمانی ندارد، فراموش نکنید که کلید یک خواب باکیفیت، همچنان در دستان یک تشک استاندارد است. در این مقاله همراه شما هستیم تا راهنمای کاملی از نحوه انتخاب یک تشک خواب استاندارد ارائه بدهیم و در کنار هم، نحوه تاثیر تشک بر کیفیت خواب را بسنجیم.

    تشک طبی؛ انتخابی هوشمندانه برای کاهش دردهای عضلانی

    تشک‌های طبی، راه حل از بین بردن کرختی و دردهای عضلانی، پس از استراحت‌های شبانه است. معمولا تشک‌های طبی از متریال‌های مختلفی مانند مموری فوم، لاتکس یا حتی فنر ساخته می‌شوند. تفاوت اصلی نمونه‌های طبی با سایر تشک‌ها در محافظت کامل آن‌ها از ستون فقرات و مهره‌های کمر میزبان است.

    با این حال پیش از آنکه به سراغ خرید تشک طبی فنری بروید، بهتر است سوالات زیر را به دقت پاسخ دهید.

    • آیا به دنبال یک تشک نرم هستید؟
    • آیا قابلیت جابجایی تشک و وزن پایین آن، برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است؟
    • آیا مایلید میزان متوسطی برای تهیه کالای خواب خود هزینه کنید؟

    اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، احتمالا تشک‌های طبی، گزینه چندان مناسبی برای شما نباشند. با این حال نباید فراموش کنید که با وجود هزینه بالا و وزن نسبتا سنگین تشک‌های طبی، محافظت فوق‌العاده آن‌ها از ستون فقرات و سفتی قابل توجه رویه آن‌ها، می‌تواند انتخابی عالی برای ساعات استراحت شبانه شما باشد.

    تشک مهمان؛ سبک و کاربردی برای هر خانه

    تشک‌های مهمان دسته دیگری از تشک‌های خواب هستند که معمولا به‌راحتی در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند. برخلاف نام آن، تشک‌های مهمان از زمان‌های قدیم، میزبان اعضای خانواده و مصارف خانگی نیز بوده است. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که خوابیدن روی سطح مرتفع را نمی‌پسندید، خرید یک تشک مهمان می‌تواند خوابی آرام و لذتبخش برای شما فراهم کند.

    متریال این تشک‌های سبک و کاربردی معمولا به دو دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه این مطلب درباره آن‌ها بیشتر خواهیم خواند.

    تشک مهمان پنبه‌ای؛ بهترین تشک سنتی ایرانی

    تشک‌های سنتی پنبه‌ای، بخش پررنگی از خاطرات کودکی تمامی ایرانیان هستند. این تشک‌های قدیمی با وزن کم، عایق حرارتی بسیار مناسب و احساس طبیعی‌بودن خود، بهترین تاثیر تشک بر کیفیت خواب را برای ما رقم می‌زنند.

    معمولا هزینه تشک‌های مهمان پنبه‌ای مقرون به صرفه و نگهداری از آن‌ها بسیار آسان است. با این حال اگر قصد تهیه این دسته از کالاهای خواب سنتی را دارید، فراموش نکنید که برای دریافت بهترین تجربه، بهتر است هر ۲ الی ۳ ماه یک بار، تشک را به جهت مخالف بچرخانید، آن را با شوینده‌های ملایم بشویید و زیر نور طبیعی خورشید، خشک کنید.

    تشک مهمان اسفنجی، ترکیبی از سنت و مدرنیته

    تشک‌های مهمان اسفنجی، نسخه مدرن‌تر و جدیدتر کالاهای خواب سنتی هستند. این تشک‌های مهمان نسبت به نمونه‌های پنبه‌ای سبک‌تر و بهداشتی‌تر هستند و امکان ایجاد حساسیت در آن‌ها نزدیک به صفر است.

    اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تشک‌های مهمان را به‌عنوان کالای خواب روزمره خود انتخاب کرده‌اید، بهترین انتخاب برای شما، تشک‌ مهمان اسفنجی است. در طراحی این دسته از کالاهای خواب، به نحوه قرارگیری ستون فقرات شما توجه بسیاری شده است و کاهش دردهای عضلانی و خوابی آرام را در نتیجه خواهد داشت. همچنین، ظاهر شیک و باکیفیت این تشک‌ها، دکوراسیون بی‌نقصی در اتاق خواب شما به‌وجود می‌آورد. کافی‌ است یک ست کالای خواب باکیفیت تهیه کنید و با چند عدد شال مبل یا پتو مسافرتی روی تشکتان را بپوشانید تا جلوه‌ای بی‌نظیر و شیک از محل استراحتتان بسازید.

    تشک‌ فنری؛ انتخابی مقرون به صرفه

    اما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تاثیر تشک بر کیفیت خواب شما زیاد است و به‌راحتی می‌توانید دچار خوابی ناآرام شوید، بی‌خطرترین راه، تشک فنری است. تشک‌های فنری که آن‌ها را با نام تشک‌های معمولی یا تشک ارزان‌قیمت نیز می‌شناسیم، یکی از قدیمی‌ترین بسترهای خواب برای انسان‌ها به‌شمار می‌آیند.

    معمولا در این دسته از تشک‌ها، هرچه تعداد فنر بیشتر باشد، پشتیبانی و کیفیت تشک نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل شما می‌توانید با توجه به بودجه خود و میزان کیفیتی که در نظر دارید، بهترین تشک خواب فنری را تهیه کنید.

    معمولاً تشک‌های فنری به دلیل متریال به‌کاررفته در آن‌ها، خاصیت ارتجاعی بیشتری دارند. به همین دلیل اگر حفاظت از مهره‌های کمر و عضلات بدنتان را در کنار نرمی تشک می‌خواهید، بهتر است به جای تهیه تشک‌های طبی، به سراغ نمونه‌های فنردار بروید.

    از طرف دیگر، ارتفاع مناسب این دسته از تشک‌ها، امکان استفاده از آن‌ها بدون نیاز به تخت را نیز برای شما فراهم می‌کند. اگر طرفدار استراحت روی زمین اما در یک ارتفاع نسبتا بالا هستید، تشک‌های فنری می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

    صفاهوم؛ قدیمی‌ترین مرجع خرید کالای خواب باکیفیت در ایران

    صفاهوم یک فروشگاه اینترنتی با بیش از ۸۰ سال سابقه فروش در بازار کالای خواب و خانه ایران است. شما می‌توانید بدون مراجعه حضوری و فقط از طریق آدرس Safahome.com وارد وبسایت این فروشگاه نام‌آشنا شوید و به‌راحتی کالای خواب، حمام و جهیزیه عروس مورد نیازتان را با کیفیتی تکرارنشدنی تهیه کنید. فروشگاه صفاهوم با ارائه ده‌ها مدل تشک فنری، سفری، مهمان و طبی برای هر سلیقه و بودجه، بهترین محصولات بازار را گردآوری کرده است. شما می‌توانید با خرید بیش از ۳۰۰ هزارتومان از این فروشگاه تخصصی کالای خانه، از ارسال رایگان آن نیز بهره‌مند شوید. همچنین اگر برای خرید یا انتخاب کالای خواب مورد نظرتان، نیاز به راهنمایی دارید، کافی‌ست از طریق شماره تماس ۰۳۱۳۲۲۳۰۱۹۶با فروشندگان صفاهوم در ارتباط باشید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید