انتخاب لپ‌تاپ‌های دانشجویی ارزان در اردیبهشت ۱۴۰۱

انتخاب لپ‌تاپ‌های دانشجویی ارزان در اردیبهشت ۱۴۰۱
راهنمای مطالعه

    باز شدن دانشگاه‌ها بعد از ۲ سال تعطیلی کمی غافلگیرانه بود و عده بسیار زیادی از دانشجویان به دنبال خرید لپ تاپ مناسب برای کارهای خود با هزینه معقول هستند. در این مطلب با کمک کارشناسان تاپ رایان، قصد داریم ۳ مورد از بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی ایسوس را به شما معرفی کنیم که هم کارایی بسیار خوبی دارند و هم در بازه قیمتی خوبی هستند.

    پس اگر می‌خواهید با بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی بازار ایران آشنا شوید، با ما همراه باشید.

    ۱. لپ‌تاپ Asus مدل Vivobook M509BA

    چرا این لپ تاپ در صدر لیست ما قرار دارد؟ قابلیت‌های M509BA در رنج قیمتی خود فوق‌العاده است. ۱ ترابایت حافظه داخلی تقریبا شما را بی نیاز از حمل کردن هرگونه هارد اکسترنالی می‌کند و شما می‌توانید تمامی فایل‌های خود را یک جا همراه داشته باشید. پردازنده این لپ تاپ از نوع A9 تولید شده توسط شرکت AMD است که در فرکانس 3.7 گیگاهرتزی کار می‌کند و می‌تواند انواع نرم افزارهایی که یک دانشجو به آن نیاز دارد را اجرا کرده و کندی در آن احساس نخواهید کرد. در این سیستم کارت گرافیک اختصاصی وجود ندارد و تصاویر توسط پردازنده به صورت همزمان پردازش می‌شود. بنابراین نباید انتظار انجام بازی‌هایی با گرافیک سنگین یا نرم‌افزارهای ویرایش ویدیویی را با سرعت بالا داشته باشید. صفحه نمایش لپ تاپ Asus  مدل VivoBook M509Ba از نوع مات بوده و اندازه آن ۱۵.۶ اینچ می‌باشد. مات بودن صفحه نمایش به شما کمک می‌کند در فضاهایی با نور شدید (مثل فضای باز) راحت‌تر بتوانید با سیستم خود کار کنید. صفحه کلید با نور پس زمینه به همراه حسگر اثر انگشت، یک انتخاب عالی برای کسانی است که می‌خواهند با یک هزینه معقول، یک لپ‌تاپ با امکانات خوب را تهیه کنند. وزن دستگاه حدود ۱.۹ کیلوگرم است بسته به شرکت وارد کننده، دارای ویندوز ۱۰ نصب شده می‌باشد.

    ۲. لپ‌تاپ Asus مدل Vivobook R465FA

    این لپ تاپ وزن کمتری نسبت به M509BA دارد و ۱.۶ کیلوگرم وزن دارد. بنابراین اگر به دنبال لپ تاپ سبک‌تری هستید، می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اگر از طرفداران سرسخت پردازنده‌های اینتل هستید، پس با R465FA می‌توانید ارادت خود را به Intel اثبات کنید. پردازنده این لپ‌تاپ Core i3 نسل ۱۰ با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتزی است که در حالت توربو به ۴.۱ گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. مانیتور این لپتاپ از نوع IPS با رزولوشون ۱۰۸۰*۱۹۲۰ است که با گذاشتن یک اسپیکر دالبی در کنار آن، می‌توانید به راحتی و لذت هرچه تمام، فیلم‌های مورد علاقه خود را در آن مشاهده نمایید. پس اگر به دنبال یک لپ تاپ برای کارهای مالتی‌مدیا هستید، این لپ تاپ نیازهای شما را برطرف می‌کند. این لپ تاپ دارای کیبورد با نور پس زمینه نیست ولی باتری آن دوام بیشتری دارد و سیستم شما را بیشتر، روشن نگه می‌دارد. پردازنده چند هسته‌ای اینتل، به راحتی از پس اجرای چند نرم افزار به صورت همزمان بر می‌آید ولی مجددا به شما گوشزد کنیم، به دنبال کارهای عجیب و غریب و اجرای همزمان چند نرم افزار سنگین بر روی آن نباشید. لپ تاپ ایسوس مدل R465FA بسته به مشخصات فنی خود، قیمتی ۱۰ الی ۱۲ میلیونی دارد.

    ۳. لپ‌تاپ Asus مدل X515JA

    آخرین لپ تاپ لیست ما با قیمت بالای ۱۲ میلیون تومان، یک سر و گردن از چیزهایی که یک دانشجو می‌خواهد بالاتر است. ولی اگر به دنبال یک لپ تاپ هستید که هم در دانشگاه و هم در خانه کم نیاورد و با خیال راحت چند سال از آن استفاده کنید، این Laptop انتخاب مناسبی خواهد بود. پردازنده ۲ هسته‌ای اینتل می‌تواند مانند لپ‌تاپ‌های قبلی از پس اجرای چندین نرم افزار به صورت همزمان بر بیاید ولی نقطه قوت این لپ تاپ، داشتن هارد SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت است. با توجه به بالا بودن سرعت SSD، سرعت اجرای نرم افزارها و بالا آمدن ویندوز به صورت محسوسی افزایش پیدا می‌کند و شما با خیال راحت می‌توانید کارهای مختلفی را انجام دهید. با اینکه پردازنده این دستگاه برای کارهای ویرایش ویدیو مثل Premiere یا After Effect طراحی نشده است ولی با توجه به داشتن هارد SSD شما می‌توانید کارهای سبکی را انجام دهید. علاوه بر اس اس دی ۱۲۸ گیگابایتی، یک هارد ۱ ترابایتی نیز بر روی این لپ تاپ قرار داده شده است که به شما کمک می‌کند تا فایل‌های حجیم‌تر خود را حمل کنید. اگر جز افرادی هستید که داشتن Num Pad برایتان مهم است، پس بدون شک انتخاب X515JA برای شما مناسب خواهد بود. باتری نسبتا قدرتمند این لپ تاپ هم خیال شما را از شارژ کردنهای پیاپی راحت می‌کند که البته باید به این موضوع اشاره کرد که سرعت شارژ در این لپ تاپ از ۲ مدل قبلی بالاتر است و شما می‌توانید در زمان کوتاهتری باتری خود را به ۱۰۰ ظرفیت برسانید.

    خرید لپ‌تاپ ارزان از تاپ رایان

    در این مطلب سعی کردیم با توجه به قیمت لپ تاپ ایسوس با کمک کارشناسان تاپ رایان، بهترین لپ تاپ‌های دانشجویی بازار ایران را به شما معرفی کنیم ولی شما می‌توانید با مراجعه به سایت تاپ رایان و خواندن مطالب راهنمای خرید می‌توانید با برندهای دیگر نیز آشنا شوید و بهترین لپ تاپ را بر اساس نیاز برای خود خریداری نمایید. علاوه بر این شما در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان می‌توانید تمامی قطعات کامپیوتر مانند پردازنده‌ها، مادربرد، کارت گرافیک، هاردهای SSD و ... را با بهترین قیمت و گارانتی اصلی به راحتی و با چند کلیک خریداری نموده و درب منزل تحویل بگیرید. پس همین الان به فروشگاه تاپ رایان مراجعه نموده و یا با کارشناسان فروش تاپ رایان با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۷۳۷۴ تماس بگیرید و مشاوره رایگان خود را آغاز نمایید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید