چگونه یک قهوه عالی را با استفاده از موکاپات تهیه کنیم+مشکلات و تکنیک‌ها

چگونه یک قهوه عالی را با استفاده از موکاپات تهیه کنیم+مشکلات و تکنیک‌ها
راهنمای مطالعه

    درست کردن قهوه با موکاپات همانقدر که می‌تواند یک روش خسته کننده باشد می‌تواند مفید و سریع نیز باشد. قهوه ای که با موکاپات درست می‌کنید احتمالا یک قهوه با بادی بالا باشد، اما در هر صورت قهوه‌ای که با موکاپات ساخته میشود طعم مخصوص به خود را دارد.

    قهوه دم شده با موکاپات را می‌توانید به تنهایی میل کنید یا حتی با کمی آب گرم یک آمریکانو تهیه کنید و یا با شیر مخلوط کنید و با آن یک کاپوچینوی خوشمزه بسازید.

    در هنگام استفاده از موکاپات ممکن است سوالاتی برایتان پیش بیاید یا حتی ممکن است به مشکلاتی برخورد کنید. مثلا این سوال که علت بالا نیامدن قهوه در موکاپات چیست؟ بیایید به برخی از این سوالات بپردازیم و پاسخ هایشان را با هم بررسی کنیم.

    چرا قهوه ای که از موکاپات می‌گیرم تلخ است؟

    نکته ای که وجود دارد این موضوع به دو دلیل عمده بر میگردد.

    • دانه‌های قهوه بیش از حد بو داده شده‌اند.
    • بیش از حد عصاره گیری طولانی شده است.

    راهکار برای مشکل اول که بسیار روشن است، دانه‌های قهوه با درجه برشتگی کمتر استفاده کنید. اما فرض را بر آن میگیرم که شما در زمان تهیه قهوه برای موکاپات ،قهوه‌های با رست روشن تهیه کرده‌اید اما باز هم قهوه شما تلخ است. علت واضح است، استخراج طولانی بوده است، یا بیش از حد انجام شده است.

    معنی استخراج چیست؟ استخراج به معنی عصاره گیری از قهوه است. مدت زمان عصاره گیری در داشتن یک قهوه با عطر و طعم علی بسیار موثر است.

    از همین رو‌ اندازه آسیاب را تنظیم کنید، ممکن است دانه‌ها را بیش از حد نرم آسیاب کرده باشید. این کار باعث می‌شود تا جریان آن نتواند به راحتی از میان پودر قهوه عبور کند و از این رو باعث شود قهوه شما به اصطلاح بسوزد و طعمی تلخ به خود بگیرد. یکی از دلایل اصلی بالا نیامدن قهوه در موکاپات نیز همین امر می‌تواند باشد.

    استفاده از حوله سرد به چه معناست؟

    بسیاری از راهنماهای دم کردن موکاپات، از جمله راهنمای ما، توصیه می‌کنند از یک حوله سرد برای خنک کردن سریع موکاپات پس از اتمام دم کردن استفاده کنید.

    دلیلی که برای آن بیان می‌شود اینست که از آنجا که موکاپات‌ها از جنس فلز ساخته شده‌اند و آن فلز به قدری داغ می‌شود که حتی وقتی دم کردن تمام می‌شود، قهوه را خراب می‌کند استفاده از حوله باعث می‌شود مرحله سرد کردن به سرعت انجام شود و از سوختن قهوه در محفظه نگهداری قهوه جلوگیری می‌نماید. این کار ضرورتی ندارد اما استفاده از آن می‌تواند مفید باشد.

     

    آیا موکاپات اسپرسو درست می‌کند؟

    می‌دانم که موکا پات‌ها اغلب به عنوان «اسپرسوسازهای رو گازی» نامیده می‌شوند، اما متأسفانه، این توصیف کمی خوش بینانه است.

    ببینید، اسپرسو زمانی ساخته می‌شود که آب داغ با فشار ۸ تا ۱۰ بار از میان پودر قهوه بسیار خوب عبور کند. موکا پات تنها قادر به تولید ۱-۲ بار است.

    اسپرسو موکاپات را نمی‌توان که واقعاً اسپرسوی واقعی نامیده شود، اگرچه نتیجه قطعاً شبیه اسپرسو است.

    قهوه موکاپات قوی است، سنگین است، و هم برای تهیه نوشیدنی‌های بر پایه اسپرسو مانند کاپوچینو و آمریکانو خوب است. اما اگر می‌خواهید یک اسپرسو واقعی درست کنید، به یک دستگاه اسپرسوساز واقعی نیاز دارید.

     

    باید با آب سرد یا آب گرم شروع کنم؟

    من به شدت پیشنهاد می‌کنم با آب گرم و از قبل جوشیده شروع کنید.

    این کار مدت زمان دم کردن قهوه را کاهش می‌دهد و از داغ شدن موکاپات جلوگیری می‌کند که باعث پخته شدن قهوه می‌شود و طعم تلخ و فلز به خود میگیرد.

     

    در زمان خرید موکاپات چه سایزی باید بگیرم؟

    اندازه موکا پات شما متأسفانه غیر قابل تنظیم است. یک موکاپات ۳ فنجانی برای دم کردن ۳ فنجان (حدود ۵ تا ۶ اونس) طراحی شده است.

    یک موکاپات ۶ فنجانی برای دم کردن ۶ فنجان (حدود ۱۰ تا ۱۲ اونس) طراحی شده است.

    قانون کلی این است که شما باید قهوه را تا بالای سبد و آب را تا پایین دریچه آزادسازی (یا خط مشخص شده) پر کنید.

    در حالی که می‌توان از قهوه یا آب کمتر استفاده کرد، اما این کار توصیه نمی‌شود. استفاده کمتر از یک یا هر دو ماده به راحتی منجر به استخراج بیش از حد می‌شود.

    بنابراین، اگر فقط برای خودتان دم می‌کنید، ممکن است آن ۶ فنجان را نخواهید، اما باید این کار را برای ۶ فنجان انجام دهید.

    از آنجایی که ما به نوعی در موضوع هستیم، اگر می‌خواهید قهوه‌ای بسازید که چندان قوی نباشد، از قهوه کمتر استفاده نکنید - فقط کافی است مقداری آب به نتیجه نهایی اضافه کنید تا مزه دار شود. به روش دم کردن پایبند باشید!

     

    آیا قهوه را تمپ کنم؟

    تحت هیچ شرایطی نباید پودر قهوه را در موکاپات فشار دهید یا اصطلاحا تمپ کنید. را در یک موکا پات بکوبید. در حالی که در دستگاه اسپرسوساز ضروری است اما برای موکاپات نتیجه خوبی به دست نمی‌دهد.

    دستگاههای اسپرسوساز دارای سوپاپ‌های اطمینان زیادی هستند که در صورت ایجاد فشار بیش از حد دستگاه از منفجر شدن جلوگیری می‌کند. اما برای دستگاه‌های موکاپات اگرچه سوپاپ اطمینان نیز برای آن تعبیه شده است اما باز هم شما خطر فشار بخار آن در محفظه موکاپات و احتمال ترکیدن آن را در صورت عدم عملکرد صحیح سوپاپ را جدی بگیرید.

     

     آیا موکاپات برای کمپینگ خوب است؟

    قهوه‌سازهای زیادی وجود ندارند که برای کمپینگ‌ها مناسب باشند، اما موکاپات یکی از آنهاست. می‌توان آن را روی یک اجاق گاز قابل حمل یا حتی یک آتش کمپ برای تولید یک قهوه قوی استفاده کرد. اگرچه موکا پات‌ها زمانی مطرود بودند، اما جایگاه خود را در دنیای قهوه تخصصی پیدا می‌کنند. اما به یاد داشته باشید، اگر برای شروع از دانه‌های تازه بو داده شده و درجه تخصصی استفاده نمی‌کنید، امیدی به دم کردن قهوه موکا پات عالی ندارید؛ همیشه تلخ خواهد بود. برای خرید موکاپات با کیفیت و قیمت مناسب می‌توانید از فروشگاه اینترنتی قهوه سیراف به آدرس sirafcoffee.ir  اقدام کنید. فروشگاه اینترنتی قهوه سیراف از سال 96 تاسیس شده است و توانسته است علاوه بر ارائه محصولات قهوه تازه برشت با بروزترین دستگاههای رست انواع تجهیزات مرتبط با صنعت قهوه مثل موکاپات، اسپرسوساز، انواع قهوه ساز‌های نسل سوم و اکسسوری‌های مختلف را به مشتریان خود ارائه نماید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید