سفر به ماسال چه شکلی است؟ یک تجربه نزدیک اما رویایی

سفر به ماسال چه شکلی است؟ یک تجربه نزدیک اما رویایی
راهنمای مطالعه

    اگر دلتان یک سفر واقعی به یک ییلاق بکر می خواهد ماسال را  انتخاب کنید. از بکر بودن این‌جا این را بگوییم که تمام خانه‌هایی که در ییلاق‌های ماسال ساخته می‌شوند چوبی هستند. همه اقامتگاه‌های ماسال هم چوبی است و از مصالح طبیعی همان منطقه ساخته شده.

    ماسال در کنار کوه‌های تالش است و یک شهر مرتفع است پس قابل تجسم است که چه آب و هوای تمیز و البته خنکی دارد. تالشی‌ها تابستانشان  را به سمت ماسال می‌آیند.

    اصلا وقتی به سمت گیلان می‌ایید باید توقع مناطق دست‌نخورده‌تری نسبت به مازندران داشته باشید و واقعا زندگی شمالی را تجربه کنید که حال و هوایش با شهر خیلی فرق دارد.

    بیشتر ییلاق‌های ماسال  برق ندارند و از موتور برق استفاده می‌کنند. دور و بر شما سوپرمارکت آنچنان وجود ندارد و بهتر است همه امکانات لازم، خوراکی‌های ضروری، آب معدنی، نان، کنسرو، مواد غذایی با خودتان داشته باشید و بعد پایتان را داخل ماسال بگذارد.

    ماسال را به چشم یک پناهگاه دور از شهر نگاه کنید که می‌خواهد چندروزی شما را از زندگی شهری دور کند و آرامش خالص را به شما نشان دهد. قول می دهم دلتان نمی‌خواهد ازش دل بکنید حتی اگر خیلی به شهرنشینی و بودن برق و اینترنت عادت داشته باشید اما این‌جا چیزی دریافت می‌کنید که با باقی حس‌ها فرق دارد.

    چه کسانی به ماسال سفر می‌کنند؟

    اگر هوس کردید چندروزی گوشی موبایلتان را خاموش کنید و بروید جایی تا دست کسی بهتان نرسد، ماسال برای شماست. این‌جا صبح‌ها یک حال و هوای مه‌آلود عجیبی دارد. روزتان رازآلود شروع می‌شود و تا مه و ابرها کنار بروند تازه جنگل‌ها و کوه‌های سرسبز ماسال را می‌بینید. این‌جا فقط خودتان هستید و همسفرتان و یک دنیا طبیعت بکر.

    اگر دنبال آرامش و پیاده‌روی و جنگل‌وردی هستید ماسال برای شماست.

    اما اگر عاشق آبتنی و ورزش‌های آبی و هیجان‌انگیز و امکانات عجیب غریب هستید جای دیگری را باید انتخاب کنید.

    امکانات رفاهی این‌جا چه طور است؟

    ماسال رستوران‌های خوبی برای صرف غذای گیلکی دارد. تازه‌ترین کباب‌ها را در ییلاق‌های ماسال می‌توانید بخورید.

    رستوران‌های ماسال ویو بی‌نظیری هم دارند مثلا رستوران هاراشید که ویو آن رو به بام سبز ماسال است یا رستوران خزر  که بهترین طعم کباب را دارد. رستوران خانی هم در ییلاق خانی ماسال معروف است. این‌ رستوران یک کلبه چوبی شبیه خانه‌های ماسال است و نشستن داخلش حال و هوای خوبی دارد.

    اما اگر فکر می‌کنید از داخل کلبه یا ویلا چوبی بیرون بیایید و چندقدمی‌تان سوپرمارکت یا نانوایی باشد اشتباه می‌کنید. سعی کنید هر مواد غذایی و بهداشتی که لازم دارید با خودتان از شهر تهیه کرده باید و بعد وارد ییلاق‌های ماسال شوید.

    این‌طوری راحت‌تر خواهید بود.

    برای اجاره اقامتگاه‌های ماسال مثل ویلا استخردار ماسال وارد سایت پینورست شوید و در آن تنوع ویلاهای ماسال را ببینید. جالب این‌جاست ماسال شهر ویلاهای چوبی است و حتی ویلاهای مجهز آن هم از مصالحی مثل چوب ساخته شده‌اند و حس وحال باحالی دارند.

    توی چه اقامتگاه‌هایی می‌شود ماند؟

    این‌جا می‌توانید کلبه‌های چوبی بکری در دل جنگل پیدا کنید. این‌جا جای برآورده شدن رویای کودکی همه ماست که در فکر یک خانه درختی بودیم، در ماسال این رویا واقعی است.

    اگر دسته جمعی هم سفر کرده باید می‌توانید سراغ اجاره ویلا لوکس در ماسال بروید و از سایت پینورست یک ویلا جادار و باحال پیدا کنید.

    کافی است صفحه ماسال سایت پینورست را باز کنید تا انواع و اقسام ویلاهای ماسال برایتان نمایش داده شود. مقررات هر ویلا خیلی واضح نوشته شده. در یک ویلا شاید بتوانید حیوان خانگی‌تان را ببرید، یک ویلا شاید برای سفرهای خانوادگی مناسب باشد و یک ویلا برای سفرهای دوستانه. خوبی سایت پینورست این است که تمامی امکانات و اطلاعات و قوانین را به‌صورت واضح نوشته و اگر باز هم سوالی برایتان پیش‌آمد کرد می توانید با پشتیبانی سایت که ۲۴ ساعته است تماس برقرار کنید و بدون دغدغه چندروزی را در ماسال خوش بگذرانید.

    تفریحات ماسال چیست؟ در ماسال چه‌کار کنیم؟

    این‌جا آنقدر جنگل‌های زیبا دارد که نیازی نیست فکر کنیم و بنویسیم که در ماسال باید چه کرد و چه نوع تفریحی دارد.خود جنگل و کوه‌ها شما ار به جنگل‌نوردی و خوردن چای هیزمی و کوهنوردی دعوت می‌کنند. تازه یک رودخانه معروف به نام خالکایی هم از ماسال می‌گذرد که می توانید به دیدن آن هم بروید. پیاده‌روی و جنگل‌نوردی و عکاسی و نویسندگی از بهترین کارها در ماسال است. از سکوت این‌جا و بکر بودنش نهایت استفاده را بکنید تا بتوانید برای ادامه زندگی شهری خود انرژی ذخیره کنید. اگر اهل سفر هستید و طبیعت را هم دوست دارید هیچ‌جا ماسال نمی‌شود. پینورست هم با پیدا کردن بهترین اقامتگاه‌های ماسال سعی می‌کند برنامه‌ریزی را برای شما راحت‌تر کند. فقط درخواست کوچک ما از شما این است که موقع سفر به ماسال سعی کنید بدون زباله سفر کنید و حتی اگر چشمتان موقع پیاده‌روی، جنگل‌نوردی، گشت و گزار و کوهپایه‌پیمایی به آشغال‌هایی افتاد که می‌شود جمع کرد، آن‌ها را توی کیسه‌های مخصوص بریزید و از ییلاق‌های ماسال بیرون بیاورید. اینطوری می‌توانید تا سال‌ها به ییلاق زیبای ماسال برگردید و از این بهشت کوهستانی رویایی لذت ببرید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید