۵ راز افرادی که همیشه بوی خوش می‌دهند!

۵ راز افرادی که همیشه بوی خوش می‌دهند!
راهنمای مطالعه

    احتمالاً در طول روز با افرادی برخورد کرده‌اید که همیشه بوی خوشی دارند؛ چه از یک جلسه ورزش برگشته باشند یا چه به تازگی دویدن روزانه خود را تمام کرده و هنوز دوش نگرفته باشند. راز آن‌ها چیست؟ وقتی صحبت از بوی خوب می‌شود، نه تنها به ژنتیک هر فرد باید مراجعه کرد، بلکه نحوه مراقبت از بدن و رعایت نکات ریز و ساده دیگری نیز باید در نظر گرفته شود.

    خبر خوب این است که تا زمانی که نکات مربوط به این موضوع به درستی رعایت شود، حتی بدون استفاده از عطرهای گران قیمت، بوی خوب همیشه و برای همه قابل دستیابی است. بنابراین، اگر به دنبال راهی برای همیشه خوشبو بودن هستید، فقط کافی است این مقاله را مطالعه کنید.

    ۱. رعایت رژیم غذایی مناسب برای همیشه خوشبو بودن

    بوی بد بدن می‌تواند یک عیب بزرگ برای مردم باشد. این مشکل به طور کامل به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی به صورت صحیح ایجاد نمی‌شود؛ عواملی مانند ژنتیک، تغییرات هورمونی و تعریق بیش از حد نیز می‌تواند باعث ایجاد بوی بد در بدن شود. جدای از این‌ها، رژیم غذایی شما نیز بر بوی بدن شما تاثیرگذار است و در واقع غذایی که مصرف می‌کنید تاثیر مستقیمی روی بوی بدن شما دارد.

    اگر می‌خواهید به طور طبیعی بوی خوبی داشته باشید، بهتر است این غذاها را بخورید:

    دارچین

    دارچین به دلیل توانایی آن در رفع بوی بد دهان شناخته شده است؛ اما اگر به طور روزانه آن را مصرف کنید، می تواند به عنوان یک عطر طبیعی برای بدن شما عمل کند. فقط کافی است یک چوب دارچین را دو بار در روز بجوید و بوی بدن دهان را از بین ببرید.

    هل

    هل علاوه بر اینکه طعم فوق العاده‌ای به غذای شما می‌دهد، می‌تواند به کاهش بوی بدی که بدن شما تولید می‎کند نیز کمک کند.

    لیمو

    لیمو یک ماده غذایی چند منظوره است که می‌تواند برای بسیاری از موارد، از جمله سم زدایی بدن، استفاده شود. خاصیت اسیدی این ماده می‌تواند باکتری های تولید کننده بو را در بدن از بین ببرد که به کاهش بوی بد بدن کمک می‌کند.

    چای سبز

    چای سبز را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا از شر بوی بد بدن خلاص شوید. آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز، سموم بدن را کاهش می‌دهند که در نتیجه باعث رشد باکتری های ایجاد کننده بو می‌شود. روزی دو فنجان چای سبز بنوشید تا به طور طبیعی خوشبو باشید.

    روغن نارگیل

    آیا می‌دانید هضم ضعیف غذا یکی از دلایل بوی بد بدن است؟ فرایند هضم غذا هم می‌تواند به طور غیرمستقیم روی بوی بدن شما تأثیر بگذارد. بهتر است روزانه یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل برای بهبود بوی بدن و هضم بهتر غذا میل کنید.

    ۲. آشنایی با انواع محصولات خوشبو کننده

    استفاده از عطرها و محصولات خوشبوکننده دیگر مانند لوسیون‌های معطر و بادی اسپلش می‌تواند به داشتن بوی خوش کمک کند. به طور کلی، بوی بدن نسخه‌ای بسیار سبک‌تر و ملایم‌تر از رایحه یک خوشبوکننده بدن است.

    توجه داشته باشید که داشتن شناخت کافی از انواع محصولات خوشبوکننده بدن و تفاوت آن‌ها با هم، در انتخاب محصول مناسب به شما کمک می‌کند. برای شناخت این تفاوت‌ها و پاسخ به سوال بادی اسپلش چیست، این مقاله از سایت مژیتو را بخوانید.

    استفاده صحیح از خوشبوکننده‌های بدن برای ماندگاری رایحه آن‌ها بسیار مهم است. این محصولات را باید مستقیماً روی پوست اسپری کنید. برای استفاده حداکثری از عطر سبک و تازه نیز می‌توانید آن‌ها را بعد از حمام و روی پوست مرطوب استفاده کنید. همچنین بهتر است به طور مستقیم روی نقاط نبض خود مانند مچ دست، گردن یا پشت گوش‌ها بمالید.

    ۳. توجه به جنس لباس‌ها برای داشتن بوی خوش

    آیا لباس‌های شما حتی بعد از شستشو بوی بدی می‌دهند؟ یا حتی بعد از فعالیت‌های روزانه بوی آنها شدیدتر و بدتر می‌شود؟ اگر اینطور است توصیه می‌کنیم که به لباس‌های خود نگاهی بیندازید. بیشتر، لباس‌هایی که امروزه در بازار موجود هستند، به طور کامل از جنس پلی استر یا ترکیبی از آن هستند.

    این لباس‌ها در مقابل سبک و نازک بودن که باعث می‌شود هنگام پوشیدن آنها احساس راحتی و خنکی کنید، در بیشتر موارد دلیل بوی بد بدن شما بعد از کوچکترین فعالیت‌های روزانه هستند. دانشمندان نیز به تازگی آنچه که ما سال‌ها است می‌دانیم را ثابت کرده‌اند؛ اینکه لباس‌های پلی استر واقعاً بوی بدتری نسبت به لباس‌های پنبه‌ای دارند.

    بوی بد لباس‌های پلی استری می‌تواند به دلیل موارد زیر باشد:

    • الیاف پلی استر چربی‌ها، سموم و سلول‌های مرده پوست را جذب می‌کنند.
    • این الیاف مستعد رشد باکتری‌های خاصی به نام Micrococcus روی خود هستند که دوست دارند از چربی‌ها، سموم و سلول‌های مرده پوست تغذیه کرده و باعث ایجاد بوهایی بسیار ناخوشایند می‌شوند.

    برخلاف لباس‌های پلی استری، لباس‌های با الیاف طبیعی، مانند پنبه، نسبت به بوهایی که در زمان فعالیت روزانه ما تولید می‌شوند و نوع باکتری‌هایی که این بوها را تولید می‌کنند، مهمان‌نواز نیستند. به همین علت لباس‌های با الیاف طبیعی برخلاف لباس‌های پلی استری، به طور طبیعی بوی خوب و بهتری دارند.

    اما گاهی اوقات ما به لباس‌های پلی استری نیاز داریم و جایگزینی برای آنها وجود ندارد. در زیر چند پیشنهاد برای جلوگیری از بوی بد این لباس‌ها آورده‌ایم:

    • لباس‌ها را بعد از هر بار استفاده بشویید.
    • قبل از شستشو لباس را برعکس کنید. چربی‌ها و مواد دفع شده از بدن تمایل دارند به داخل لباس بچسبند، بنابراین برعکس کردن لباس‌ها باعث می‌شود آب و مواد شوینده به منبع بوی بدن دسترسی بهتری داشته باشند.
    • مقدار مناسبی از مواد شوینده را استفاده کنید. صابون یا مواد شوینده بیش از حد، روی پارچه و الیاف رسوب کرده و منجر به تجمع کثیفی و ذرات می‌شود.

    ۴. برای داشتن بوی خوش به حفظ رطوبت پوست توجه کنید.

    اگر کار ساده و راحتی وجود داشته باشد که بتوانید برای داشتن و حفظ بوی خوش انجام دهید، نوشیدن آب و استفاده از مرطوب کننده‌های پوست و محصولاتی است که به حفط رطوبت پوست شما کمک می‌کنند.

    نوشیدن مقادیر کافی آب در طول روز باعث می‌شود که بدن شما بخ طور صحیح کار کرده و سمومی که باعث ایجاد بوی بد بدن می‌شوند را به طور کامل دفع کند. علاوه بر این‌ها، نوشیدن آب به رقیق کردن مواد غذایی که در رژیم شما وجود دارند و ممکن است رایحه ناخوشایندی را تولید کنند، کمک می‌کند؛ موادی مانند سیر، پیاز و قهوه.

    استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب کننده، علاوه بر اینکه به سلامت و شادابی پوست شما کمک می‌کنند، با کمک به ماندگاری بیشتر بوی خوشبوکننده‌های بدن، باعث می‌شوند که مدت زمان بیشتری رایحه این محصولات همراه شما باشد.

    ۵. رعایت بهداشت فردی و ارتباط آن با بوی خوش

    هیچ چیز بیشتر از رعایت بهداشت فردی با دوش گرفتن روزانه، رعایت بهداشت دهان و دندان و... به داشتن بوی خوش کمک نمی‌کند. دوش گرفتن منظم و رعایت بهداشت به شما کمک می‌کند همیشه سرحال و تمیز بوده و بوی خوبی داشته باشید. هنگام دوش گرفتن و شستشو لباس‌ها و بدن خود سعی کنید از صابون، شامپو و شوینده‌های معطر استفاده کنید تا بلافاصله بعد از حمام کردن یا پوشیدن لباس‌های تازه، به بوی خوش معطر باشید. اما به این نکته نیز توجه کنید که در استفاده از شامپو و مواد شوینده زیاده روی نکنید. استفاده زیاد از حد از محصولات شوینده به صورت روزانه می‌تواند به سلامت موها و پوست شما آسیب بزند. با در نظر گرفتن این موضوع و استفاده درست و به اندازه از صابون و شوینده‌ها می‌توانید همیشه بوی خوشی داشته باشید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید