ویزای توریستی کانادا چه شرایطی دارد؟ هزینه آن چقدر است؟

ویزای توریستی کانادا چه شرایطی دارد؟ هزینه آن چقدر است؟
راهنمای مطالعه

    هرساله میلیون‌ها نفر برای تجدید دیدار با دوستان و خانواده، دیدار از جاذبه های گردشگری، تحصیل و موارد دیگر به کانادا می‌آیند. هر کشوری از پروتکل های امنیتی مختلف برای حفظ امنیت شهروندانش استفاده می کند و اتفاقا کانادا هم یکی از این کشورها است.

    کانادا ویزای بازدیدکننده یا ویزای توریستی را با اعتبار شش ماه تا ده سال صادر می‌کند. ویزای توریستی کانادا ، مجوزی رسمی است که اجازه ورود قانونی به کانادا و اقامت به مدتی مشخص در این کشور را به فرد خارجی می دهد. گاهی اوقات ویزای توریستی کانادا حتی برای عبور از این کشور به وسیله اتوبوس، هواپیما، قطار، کشتی یا قایق هم ضروری می شود.

    دو دسته مختلف برای ویزای توریستی کانادا وجود دارد:

    1. ویزای سینگل: ویزای سینگل تنها به صورت شش ماهه صادر می شود و بازدیدکننده باید قبل از اتمام اعتبار ویزای خود به کشورش بازگردد.
    2. ویزای مالتیپل: ویزای مالتیپل گاهی به صورت ده ساله (یا یک ماه کمتر از اعتبار پاسپورت، هر کدام که کمتر باشد) صادر می شود.
    3. در صورتی که متقاضی بخواهد برای کار یا تحصیل وارد کانادا شود، باید اجازه کار یا اجازه تحصیل کانادا را بگیرد. متقاضیان باید برای پوشش هزینه های مربوط به وقایع احتمالی، تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار بگیرد.

      شرایط گرفتن ویزای توریستی کانادا

      برای سفر به کانادا به منظور یک سفر تجاری، به دنیا آوردن فرزند در کانادا، دیدار با اعضای خانواده یا لذت بردن از نقاط دیدنی کانادا به یک ویزای توریستی کانادا نیاز خواهید داشت. برای طی ساده و بدون دست انداز مسیر اخذ ویزا باید شرایط زیر را داشته باشید:

      1. باید پاسپورت داشته باشید
      2. گواهی سلامت معتبر داشته باشید
      3. گواهی عدم سوء پیشینه داشته باشید و از قوانین کشور تبعیت کنید.
      4. مدرک ثابت کننده بازگشت به کشورتان، مثل حضور اعضای خانواده، شغل یا خانه را ارائه کنید.
      5. قصدتان از ترک کانادا بعد از پایان اعتبار ویزای توریستی کانادا
      6. مدرک تمکن مالی نشان دهنده توان پوشش هزینه های اقامت در کانادا
      7. باید ثابت کنند که قصدی برای پیدا کردن شغل ندارند.
      8. شاید لازم باشد که مدارک بیشتری را ارائه کنید.
      9. مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا

        مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا عبارتند از:

        • پاسپورت معتبری که حداقل شش ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد.
        • مدارک ثابت کننده ارتباطتان با کشور مبدا
        • دو قطعه عکس بدون حاشیه با زمینه سفید که اخیرا (حداکثر در سه ماه اخیر) گرفته شده باشد
        • تعهدنامه یا دعوتنامه از سوی بستگان، اگر قرار است که نزد آنها اقامت داشته باشید.
        • مدرک سلامت پزشکی
        • نسخه ای از بلیط برگشت یا برنامه سفرتان
        • شاید دفتر صدور ویزا به مدارک بیشتری نیاز داشته باشند.
        • مدرکی از سوی بانک که نشان دهنده تمکن مالی فرد برای اقامت موقت در کانادا باشد.

        آماده سازی مدارک، گام مهمی در ثبت نام برای ویزای توریستی کانادا به شمار می رود.

        برای ارزیابی شرایط خاص و موارد لازم برای ثبت نام و به صفر رساندن احتمال ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا با یک وکیل مشورت کنید.

        فرایند ثبت نام ویزای توریستی کانادا

        فرایند ثبت نام ویزای توریستی کانادا می تواند پیچیده و کند باشد. برای گرفتن ویزای توریستی کانادا فقط باید از گام‌های زیر پیروی کنید.

        • گام اول: فرم درخواست ویزا را با مشخصات شخصیتان پر کنید.
        • گام دوم: برای اطمینان از صحت اطلاعات پر شده، همه آنها را مجددا چک کنید؛ باید از عدم وجود هرگونه مشکل در فرمتان مطمئن باشید. از تمامی این اطلاعات برای اعتبارسنجی مدارک ارائه شده استفاده می شود. بعد از اطمینان از صحت کلیه اطلاعات، می توانید هزینه بررسی ویزا را با استفاده از دبیت کارت یا کارت اعتباری و حساب پی‌پال پرداخت کنید.
        • گام سوم: تمامی مدارک مورد نیاز را بارگذاری و فرم درخواست ویزا را ثبت کنید. از کیفیت اسکن مدارک و نبود آلودگی و لکه بر روی آن مطمئن شوید.
        • گام چهارم: سپس باید درخواستتان را به دقت بررسی کنید تا از مطابقت100 درصدی آن با خواسته دولت و رفع احتمال ریجکتی آن مطمئن شوید. آژانس اخذ ویزا که متخصص ویزای کانادا باشد، با جمع آوری دقیق مدارک و اطلاعات می تواند حتی بیشتر به این فرایند کمک کند.
        • گام پنجم: بعد از بررسی درخواست، باید برای ثبت اطلاعات بیومتریک (عکس و اثر انگشت) به مرکز صدور ویزا بروید. هیچ مرکز ثبت درخواست ویزای کانادا در ایران نیست و باید برای این کار به ترکیه بروید.
        • گام ششم: بعد از ثبت اطلاعات بیومتریک، باید هزینه خدمات مرکز صدور و بررسی ویزا را پرداخت کنید. رسید حاوی اطلاعات رهگیری ویزا را دریافت می کنید و روند بررسی آن را می توانید به صورت آنلاین مشاهده کنید.

        بعد از دریافت تاییدیه دوست، رسید ویزای توریستی کانادا را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد. برای گرفتن ویزای خود باید به ترکیه بروید اما اگر شرایط پیکاپ ویزای کانادا را داشته باشید می توانید از آژانس مشاوره ویزای خود بخواهید تا پاسپورت مهر شده را برایتان ارسال کند.

        هزینه ثبت نام ویزای توریستی کانادا

        هزینه ثبت نام ویزای توریستی کانادا، 100 دلار کانادا و هزینه ثبت اطلاعات بیومتریک، 85 دلار کانادا است. برای طولانی کردن مهلت اقامت باید 100 دلار کانادا به ازای هر نفر پرداخت کنید. برای تمدید ویزای توریستی باید 200 دلار کانادا پرداخت کنید.

        آیا می توان با ویزای توریستی در کانادا کار کرد؟

        کار در کانادا بدون داشتن اجازه کار غیرممکن است. با داشتن ویزای توریستی کانادا تنها می توانید وارد کشور شوید و اجازه انجام کارهای تجاری ندارید. وجود بعضی شرایط خاص شاید امکان کار بدون اجازه کار را به فرد بدهد. برای مثال یک ارائه کننده خدمات اورژانسی یا دانشجوی مراقبت های درمانی هستید که قصد ثبت نام در یک شرکت حمل و نقل را داشته باشید. در چنین موردی، ابتدا باید نامه پیوستن به شرکت را داشته باشید تا بتوانید برای ویزای کار کانادا ثبت نام کنید. اما می توانید در کانادا با مشتریان یا از اماکن مرتبط با کارتان در ایران دیدار کنید.

        آیا در کانادا امکان تغییر ویزای توریستی به ویزای تحصیلی وجود دارد؟

        بله می توانید در کانادا، درخواست تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی را بدهید، اما احتمال تایید آن بسیار کم است. افرادی که در زمان بازدید از کانادا تصمیم می گیرند تا در یک دوره تحصیلی کوتاه شش ماهه یا کمتر شرکت کنند، به ویزای تحصیلی نیازی ندارند. آنها برای ثبت نام در این دوره قبل از پایان اعتبار ویزای توریستی کانادا، محدودیتی ندارند. اما اگر دوره آموزشی مد نظرتان بیشتر از شش ماه طول می کشد، باید از خارج از کانادا برای اجازه تحصیل درخواست بدهید.

        تهیه شده در: درجه
        {{totalCount}} دیدگاه‌
        {{name.error}}
        {{email.error}}
        {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
        {{commentMessage.error}}

        ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید