بررسی گلکسی A24 سامسونگ؛ مزایا، معایب و مقایسه با گوشی‌های رقیب

بررسی گلکسی A24 سامسونگ؛ مزایا، معایب و  مقایسه با گوشی‌های رقیب
راهنمای مطالعه

    بررسی گلکسی A24 از نظر طراحی، نمایشگر، دوربین و پردازنده مزایا، معایب این گوشی سامسونگ را مشخص می‌کند. در بررسی گوشی A24 آن را با رقبای اصلی هم مقایسه خواهیم کرد.

    اگر به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه با صفحه‌نمایش روان، دوربین‌های خوب، شارژدهی بالا و بادوام و طراحی چشم‌نواز هستید، گلکسی A24 سامسونگ در فهرست بهترین گوشی موبایل قرار دارد. شاید پردازنده آن برای گیمرهای فوق العاده نباشد، اما می‌تواند به خوبی از پس بسیاری از کارها بر بیاید.

    در بررسی گوشی A24 سامسونگ با طراحی جدیدی طرفیم که شباهت بسیاری به پرچمداران سری S23 دارد و از طرفی، صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی سوپر آمولد ۹۰ هرتزی در این بازه قیمتی غوغا می‌کند. دوربین‌ها عالی به نظر می‌رسد، به خصوص که لنز عریض اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال داریم و  دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نسبتا مناسبی را شاهدیم.

    چیپ هلیو G99 به کار گرفته شده در گلکسی A24 سامسونگ، چیزی نیست که بخواهیم ممتاز بنامیم، ولی دارای دو هسته پرسرعت است که می‌تواند به خوبی از پس برنامه‌های معمول اندروید بر بیاید. از طرفی هم باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ترکیب خوبی با چیپ‌ست گلکسی A24 دارد و شاهد بازدهی عالی آن هستیم.

    در ادامه این بررسی، به جزئیات هر بخش می‌پردازیم تا ببینیم چرا گلکسی A24 سامسونگ یک گوشی مقرون‌به‌صرفه و مناسب در بازه قیمتی ۱۰ میلیون تومان محسوب می‌شود.

    مشخصات گلکسی A24 سامسونگ

    گوشی موبایل گلکسی A24 سامسونگ در اردیبهشت ۱۴۰۲ و در ظرفیت‌های ۱۲۸/۴،۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸ گیگابایت حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی راهی بازارهای ایران و جهان شد. در زمان بررسی گلکسی A24 سامسونگ، این گوشی موبایل به سیستم عامل اندروید 13 با رابط کاربری اختصاصی One UI 5.1 مجهز شده و نکته جالب در این است که سامسونگ قرار است تا چهار آپدیت اندروید برای این محصول میان‌رده خود عرضه کند. به این معنی که ما می‌توانیم تا اندروید 17 برای این گوشی آپدیت دریافت کنیم.

    در جدول پیش‌رو، می‌توانید گوشی‌های رقیب گلکسی A24 سامسونگ را به لحاظ امکانات و سخت‌افزار مشاهده کنید.

    رقبای گلکسی A24 سامسونگ در بازار ایران:
    • شیائومی ردمی نوت 12s
    • موتورولا موتو G72
    • شیائومی پوکو X5
    • بررسی گلکسی A34 سامسونگ

    [table id=1430 /]

    بررسی گلکسی A24 سامسونگ از نظر طراحی

    در بررسی گلکسی A24 سامسونگ می‌بینیم که ما با یک گوشی هوشمند زیبا و راحت طرف هستیم. این گوشی دارای بدنه‌ای تمام پلاستیکی است که البته از متریال استفاده شده خوبی بهره می‌برد. گلکسی A24 سامسونگ برخلاف مدل‌های A33 و A34 هیچ محافظتی در برابر نفوذ آب یا گرد و غبار ندارد، اما این قضیه چیزی از طراحی زیبای آن کم نمی‌کند.

    [bs-quote quote="گلکسی A24 سامسونگ یک طراحی زیبا، ساده و تا حد زیادی شبیه به پرچمداران سری گلکسی S23 سامسونگ را در اختیار دارد" style="style-13" align="right" color="" author_name="" author_job="" author_avatar="" author_link=""][/bs-quote]

    شیشه جلو و پنل پلاستیکی پشت هر دو صاف و براق هستند، در حالی که فریم کمی خمیده طراحی شده و روکش مات را شاهد هستیم. شما می‌توانید گلکسی A24 را در رنگ‌های مختلف مانند مشکی، آبی، قرمز تیره و سبز لیمویی خریداری کنید.

    قاب پشتی براق است و چسبندگی خوبی دارد که باعث می‌شود گوشی در دست راحت باشد و به خوبی چفت شود.

    پنل ۶.۵ اینچی سوپر آمولد با وضوح فول اچی‌دی و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی در قسمت جلو قرار گرفته که ارتقایی نسبت به بررسی گلکسی A23 محسوب می‌شود. شکاف قطره‌ای دوربین سلفی ولی مانند نسخه قبلی حفظ شده. همچنین در گلکسی A24 یک حسگر نور محیطی وجود دارد، اما برخلاف بسیاری از گوشی‌های سامسونگ، حسگر مجاورت وجود ندارد که باعث می‌شود گوشی با نزدیک شدن به گوش یا صورت، متوجه این اتفاق نشود.

    وجود یک میکروفون در بالا قرار گرفته و در سمت چپ، اسلاتی سه کارتی وجود دارد که میزبان دو سیم‌کارت و کارت میکرو SD است. کلیدهای صدا و پاور که نقش قفل و حسگر اثرانگشت را دارد، در سمت چپ قرار گرفته و این حسگر از سرعت و دقت بسیار بالایی برخوردار است.

    گوشی گلکسی A24 سامسونگ از هر لحاظ زیبا و خوش‌دست است و اگر این قضیه برای شما یکی از معیارهای مهم است، محصول مقرون به صرفه سامسونگ امتحان خود را به خوبی پس داده است.

    گوشی‌های با رنج مشابه با قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار:
    • گلکسی A34 سامسونگ (گواهی IP67 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ۱ متر)
    • شیائومی پوکو X5 (گواهی IP53 مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب)

    [table id=1431 /]

    بررسی نمایشگر گلکسی A24 سامسونگ؛ نقطه قوتی در حد پرچمداران

    بررسی گلکسی A24 سامسونگ

    در بررسی گلکسی A24 سامسونگ می‌بینیم که این گوشی به پنل ۶.۵ اینچی سوپر آمولد با بریدگی قطره‌ای برای دوربین سلفی مجهز است. این پنل دارای وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و تراکم ۳۹۶ پیکسل در هر اینچ است و نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتز را در آن شاهد هستیم که باعث می‌شود با محیط کاربری روان روبه‌رو باشیم. از سویی، حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی صفحه‌نمایش، نمایشگر گلکسی A24 سامسونگ را از این لحاظ در کلاس پرچمداران قرار داده است.

    در تست‌های انجام شده، اعداد روشنایی ثابت و خوب به دست آمده‌اند. ما ۴۶۴ نیت روشنایی را در حالت دستی و ۱۰۱۲ نیت هنگام تنظیم روی حالت خودکار به دست آوردیم که باعث می‌شود تا نمایشگر حتی در زیر نور خورشید هم قابل روئیت باشد.

    [bs-quote quote="صفحه‌نمایش گوشی موبایل گلکسی A24 سامسونگ با وجود روشنایی ۱۰۰۰ نیت و پنل سوپر‌آمولد فول‌ اچ‌دی، به راحتی در کلاس پرچمداران قرار می‌گیرد" style="style-13" align="left" color="" author_name="" author_job="" author_avatar="" author_link=""][/bs-quote]

    گوشی موبایل گلکسی A24 از حالت‌های رنگی مشابه بسیاری از گوشی‌های هوشمند دیگر گلکسی پشتیبانی می‌کند. تنظیمات رنگی Vivid (پیش‌فرض) و طبیعی را می‌توانیم در این محصول ببینیم که به ترتیب با فضای رنگی DCI-P3 و sRGB تطابق دارند. همچنین در هنگام استفاده از حالت Vivid، می‌توانیم تعادل رنگ سفید را به خوبی تنظیم کنیم.

    در بررسی گوشی A24 به نرخ نوسازی تصویر می‌رسیم، جایی که این گوشی هوشمند می‌تواند در دو حالت ۹۰ هرتز و ۶۰ هرتز فعالیت داشته باشد، با این حال انتخاب یکی از این دو گزینه با کاربر است و خبری از سیستم هوشمند تطبیق‌سازی یا تنظیم اتوماتیک بر اساس محتوا در گلکسی A24 سامسونگ نیست. نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی تقریبا در هر محتوا و ویدیویی اعمال می‌شود.

    متاسفانه گلکسی A24 سامسونگ از محتوای HDR پشتیبانی نمی‌کند. با این حال به خاطر وجود استاندارد Widevine L1 DRM، شما می‌توانید محتوای برنامه‌های محبوب استریم مانند نتفلیکس یا آمازون را با وضوح 1080p و نسبت تصویر مناسب مشاهده کنید.

    گزینه‌های هم‌قیمت مناسب با نمایشگر نسبتا مشابه:
    • شیائومی پوکو X5 (نمایشگر سوپر آمولد ۱۲۰ هرتزی)
    • بررسی ردمی نوت 12 (نمایشگر آمولد ۱۲۰ هرتزی)
    • موتورولا موتو G72 (نمایشگر P-OLED نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی)
    • گلکسی A34 سامسونگ (نمایشگر سوپر آمولد ۱۲۰ هرتزی)

    [table id=1432 /]

    بررسی دوربین گلکسی A24 سامسونگ؛ قابل قبول

    بررسی گلکسی A24 سامسونگ

    بررسی گلکسی A24 سامسونگ نشان می‌دهد برخلاف مدل‌های گلکسی A23 و A23 5G، ما سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی را از دست داده‌ایم و این بار با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال طرف هستیم:

    • دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی
    • دوربین فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی
    • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی

    دوربین اصلی گلکسی A24 سامسونگ از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اختصاصی سامسونگ با فیلتر Tetracell و پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتری استفاده می‌کند. این سنسور با لنز تثبیت‌شده ۲۷ میلی‌متری مجهز به لرزشگیر خودکار و دیافراگم f/1.8 همراه است و از PDAF یا فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. حالت شب هم در این دوربین وجود دارد.

    دوربین فوق‌عریض از یک تصویرگر ۵ مگاپیکسلی GalaxyCore 5035 استفاده می‌کند. این سنسور یک لنز ۱۷ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 است و فوکوس ثابت دارد.

    دوربین ماکرو از سنسور ۲ مگاپیکسلی GalaxyCore GC02M1 با دیافراگم f/2.4 و فوکوس ثابت در حدود ۴ سانتی‌متر استفاده می‌کند.

    در نهایت دوربین سلفی به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی ۲۵ میلی‌متری با دیافراگم F2.2 و فوکوس ثابت مجهز است.

    [related]58884[/related]

    اپلیکیشن یا برنامه دوربین همان است که این روزها در هر گوشی سامسونگ پیدا می‌کنید. کشیدن انگشت به چپ و راست بین تمامی حالت‌های موجود جابه‌جا می‌شود و گزینه‌ای برای تنظیم مجدد یا حذف برخی از حالت‌ها از منظره‌یاب وجود دارد. با کشیدن عمودی انگشت‌ها روی صفحه، می‌توان بین دوربین جلو و عقب جابه‌جا شد. نماد تنظیمات در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر وجود دارد و به شما امکان کنترل دقیق دوربین‌ها را می‌دهد.

    اما به بحث کیفیت دوربین‌ها می‌رسیم. دوربین اصلی به طور پیش‌فرض عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند و عکس‌هایی که در روز روشن گرفته شده از کیفیت بالایی برخوردار هستند. جزئیات نسبتا خوب است و کاهش نویز تا حد زیادی اعمال شده، کنتراست عالی است و محدوده دینامیکی گسترده به نظر می‌رسد.

    [bs-quote quote="عملکرد دوربین اصلی در عکاسی و فیلمبرداری عالی است، با این حال کمبود فیلمبرداری 4K و ۶۰ فریم حتی روی وضوح فول اچ‌دی کاملا احساس می‌شود" style="style-13" align="right" color="" author_name="" author_job="" author_avatar="" author_link=""][/bs-quote]

    در این بین، پردازشی که به شکل سخت‌افزاری روی تصاویر اعمال می‌شود، نتایج را بهتر می‌کند. بسیاری از کاربران نمایش رنگ‌های زنده‌تر سامسونگ را ترجیح می‌دهند که دلیل آن، سرزنده‌تر شدن و چشم‌نوازتر بودن آنها است. به طور کلی، دوربین اصلی عکس‌های فوق‌العاده‌ای را به ثبت می‌رساند که می‌توان از آن‌ها استفاده‌های گوناگونی کرد.

    امکان زوم ۲ برابری روی منظره‌یاب وجود دارد، اما عکاسی با بزرگنمایی ۲ برابر به معنی برش و زوم دیجیتال است که وقتی در وضوح کامل مشاهده می‌شوند، متوجه ضعیف بودن‌شان می‌شویم.

    یک حالت ۵۰ مگاپیکسلی در تنظیمات نسبت تصویر وجود دارد. در این حالت می‌توان عکس‌های قابل قبول با وضوح بالا ثبت کرد. عکس‌ها جزئیات کافی، رنگ‌های دقیق و کنتراست بالاتری نسبت به نمونه‌های پیش‌فرض ۱۲.۵ مگاپیکسلی ارائه می‌دهند و اگر می‌خواهید تصاویر پردازش کمتری روی‌شان صورت بگیرد، عکاسی با حالت ۵۰ مگاپیکسلی منطقی به نظر می‌رسد.

    دوربین اصلی در شرایط نور کم هم می‌تواند نوردهی خوبی داشته باشد و تصاویری با اشباع رنگ قابل قبول را ثبت کند. جزئیات تصویر نسبتا خوب است و کمتر شاهد حل‌ شدگی جزئیات هستیم، با این حال عواملی مانند اعمال کاهش نویز باعث می‌شود تا برخی جزئیات آنطور که باید دیده نشوند. محدوده داینامیک گسترده نیست، اما کنتراست قابل قبولی را در شرایط نور محدود یا شب شاهد هستیم.

    خوشبختانه گلکسی A24 سامسونگ دارای حالت شب است که فقط روی دوربین اصلی کار می‌کند. عکس‌ها در این حالت روشن‌تر هستند و محدوده دینامیکی گسترده‌تری ثبت می‌شود. با اینکه رنگ‌ها بهتر دیده می‌شوند، اما باز می‌توان نویز را در جزئیات شاهد بود. با این حال در مجموع عکس‌ها خوب و قابل استفاده هستند.

    عکس‌های ۵ مگاپیکسلی دوربین فوق‌عریض نسبتا ضعیف هستند، جزئیات در بهترین حالت متوسط است و وضوح بیش از حد قابل مشاهده است. رنگ‌ها دقت کافی را ندارند و بسیار به آبی مایل هستند.

    فوکوس دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی در فاصله ۴ سانتی‌متری ثابت شده و ممکن است برای پیدا کردن نقطه اصلی، کمی بیشتر تلاش کنید. با اینکه رنگ‌ها و محدوده داینامیک بد نیست، اما نتیجه نهایی آنچنان جذاب و باکیفیت نیست.

    در بررسی گلکسی A24 مشخص شد این گوشی حسگر تشخیص عمق ندارد، اما همچنام می‌توان با آن عکس‌های پرتره خوبی ثبت کرد. دوربین اصلی به نقشه عمق تولید شده توسط هوش مصنوعی تکیه می‌کند و باید بگوییم که این عملیات به خوبی انجام می‌شود. تفکیک سوژه رضایت‌بخش است، پس زمینه تار زیبا به نظر می‌رسد و HDR اتوماتیک کار بزرگی برای افزایش دامنه داینامیکی انجام می‌دهد.

    [bs-quote quote="عملکرد دوربین سلفی در چنین بازه قیمتی بی‌نظیر است" style="style-13" align="left" color="" author_name="" author_job="" author_avatar="" author_link=""][/bs-quote]

    دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هماهنطور که گفتیم نسبت به ۸ مگاپیکسلی نسل قبلی پیشرفت‌های خوبی داشته.

    هنگام عکاسی در ابعاد وسیع‌تر، سلفی‌های ۱۳ مگاپیکسلی ثبت می‌شود. کیفیت سلفی‌های ۱۳ مگاپیکسلی در بررسی گوشی A24  عالی است.

    جزئیات مشخص و رنگ‌های دقیق و محدوده دینامیکی گسترده، از ویژگی‌های تصاویر سلفی ۱۳ مگاپیکسلی است. از آن‌جایی که ما سلفی‌های بدی را حتی در گوشی‌های خیلی گران‌تر از گلکسی A24 دیده‌ایم، باید بگوییم که این دوربین سلفی برای چنین دستگاه مقرون‌به‌صرفه‌ای قابل تحسین است.

    در بخش فیلمبرداری، دوربین‌های اصلی، فوق‌عریض و سلفی می‌توانند فیلم‌های با کیفیت 1080p@30fps را به ثبت برسانند. متاسفانه هیچ حالت فیلمبرداری ۶۰ فریم یا وضوح 4K در این گوشی موبایل وجود ندارد که شاید بتوان گفت از معایب گلکسی A24 سامسونگ است.

    ویدیوهای 1080p در دوربین اصلی کیفیت خوبی دارند، جزئیات با دقت ثبت شده‌اند و نویز کمی را شاهد هستیم. همچنین می‌توان غنای رنگ خوبی را در این ویدیوها مشاهده کرد، محدوده دینامیکی خوب است و کنتراست بالا از ویژگی‌های ویدیوهای 1080p دوربین اصلی است. همچنین ویدیوهایی که در شرایط نوری محدود گرفته شده، قابل استفاده هستند و از کیفیت خوبی برخوردارند. در حالی که اشباع رنگ آن‌ها خوب است، متاسفانه جزئیات کمی ثبت می‌شود و نویز قابل مشاهده است.

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی A24 سامسونگ (۱۲.۵ مگاپیکسلی) در روز (منبع: GAMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی A24 سامسونگ (۵۰ مگاپیکسلی)

    [gallery link="file" size="medium" ids="59207,59208"]

    تصاویر دوربین فوق عریض گلکسی A24 سامسونگ در روز

    [gallery link="file" size="medium" ids="59209,59210"]

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی A24 سامسونگ در نور کم (بدون حالت شب)

    [gallery link="file" size="medium" ids="59211,59212"]

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی A24 سامسونگ در حالت شب

    [gallery link="file" size="medium" ids="59213,59214"]

    تصاویر دوربین فوق‌عریض گلکسی A24 سامسونگ در نور کم

    [gallery link="file" size="medium" ids="59215,59216"]

    تصاویر دوربین سلفی گلکسی A24 سامسونگ

    [gallery link="file" size="medium" ids="59217,59218"]

    [table id=1433 /]

    بررسی سخت‌افزار گوشی A24 سامسونگ؛ عملکرد عالی

    بررسی گلکسی A24 سامسونگ

    در بررسی گلکسی A24 سامسونگ می‌بینیم که این گوشی هوشمند از چیپست ۶ نانومتری و ۸ هسته‌ای هلیو G99 مدیاتک استفاده می‌کند. همچنین گلکسی A24 سامسونگ برای امور گرافیکی از واحد گرافیکی Mali-G57 MC2 بهره می‌برد. این گوشی موبایل در سه نسخه۴، ۶ و ۸ گیگابایت حافظه رم که هر سه دارای فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی هستند عرضه شده است.

    [bs-quote quote="پردازنده گوشی A24 عملکرد روانی دارد اما مدل ۴ گیگابایت آن گاهی دچار لگ و کندی می‌شود" style="style-13" align="right" color="" author_name="" author_job="" author_avatar="" author_link=""][/bs-quote]

    در جریان بررسی گوشی A24 از نظر سخت‌افزار، این محصول توانایی و به خصوص پایداری خوبی را از خود نشان داده است.

    دستگاه در اوج عملکرد و در طولانی مدت داغ نمی‌شود و می‌توان در استفاده‌های سنگین روی آن حساب کرد. در کل، گلکسی A24 سامسونگ در کلاس خود عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

    سیستم عامل اندروید با رابط کاربری One UI به خوبی می‌تواند با سرعت ۹۰ فریم در ثانیه اجرا شود اما بعضی وقت‌ها می‌توان کمی کندی یا زمان بارگزاری طولانی شاهد بود.

    این قضیه در نسخه ۴ گیگابایتی به وضوح دیده می‌شود که به خاطر رم پایین است و توصیه می‌کنیم که اگر قصد تهیه این گوشی را دارید، به سراغ نسخه ۶ گیگابایت رم آن بروید.

    گوشی‌هایی رقیب ردمی نوت ۱۲ 4g با پردازنده بهتر:
    • شیائومی پوکو X5 
    • موتورولا موتو G72 
    • گلکسی A34 سامسونگ

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=69][/accordion]

    [/accordions]

     

    پیکربندی حافظه؛ پشتیبانی از کارت حافظه

    همانطور که ابتدای بررسی گوشی A24 گفتیم این دستگاه در سه ظرفیت مختلف با ۴، ۶ و ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در روانه بازار شده است.  همچنین این گوشی دارای اسلات کارت حافظه میکرو اس‌دی مستقل از بخش سیم‌کارت است و می‌توانید برای افزایش فضای ذخیره‌سازی، از آن استفاده کنید.

    [table id=1434 /]

    باتری و شارژدهی گوشی A24

    گلکسی A24 سامسونگ از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که در واقع ظرفیت معمول گوشی‌های گلکسی محسوب می‌شود و البته، این حجم همیشه به خوبی پاسخگوی کاربران بوده است.

    این گوشی در تست‌های مختلف نتایج فوق‌العاده‌ای را به ثبت رسانده و خود را بالاتر از گوشی‌هایی مانند گلکسی A23، شیائومی پوکو X5، موتورولا موتو G53 و حتی ردمی نوت 12 قرار داده است.

    [related]58428[/related]

    سامسونگ گلکسی A24 از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند، اما بدون شارژر عرضه می‌شود. در تست شارژ، باتری در مدت زمان ۱۵ دقیقه حدود ۲۶ درصد شارژ می‌شود و در نیم ساعت به ۴۶ درصد می‌رسد.

    گلکسی A24 گزینه‌ای برای غیرفعال کردن شارژ سریع و گزینه دیگری برای محدود کردن شارژ سریع به ۸۵ درصد دارد. هر دوی این موارد می‌توانند طول عمر باتری را افزایش دهند.

    [table id=1435 /]

    بررسی امکانات گلکسی A24 سامسونگ

    بررسی گلکسی A24 سامسونگ

    گلکسی A24 تقریبا تمامی امکانات اولیه و مورد علاقه کاربران گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد. از وجود اسلات کارت حافظه گرفته تا جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و حسگر اثرانگشت سریعی که روی دکمه پاور قرار گرفته، همگی کار خود را به خوبی انجام می‌دهند.

    [table id=1436 /]

    نمرات گلکسی A24 سامسونگ

    در بررسی گلکسی A24 سامسونگ می‌بینیم که این گوشی در بخش تست‌ها و بنچ‌مارک‌ها، عمدتا نمرات خوبی را دریافت کرده است. در تست آنتوتو 9، این گوشی به نمره ۳۹۸۰۰۵رسیده که پایین‌تر از گلکسی A34 و پوکو X5 قرار می‌گیرد، اما از گوشی‌هایی مانند ردمی نوت 12، گلکسی A23 و موتو G53  نمره بالاتری دریافت کرده است.

    مزایا گلکسی A24 سامسونگ از دید کاربران

    طراحی مدرن و ساده

    گلکسی A24 سامسونگ از طراحی مدرن و چشمگیری برخوردار است که ما را به یاد گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S23 می‌اندازد و حس خوبی را منتقل می‌کند.

    نمایشگر سریع و با کیفیت

    در بازه قیمتی گوشی تا ۱۰ میلیون یکی از بهترین نمایشگرها را در بین گوشی‌های هوشمند در گلکسی A24 سامسونگ می‌بینیم که کیفیت، روشنایی و همچنین رنگ‌پردازی آن در کلاسی بالاتر از محدوده خود قرار گرفته است.

    عملکرد عالی باتری و شارژ سریع معقول

    باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در بررسی گوشی A24 می‌تواند شما را یک تا یک و نیم روز کاری پشتیبانی کند و با شارژ سریع ۲۵ واتی باتری در مدت کوتاهی پر می‌شود.

    کیفیت خوب دوربین اصلی و سلفی

    کیفیت عکاسی و فیلمبرداری در دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، در کلاس و بازه قیمتی گلکسی A24 بسیار خوب است و می‌تواند کاربر را راضی کند.

    [related]58884[/related]

    معایب گلکسی A24 سامسونگ

    بدون فناوری ارتباطی 5G

    متاسفانه در این گوشی هیچ خبری از فناوری ارتباطی 5G که این روزها پایه ثابت گوشی‌های میان‌رده به بالاست، نیست و احتمالا باید منتظر نسخه‌ 5G این گوشی باشیم.

    دوربین فوق‌عریض ضعیف

    دوربین فوق‌عریض نه در بخش عکس‌برداری و نه فیلمبرداری نتوانست رضایت ما را جلب کند و نتایج نه چندان خوبی را به ثبت رساند.

    بدون گواهی IP

    بسیاری از گوشی‌های هوشمند در بازه قیمتی ۱۰ میلیون تومان حداقل به گواهی IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب مجهز هستند، اما این مورد را در گلکسی A24 سامسونگ شاهد نیستیم.

    اسپیکر متوسط

    در گلکسی A24 خبری از اسپیکر استریو نیست و اسپیکر تکی آن  نسبت به اسپیکرهای گوشی‌های همرده صدای متوسطی دارد.

    آیا گلکسی A24 سامسونگ ارزش خرید دارد؟

    بررسی گلکسی A24 سامسونگ

    در بررسی گلکسی A24 دیدیم که این گوشی واقعا می‌تواند یک گزینه بسیار خوب باشد و ویژگی‌هایی دارد که آن را در بازه قیمتی خود با ارزش می‌کند. صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی آمولد آن که از دقت رنگ و روشنایی بسیار بالایی بهره می‌برد یا طراحی مدرن، تمیز و فوق‌العاده آن، از مشخصه‌های بارز گلکسی A24 سامسونگ محسوب می‌شود.

    عمر باتری این گوشی هوشمند فوق‌العاده است و سرعت شارژ آن برای این محدوده قیمتی کافی به نظر می‌رسد. باتری، ترکیب این باتری و چیپ‌ستی که نسبتا کم‌مصرف است، باعث می‌شود تا کاربر بتواند مدت زمان طولانی‌تری را با یک بار شارژ سر کند و خب، این قضیه آرزوی هر کاربر گوشی‌های هوشمند است.

    گلکسی A24 سامسونگ همچنین در دوربین اصلی و سلفی کیفیت عکاسی و فیلمبرداری بسیار خوبی را ارائه می‌دهد، در حالی که نمی‌توان خیلی روی دوربین فوق‌عریض و ماکرو حساب ویژه‌ای باز کرد.

    چیزی که ما از نبودش در این گوشی افسوس خوردیم، فناوری ارتباطی 5G و البته، وجود گواهی IP به منظور حفاظت از گوشی در برابر گرد و غبار و پاشش آب است. عملکرد اسپیکر متوسط است و نسخه ۴ گیگابایت گلکسی A24 ذر کارکردهای نیمه سنگین و سنگین عموما دچار کندی می‌شود.

    با تمام این‌ها، ما در بازه قیمتی ۱۰ میلیون تومان نمی‌توانیم انتظارات ماورایی داشته باشیم و گلکسی A24 سامسونگ به خوبی توانسته مجموعه‌ای از امکانات و کیفیت بالا را در حد و اندازه‌های خود ارائه دهد. اگر با انتظارات درست و منطقی به سراغ این گوشی بروید، مطمئنا ناامید نمی‌شوید. ما با یک محصول کاملا مقرون‌به‌صرفه روبه‌رو هستیم که ویژگی‌های خوبی دارد و می‌تواند به خوبی از پس نیازهای اولیه شما بر بیاید.

    سوالات متداول در مورد گلکسی A24 سامسونگ

    قیمت گلکسی A24 سامسونگ چقدر است؟ قیمت گوشی A24 سامسونگ در اواسط سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ میلیون تومان است. مشخصات گلکسی A24 سامسونگ چیست؟ چیپ‌ست مدیاتک هلیو G99، نمایشگر ۶.۵ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۲۵ وات[see_also]58785[/see_also]

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید