معرفی یکی از آلت‌کوین‌های محبوب

معرفی یکی از آلت‌کوین‌های محبوب
راهنمای مطالعه

معرفی بلاک چین توموچین؛ ارز تومو چیست؟

معرفی بلاک چین توموچین؛ ارز تومو چیست؟

بلاک چین تومو به نام توموچین (TomoChain) یک راه جدید برای حل مشکل مقیاس‌پذیری است که امروزه بسیاری از بلاک چین‌ها با آن درگیر هستند. برای غلبه بر این مشکل، توموچین از یک سیستم شامل 150 مسترنود (Masternode) و همچنین الگوریتم اجماع اثبات سهام رأی گیری (Proof-of-Stake Voting) برای این کار استفاده می‌کند. این الگوریتم اجماع، توموچین را قادر می‌سازد تا تراکنش‌ها را با کارمزد نزدیک به صفر و زمان تأیید تراکنش 2 ثانیه‌ای را ارائه دهد.

به منظور تسهیل انتقال پروژه‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز موجود در سایر بلاک چین‌ها به TomoChain، این شبکه از تمام قراردادهای هوشمند، پروتکل‌ها و ... سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM)، پشتیبانی می‌کند.

توموچین به دنبال ترکیب تکنیک‌های مختلف افزایش مقیاس‌پذیری مانند شاردینگ (Sharding)، موازی سازی ماشین مجازی اتریوم و ... است و می‌خواهد از این طریق به یک بلاک چین عمومی برای قرارداد هوشمند برای توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، صدور توکن و ... تبدیل شود.

بلاک چین توموچین چگونه عمل می‌کند؟

توموچین دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های منحصر به فرد مانند سیستم مستر نود، زمان استخراج بلاک 2 ثانیه‌ای، کارمزد تراکنش تقریباً صفر و بسیاری دیگر است که آن را در مقایسه با سایر بلاک چین‌ها متمایز می‌کند. مسترنود‌ها یکی از ویژگی‌های جالب این بلاک چین هستند که در فرایند ایجاد و تأیید بلاک‌های جدید شرکت می‌کنند.

کاربرانی که می‌خواهند به یکی از مسترنود‌های توموچین تبدیل شوند، باید در ابتدا 50000 توکن تومو را به شبکه واریز کنند. مسترنود‌ها در صورت تمایل می‌توانند استعفا دهند اما توکن‌های آن‌ها تا 1296000 بلاک پس از صدور استعفا قفل می‌شود.

هنگامی که یک کاربر کاندید مسترنود می‌شود، باید طی رأی گیری شبکه، جزو 150 کاندید برتر باشد تا بتواند به عنوان مسترنود ادامه دهد. در نهایت، در صورت انتخاب کاربر به عنوان مسترنود، بسته به تعداد بلاک‌هایی که آن‌ها را امضا و تأیید می‌کند، پاداش خواهد گرفت.

به این ترتیب، پلتفرم توموچین یک بلاک چین مقیاس‌پذیر ارائه می‌دهد که می‌تواند سریع‌تر عمل کرده و کارمزد بسیار پایینی بابت انجام تراکنش‌ها دریافت کند.

رمز ارز تومو چیست؟

ارز تومو، توکن بومی بلاک چین توموچین است. Tomo به عنوان یک ارز دیجیتال برای همه برنامه‌هایی که در TomoChain اجرا می‌شوند عمل می‌کند. توکن تومو، پایه و اساس کل اکوسیستم توموچین را تشکیل می‌دهد و همه کاربرانی که از توموچین استفاده می‌کنند برای ساخت برنامه‌ها یا صدور و ادغام رمز ارز‌های اپلیکیشن‌های خود، به آن نیاز دارند. رمز ارز تومو، یک توکن دارای عرضه ثابت و غیرتورمی است. از تومو همچنین به عنوان پاداش برای تشویق ساخت و بهبود اکوسیستم توموچین استفاده می‌شود.

در توموچین، علاوه بر توکن تومو (TOMO)، توکن توموعه (TOMOE) نیز وجود دارد. توموعه روی بلاک چین اتریوم و بر اساس استاندارد ERC20 ایجاد شده است که توسط مقدار مساوی از توکن‌های تومو پشتیبانی می‌شود.

بنابراین یک توموعه در هر حال، به اندازه یک توکن تومو ارزش دارد و کاربران در هر زمان می‌توانند از طریق توموبریج (TomoBridge) توکن توموعه را به تومو و بالعکس تبدیل کنند.

آیا خرید تومو سرمایه گذاری مناسبی است؟

به عقیده بسیاری از طرفداران حوزه رمز ارز، Tomo پروژه امیدوار کننده‌ای است که با فناوری و عملکرد قوی منتشر شده است. Tomo، به عنوان کوین اصلی توموچین، چشم انداز خوبی در پیش دارد. تراکنش‌های سریع و کم هزینه کوین تومو، آن را به گزینه مناسبی برای پرداخت‌ها تبدیل می‌کند. از این رو، این احتمال وجود دارد که مشاغل بیشتری از این رمز ارز به عنوان یک راه حل جایگزین برای پرداخت‌ها استفاده کنند.

با توجه به اینکه توموچین شبکه‌ای را ارائه می‌دهد که از بسیاری جهات حتی از برخی بلاک چین‌های اصلی مانند اتریوم برتری دارد، ممکن است در آینده‌ای نزدیک به نیرویی بزرگ در حوزه دیفایی و ارز‌های دیجیتال تبدیل شود.

چه چیزی توموچین را منحصربه‌فرد می‌کند؟

وجه تمایز ارز دیجیتال تومو، در فناوری، محصولات و اکوسیستم آن است که عبارت‌اند از:

فناوری جدید توموچین

  • بلاک چین عمومی با عملکرد بالا به کمک الگوریتم اجماع اثبات سهام رأی گیری، سیستم مستر نود، 150 مستر نود و هزاران سهامدار که به افزایش امنیت شبکه کمک بسیاری می‌کنند.

  • چین سریع با زمان استخراج بلاک 2 ثانیه و توانایی پردازش 2000 تراکنش در ثانیه

  • اعتبار سنجی و تصادفی سازی دوگانه

مجموعه کاملی از محصولات

بلاک چین TomoChain مجموعه‌ای از محصولات منحصر به فرد را برای پشتیبانی از نیاز‌های شبکه، از جمله سرعت، حریم خصوصی، قابلیت استفاده و نقدینگی ارائه داده است و به کمک این محصولات کاربران را بیشتر از همیشه با راحتی کار با اکوسیستم‌های غیرمتمرکز آشنا می‌کند.

اکوسیستم توموچین

آزمایشگاه‌های توموچین تلاش زیادی برای بهبود اکوسیستم خود دارند. از این رو، این آزمایشگاه مشارکت زیادی با حوزه‌های مختلفی از جمله رباتیک، بازی، فناوری اطلاعات، تبلیغات و ... دارد.

پیش‌بینی قیمت ارز تومو از 2023 تا 2030

وب‌سایت پرایس پریدیکشن (PricePrediction)، با تجزیه و تحلیل بازار به پیش‌بینی قیمت توموچین پرداخته است؛ این پیش‌بینی به صورت زیر است:

  • پیش‌بینی می‌شود قیمت ارز تومو در سال 2023 به حداقل قیمت 1.21 و حداکثر قیمت 1.27 دلار برسد.

  • وب‌سایت پرایس پریدیکشن پیش‌بینی می‌کند که قیمت رمز ارز تومو در سال 2024 به طور میانگین در بازه 1.86 دلار باشد و به حداکثر قیمت 2.16 دلار برسد.

  • انتظار می‌رود میانگین قیمت خرید ارز تومو در 2025 حدود 2.60 دلار و حداکثر قیمت آن نیز 3.06 دلار باشد.

  • کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت تومو در سال 2026 به حداکثر قیمت 4.43 دلار خواهد رسید و با میانگین قیمت 3.77 دلار معامله خواهد شد.

  • وب‌سایت پرایس پریدیکشن پیش‌بینی می‌کند که قیمت رمز ارز Tomo در سال 2027 به حداقل و حداکثر قیمت 5.51 و 6.47 دلار برسد.

  • پیش‌بینی می‌شود که قیمت ارز دیجیتال تومو تا سال 2028 به حداکثر قیمت 9.55 دلار برسد.

  • پیش‌بینی می‌شود که رمز ارز تومو تا سال 2029 به حداقل قیمت 12.41 دلار و حداکثر قیمت 14/12 دلار صعود کند.

  • با توجه به تحلیل‌هایی که در خصوص قیمت آینده تومو انجام شده است، پیش‌بینی می‌شود که قیمت این رمز ارز تا سال 2030 به حداکثر قیمت 21.96 دلار برسد.

سخن آخر

بلاک چین تومو به نام توموچین (TomoChain) یک راه جدید برای حل مشکل مقیاس‌پذیری است. ارز تومو، توکن بومی بلاک چین توموچین است که به عنوان یک رمز ارز برای برنامه‌هایی که در توموچین اجرا می‌شوند عمل می‌کند. به عقیده بسیاری، رمز ارز تومو پایه و اساس قوی دارد و با هدف بزرگی به بازار عرضه شده است. از این رو می‌توان به آینده آن خوش‌بین بود.

تهیه شده در: درجه
{{totalCount}} دیدگاه‌
{{name.error}}
{{email.error}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessage.error}}

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید