گشت‌وگذار در تهران و آشنایی با جاذبه‌های این شهر

گشت‌وگذار در تهران و آشنایی با جاذبه‌های این شهر
راهنمای مطالعه

    تهران، شهر نور و صداها و شهرِ همیشه بیدار و پر از قصه، یکی از بهترین شهرها برای تفریح و گشت‌وگذار است. جاهای دیدنی تهران آنقدر زیاد است که در یک لیست نمی‌گنجد و این شهر بزرگ با شگفتی‌ها و جاهای دیدنی بی‌شمارش، شما را مبهوت خودش می‌کند. این پایتخت دوست‌داشتنی که روزی قریه‌ای کوچک بوده، در دل خودش جاهای تفریحی، مکان‌های تاریخی، خانه‌های سنتی، پارک‌ها و شهربازی‌های کوچک و بزرگ، مراکز خرید و ده‌ها جای دیگر برای وقت‌گذرانی دارد. اگر می‌خواهید در این شهر پر رمز و راز بگردید و اوقات خوشی را سپری کنید، می‌توانید مکان‌های دیدنی که در این نوشته معرفی کرده‌ایم را ببینید.

    • بازار تجریش‌

    بازار تجریش یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران است که هیاهوی آن هیچ‌وقت خاموش نمی‌شود. این بازار زیبا، رنگ‌ها را در یک‌جا گرد هم آورده تا چشمان شما را نوازش کند. بازار تجریش چندین بخش مثل بخش پوشاک و بخش میوه و سبزیجات دارد. در این بازار می‌توانید میوه‌هایی را پیدا کنید که در بازارهای دیگر پیدا کردنش سخت است. همچنین می‌توانید در بازار پوشاک، بین غرفه‌ها چرخی بزنید و لباس‌، کیف، کفش و اکسسوری‌های مختلف را با قیمت مناسب خریداری کنید. در این بازار همچنین می‌توانید انواع ظروف مسی، چینی، ترمه و... را خریداری کنید.

    آدرس بازار تجریش: تهران، محله تجریش، میدان تجریش

    • برج میلاد

    برج میلاد بلندترین برج ایران و ششمین برج بلند جهان با ۴۳۵ متر ارتفاع، در شمال غربی تهران قرار دارد. شما می‌توانید با خریداری بلیط، به آخرین طبقه این برج بروید و تهران بزرگ را از نمای بالا ببینید. داخل برج میلاد، جاهای دیدنی مختلفی قرار دارد که برای بازدید یا تفریح مناسب است. از جمله جاهای تفریحی ودیدنی داخل برج می‌توان به موزه سکه، موزه مشاهیر، سکوی دید بسته، سکوی دید باز و گنبد آسمان اشاره کرد. اگر اهل بازی‌های هیجانی هستید، می‌توانید زیپ‌لاین و بانجی‌جامپینگ را امتحان کنید.

    آدرس برج میلاد: تهران، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنارگذر اختصاصی برج میلاد

    • کاخ موزه سعدآباد

    تهران را نباید بدون دیدن موزه‌های مهمش ترک کرد. کاخ موزه سعدآباد یکی از مهم‌ترین موزه‌های تهران است که نشانی از تاریخ ایران دارد و بازدید از آن، چیزهای مهمی را به شما می‌آموزد. قدمت کاخ سعدآباد به دوران قاجار برمی‌گردد و این کاخ، چهار دوره تاریخی را به خود دیده است. این مجموعه چشم‌نواز از ۱۸۰ هکتار جنگل طبیعی، چشمه‌سار، قنات، باغستان، گل‌خانه و کاخ به همراه اتاق‌های فراوان تشکیل شده است. این کاخ در دوره قاجار پایه‌گذاری شد؛ اما بیشترین توسعه آن در زمان رضاخان اتفاق افتاد. کاخ احمدشاهی، کاخ شهوند، کاخ اسود، کاخ سفید، کاخ شمس، کاخ اشرف، کاخ بهمن و کاخ شهرام از جمله کاخ‌های این مجموعه بزرگ است.

    آدرس کاخ موزه سعدآباد: میدان تجریش، خیابان شهید جعفری، ضلع جنوبی میدان دربند، مجموعه سعدآباد

    • باغ گیاه‌شناسی

    اگر برای بازدید از یک مجموعه متفاوت آماده هستید، باغ گیاه‌شناسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر تهران بوده و میزبان سه هزار گونه از گیاهان درختچه‌ای، بوته‌ای و درختی است. شما می‌توانید در باغ گیاه‌شناسی، با پوشش‌های گیاهی کشورهای مختلف آشنا شوید و از سرسبزی و زیبایی محیط لذت ببرید. در این مجموعه به جز کلکسیونی از رویشگاه‌های ایران، کلکسیون‌های مختلف از رویشگاه‌های جهان مثل اروپا، آمریکا، چین و ژاپن، هیمالیا و ... قرار دارد. این باغ جنبه آموزشی نیز دارد و برای آشنا کردن کودکان با انواع پوشش‌های گیاهی مناسب است.

    آدرس باغ گیاه‌شناسی: اتوبان تهران، کرج، خروجی پیکانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور

    • پارک آب و آتش

    مجموعه پارک آب و آتش یکی از مراکز تفریحی تهران است که هم برای وقت‌گذرانی و هم تفریح مناسب است. از جمله تفریحاتی که می‌توانید در پارک آب و آتش تجربه کنید می‌توان به دوچرخه‌سواری، سینما و اسکیت‌بازی اشاره کرد. این پارک یک پل بسیار زیبا دارد که پارک آب و آتش و پارک جنگلی طالقانی را به هم متصل می‌کند. شما می‌توانید روی این پل قدم بزنید، عکس بگیرید و دقایقی را در سکوت، به تهران نگاه کنید.

    آدرس پارک آب و آتش: تهران، خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

    در ادامه مطلب می‌توانید با مراکز تفریحی تهران، آدرس و اطلاعات تماس آن‌ها آشنا شوید.

    • باغ موزه نگارستان

    یکی دیگر از جاذبه‌های پایتخت، باغ موزه نگارستان است که در میدان بهارستان قرار دارد. این باغ زیبا و سرسبز، جایی برای گذراندن اوقات فراغت و لذت بردن از سرسبزی طبیعت است. در این باغ موزه، تالارها و گالری‌های نقاشی متنوعی قرار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به گالری آثار کمال‌الملک و شاگردانش اشاره کرد. شما می‌توانید بعد از دیدن آثار هنری در موزه و گشت زدن در محیط باغ، به کافه‌ای که در محوطه قرار دارد سر بزنید و غذا یا نوشیدنی مورد علاقه‌تان را سفارش دهید.

    آدرس باغ موزه نگارستان: تهران، میدان بهارستان، خیابان دانش‌سرا، خیابان شریعتمدار رفیع

    خلاصه‌ای از آنچه گفتیم

    تهران به اندازه آرزوهای شما بزرگ است و جاهای مختلفی برای دیدن دارد. شما می‌توانید یک برنامه برای بازدید از جاهای دیدنی تهران داشته باشید و هرموقع حوصله‌تان سر رفت، به یکی از این مکان‌ها سر بزنید و از لحظات خود لذت ببرید. در این نوشته، شش جای دیدنی تهران را همراه با آدرس معرفی کردیم. شما می‌توانید این لیست را هر روز کامل‌تر کنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید