معرفی انواع ورق گالوانیزه و فروشنده های آن در تهران

معرفی انواع ورق گالوانیزه و فروشنده های آن در تهران
راهنمای مطالعه

    لازم است بدانید که ورق‌های گالوانیزه انواع مختلفی دارند. هر کدام از آن‌ها تفاوت‌هایی با هم دارند و ممکن است که کارایی آن‌ها نیز متفاوت باشد. به همین دلیل بد نیست قبل از اقدام به خرید ورق گالوانیزه با انواع ورق گالوانیزه نیز آشنا شوید تا خریدی مطمئن‌تر و ایده‌آل‌تری داشته باشید. ورق‌های گالوانیزه را می‌توان از نظر ظاهری نیز تقسیم‌بندی کرد. از نظر ظاهری ورق‌های گالوانیزه به دو نوع کلی تقسیم‌بندی می‌شوند.

    انواع ورق گالوانیزه

    ورق گالوانیزه یکی از ارکان اصلی صنایع مختلف محسوب می‌شود. این موضوع به لطف کاربردهای فراوان ورق گالوانیزه رخ‌داده است و در قسمت‌های مختلفی کاربرد دارد. تقریباً می‌توان گفت که به‌صورت روزانه اکثر مردم به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از ورق گالوانیزه استفاده می‌نمایند. به همین دلیل بد نیست که با انواع ورق گالوانیزه آشنا شویم. این ورق انواع مختلفی دارد که هر کدام به شیوه‌ای تولید شده و نقطه قوتی دارند. شناخت انواع ورق گالوانیزه باعث می‌شود تا در هنگام خرید خود هوشمندانه‌تر عمل کنیم. اگر شما نیز می‌خواهید با این انواع آشنا شوید بهتر است که در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

    ویژگی‌های مثبت ورق گالوانیزه

    ورق گالوانیزه ویژگی‌های مثبت زیادی دارد و همین ویژگی‌ها نیز باعث شده تا این نوع ورق جایگاه ویژه‌ای در صنایع ایران و جهان داشته باشد. اگر این مزیت‌ها نبود مسلماً هیچ کشوری به سراغ ورق‌های گالوانیزه نمی‌رفت و برای همیشه به فراموشی سپرده می‌شد. اولین ویژگی مثبت مقاومت بالای آن در برابر رطوبت است. یکی از دلایلی که باعث هزینه‌های بالا در هنگام استفاده از ورق‌های فولادی می‌شود مقاومت پایین آن در برابر رطوبت است. زیرا فولاد سریع در برابر رسوبت تسلیم شده و زنگ می‌زند که اصلاً خوب نیست.

    علاوه بر اینکه ورق گالوانیزه در برابر رطوبت مقاوم است مقرون‌به‌صرفه هم هست. برای مثال ورق‌های استیل نیز در برابر رطوبت مقاوم هستند؛ اما این ورق‌ها قیمت بالایی دارند و اقتصادی نیستند. به همین دلیل می‌توان به‌جای استیل از ورق گالوانیزه استفاده نمود. همچنین هزینه نگهداری و تعمیرکردن ورق‌های گالوانیزه نیز پایین‌تر از دیگر ورق‌ها مانند استیل است و علاوه‌برآن طول عمر بالاتری نیز دارند. همچنین تشخیص خرابی آن بسیار راحت‌تر است. شما می‌توانید به‌راحتی با مشاهده ورق گالوانیزه متوجه شوید که آیا نیازمند تعمیر یا تعویض است و همچنین قیمت ورق فولاد را از ایران متال مارکت دریافت کنید.

    پروسه تولید ورق گالوانیزه

    تولید ورق گالوانیزه آن‌چنان پیچیده نیست؛ اما به امکانات احتیاج دارد. البته آن‌چنان که فکر می‌کنید نیز ساده نیست و ورق فولادی باید مراحل مختلفی را طی کند تا در نهایت به یک ورق گالوانیزه شده تبدیل شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با پروسه تولید انواع ورق گالوانیزه آشنا شویم. در مرحله اول باید تمامی کثیفی‌ها و آلودگی‌های روی ورق از بین برود. به همین دلیل ورق را با مواد شیمیایی مختلف می‌شویند تا هیچ چربی و کثیفی روی آن باقی نماند. شما می توانید علاوه بر این برای خرید ورق مسی به ایران متال مارکت مراجعه کنید. علاوه‌ برآن به ورق حرارت می‌دهند تا اکسیدهای ریز موجود روی آن نیز از ورق جدا شده و بریزد.

    در مرحله پایانی ورق آماده شده را درون یک محفظه مذاب روی می‌ریزند. این ورق درون مذاب غوطه‌ور می‌شود و روی تمامی قسمت‌های ورق را می‌پوشاند. حال بر اساس کارایی ورق مدت‌زمان باقی‌ماندن آن در مذاب متفاوت است. زیرا در برخی از صنایع نیاز است که میزان ضخامت روی بر روی ورق بیشتر باشد. در آخر نیز نوبت به خشک‌شدن آن می‌رسد. با گل‌های روی ورق گالوانیزه می‌توان متوجه شد که از چه فرایندی برای خشک‌کردن آن استفاده شده است. اگر گل‌های موجود روی آن بزرگ باشد مشخص است که به‌صورت طبیعی در دمای اتاق سرد شده است. اما اگر گل‌ها ریز بود؛ یعنی با استفاده از ابزارهای مختلف اقدام به خشک شده ست.

    با انواع ورق گالوانیزه آشنا شوید

    لازم است بدانید که ورق‌های گالوانیزه انواع مختلفی دارند. هر کدام از آن‌ها تفاوت‌هایی با هم دارند و ممکن است که کارایی آن‌ها نیز متفاوت باشد. به همین دلیل بد نیست قبل از اقدام به خرید ورق گالوانیزه با انواع ورق گالوانیزه نیز آشنا شوید تا خریدی مطمئن‌تر و ایده‌آل‌تری داشته باشید. ورق‌های گالوانیزه را می‌توان از نظر ظاهری نیز تقسیم‌بندی کرد. از نظر ظاهری ورق‌های گالوانیزه به دو نوع کلی تقسیم‌بندی می‌شوند. شما می‌توانید یک ورق را به‌صورت شیت یا رول شده خریداری نمایید که این موضوع به موارد مصرف شما مربوط خواهد شد. ورق‌های رول شده از استانداردهای ظاهری خاصی پیروی می‌کنند. برای مثال به‌طورکلی ورق‌های گالوانیزه دارای عرض معینی هستند. یک ورق گالوانیزه می‌تواند در عرض 1000 و 1250 میلی‌متر ساخته شود و دیگر اعداد در بازار دیده نخواهند شد. حتی قطر آن‌ها نیز معین شده و در اندازه 0.2 تا 5 میلی‌متر تولید می‌شوند. در ایران فقط تا ضخامت 2 میلی‌متر تولید شده و دیگر محصولات وارداتی هستند. البته که فاکتور اصلی تقسیم‌بندی ورق‌های گالوانیزه شیوه تولید آن‌ها است. در ادامه با ما همراه باشید تا با این انواع آشنا شویم. یکی از فروشنده ها و واردکننده های ورق فولادی در معتبر در تهران ایران متال مارکت است.

    ورق گالوانیزه گرم

    گالوانیزاسیون گرم یکی از شایع‌ترین انواع تولید ورق گالوانیزه شده است. یکی از دلایل این موضوع ارزان‌قیمت بودن این روش است. علاوه بر ارزان‌بودن کیفیت ورق گالوانیزه تولید شده با این روش نیز عالی و باکیفیت بوده و کارایی‌های بسیاری در صنعت دارد. همان‌طور که در بالا گرفتیم در این روش اول ورق پاک‌سازی می‌شود تا عاری از هر گونه چربی و اکسید باشد. پس از آن ورق را درون حوضچه‌های پر از مذاب روی قرار می‌دهند تا روی سراسر ورق را بپوشاند. پس از خنک‌شدن ورق گالوانیزه گرم شما آماده است.

    ورق گالوانیزه سرد

    یک نوع دیگر از روش تولید گالوانیزاسیون سرد است. در این روش به‌هیچ‌وجه از حوضچه‌های مذاب استفاده نمی‌شود و شاید به همین دلیل است که به آن گالوانیزاسیون سرد گفته می‌شود. گالوانیزاسیون سرد کارایی کمتری نسبت به گالوانیزاسیون گرم دارا است.

    در این روش از نوعی مایع غنی شده با روی استفاده می‌شود. اما قرار نیست که به آن حرارتی داده بشود. در این روش ورق را درون مایع غنی شده با روی قرار می‌دهند و از الکترولیز استفاده می‌کنند. این گونه به همین راحتی فلز روی، روی ورق ما پوشیده می‌شود. در این روش الکترولیز باعث می‌شوند تا یون‌های موجود در فلز روی به ورق فولادی ما بچسبند. عمل الکترولیز چندین بار پشت‌سرهم تکرار می‌شود تا در نهایت یون‌های بیشتری به ورق ما بچسبد. این کار تا زمانی تکرار خواهد شد تا به ضخامت موردنظر برسد. همان‌طور که گفتیم کارایی گالوانیزاسیون سرد کمتر از گرم است. دلیل این علت میزان ضخامت ورق تولیدی نهایی است. در روش سرد نمی‌توان ضخامت روی را خیلی افزایش داد و یک‌لایه نازک روی ورق کشیده خواهد شد. این در حالی است که در روش گرم ضخامت فلز روی بیشتر است.

    ورق گالوانیزه از لحاظ فرمینگ

    البته که ورق‌های گالوانیزه را می‌توان از نظر فرمینگ نیز تقسیم‌بندی کرد. همه فرق‌های گالوانیزه با یک فرم خاص تولید نمی‌شود و در این زمینه تنوع بالایی دارند. به همین دلیل در هنگام خرید می‌توان ورق گالوانیزه را از نظر فرمینگ نیز تقسیم‌بندی نمود. برای مثال از انواع ورق گالوانیزه می‌توان به ورق شادولاین، ورق شیروانی، ورق کرکره‌ای رول آف، ورق عرشه فولادی، گاردریل، ورق رنگی، کانال‌های پیش‌ساخته و بدنه کانکس اشاره کرد. اینها انواع ورق گالوانیزه هستند که از لحاظ فرمینگ تفاوت‌هایی با هم دارند.

    جمع‌بندی

    در نهایت با انواع ورق گالوانیزه همراه شما بودیم. همان‌طور که فهمیدید ورق‌های گالوانیزه انواع مختلفی دارند که بر اساس شیوه تولید تقسیم‌بندی شده‌اند. اگر به دنبال یک ورق مقاوم با طول عمر بالا هستید مطمئناً بهتر است از ورق‌های گالوانیزه گرم استفاده نمایید. زیرا در این ورق‌ها میزان ضخامت روی بیشتر بوده و لایه بالایی به همین راحتی از بین نخواهد رفت. در بیشتر صنایع ما در حال حاضر از ورق‌های گالوانیزه گرم استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید انواع ورق گالوانیزه را خریداری نمایید؛ ایران متال مارکت می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. تنوع محصولات این مجموعه بالا بوده و مطمئناً محصول موردنظر خود را با بهترین قیمت پیدا خواهید کرد.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید