۱۰ ترفند خلاقانه و کاربردی برای تزیین دیوار پذیرایی

۱۰ ترفند خلاقانه و کاربردی برای تزیین دیوار پذیرایی
راهنمای مطالعه

    برای تزیین دیوار پذیراییتان انتخاب یک رنگ مناسب یا کاغذ دیواری زیبا خوب است اما کافی نیست. با بی‌توجهی به دیزاین دیوار ممکن است همه هزینه‌هایی که برای طراحی دکوراسیون منزلتان کرده‌اید، از بین برود. با به‌کارگیری ایده‌های خلاقانه برای دیزاین دیوار پذیرایی با صرف هزینه‌های کم می‌توانید فضایی دلنشین و خواستنی ایجاد کنید. در این مقاله با در نظر گرفتن سبک‌ها و سلیقه‌های متنوع، ایده‌هایی خلاقانه، کم‌هزینه و کاربردی را برای تزیین دیوار اتاق پذیرایی بررسی خواهیم کرد. اگر از طراحی یکنواخت اتاق پذیراییتان خسته شده‌اید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

    ۱- تزیین دیوار پذیرایی با تابلو؛ یک ایده خلاقانه در هر زمان

    تزیین دیوار پذیرایی با تابلو به این دلیل همواره محبوب است که تابلوها تنوع سبک و طراحی متنوعی دارند. به‌عنوان‌مثال هنگام خرید تابلو برای پذیرایی با سبک دکوراسیون کلاسیک می‌توانید طرح‌ها و نقاشی‌های قدیمی را انتخاب کنید. برای خانه‌های سنتی هم تابلوهای خطاطی و تابلو فرش‌ها انتخاب مناسبی هستند. از طرف دیگر با افزایش علاقه افراد به چیدمان مدرن و مینیمال، تنوع مدل تابلوهایی منطبق با این سبک‌ها هم بیشتر شده است. پیشنهاد می‌کنیم اگر به‌دنبال خلاقیت بیشتری هستید، تابلوهای چند تکه و دکوراتیو را انتخاب کنید. برای زیبایی بیشتر دیوار پذیرایی و ایجاد فضایی با جلوه عالی توجه داشته باشید که تابلو در ارتفاع مناسب نصب شود.

     

    ۲- قفسه‌ چوبی؛ ایده شیک، کم هزینه و کاربردی برای تزیین دیوار پذیرایی

    یک ایده برای تزیین دیوار پذیرایی که هزینه کم و کاربرد بالایی دارد، استفاده از قفسه‌های چوبی است. این قفسه‌ها به‌عنوان فضایی مناسب برای قرار دادن وسایل تزئینی استفاده می‌شوند. انواع گلدان‌ها، تابلوها، مجمسه‌ها و ظروف تزئینی را می‌توان روی شلف‌های چوبی قرار داد.

    برای ایجاد جذابیت و هماهنگی بیشتر برای هر قفسه می‌توان یک چیدمان موضوعی در نظر گرفت. به‌عنوان‌مثال یک قفسه را به سردیس‌های هنرمندان مورد‌علاقه‌تان اختصاص دهید و از یک قفسه چوبی دیگر برای قرار دادن تابلوی مشاهیر استفاده کنید.

    ۳- ساخت یک نمای زیبا روی دیوار پذیرایی با استفاده از دیوارکوب‌ها

    اگر خانه شما حال و هوای سنتی دارد برای تزیین دیوار اتاق پذیرایی می‌توانید از صنایع دستی حصیری به‌عنوان دیوارکوب استفاده کنید. بشقاب‌های قدیمی یکی دیگر از ایده‌های خلاقانه و دیوارکوب‌های جذاب برای تزیین دیوار پذیرایی هستند. با نصب وسایل ساده‌ای همچون سبدهای حصیری یا اشیای قدیمی و گرانبهایی همچون ظروف قدیمی، دیوار پذیرایی خانه‌تان به فضایی خاص و دلنشین تبدیل خواهد شد.

    برای چیدمان دیوارکوب‌ها به تناسب و هارمونی این وسایل با دکوراسیون اتاق توجه داشته باشید. به‌عنوان مثال اگر سبک طراحی کلاسیک را برای اتاق پذیرایی انتخاب کرده‌اید، با خرید تابلو نقاشی و نصب آن در کنار بشقاب‌های چینی پر نقش‌ونگار می‌توانید سبک و سیاقی هماهنگ با سبک دکوراسیون انتخابیتان ایجاد کنید.

    ۴- خطاطی روی دیوار؛ استفاده از هنر خوشنویسی برای طراحی دکوراسیون پذیرایی

    استفاده از رنگ و کاغذ دیواری برای طراحی دکوراسیون پذیرایی یک ایده همیشگی و ساده است. اگر به‌دنبال تغییر و تمایز بیشتر هستید، خطاطی روی دیوار را انتخاب کنید. با پیاده کردن این ایده خلاقانه روی یکی از دیوارها، اتاق پذیرایی متفاوت و زیبا خواهید داشت. البته برای راحت‌تر شدن کار و پایین آمدن هزینه‌ها می‌توانید از کاغذ دیواری طرح خوشنویسی هم استفاده کنید. در انتخاب طرح و رنگ خوشنویسی به رنگ و سبک وسایل اتاق نیز توجه داشته باشید.

    ۵- نقاشی روی دیوار و استفاده از استیکرها

    یک ایده خلاقانه دیگر که می‌توان به‌جای کاغذ دیواری و رنگ برای تزیین دیوار پذیرایی از آن استفاده کرد، نقاشی روی دیوار است. این کار جلوه‌ای برجسته‌تر نسبت به رنگ و استفاده از کاغذ دیواری دارد. با‌ در نظر گرفتن ابعاد اتاق پذیرایی، سبک چیدمان اتاق و رنگ‌بندی وسایل و انتخاب طرح مناسب برای نقاشی روی دیوار، فضای اتاق شما طراحی منحصربه‌فرد و جذابی خواهد داشت. برای انجام این کار می‌توانید از شابلون‌های آماده استفاده کنید یا از یک نقاش بخواهید که طرح مورد‌نظرتان را روی دیوار بکشد. همچنین برای صرف هزینه کمتر امکان انتخاب طرح دلخواهتان از بین استیکرهای موجود در بازار را هم دارید.

    ۶- آینه‌های دکوراتیو، ایده خلاقانه برای تزیین پذیرایی

    یک ایده ساده، کاربردی و در عین حال خلاقانه برای تزیین دیوارهای پذیرایی استفاده از آیینه‌های دکوراتیو است. آیینه‌ها نقش مهمی بر افزایش انعکاس نور و بزرگ‌تر دیده شدن فضا دارند. برای چیدمان خلاقانه دیوار پذیرایی با استفاده از آینه می‌توانید یک دیوار را با نصب آینه‌ای بزرگ به‌عنوان مرکز توجه قرار دهید. سپس دیوار مقابل را با تابلو‌ها یا دیوارکوب‌ها تزئین کنید. تصویر این اشیا در آینه جلوه‌ای زیبا و خاص ایجاد می‌کند.

    ۷- استفاده از سنگ روی دیوار پذیرایی؛ ایده‌ای خلاقانه برای هر سبکی

    اگر طرفدار سبک روستیک هستید برای تزیین روی دیوار پذیرایی می‌توانید از سنگ‌های طبیعی یا دکوراتیو استفاده کنید. سنگ‌ها به‌دلیل برش ناصافی که دارند، روح طبیعت را به داخل خانه می‌آورند. همچنین استفاده از سنگ‌های مرمر در سبک کلاسیک، جلوه‌ای شیک و لوکس به اتاق پذیرایی می‌دهد؛ بنابراین این ایده خلاقانه هم در دیزاین به سبک مدرن و هم به سبک کلاسیک کاربرد دارد.

    ۸- تزیین خلاقانه دیوار اتاق پذیرایی با قاب‌های خالی

    یک روش خلاقانه و در عین حال کم هزینه برای تزیین روی دیوار پذیرایی، استفاده از قاب‌های خالی است. با ترکیب این قاب‌ها با ابعاد و رنگ‌های مختلف و قرار دادن آن‌ها در کنار هم روی بخشی از دیوار پذیرایی، می‌توان فضایی متفاوت و جذاب و منطبق با سبک دکوراسیون و رنگ‌بندی وسایل اتاق ایجاد کرد.

    ۹- استفاده از سبک معماری و فرورفتگی‌ها برای تزیین خلاقانه پذیرایی

    گاهی اوقات محدودیت فضا و سبک خاص معماری، کار چیدمان و قرار دادن وسایل در اتاق را کمی دشوار می‌کند. در چنین شرایطی می‌توان از همین محدودیت‌ها برای آراستن دیوارهای اتاق پذیرایی استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال اگر دیوار خانه‌ شما فرورفتگی‌های به شکل طاقچه دارد، از همان فضا برای قرار دادن وسایل تزیینی و دکوراتیو استفاده کنید. همچنین با نصب چند تخته چوب می‌توان فرورفتگی داخل دیوار را به کتابخانه تبدیل کرد.

    ۱۰- روی دیوار پذیرایی را با قاب عکس‌های کوچک تزیین کنید

    به‌جای قرار دادن عکس‌های خانوادگی روی میز و اشغال فضای اضافه می‌توانید عکس‌های خانوادگیتان را به دیوار بزنید. برای انجام این کار با‌توجه‌به دیواری که برای نصب عکس‌ها در نظر گرفته‌اید، تعدادی قاب عکس در سایزهای یکسان یا متفاوت انتخاب کنید. با نصب این تابلوها که هر کدام به زمان یا رویداد خاصی تعلق دارند، خاطرات خوش در ذهنتان مرور می‌شوند.

     

    دیوارهای زیبا و منحصربه‌فرد با سفارش تابلوهای دکوراتیو از شادو‌شیک

    در این مقاله با ۱۰ ایده خلاقانه برای تزیین دیوار پذیرایی آشنا شدیم. با‌توجه‌به سبک دکوراسیون داخلی، فضای در دسترس و سلیقه‌ شخصی می‌توانید هریک از این ایده‌ها را برای تزیین و دیزاین دیوار پذیراییتان انتخاب کنید. فراموش نکنید که تابلوها همیشه یکی از بهترین، کم هزینه‌ترین و ماندگارترین گزینه‌ها برای دیزاین دیوار اتاق پذیرایی و بخش‌های دیگر خانه محسوب می‌شوند. با‌توجه‌به تنوع مدل و سبک طراحی و استفاده از قاب‌های متنوع و زیبا، این اشیای تزیینی کاربردی را برای هر فضایی می‌توانید استفاده کنید. شاد و شیک یک گالری معتبر برای انتخاب تابلوی دلخواه شماست. با تهیه تابلو از گالری شاد‌وشیک تلفیقی از احساس سرزندگی، شادی، مدرن بودن و زیبایی را به‌ خانه‌های خود خواهید آورد. این گالری فرصت تجربه حس خوب را با ایجاد یک تغییر کوچک به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید چاپ عکس‌های خاطره‌انگیر خود روی شاسی را به شاد‌وشیک بسپارید. برای اطلاع از نحوه خرید آنلاین و سفارش به سایت shadoshik.com مراجعه کنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید