بررسی شیائومی ردمی نوت 12 4G؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین

بررسی شیائومی ردمی نوت 12 4G؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین
راهنمای مطالعه

    گوشی ردمی نوت 12 4G عضوی دیگر از نسل جدید خانواده پرطرفدار گوشی‌های ردمی نوت در سال ۲۰۲۳ است. در بررسی ردمی نوت 12 4G خواهیم دید این گوشی از حیث عملکرد، دوربین، صفحه‌نمایش، باتری چه مزایا و معایبی دارد.

    درست مانند سال گذشته، امسال هم شیائومی با تعداد زیادی از گوشی‌های ردمی نوت وارد بازار شد و به نظر می‌رسد نسخه‌هایی برای بازارهای مختلف هم وجود دارد. چهار مورد از این گوشی‌ها در سراسر جهان در دسترس هستند: ردمی نوت 12 پرو پلاس، نوت 12 پرو، نوت 12 5G و نوت 12 4G. گوشی ردمی نوت 12 4G در حال حاضر ارزان‌ترین مدلی هست که شیائومی در نسل جدید خانواده ردمی نوت برای علاقه‌مندان در نظر گرفته است.

    عرضه نسخه ردمی نوت 12 4G تا حد زیادی منطقی است. با اینکه شاید شبکه ارتباطی 5G رو به گسترش است، اما همچنان در کشورهایی مانند ایران جای کار بسیار دارد و افراد زیادی هستند که به این قضیه اهمیت کمی می‌دهند. شبکه 4G هنوز پرسرعت است و بسیاری از امور ارتباطی ما با این شبکه و سرعت بالایی که می‌توان کسب کرد، قابل انجام است. از این رو، عرضه نسخه 4G چنین گوشی میان‌رده‌ای که باعث می‌شود تا قیمت پایین‌تری نسبت به نسخه 5G داشته باشد و مخاطبان بیشتری را جذب کند، کاملا منطقی و حتی ضروری به نظر می‌رسد.

    ردمی نوت 12 4G در مقایسه با گزینه 5G تفاوت ظاهری ندارد. در اصل ما با همان گوشی اما با دوربین اصلی، چیپ‌ست و پیکربندی حافظه متفاوت رو به رو هستیم که قابل درک است. پیکربندی حافظه در نسخه 4G از ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی شروع می‌شود، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی نسخه 4G در مقابل ۴۸ مگاپیکسلی 5G در تئوری باید بهتر باشد، اسلات کارت حافظه میکرو اس‌دی اختصاصی را در نسخه 4G داریم و تراشه اسنپ‌دراگون 685 SoC به طور قابل توجهی با در نظر گرفتن سرعت روی کاغذ، از اسنپ‌دراگون 4 نسل 1 قدرتمند‌تر است.

    مشخصات ردمی نوت 12 4G شیائومی

    شیائومی ردمی نوت 12 4G در فروردین ۱۴۰۲ و در ظرفیت‌های ۶۴/۴، ۱۲۸/۴،۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸ گیگابایت حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی به بازارهای جهانی و ایران راه پیدا کرد. در زمان بررسی شیائومی ردمی نوت 12 4G، این گوشی موبایل به سیستم عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربردی MIUI 14 مجهز شده و شیائومی قول عرضه دو نسخه آینده اندروید را روی این گوشی داده است.

    در جدول پیش‌رو، می‌توانید گوشی‌های رقیب شیائومی ردمی نوت 12 4G را به لحاظ امکانات و سخت‌افزار مشاهده کنید.

    رقبای شیائومی شیائومی ردمی نوت 12 4G در بازار ایران:

    [table id=1423 /]

    بررسی شیائومی ردمی نوت 12 4G از نظر طراحی

    شیائومی ردمی نوت 12 4G طراحی کمی متفاوت از برادر 5G خود دارد. در حالی که دومی دارای اشکال بیضی و پشتی خمیده است، نسخه 4G دارای سبک بلوکی‌تر با لبه‌های تیز و قاب صاف است. در واقع، این دستگاه شبیه شیائومی 12 لایت در سال گذشته است که البته، زبان طراحی مشابهی داشت و حتی ماژول دوربین‌های پشت هم شبیه یکدیگر است. با وجود قیمت پایین، ردمی نوت 12 4G دارای گواهی IP53 است که نشان می‌دهد دستگاه در مقابل پاشش آب و گرد و غبار می‌تواند مقاومت داشته باشد.

    [bs-quote quote="شیائومی ردمی نوت 12 4G از طراحی زیبا و چشم‌نوازی برخوردار است" style="style-13" align="right" color="" author_name="" author_job="" author_avatar="" author_link=""][/bs-quote]

    جدا از شیشه جلو، کل شاسی از پلاستیک ساخته شده. پنل پشتی دارای روکش مات است که اثر انگشت را به راحتی جذب نمی‌کند و البته، کاملا صاف است. ماژول دوربین‌ دارای گوشه‌های گرد و لبه‌های تیز است. هر سه دوربین به همراه فلاش LED در این بخش جا شده‌اند. برآمدگی بخش دوربین سبب می‌شود تا وقتی دستگاه را روی سطحی صاف قرار می‌دهید، مقدار لق بزند.

    در بررسی شیائومی ردمی نوت 12 4G می‌بینیم که جک صدا این بار در بالای گوشی و در کنار بلستر IR کار شده، در حالی که در بخش پایین می‌توانیم پورت USB-C و بلندگو را ببینیم. اسلات سیم‌کارت و میکرو اس‌دی در سمت چپ و دکمه پاور که به حسگر اثرانگشت مجهز است، در کنار دکمه‌ تنظیم صدا در سمت راست قابل مشاهده است.

    وزن ۱۸۳.۵ گرمی و ضخامت ۷.۹ میلی‌متری شیائومی ردمی نوت 12 4G برای یک دستگاه مقرون‌به‌صرفه ۶.۶۷ اینچی بسیار عالی و سبک است. به طور کل طراحی گوشی راضی‌کننده و دوست‌داشتنی است و ما چیز اضافه یا برآمدگی غیرعادی روی آن نمی‌بینیم. با اینکه طراحی مسطح ممکن است برای بسیاری جذاب باشد، اما شاید هم با سلیقه برخی منطبق نباشد.

    گوشی‌های با رنج مشابه با قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار:
    • شیائومی پوکو M5s (گواهی IP53)

    [table id=1424 /]

    بررسی نمایشگر شیائومی ردمی نوت 12 4G؛ نقطه قوتی در حد پرچمداران

    در بررسی شیائومی ردمی نوت 12 4G می‌بینیم که این گوشی به پنل ۶.۵۷ اینچی آمولد با وضوح استاندارد ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز است و نرخ‌نوسازی تصویر در آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. این مشخصات با نسخه 5G هم مطابقت کامل دارد و در هر دو گوشی شاهد یک نوع ساختار پنل هستیم.

    [bs-quote quote="پوکو F5 پرو بدنه شیشه‌ای دارد اما مقاومت آن چندان زیاد نیست" style="style-13" align="left" color="" author_name="" author_job="" author_avatar="" author_link=""][/bs-quote]

    شیائومی ردمی نوت 12 4G با داشتن چنین پنلی، عملا یک تک‌شاخ در کلاس خود محسوب می‌شود. در حالی که اکثر گوشی‌های همرده این دستگاه از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کنند، ردمی نوت 12 4G گزینه‌ای است که می‌تواند رقبا را از این حیث کنار بزند و علاقه‌مندان را به سمت خود جلب کند.

    نمایشگر در آزمایشات مختلف خوب ظاهر می‌شود. در حالت دستی، صفحه‌نمایش به روشنایی ۴۷۴ نیت می‌رسد، در حالی که حالت خودکار می‌تواند به روشنایی ۷۴۴ نیت دست پیدا کند که تقریبا به کلاس پرچمداران ورود می‌کند.

    در روشنایی بالاتر از ۷۰۰ نیت باید مطمئن باشید که نمایشگر حتی در زیر تابش مستقیم نور خورشید هم می‌تواند کارایی داشته باشد و صفحه‌ای مشخص را پیش‌رویتان قرار می‌دهد.

    در بررسی شیائومی ردمی نوت 12 4G دیدیم که متاسفانه این دستگاه به هیچ سیستم کنترل هوشمندی برای تنظیم اتوماتیک نرخ نوسازی مجهز نیست و شما باید فقط در حالت دستی بین ۶۰ و ۱۲۰ هرتز سوییچ کنید.

    وقتی روی نرخ ۱۲۰ هرتز هستیم، همه برنامه‌ها و منوهای سیستمی با همین نرخ به خوبی کار می‌کنند و فقط وقتی که از طریق گالری یا برنامه‌های ویدیویی اختصاصی مانند یوتیوب، ویدیویی را پخش می‌کنیم نرخ تازه‌سازی به ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند.

    نمایشگر شیائومی ردمی نوت 12 4G از هر نظر عالی است. گزینه‌های هم‌قیمت مناسب با نمایشگر نسبتا مشابه:
    • گلکسی M32 سامسونگ با نمایشگر سوپر آمولد ۹۰ هرتزی
    • شیائومی پوکو M5s با نمایشگر آمولد ۶۰ هرتز
    • گلکسی A32 سامسونگ با نمایشگر سوپر آمولد 90 هرتزی

    [table id=1425 /]

    بررسی دوربین شیائومی ردمی نوت 12 4G؛ فقط دوربین اصلی و دیگر هیچ!

    بررسی شیائومی ردمی نوت 12 4G نشان می‌دهد این گوشی نسبت به نسخه 5G دارای دوربین‌هایی متفاوت نسبت به نسخه 5G است که از نظر تئوری باید بهتر از آن نسخه باشند.

    • دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی
    • دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی
    • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی

    دوربین اصلی از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ۲.۷۶/۱ اینچی ۰.۶۴ میکرومتری همراه با دیافراگم عریض f/1.8 استفاده می‌کند. دو دوربین دیگر کاملا معمولی هستند. دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض با دیافراگم f/2.2 و اندازه سنسور ۴.۰/۱ اینچی ۱.۱۲ میکرومتری با میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4، تشکیل‌دهنده ماژول دوربین‌های پشتی ردمی نوت 12 4G شیائومی هستند.

    [bs-quote quote="فقط دوربین اصلی می‌تواند تصاویری رضایت‌بخش، آن هم در شرایط نوری مناسب به ثبت برساند" style="style-13" align="left" color="" author_name="" author_job="" author_avatar="" author_link=""][/bs-quote]

    همچنین یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی f/2.5 و ۳.۰/۱ اینچی نیز در بخش جلویی دیده می‌شود.

    در بررسی شیائومی ردمی نوت 12 4G می‌بینیم که دوربین اصلی عملکردی نسبتا استاندارد را با توجه به بازه قیمتی که دستگاه دارد، ارائه می‌دهد. تا زمانی که شرایط نوری خوب باشد، حتی در خانه، می‌تواندی تصاویر با کیفیت و خوبی را به ثبت برسانید. وضوح و جزئیات کافی است، رنگ‌ها نسبتا طبیعی هستند که البته با استفاده از هوش مصنوعی موجود قابل تقویت شدند هستند و از طرفی، کنتراست خوبی را شاهد هستیم.

    یکی از مواردی که در عکس‌برداری با دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت 12 4G می‌توانیم ببینیم، نویز است. به نظر نمی‌رسد این گوشی برای پاک کردن نویز عملکرد خوبی داشته باشد و وقتی تصاویر را بزرگنمایی می‌کنید، می‌توانید دانه‌بندی‌های نویز را به وضوح مشاهده کنید.

    عکس‌های زوم ۲ برابری خیلی جالب نیستند، زیرا ارتقا کیفی آن‌ها را کاملا می‌توان متوجه شد. لبه‌های ناهموار، نویز بیشتر و در کل حس نرمی که می‌توان از عکس‌ها متوجه شد.

    در کل نباید انتظار نتیجه خوبی از عکس‌های زوم دو برابر داشت مگر اینکه بخواهید صرفا آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید، اما انتظار پردازش مشابه حالت معمول را نداشته باشید.

    دوربین اصلی در شرایط کم‌نور مشکل دارد. کیفیت کلی قابل توجه نیست، اما بیشتر از ان چیزی است که از یک گوشی در چنین بازه قیمتی انتظار می‌رود. محدوده دینامیکی ضعیف است، وضوح خوب نیست، سایه‌ها بسیار تاریک هستند و نویز از دورب قاب تشخیص است. همچنین، رنگ‌ها طبیعی نیستند و کنتراست به وضوح کم است.

    با فعال کردن حالت شب، عکس‌ها کمی روشن‌تر می‌شوند و تا حدودی نویزها کمتر به نظر می‌رسند. همچنین دامنه دینامیکی افزایش پیدا می‌کند و کمی جزئیات به سایه‌ها اضافه می‌شود. با این حال، تصاویر آنقدر که باید و شاید افزایش کیفیت پیدا نمی‌کنند.

    با تمام توصیفات قبلی، زوم دو برابری ناکارآمد است و عکس‌هایی که با استفاده از زوم ۲ برابری در نور کم یا فعال کردن حالت شب گرفته می‌شوند، بی‌کیفیت هستند.

    [related]46626[/related]

    ما از دوربین فوق‌عریض شیائومی ردمی نوت 12 4G انتظار زیادی نداشتیم اما توانست به خوبی ظاهر شود. عکس‌ها با طراوت هستند، رنگ‌ها و کنتراست دلپذیر به نظر می‌رسد و اگر از نویزهای موجود چشم‌پوشی کنیم، با تصاویر نسبتا خوبی روبه‌رو هستیم. استفاده از این دوربین در نور کم یا شب اصلا خوب نیست. عکس‌ها کیفیت پایین و نویز فراوانی دارند و محدوده دینامیکی فوق‌العاده محدودی تولید می‌کند. هیچ حالت شبی هم برای دوربین فوق‌عریض وجود ندارد.

    اما از سوی دیگر، استفاده از دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی کمی سخت به نظر می‌رسد. عکس‌های تاریک با جزئیات کم، کنتراست کمی تولید می‌کند و سنسور کوچک کاملا به تغییرات نوری حساس است که باعث می‌شود ثبت تصویر دلخواه با این دوربین کار راحتی نباشد.

    بررسی شیائومی ردمی نوت 12 از نظر دوربین سلفی نشان می‌دهد ثبت یک تصویر ایده‌آل سلفی با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی کار سختی است مگر اینکه صورت شما به خوبی روشن و پرنور باشد. در غیر این صورت، با عکس‌هایی پر نویز و نه چندان با کیفیت روبه‌رو می‌شوید. در آزمایشاتی که انجام دادیم، بیش از نیمی از نمونه‌هایی که ما گرفتیم بسیار تار بودند. اگر شرایط نوری عالی نباشد، تصاویر غیرقابل قبولی را با دوربین سلفی ثبت می‌کنید.

    با توجه به محدودیت چیپ‌ست، حالت ویدیویی 4K در دسترس نیست. قابلیت فیلمبرداری با وضوح و سرعت 1080p@30fps در هر سه دوربین اصلی، فوق‌عریض و سلفی قابل استفاده است. متاسفانه کیفیت ویدیوهای 1080p عالی نیست. دوربین اصلی فیلمهایی با محدوده دینامیکی محدود ضبط می‌کند با این حال رنگ‌ها نسبتا مناسب به نظر می‌رسند. دوربین فوق‌عریض وضعیت بدنری دارد و تقریاب هیچ چیزی در ویدیوهای فوق‌عریض با وضوح 1080p خوب نیست. در کل نمی‌توان انتظار فیلمبرداری عالی از دوربین‌های شیائومی ردمی نوت 12 4G داشت.

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت 12 4G در روز (منبع: GAMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین فوق عریض شیائومی ردمی نوت 12 4G در روز

    [gallery link="file" size="medium" ids="59054,59055"]

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت 12 4G در نور کم (بدون حالت شب)

    [gallery link="file" size="medium" ids="59056,59057"]

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت 12 4G در حالت شب

    [gallery link="file" size="medium" ids="59058,59059"]

    تصاویر دوربین فوق‌عریض شیائومی ردمی نوت 12 4G در نور کم

    [gallery link="file" size="medium" ids="59060,59061"]

    تصاویر دوربین سلفی شیائومی ردمی نوت 12 4G

    [gallery link="file" size="medium" ids="59062,59063"]

    [table id=1426 /]

    بررسی سخت‌افزار شیائومی ردمی نوت 12 4G؛ عملکرد عالی

    بررسی شیائومی ردمی نوت 12 4G

    شیائومی ردمی نوت 12 4G به چیپ‌ست جدید اسنپ‌دراگون 685 مبتنی بر لیتوگرافی ۶ نانومتری مجهز است. با وجود نام، این تراشه در بین میان‌رده‌ها قرار می‌گیرد که ارتباط نزدیکی هم با اسنپ‌دراگون 680 دارد.

    [bs-quote quote="ردمی نوت ۱۲ 4G در عملکردهای روزمره عملکرد مناسبی دارد اما در گیمینگ قوی نیست" style="style-13" align="right" color="" author_name="" author_job="" author_avatar="" author_link=""][/bs-quote]

    این تراشه از همان پیکربندی ۴+۴ اما با سرعت کلاک بالاتر بهره می‌برد. 685 دارای ۴ هسته Cortex-A73 با سرعت ۲.۸ گیگاهرتر و ۴ هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز است و از طرفی، Adreno 610 وظایف گرافیکی را برعهده دارد.

    درست مانند اسنپ‌دراگون 680، این تراشه هم فاقد اتصال 5G است. البته وجود تراشه FastConnect 6200 که بلوتوث 5.2 را ارائه می‌دهد، از ویژگی‌های تراشه شیائومی ردمی نوت 12 4G است.

    با این حال هیچ چیز شگفت‌انگیز در مورد این تراشه وجود ندارد. اسنپ‌دراگون 685 در سناریوهای بنچمارک پردازنده اصلی چند هسته‌ای عملکرد خوبی دارد، اما به دلیل پردازنده گرافیکی آدرنو 610، در عملکردهای سنگین و ترکیبی GPU نمی‌تواند به خوبی ظاهر شود. با این حال همه این کم و کاستی‌ها را باید به حساب بازه قیمتی دستگاه بزنیم.

    گوشی‌هایی رقیب ردمی نوت ۱۲ 4g با پردازنده بهتر:

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=69][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ پشتیبانی از کارت حافظه در اسلات مستقل

    در بررسی شیائومی ردمی نوت 12 4G می‌بینیم که این گوشی در چهار ظرفیت مختلف مجهز به ۴، ۶ و ۸ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی راهی بازار شده است. همچنین این گوشی دارای اسلات کارت حافظه میکرو اس‌دی مستقل از بخش سیم‌کارت است و شما می‌توانید برای افزایش فضای ذخیره‌سازی از آن استفاده کنید.

    [table id=1427 /]

    باتری و شارژدهی؛ بهینه‌تر از نسل گذشته

    گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 12 4G به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که تقریبا برای یک روز کامل استاندارد و کافی است. باتری بزرگ با یک اسنپ‌دراگون 685، عمر باتری خوبی را در حالت استندبای ارائه می‌دهد. در آزمایشاتی که انجام شده، می‌توانید نزدیک به ۳۰ ساعت مداوم با باتری کامل به تماشای ویدیو بنشینید، یا ۱۳ ساعت وب‌گردی داشته باشید و ۳۶ ساعت به مکالمه بپردازید. زمان پخش ویدیو واقعا چشم‌گیر است و در بین رقبا با فاصله زیاد خود را برتر نشان می‌دهد.

    با این حال بخش وب‌گردی نشان می‌دهد که این عملکرد به شدت شارژدهی باتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بازدهی کلی باتری را پایین‌تر از حد انتظار می‌آورد. در کل اگر عمر باتری اولویت اصلی شماست، احتمالا گزینه‌های بهتری برایتان وجود خواهد داشت.

    [related]58428[/related]

    سرعت شارژ در شیائومی ردمی نوت 12 4G به ۳۳ وات می‌رسد و زمان شارژ نسبتا مناسبی را ارائه می‌دهد. در ۳۰ دقیقه شما می‌توانید باتری خالی را به ۵۵ درصد برسانید در حالی که شارژ کامل یک ساعت و ۱۱ دقیقه زمان می‌برد. در این بخش ردمی نوت 12 4G نسبت به رقبای هم‌قیمت‌اش برتری دارد و فقط گزینه‌های گران‌تر هستند که می‌توانند از پس سرعت شارژ این گوشی شیائومی بر بیایند.

    [table id=1428 /]

    بررسی امکانات شیائومی ردمی نوت 12 4G

    بررسی شیائومی ردمی نوت 12 4G

    در بررسی شیائومی ردمی نوت 12 می‌بینیم که این گوشی از امکانات متنوعی برخوردار است. حسگر اثرانگشت پرسرعت روی دکمه پاور، اسلات کارت حافظه میکرو اس‌دی اختصاصی و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، شاید واضح‌ترین مواردی باشد که هر کسی در این بازه قیمتی انتظارش را دارد. البته ما با اسپیکرهای استریو روبه‌رو نیستیم و نباید انتظار عجیبی از اسپیکرهای مونو این گوشی داشته باشیم.

    [table id=1429 /]

    نمرات شیائومی ردمی نوت 12 4G

    در بررسی شیائومی ردمی نوت 12 می‌بینیم که این گوشی در بخش تست‌ها و بنچ‌مارک‌ها، عمدتا نمرات متوسط رو به ضعیفی را دریافت کرده است. در تست آنتوتو 9، این گوشی به نمره ۳۱۹۲۱۹ رسیده که پایین‌تر از ریلمی 10، موتو G72 و پوکو M5s قرار گرفته است.

    مزایا شیائومی ردمی نوت 12 4G

    طراحی چشمگیر و گواهی IP53

    شیائومی ردمی نوت 12 4G یک گوشی زیبا و چشم‌نواز است که طراحی تخت و استانداردی را ارائه می‌دهد. وجود گواهی IP53 در این بازه قیمتی هم از مزایای ردمی نوت 12 4G محسوب می‌شود.

    صفحه‌نمایش OLED و ۱۲۰ هرتزی باکیفیت

    نمایشگر شفاف، واضح و باکیفیت OLED گوشی ردمی نوت 12 4G یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود که با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، رابط کاربری بسیار روان و راحتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

     

    عملکرد نسبتا رضایت‌بخش دوربین اصلی

    تنها دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت 12 4G است که در بین تمام دوربین‌های این گوشی از کیفیت مناسب و استانداردی برای ثبت تصویر برخوردار است.

     

    امکانات پایه‌ای و استاندارد

    وجود جک 3.5 میلی‌متری، رادیو FM، مادون قرمز و اسلات کارت حافظه میکرو اس‌دی اختصاصی در کنار حسگر اثرانگشت بسیار پرسرعت و باکیفیت، از امکانات خوب این گوشی میان‌رده شیائومی محسوب می‌شود.

    معایب شیائومی ردمی نوت 12 4G

    دوربین فوق‌عریض ناامیدکننده

    متاسفانه دوربین فوق‌عریض در هیچ شرایطی مناسب نیست و نمی‌توان تصاویر ایده‌آل و رضایت‌بخشی را با آن به ثبت رساند.

    حالت شب نه چندان باکیفیت

    اول از همه که حالت شب فقط روی دوربین اصلی وجود دارد و ثانیا این حالت نمی‌تواند به ثبت تصاویر باکیفیت و رضایت‌بخش کمک کند.

    عدم وجود اسپیکرهای استریو

    اسپیکر گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 12 4G از نوع مونو است و به هیچ وجه نمی‌تواند بلندی و کیفیت صدای بالایی را ارائه دهد.

    در آخر: آیا ردمی نوت 12 4G ارزش خرید دارد؟

    بررسی شیائومی ردمی نوت 12 4G

    شیائومی ردمی نوت 12 4G امسال توانسته تا تعادل بسیار خوبی را در بازه قیمتی خود برقرار کند. این گوشی دارای صفحه‌نمایش عالی، عمر باتری نسبتا خوب، شارژ به اندازه سریع، عملکرد نرمال و مجهز به آخرین نسخه رابط کاربری MIUI و اندروید ۱۳ است. اگر چه عملکرد دوربین‌ تا حد زیادی چشمگیر نیست، اما هنوز نسبت به قیمت مناسب است. ما انتظار داشتیم که کار بیشتری برای بهینه‌سازی حالت اختصاصی شب انجام شود. از طرفی هم متعجب هستیم که چرا شیائومی از بلندگوهای استریو استفاده نکرده و NFC را هم حذف کرده است.

    در بیشتر موارد، رقبای ردمی نوت 12 4G یا عملکرد بهتری دارند و به طور قابل ملاحظه‌ای گران‌تر هستند، یا نمی‌توانند با مجموعه ویژگی‌های ردمی نوت 12 4G با همان قیمت درخواستی مطابقت داشته باشند. ما معتقدیم که این گوشی به راحتی می‌تواند در بازه قیمتی خود قرار داشته باشد. اگر از آنچه که ردمی نوت 12 4G ارائه می‌دهد راضی نیستید، پیشنهاد می‌کنیم سقف بودجه خود را کمی افزایش دهید. این تنها راهی است که می‌توانید یک گوشی بهتر از ردمی نوت 12 4G تهیه کنید.

    سوالات متداول در مورد شیائومی ردمی نوت 12 4G

    قیمت شیائومی ردمی نوت 12 4G چقدر است؟ این گوشی در بازه قیمتی ۷ تا ۸ میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد. مشخصات شیائومی ردمی نوت 12 4G چیست؟ چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 685، نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و شارژ ۳۳ واتی [see_also]54556[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید