مقایسه ۸ ترازوی آشپزخانه موجود در بازار ایران

مقایسه ۸ ترازوی آشپزخانه موجود در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    ترازوی آشپزخانه مهم است، چون گاهی کمی زیاد و کم شدن مواد اولیه دستور پخت، به‌کل غذایتان را خراب می‌کند. در این مطلب برایتان از ۸ ترازوی آشپزخانه موجود در بازار ایران گفته‌ایم تا بتوانید با آگاهی و اطلاعات دقیق‌تری خرید کنید.

    حتی اگر از آن دسته افرادی باشید که معتقدند چشم‌شان از ترازو هم دقیق‌تر است و برای آشپزی کردن نیازی به اعداد و ارقام روی ترازو ندارند، باز هم وجود این وسیله برای‌تان مفید خواهد بود. به کمک اندازه‌گیری مواد غذایی با ترازو در مصرف مواد غذایی به شکل قابل‌توجهی صرفه‌جویی می‌شود. باور کنید رعایت چند گرم در استفاده از مواد غذایی می‌تواند نقش مهمی در صرفه‌جویی و حرام نشدن مواد داشته باشد. ضمن اینکه اگر رژیم غذایی خاصی را رعایت می‌کنید، احتمالا باید اندازه دقیق مواد خوراکی‌تان را با خرید ترازوی آشپزخانه به درستی تعیین کنید. در ادامه به معرفی و مقایسه تعدادی ترازوی آشپزخانه موجود در بازار ایران پرداخته‌ایم.

    ۱. ترازوی آشپزخانه الکترونیک مدل SF-400

    ترازوی آشپزخانه

    بیشتر از ۵۶۰ نفر از خریداران این ترازو در وبسایت دیجی‌کالا از خرید خود راضی بوده‌اند. همین باعث می‌شود تا شاخک‌های تیم «درجه» برای بررسی بیشتر آن به حرکت درآید. این ترازوی الکترونیکی مجهز به نمایشگر LCD است و تا هفت کیلوگرم ظرفیت اندازه‌گیری دارد. با دقت اندازه‌گیری یک گرم، می‌توانید به واحدهای اونس و گرم مواد مختلف را اندازه بگیرید.

    کفه گرد این ترازو دارای قطری به اندازه ۱۵ سانتی‌متر است و قابلیت صفر کردن هم در آن وجود دارد. اعدادی که روی صفحه نمایشگر این ترازو ظاهر می‌شوند بسیار خوانا هستند. البته باید بدانید که صفحه این ترازو قابلیت جداسازی ندارد و اگر مواد غذایی را بدون بشقاب و ظرف روی آن بگذارید برای تمیزکاری ترازو کمی به دردسر می‌افتید.

    اما در این زمینه هم راهکاری وجود دارد و می‌توانید قبل از روشن کردن ترازوی آشپزخانه روی آن بشقابی قرار بدهید و بعد دستگاه را روشن کنید. با این کار، ترازو، تراز را با بشقاب در نظر می‌گیرد و لازم نیست که وزن بشقاب را نهایتا از وزن مواد کم کنید تا به عددی درست برسید.

    نکات قابل توجه دیگر برای خرید

    یادتان باشد که خطای این وسیله حدود یک گرم است و اگر هدف‌تان از کشیدن مواد غذایی با ترازو، رسیدن به اندازه‌ای بسیار دقیق برای تهیه غذاها و دسرهای حساس است یا به هر دلیل دیگری نیاز به عددی دقیق برای اندازه‌گیری مواد غذایی دارید باید از خرید این مدل از ترازوی آشپزخانه صرف‌نظر کنید.

    اگر از آن دسته مشتریانی هستید که به ظاهر یک کالا هم اهمیت زیادی می‌دهند باید حواس‌تان باشد که ترازوی آشپزخانه مدل SF-400 ظاهر چندان جذابی ندارد. نه اینکه از نظر ظاهری مشکلی متوجه آن باشد اما ظرافت و زیبایی خاصی هم در طراحی آن به کار گرفته نشده است. این ترازو از خریداران خود از ۵ ستاره، ۴ ستاره دریافت کرده است. قیمت این ترازو حدود ۸۷ هزار تومان (آذر۱۴۰۰) است.

    مشاهده دقیق‌تر این محصول

    ۲. ترازوی آشپزخانه کمری مدل 4350

    ترازوی آشپزخانه

    ترازوی آشپزخانه کمری مدل ۴۳۵۰ هم از محبوب‌های بازار است و نسبت به گزینه‌هایی که تا اینجا مطرح شد، یک مزیت عالی دارد. این مزیت عالی، شکل ظرف اندازه‌گیری ترازوست. ظرف اندازه‌گیری در این مدل به شکل کاسه است و به همین خاطر، امکان اندازه‌گیری آب و شیر هم در آن وجود دارد. البته قیمت این ترازو هم بیشتر از دو گزینه‌ دیگری است که تا اینجا معرفی شدند. برای خرید ترازوی کمری باید حدود ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

    ترازوی کمری اتوماتیک است و قابلیت اندازه‌گیری تا پنج کیلوگرم را به واحدهای اونس و گرم دارد. شما می‌توانید صفر آن را تنظیم کنید و با وجود بدنه استیل ضدزنگی که دارد نیازی به نگرانی درباره مخدوش شدن بدنه وجود نخواهد داشت. یکی دیگر از مزیت‌های این محصول، امکان جداسازی کاسه از بدنه ترازوست. یعنی بدون آن هم می‌توانید مواد را روی سطح وسیله گذاشته و اندازه‌گیری را انجام بدهید.

    نکات قابل توجه دیگر برای خرید

    یادتان باشد که بیش از ۲۰۰ نفر از کاربران دیجی‌کالا از خرید این ترازو راضی بوده‌اند. کارایی آن هم قابل‌قبول و راضی‌کننده است. پس اگر اهل شیرینی و کیک‌پزی هستید یا برای کارهای دیگر به اندازه‌گیری مواد غذایی نیاز دارید، این مدل از ترازوی آشپزخانه را هم در نظر داشته باشید.

    مشاهده دقیق‌تر این محصول

    [related]7833[/related]

    ۳. ترازوی آشپزخانه مدل B-5

    ترازوی آشپزخانه- B-5

    این ترازو که یکی دیگر از پرفروش‌های بازار است و بیش از ۷۶۰ نفر خرید آن را پیشنهاد داده‌اند، به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتوانید به‌راحتی هر نوع ماده غذایی را اندازه‌گیری کنید. این ترازوی دیجیتال برای نشان دادن وزن اندازه‌گیری شده، از صفحه نمایش بزرگ و خوانای LED استفاده می‌کند. این ترازو می‌تواند توان اندازه‌گیری مواد غذایی را تا ۵کیلوگرم دارد و اینکه اگر با دستور غذاهایی مواجه می‌شوید که مقدار غذاها را با واحدهایی چون پوند و اونس ارائه داده‌اند، این ترازو مناسب‌تان است؛ چراکه علاوه‌بر گرم و کیلوگرم، با واحدهایی چون پوند و اونس هم وزن را به شما می‌گوید.

    دقت اندازه‌گیری این ترازو ۱گرم است و پایین‌ترین میزان خطای اندازه‌گیری را دارد.

    نکات قابل توجه دیگر برای خرید

    این مدل از ترازو که توانسته از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳,۸ ستاره کسب کند، با استفاده از دکمه TARE که روی بدنه ترازو تعبیه شده است صفر می‌شود. این ترازو با ۲ عدد باتری نیم‌قلمی کار می‌کند. بیشتر خریداران از خرید خود راضی هستند اما عده‌ای هم از زود کثیف شدن آن و جنس نه‌چندان باکیفیت بدنه‌ ترازو شاکی‌اند.

    ترازوی آشپزخانه مدل B-5 در بازار با قیمت ۱۴۰‌هزار تومان (آذر ۱۴۰۰) به فروش می‌رسد.

    ۴. ترازوی دیجیتال مدل I-2000

    ترازوی آشپزخانه، I2000-2

    این ترازوی کم‌حجم و کوچک که ابعادی معادل ۱۱×۱۳ سانتی‌متر و وزنی معادل ۱۹۲گرم دارد، بهترین ترازو برای آشپزخانه‌های کوچک است. بنابراین اگر جا به اندازه کافی در آشپزخانه ندارید، این ترازو مناسب‌تان است. طراحی آن بسیار شیک و زیباست و می‌تواند تا ۳ کیلوگرم مواد غذایی را اندازه‌گیری کند. دقت اندازه‌گیری این ترازو ۰,۱ گرم است و به واحدهای گرم و کیلوگرم وزن ماده غذایی مورد نظرتان را نشان می‌دهد. این ترازو به نمایشگر LCD مجهز است و همچنین امکان تنظیم شدن روی صفر را دارد.

    نکات قابل توجه دیگر برای خرید

    خرید این مینی‌ترازو را بیش از ۹۰ نفر پیشنهاد کرده‌اند و بیشتر این خریداران از دقت این ترازو رضایت دارند. این ترازو با دو باتری نیم‌قلمی کار می‌کند و دو سینی کوچک پلاستیکی دارد. اندازه سینی اول، ۱۰×۱۰×۰,۵ و اندازه سینی دوم ۱۲×۱۰×۲ سانتی‌متر است.

    از این ترازو نه‌تنها در آشپزخانه استفاده می‌شود، بلکه قابلیت استفاده در جواهری و داروخانه و هر جایی‌که به یک ترازوی جمع‌وجور نیاز باشد دارد.

    این ترازو در بازار با قیمت ۱۸۰هزار تومان (آذر۱۴۰۰) فروخته می‌شود.

    ۵. ترازوی دیجیتال همیلتون مدل SH-226

    ترازوی آشپزخانه، همیلتون

    اگر به دنبال ترازویی بسیار باکیفیت هستید و بودجه حدود ۱ میلیون تومان هم برایتان زیاد مهم نیست، ترازوی دیجیتال همیلتون ساخت آلمان پیشنهاد می‌شود. این ترازو در حال حاضر در بازار با قیمت ۸۹۰هزار تومان (آذر۱۴۰۰) فروخته می‌شود و محبوب خریداران بسیاری است و بیش از ۶۰ نفر خرید این محصول را پیشنهاد کرده‌اند.

    ترازوی همیلتون از جنس استیل است و با یک عدد باتری ۳ولتی کار می‌کند. این ترازو مجهز به سیستم خاموشی خودکار است و باعث می‌شود طول عمر باتری افزایش پیدا کند. این ترازو قابلیت اندازه‌گیری با واحدهای گرم، کیلوگرم، اونس و پوند دارد و می‌توان آن را به‌صورت دستی و خودکار تنظیم کرد.

    نکات قابل توجه دیگر برای خرید

    یکی از ویژگی‌هایی که این ترازو را خاص‌تر می‌کند، امکان وزن‌گیری مایعات با استفاده از کاسه همراه آن است. درضمن این ترازو قابلیت اندازه‌گیری تا ۵کیلوگرم را دارد. از دیگر نقاط قوت این ترازو بدنه استیل ضدزنگ و حسگر حساس برای اندازه‌گیری دقیق است. این ترازو از خریداران خود از ۵ ستاره، ۴,۱ ستاره دریافت کرده است.

    ۶. ترازوی آشپزخانه ها‌ی‌تک مدل HI-KS22

    ترازوی آشپزخانه، های‌تک

    این ترازو به معنای واقعی دارای فناوری‌های بالاست و قابلیت‌های متعددی دارد. این ترازو از نوع ترازوهای رژیمی است و علاوه‌بر اندازه مواد غذایی، ارزش غذایی ۹۹۹ ماده غذایی، از جمله مقدار کالری، چربی، نمک، پرتئین، فیبر و کربوهیدرات را هم اندازه می‌گیرد. در واقع ارزش غذایی یک ماده را برحسب اطلاعاتی که کاربر وارد می‌کند محاسبه کرده و در حافظه خود ذخیره می‌کند و در مواقع نیاز نتیجه را به کاربر ارائه دهد.

    مقدار خطای احتمالی این ترازو مثبت و منفی ۱ گرم است و می‌توانید با خیال راحت مواد غذایی‌تان را با دقت بالایی وزن کنید.

    نکات قابل توجه دیگر برای خرید

    این ترازو مناسب افراد دیابتی برای محاسبه ارزش غذایی هر وعده‌شان است. از دیگر ویژگی‌های این ترازو می‌توان به ۴حسگر هوشمند در پایه‌ها اشاره کرد که به وزن‌گیری مناسب محصول کمک می‌کند. تمام دکمه‌های این ترازو لمسی است و قابلیت خاموش شدن خودکار پس از ۶۰ثانیه دارد.

    همچنین این ترازو مجهز به هشدار اتمام باتری است. خریداران از نظر کیفیت ساخت، امکانات و دقت این ترازو راضی هستند و از ۵ ستاره، ۴,۴ ستاره به آن داده‌اند. این ترازو در بازار با قیمت ۱میلیون و ۳۹۰هزار تومان فروخته می‌شود.

    ۷. ترازو آشپزخانه کمری مدل 4150

    ترازوی آشپزخانه، کمری

    این مدل از ترازوهای کمری یکی از محبوب‌ترین ترازوهای کمری است؛ چراکه علاوه‌بر طراحی ظاهری، دقت بالایی دارد. اگر به دنبال ترازوهای کاسه‌دار هستید، ترازوهای کمری این قابلیت را دارند. می‌توانید با استفاده از کاسه این ترازو، آن دسته از مواد غذایی مانند حبوبات، غلات، آرد و شکر و البته مایعات را هم اندازه‌گیری کنید.

    این ترازو با ابعاد ۱۴×۲۲×۲۲ سانتی‌متر و ۵ کیلوگرم ظرفیت قابل اندازه‌گیری کار توزین مواد غذایی آشپزخانه‌تان را تا دقت ۱گرم به‌خوبی انجام می‌دهد. این ترازو به سیستم خاموشی خودکار مجهز است و پس از تقریبا ۲دقیقه بیکاری، خاموش می‌شود و به همین دلیل طول عمر تنها باتری نیم‌قلمی (AAA) آن افزایش می‌یابد.

    نکات قابل توجه دیگر برای خرید

    این ترازو که از خریداران خود از ۵ ستاره، ۴,۲ ستاره دریافت کرده، تمام‌استیل و ضدزنگ است. می‌توانید مواد غذایی را هم بدون استفاده از کاسه وزن کنید و آن واحدهای گرم، کیلوگرم و اونس را پشتیبانی می‌کند. روی بدنه سه دکمه وجود دارد که تغییر واحد وزن، تنظیم ترازو و صفر کردن و همچنین روشن و خاموش کردن ترازو با آنها انجام می‌شود. خرید این ترازو را بیش از ۱۸۰ نفر از خریداران توصیه کرده‌اند و در بازار با قیمت ۴۷۹هزار تومان (آذر۱۴۰۰) فروخته می‌‌شود.

    ۸. ترازوی جیبی مدل MH-500

    ترازوی آشپزخانه، جیبی

    ترازوهای جیبی مناسب افرادی است که برای کسب‌وکار خود نیاز به دانستن وزن دقیق دارند. البته اگر شما اهل سفر هستید و در مسافرت‌هایتان خودتان غذا درست می‌کنید و در آشپزی‌تان دقت بالایی دارید، این ترازوی جیبی که فقط ۹۰ گرم وزن دارد به‌کارتان می‌آید. از این ترازو در منزل هم می‌توانید استفاده کنید و می‌توانید وزن مواد خوراکی‌تان را تا ۵۰۰گرم و با دقت ۰,۱ گرم اندازه‌گیری کنید. این ترازو به‌راحتی در یک دست جا می‌شود. یک عدد طلق شیشه‌ای روی دستگاه وجود دارد که از کلید‌های ترازو محافظت می‌کند.

    نکات قابل توجه دیگر برای خرید

    از قابلیت‌های دیگر این ترازوی جیبی می‌توان به امکان صفر کردن ترازو( با استفاده از دکمه TARE)، کالیبر خودکار، سیستم خاموشی خودکار پس از ۳۰ثانیه برای بهینه کردن مصرف باتری اشاره کرد. این ترازو به ۵ واحد اندازه‌گیری از جمله گرم، اونس و قیراط مجهز است.

    قابلیت دیگری که این ترازوی کوچک دارد این است که می‌تواند تعداد حدودی کالای وزن‌شده را با استفاده از دکمه PCS به شما نشان دهد. البته از قبل باید ترازو برای این‌کار برنامه‌ریزی شده باشد. یعنی ابتدا تعداد مشخصی از کالایی مانند حبوبات (۲۵، ۵۰، ۷۵ یا ۱۰۰عدد) روی صفحه توزین قرار داده و با استفاده از دستورالعمل‌های مربوطه، وزن آن تعداد کالا در حافظه دستگاه ذخیره می‌شود. سپس با وزن هر کالا، تعداد حدودی آن هم نمایش داده می‌شود.

    بیش از ۸۶۰ نفر، خرید این ترازو را پیشنهاد داده‌اند. می‌توانید این ترازو را که از ۵ ستاره، ۴ ستاره کسب کرده‌ است را در بازار با قیمت حدودی ۷۹هزار تومان بخرید.

    جمع‌بندی مقایسه ۸ ترازوی آشپزخانه

    ترازوی آشپزخانه ترازوی آشپزخانه، وسیله‌ای کاربردی است. طیف وسیعی از قیمت‌ها برای خرید ترازو وجود دارد. بهتر است بدانید که بعضی از ترازوهای موجود در بازار، قیمتی بیش از سه میلیون تومان دارند. البته چنین ترازویی که گران است و دقت بسیار بالایی دارد برای آشپزهای حرفه‌ای مناسب خواهد بود نه پختن کیک و شیرینی خانگی یا اندازه‌گیری مواد غذایی برای رژیم لاغری. مدل‌هایی که در مقاله مطرح شد از گزینه‌های محبوب بازار هستند. ما در «درجه» به توصیه دهان به دهان یا همان تبلیغ و نظرات مشتریان قبلی درباره یک محصول توجه زیادی داریم؛ چون این نظرات معمولا صادقانه و حقیقی هستند. پس اگر شما هم در زمینه خرید ترازوی آشپزخانه، تجربه و ایده‌ای دارید حتما با ما در میان بگذارید. می‌خواهیم به هم کمک کنیم تا بهترین و راضی‌کننده‌ترین خریدها را داشته باشیم. [see_also]11793[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید