بررسی ۴ مدل دستگاه بخور گرم موجود در بازار ایران

بررسی ۴ مدل دستگاه بخور گرم موجود در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    پاییز طلایی، جان می‌دهد برای نشستن در ایوانی که باد خنک در حال و هوای آن می‌پیچد و مزه‌مزه کردن یک نوشیدنی گرم و جذاب. تمام این‌ها به شرطی به دل‌ می‌نشیند که خبری از دود و هوای آلوده نباشد و از آن بدتر، سرماخوردگی فصلی گریبان‌تان را نگرفته باشد. یکی از وسایلی که می‌تواند تاحدی تصویر دل‌نشین اولیه را در منزل برای‌تان به وجود بیاورد و از رنج آلودگی‌های هوا و سرماخوردگی کم کند یا کلا با لطیف کردن هوا تنقس‌تان را راحت‌تر کند، دستگاه بخور گرم است. اگر دنبال این هستید که در این مقاله از دستگاه‌های بخور گرمی گفته‌ایم که در بازار ایران محبو‌ب‌تر و پرفروش‌تر از گزینه‌های دیگر هستند.

    ۱. بخور گرم و سرد فرش لایف مدل GO-2028D

    دستگاه بخور گرم

    دستگاه بخور فرش لایف دو قابلیت دارد؛ هم می‌توانید از آن به عنوان بخور گرم استفاده کنید و هم بخور سرد. دستگاه‌های بخور معمولا فقط فضای محدودی را در اطراف خود پوشش می‌دهند اما حداکثر فضای مناسب این دستگاه، ۴۰ متر مربع است. یعنی یک اتاق بزرگ را پوشش می‌دهد. اگر مخزن ۲/۴ لیتری دستگاه بخور فرش لایف را پر از آب کنید به طور مداوم تا ۱۰ ساعت، کار خواهد کرد.

    بعد از اینکه آب دستگاه تمام می‌شود هم به طور خودکار از کار می‌ایستد و خاموش می‌شود. وجود گزینه‌هایی روی دستگاه بخور به شما کمک می‌کند که میزان خروج آن را در اختیار داشته باشید. اگر سرما خوردید و به بخار گرم نیاز دارید حتما از بخور گرم استفاده کنید و در صورتی که برای مرطوب و لطیف شدن فضای منزل یا اتاق کارتان به دستگاه نیاز دارید، گزینه خروج بخور سرد را روشن کنید.

    این دستگاه بخور سرد و گرم مجهز به مخزن خوشبوکننده است. یعنی شما می‌توانید با قرار دادن مواد خوشبوکننده با بوی خوش و خاصیت ضدعفونی کردن(مثلا اکالیپتوس)، هوا را خوش‌بو و پاک کنید. دمای بخور گرم دستگاه فرش لایف تا ۳۵ درجه است.

    کاربران چه می‌گویند؟

    یادتان باشد که دمای بخور گرم این دستگاه تا همان ۳۵ درجه‌ای است که عنوان شد. یعنی نباید با خرید این دستگاه انتظار داشته باشید که آب به جوش بیاید و بخار بسیار گرمی از آن خارج شود. این نکته در میان نظرات کاربران دیجی‌کالا  دیده می‌شود که دستگاه فرش‌ لایف را خریداری کرده بودند. یعنی برخی از آنها با این تصور که دستگاه بخور گرم، بخاری با حرارت بالا در اختیارشان قرار می‌دهد، آن را خریداری کرده بودند. اصلا هیچ‌یک از دستگاه‌های موجود در بازار چنین قابلیتی ندارند. پس در خرید به این موضوع دقت کنید.

    مشاهده قیمت این دستگاه بخور

    ۲. دستگاه بخور گرم و سرد رویال مدل Ultrasonic 6601

    دستگاه بخور گرم

    بخور سرد و گرم رویال، مخزن بزرگی دارد. یعنی می‌توانید تا ۷/۵ لیتر درون مخزن آن، آب بریزید. ضمن اینکه مخزن خوشبوکننده هم دارد. یک نمایشگر دیجیتال در این دستگاه وجود دارد که به شما اطلاعات مختلف مربوط به آن را نمایش می‌دهد. مثلا میزان آب موجود در مخزن را می‌توانید از روی نمایشگر ببینید. حداکثر فضای مناسب برای دستگاه بخور سرد و گرم رویال، ۵۰ مترمربع است و می‌تواند یک اتاق بزرگ را پوشش بدهد.

    از مزایایی که دستگاه دارد باید به فیلتر ضدرسوب اشاره کرد. کلید تنظیم دما هم یکی دیگر از امکانات آن است و با یک دکمه می‌توانید، دمای دستگاه را کنترل کنید. یادتان باشد که دستگاه رویال، چراغ خواب دارد و اگر در شب، آن را روشن می‌کنید با یک تیر، دو نشان خواهید زد. البته اگر دوست داشته باشید که در تاریکی مطلق بخوابید، احتمالا از این گزینه زیاد استقبال نخواهید کرد.

    کاربران چه می‌گویند؟

    بی‌صدا بودن دستگاه‌ بخور سرد و گرم بسیار مهم است. این دستگاه معمولا برای مدتی طولانی روشن می‌ماند و اگر بنا باشد که صدایی از آن خارج شود با وضعیت خوشایندی رو به رو نخواهید بود. متأسفانه کاربران دیجی‌کالا که این محصول را خریداری کرده‌اند، بارها در بخش نظرات اعلام کرده‌اند که از این دستگاه، صدایی مانند چکه کردن آب به گوش می‌رسد. پس در خرید به این نکته حتما دقت کنید.

    یادتان باشد که در دستگاه بخور سرد و گرم رویال هم خبری از خروج بخاری داغ از دستگاه نیست. قبل از خرید حتما دقت کنید که این وسیله دقیقا برای‌تان کاربرد دارد یا خیر.

    مشاهده قیمت این دستگاه بخور

    [related]8408[/related]

    ۳. دستگاه بخور گرم و سرد فرش لایف مدل GO-2845

    دستگاه بخور گرم

    مخزن دستگاه بخور سرد و گرم فرش لایف، پنج لیتر ظرفیت دارد. اگر مخزن آن را پر کنید تا ۱۸ ساعت به طور مداوم برای‌تان کار می‌کند. البته این دستگاه به تایمر هم مجهز است و می‌توانید زمان خاموشی را خودتان تعیین کنید. این گزینه برای کسانی مطلوب است که دوست دارند وقتی به رختخواب می‌روند این دستگاه روشن باشد اما دوست ندارند که وسیله تا صبح کار کند. بنابراین با استفاده از تایمر می‌توانند زمان خاموشی دستگاه را هنگامی که خواب هستند به راحتی تعیین کنند.

    بخور سرد و گرم فرش لایف، مخزن خوشبوکننده دارد و بعد از اتمام آب مخزن هم به صورت خودکار خاموش می‌شود. کلیدهای آن لمسی است و ظاهر زیبایی هم دارد. اجازه بدهید در بخش بعدی به سراغ نظر خریداران قبلی این کالا در دیجی‌کالا برویم تا شناخت بهتری از آن به دست بیاوریم.

    کاربران چه می‌گویند؟

    از بخور گرم این وسیله هم نباید انتظار داشته باشید که بخاری داغ خارج کند. یادتان باشد که در نظرات کاربران درباره این محصول به بی‌صدا نبودن آن اشاره شده است. اگر نسبت به صدای دستگاه حساس هستید حتما در خریدتان به آن توجه کنید. اینکه یک دستگاه که قرار است، مدت مدیدی روشن بماند از خود صدا ایجاد کند اصلا مطلوب نیست.

    برخی از کاربران هم از نبود گزینه نمایش میزان آب موجود در مخزن گلایه داشته‌اند که نقصی جدی برای این دستگاه به شمار نمی‌رود. این دیگر وابسته به حساسیت‌های شما به عنوان خریدار است که خواهان مشخص بودن نمایش میزان آب مخزن باشید یا خیر.

    مشاهده قیمت این دستگاه بخور

    ۴. دستگاه بخور گرم بیورر مدل LB50

    دستگاه بخور گرم

    دستگاه بخور بیورر از محصولات محبوب در وبسایت دیجی‌کالاست. خریداران از آن راضی هستند و همین می‌تواند نقطه قوتی برای بررسی بیشتر محصول باشد. این وسیله مانند گزینه‌های دیگری که در فهرست قرار گرفت از دو امکان انتشار بخور گرم و سرد برخوردار نیست. ظرفیت مخزن آن، پنج لیتر است و بعد از اتمام شدن آب موجود در آن به شما علامت و هشدار می‌دهد.

    امکان آگاهی از میزان آب موجود در مخزن آن هم وجود دارد. بخور گرم بیورر به فیلتر ضدرسوب هم مجهز است و به همین خاطر نیازی به نگرانی بابت کاهش کیفیت عملکرد دستگاه بابت رسوب گرفتن بخش‌های مختلف آن نیست.

    کاربران چه می‌گویند؟

    کاربران دیجی‌کالا که این دستگاه را خریداری کرده‌اند در نظرات خود به بی‌صدا بودن آن اشاره کرده‌اند. این امتیاز بسیار مهمی برای دستگاه بخور است و باعث می‌شود تا در هنگام روشن بودن آن، گوش‌های‌تان از صدایی ممتد و اعصاب‌خردکن در امان باشد. طراحی و ظرافت در ساخت وسیله هم نکته‌ای است که بیشتر خریداران قبلی محصول به آن اشاره کرده‌اند.

    با وجود اینکه فیلتر ضدرسوب در این دستگاه تعبیه شده است باز هم عده‌ای از کاربران درباره رسوب در دستگاه گلایه‌هایی داشته‌اند. به نظر می‌رسد که این مورد به آب مصرفی هر منطقه مربوط است. به طور کلی، برای اینکه بتوانید از وجود رسوب در دستگاه بخور جلوگیری نمایید تا عملکردش بهتر و بهینه‌تر شود باید از آب معدنی یا تصفیه‌شده در مخزن آن استفاده کنید.

    مشاهده قیمت این دستگاه بخور

    در آخر

    خرید دستگاه بخور گرم برای هر منزل یا محیط بسته‌ای، یک ایده خوب و جذاب است. زیرا مرطوب شدن هوای فضاهای داخلی به ویژه در نقاطی که دارای آب و هوای خشک و آلوده هستند به بالا رفتن کیفیت هوا کمک می‌کند. خرید دستگاه بخور سرد و گرم باعث می‌شود تا با خرید یک دستگاه به طور هم‌زمان هم دستگاهی در منزل داشته باشید که هوا را مرطوب می‌کند و بخار آن حرارت پایینی برای فصول گرمی مانند بهار و تابستان دارد و هم برای فصول سردتر، دستگاه بخور گرم را در اختیار داشته باشید. یادتان نرود که از دستگاه بخور نمی‌توانید برای بخور دادن استفاده کنید. البته امکان این کار وجود دارد ولی بخار در هیچ دستگاهی به حدی نیست که دستگاه، نقش یک کتری جوشان با بخاری داغ را برای‌تان ایفا کند. با در نظر داشتن این نکته و مواردی که گفته شد، خرید بهتری خواهید داشت. موفق باشید! [see_also]11866[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید