مقایسه ۵ دستگاه گریل برقی موجود در بازار ایران

مقایسه ۵ دستگاه گریل برقی موجود در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    اگر شما هم در فکر خرید گریل برقی هستید، با خواندن مقایسه چند مدل پرطرفدار بازار، راحت‌تر تصمیم به خرید می‌گیرید. در این مطلب این ۵ مدل را برایتان نقد و بررسی کردیم. با «درجه» همراه شوید.

    شاید تا حالا فکر می‌کردید دستگاه گریل برقی وسیله‌ لوکس و اضافی در آشپزخانه است. اما خیلی‌ها آن‌را به زغال پردود و دردسر ترجیح می‌دهند. از طرفی، این روزها حرف از سالم‌خوری و غذای بدون ‌روغن زیاد است، به همین دلیل است که گریل برقی جای خودش را در آشپزخانه‌ها پیدا کرده و در جایگاه برتری نسبت به سرخ‌کن ایستاده است.

    حالا چند مدل گریل ببینیم و با هم مقایسه کنیم. قیمت‌ها مربوط به پاییز ۱۳۹۸ و سایت دیجی کالا هستند.

    ۵- گریل مه پویا مدل GP-95خرید گریل مه پویا

    این دستگاه چند ویژگی دارد که آن‌را منحصر به‌فرد کرده. تولید داخلی به‌حساب می‌آید و قیمت آن از بقیه‌ مدل‌ها بااختلاف کمتر است. دیگر این‌که وسیله‌ای چند کاره است که سه ظرف جداگانه دارد. پس می‌توانید روی پخت مدل‌های مختلف غذا از پیتزا و کوکو تا کیک و استیک حساب باز کنید. امکان تنظیم درجه حرارت برای غذاهای مختلف وجود دارد. جنس تابه‌اش تفلون است و توان مصرفی‌اش به ۱۴۵۰ وات می‌رسد.

    حالا باید دید مصرف‌کنندگان چه تجربه‌ای با گریل مه پویا داشته‌اند. چندکاره بودن دستگاه یکی از جذابیت‌های آن است. می‌توانید به‌جای ساندویچ‌ساز، گریل، کیک‌پز و پیتزاپز همین یک محصول را بخرید. کیفیت تفلون سینی‌ها هم طرفدار دارد و هم شاکی. اما قابلیت تنظیم ارتفاع نکته مثبتی بین کاربران تلقی می‌شود.

    گریل مه پویا سیستم قطع خودکار ندارد و مراقب باشید بعد از پایان آشپزی، دستگاه در برق نماند. بدنه این دستگاه چند کاره نسبت به حرارت عایق نیست و داغ می‌شود؛ البته این نکته در دفترچه راهنما هم ذکر شده است. ظاهر و طراحی آن در مقایسه با رقبا چنگی به‌دل نمی‌زند. بسته‌بندی آن خیلی قرص و محکم نیست. نداشتن تایمر را هم می‌توان به این فهرست اضافه کرد.

    گریل مه پویا امتیاز ۲ از ۵ را گرفته و گاراتتی ۲۴ ماهه دارد. قیمتش ۴۸۹ هزار تومان است.

    گریل مه‌پویا

    ۴- گریل برقی کنوود مدل HG266گریل برقی کنوود

    گریل کنوود دو بخش دارد، یکی برای گریل گوشت و مرغ، و دیگری با حرارت کمتر که مناسب سبزیجات است. سیستم قطع خودکار و نشان آماده بودن دستگاه برای گریل دارد و بخش‌های آن‌را می‌توان برداشت و شست. اندازه‌ سینی آن ۲۸ در ۴۰ سانتی‌متر است. یکی از خوبی‌های این مدل گریل در پیرکس آن است که کمک می‌کند مراحل پخت و آماده شدن غذا را ببینید.

    باتوجه به این‌که توان مصرفی دستگاه ۲ هزار وات است، حرارت کافی برای پخت گوشتی مثل استیک یا ران مرغ را دارد. دستگاه ظاهر قشنگی به رنگ سیلور دارد و نمای خوبی به آشپزخانه می‌دهد.

    حالا ببینید کاربرانی که این گریل را خریده‌‌اند، چه نظری دارند. اغلب از این‌که از تابه‌های پر از روغن رها شده‌اند، حس خوبی نسبت به این محصول دارند. سینی گریل نچسب است و به‌راحتی جدا و شسته می‌شود. مصرف‌کنندگانی گفته‌اند باید مراقب روکش سینی باشید که خیلی باکیفیت نیست. پلاستیکی بودن بدنه یکی دیگر از مواردی‌ست که ممکن است توی ذوق بعضی‌ها بزند.

    این دستگاه توانسته امتیاز ۴ را از کاربران دیجی کالا به‌دست بیاورد که خوب به‌نظر می‌رسد. قیمتش ۸۴۹ هزار تومان است و آن‌را با گارانتی ۱۲ ماهه می‌خرید.

    گریل کنوود مدل HG266

    [related]7941[/related]

    ۳- گریل برقی بوش مدل TFB4402Vگریل برقی بوش

    گریل بوش پنج مدل حرارتی مختلف دارد که برای گریل کردن گوشت یا سبزیجات از بین آنها انتخاب می‌کنید. چراغ‌ نشان‌گر، سینی چکه‌گیر و سیستم قطع خودکار هم دارد. توان این دستگاه هزار و ۸۰۰ وات است که کاملا کافی به‌نظر می‌رسد. سینی‌های آن از جنس آلومینیوم با روکش نچسب هستند. بعد از تمام شدن آشپزی می‌توانید سینی را جدا کنید و با دست یا در ظرف‌شویی بشویید. اندازه صفحه گریل بوش ۳۳ در ۲۴ است. رنگ این دستگاه هم جذاب و متفاوت از بقیه به‌نظر می‌رسد و به رنگ قرمز براق عرضه شده است.

    بیشتر مصرف‌کنندگانی که این محصول را خریده‌اند، از کیفیت و طراحی این محصول آلمانی راضی بوده‌اند. سینی‌ها کاملا باز می‌شوند و به همین دلیل کار پخت‌وپز آسان می‌شود. صفحه‌ها به‌سادگی تمیز می‌شوند و در دو حالت قابلیت بسته شدن دارند.

    ممکن است باوجود بسته بودن در، روغن از لای آن بیرون بپرد. ما که توصیه می‌کنیم بدون روغن گریل کنید‌! همچنین فراموش نکنید سیم برق دستگاه خیلی بلند نیست و احتمالا به سیم رابط نیاز پیدا می‌کنید.

    این محصول امتیاز ۳/۲ را از ۵ به‌دست آورده و ۲۴ ماه گارانتی دارد. این گریل را می‌توانید به قیمت یک میلیون و ۴۱۸ هزار تومان بخرید.

    گریل بوش

    ۲- گریل تفال مدل Gc712 Optiگریل برقی تفال

    برگ برنده‌ این مدل گریل سه‌حالته بودنش است. با خرید این دستگاه می‌توانید به‌عنوان گریل، باربیکیو و ساندویچ‌ساز روی آن حساب کنید. امکاناتی مثل سیستم یخ‌زدایی هم دارد که احتمالا به‌کارتان می‌آید. با این وصف، تعجبی ندارد که وزن آن کمی بالا یعنی حدود ۴ کیلو و ۸۰۰ گرم باشد. توان مصرفی گریل تفال ۲ هزار وات است.

    حرارت دستگاه را بسته به ماده‌ غذایی تنظیم می‌کنید و سینی‌های آن را بعد از تمام شدن آشپزی جدا می‌کنید و راحت می‌شویید. زیر دستگاه سینی چکه‌گیر قرار می‌گیرد که خیال‌تان از تمیزی دور و اطراف‌تان راحت شود. این دستگاه قیمت بالاتری نسبت به رقبا دارد و روی چندکاره بودن و کیفیتش مانور می‌دهد.

    نظر خریداران

    حالا ببینیم نظر مصرف‌کنندگان چیست. ظاهر قشنگ، طراحی جالب و کیفیت خوب دستگاه چیزی‌ است که در نگاه اول خریدار را جذب می‌کند. برنامه‌های پیش‌فرض گریل تفال کار را ساده می‌کند و برای پخت خیلی از خوراکی‌ها به‌درد می‌خورد. بیشتر مصرف‌کنندگان غیرایرانی به این نکته اشاره کرده‌اند که می‌توانید به برنامه‌های پخت دستگاه و زمان پخت انتخابی آن اعتماد کنید.

    توقع مصرف‌کننده از برند تفال این است که محصولش ساخت فرانسه باشد، اما این گریل تحت برند در چین ساخته شده. نداشتن دفترچه راهنمای فارسی ممکن است گیج‌کننده باشد. این ایراد را با دقت بیشتر به منوهای روی دستگاه می‌توانید نادیده بگیرید. قدرت پخت خیلی خوب است و از گوشت تا سبزیجات را خیلی خوب گریل می‌کند.

    یادتان باشد این دستگاه سیستم قطع خودکار ندارد و لازم است بعد از آشپزی آن‌را از برق جدا کنید. همچنین سینی‌ها ۱۸۰ درجه باز نمی‌شوند. اندازه واقعی سینی حدود ۲۰ در ۳۰ است که ممکن است کمی کوچک به‌نظر برسد.

    بیشتر مصرف‌کنندگان در کنار کیفیت نیم‌نگاهی هم به قیمت و اقتصادی بودن محصول دارند. به همین دلیل ممکن است گریل تفال از فهرست مقایسه دسته‌ای از خریداران بیرون بماند.

    گریل تفال با امتیاز ۴ از ۵ کاربران جایگاه نسبتا خوبی میان مصرف‌کنندگان دارد. قیمت آن ۴ میلیون تومان است و تا ۱۲ ماه گارانتی می‌شود.

    گریل تفال

    ۱- گریل برقی کنوود مدل HG230خرید گریل کنوود

    تفاوت اصلی این دستگاه با مدل HG266 کنوود پایین‌تر بودن توان مصرفی آن است. البته به‌نظر می‌رسد این گریل با توان ۱۷۰۰ واتی‌اش در پخت گوشت و مرغ چیزی از رقبا کم ندارد. دستگیره‌ این وسیله عایق حرارت است و همه‌ امکانات ضروری مثل امکان تنظیم حرارت، چراغ نشان‌گر و سیستم قطع خودکار را دارد. سینی چکه‌گیر آن کمک می‌کند آشپزخانه تمیز بماند و همه جا لکه و کثیف نشود. در پیرکس قشنگی دارد و بدنه‌اش مشکی‌ است.

    بیشتر کاربران از خرید این گریل برقی رضایت داشته‌اند. پختن ۲۰ دقیقه‌ای ماهی بدون روغن و دردسر، سالم‌تر بودن غذاها، شست‌وشوی راحت و کیفیت خوب دستگاه ازجمله مواردی‌ است که خریداران را راضی کرده است. حرارت در وسط گریل بیشتر است و می‌توانید گوشت را در وسط و سبزیجات را دور آن بگذارید. با این‌همه مصرف‌کنندگانی هستند که زمان پخت به نظرشان طولانی و خسته‌کننده‌ می‌آید.

    این مدل کنوود هم توانسته امتیاز ۴ را از کاربران بگیرد. قیمت آن ۸۴۹ هزار تومان است و ۱۲ ماه گارانتی دارد.

    گریل کنوود HG266

    جمع‌بندیخرید گریل برقی

    در این مطلب چند دستگاه مختلف را با قیمت، ظاهر و کارایی متنوع انتخاب و مقایسه کردیم. اگر قیمت فاکتور مهمی در خرید شما به‌حساب نمی‌آید، به گریل تفال بیشتر توجه کنید. اما درصورتی‌که دنبال خریدی اقتصادی با کارایی قابل‌قبول هستید، گریل مه پویا را درنظر بگیرید. تمایز مدل‌های کنوود و بوش بیشتر در ظاهر و البته توان و جزییات آنهاست و سلیقه شما تعیین‌کننده است. در جدول پایین خلاصه این مقایسه را می‌خوانید: [table id=207 /] [see_also]8293[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید