قبل از خرید دستگاه بیسکوییت ساز این ۴ نکته را بدانید

قبل از خرید دستگاه بیسکوییت ساز  این ۴ نکته را بدانید
راهنمای مطالعه

    به فکر خرید دستگاه بیسکوییت ساز افتاده‌اید؟ کسانی که به شیرینی‌پزی و درست کردن دسرهای مختلف علاقه‌مند هستند باید ابزارهای آن را هم در اختیار داشته باشند. «درجه» برای دوست‌داران بیسکوییت و درست کردن آن، نکاتی را درباره خرید دستگاه بیسکوییت ساز جمع‌آوری کرده است. خواندن این نکات پیش از خرید دستگاه، کمکتان می‌کند انتخاب بهتری داشته باشید.

    دستگاه بیسکوییت ساز بخریم یا نخریم؟

    دستگاه بیسکوییت ساز

    اگر اهل درست کردن بیسکوییت و شیرینی‌های خانگی هستید می‌توانید به خرید یک دستگاه بیسکوییت ساز هم فکر کنید. کار کردن با این وسیله اصلا سخت نیست و به شما کمک می‌کند تا در ظرف شیرینی‌تان، بیسکوییت‌هایی یک‌دست و هم‌اندازه داشته باشید. با وجود بیسکوییت ساز، کار شیرینی و دسرپزی‌تان به یک سطح بالاتر ارتقا پیدا می‌کند و مانند حرفه‌ای‌ها عمل خواهید کرد. آشپزی و درست کردن دسرها و شیرینی‌های مختلف زمانی لذت‌بخش و شیرین می‌شود که ابزارها و وسایل لازم را در اختیار داشته باشید.

    از آن افراد هنرمندی هستید که یک عصر زیبا را با شیرینی‌های خوشبو جذاب‌تر می‌کنند؟ پس در خرید دستگاه بیسکوییت ساز شک به دل‌تان راه ندهید. فقط به نکات زیر هم دقت کنید تا خرید خوبی داشته باشید.

    خرید دستگاه بیسکوییت ساز برقی بهتر است یا دستی؟

    دستگاه بیسکوییت ساز

    دستگاه‌های بیسکوییت ساز به دو شکل برقی و دستی در بازار موجود هستند. دستگاه‌های دستی، ارزان‌تر هستند و تنوع بیشتری هم دارند. البته خرید دستگاه‌های برقی هم مزایای خود را دارد. برای مثال، فشاری که دستگاه برای خروج محتویات بیسکوییت وارد می‌کند، یک‌دست است و باعث می‌شود که بیسکوییت‌های‌تان هم‌شکل و منظم‌تر درست شوند. ضمنا زمانی که صرف درست کردن بیسکوییت با بیسکوییت‌ سازهای برقی می‌کنید، کمتر از درست کردن بیسکوییت با دستگاه‌های دستی است.

    البته دستگاه‌های برقی، شما را محدود می‌کنند و باید حتما در حضور و با نظارت پریز برق دست به بیسکوییت درست کردن بزنید. یادتان باشد که با خرید بیسکوییت ساز برقی، دچار این اشتباه نشوید که می‌توانید هر خمیر سفتی را در آن بریزید. به حساسیت‌های دستگاه توجه داشته باشید و از مواد متناسب برای ساخت بیسکوییت استفاده کنید. اگر خمیر و موادی سفت در دستگاه‌تان بریزید و انتظار داشته باشید که بیسکوییتی مطلوب دریافت کنید، نه نتیجه جالبی به دست خواهید آورد و نه دستگاه‌تان برای مدتی طولانی دوام می‌آورد. نکات زیر در خرید دستگاه مناسب‌تر به کمک شما خواهد آمد. 

    [related]12359[/related]

    ۱. شکل و شیوه کار با دستگاه چگونه است؟

    فرقی نمی‌کند که به دنبال خرید دستگاه بیسکوییت ساز دستی هستید یا برقی. در هر حال باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که کار کردن با آن برای‌تان راحت‌تر است. اگر شیوه کار یک دستگاه، سخت و پیچیده باشد، احتمال اینکه تمایل به درست کردن بیسکوییت پیدا کنید  اندک خواهد بود. پس در هنگام خرید به موردی توجه داشته باشید که کار با آن برای‌تان ساده و لذت‌بخش است.

    دسته بالای لوله بیسکوییت ساز که کار انتقال مواد بیسکوییت به خارج از دستگاه را بر عهده دارد باید نرم باشد و روند تهیه بیسکوییت را آسان کند. حتما قبل از خرید به این دسته دقت داشته باشید. معمولا دو نوع دسته برای دستگاه‌های بیسکوییت ساز دستی در نظر گرفته می‌شوند، دسته‌هایی که با فشار به خروج بیسکوییت از لوله کمک می‌کنند و نوع دیگری که به صورت چرخنده هستند و برای خروج بیسکوییت از میله باید آنها را بچرخانید.

    به سراغ انتخاب گزینه‌ای بروید که کار با آن برای‌تان ساده‌تر است. اگر دست‌تان درد می‌کند و بنا به دلایلی نباید به آن فشار بیاورید، بهتر است از مدل‌هایی استفاده کنید که سر متصل به میله و اهرم فشارشان به صورت چرخشی است یا طوری طراحی شده‌اند که نیاز به فشار دست برای خروج مواد بیسکویت از مخزن لوله‌ای آن وجود ندارد.

    اگر دستگاهی که می‌خرید، ساده باشد و کار کردن با آن چالش خاصی به شما تحمیل نکند، کودکان‌تان هم می‌توانند در فرایند درست کردن بیسکوییت به کمک‌تان بیایند. در نتیجه، بیسکوییت درست کردن هم فال می‌شود و هم تماشا. یعنی هم یک عصرانه خوشمزه خواهید داشت و هم یک تفریح و همکاری با فرزندان‌تان انجام می‌دهید. دادن مسئولیت و همراهی با کودک در انجام چنین فعالیتی قطعا شیرین است و ضمن آموزش نکات فراوان به او، اوقات بسیار خوبی را برای‌تان فراهم می‌کند.

    ۲. اندازه دستگاه بیسکوییت ساز چقدر باشد؟

    دستگاه بیسکوییت ساز

    اندازه دستگاه بیسکوییت ساز هم در خرید آن مهم است. باید ببینید، صفحاتی از دستگاه که به شما بیسکوییت نهایی را ارائه می‌دهد و اصطلاحا به آنها دیسک گفته می‌شود چه اندازه‌ای دارند. متناسب با سلیقه و نیازهای‌تان، مدل مناسبی را برای خود خریداری کنید. دستگاه‌های بیسکوییت ساز از یک لوله تو خالی و دیسک‌هایی تشکیل شده‌اند که به کمک یک دسته برای خروج بیسکوییت از لوله آن به شما شیرینی‌های خوشمزه تقدیم می‌کنند.

    باید دقت کنید که لوله مذکور که پر از ماده اولیه بیسکوییت می‌شود از حجم کافی برخوردار باشد. هر چقدر که حجم لوله بیشتر باشد، نیاز به پر کردن آن برای ساخت بیسکوییت هم کمتر خواهد شد.  پس به دنبال وسیله‌ای باشید که مدام نیاز به پر کردن لوله حاوی مواد بیسکوییت نباشد.

    ۳. وسایل جانبی همراه با دستگاه چه مواردی باشد؟

    بعضی از دستگاه‌های بیسکوییت ساز دارای وسایل جانبی متنوعی هستند. مثلا دیسک‌های مختلف با امکان ایجاد طرح‌های گوناگون روی بیسکوییت دارند. تقریبا همه مدل‌های دستگاه بیسکوییت ساز همراه با یک یا دو دیسک هستند اما برخی از دستگاه‌ها، مقوله تنوع را در نظر می‌گیرند و دیسک‌ها و طرح‌های متنوع‌تری به مشتریان عرضه می‌کنند. دقت کنید که امکان شست‌و‌شوی قطعات اضافی و بخش‌های مختلف دستگاه با ماشین ظرف‌شویی مقدور است یا خیر.

    البته اگر ماشین ظرف‌شویی ندارید یا استفاده از آن برای‌ شست و شوی دستگاه بیسکوییت ساز در اولویت قرار ندارد، شاید این دل‌مشغولی قابل اعتنایی برای‌تان نباشد. به دفترچه راهنمای محصول هم توجه کنید. گاهی‌اوقات، نبود دفترچه باعث می‌شود که از ساز و کار یک دستگاه به خوبی سر درنیاورید و عملا آن را به یک وسیله بی‌فایده و متروک در منزل تبدیل کنید. سرهم کردن دستگاه باید آسان باشد و وقت چندانی از شما نگیرد.

    ۴. جنس وسیله و ضمانت آن چگونه باشد؟

     دستگاه بیسکوییت ساز

    از خرید دستگاه‌هایی که امکان زنگ زدن آنها در حین شست و شو وجود دارد هم بپرهیزید. استیل ضدزنگ یا پلاستیک از گزینه‌های مطلوب‌تر هستند. ساختار دستگاه بیسکوییت ساز به گونه‌ای است که شستن و خشک کردن بعضی نواحی و قسمت‌های آن دشوار است. به همین خاطر، مدل‌هایی که جنس ضدزنگ دارند، گزینه‌هایی بهتری برای خرید هستند.

    در خرید هر وسیله‌ای، وجود ضمانت‌نامه یا همان‌ چیزی که به عنوان گارانتی می‌شناسید تا حدی نشان از کیفیت محصول دارد. در خرید دستگاه بیسکوییت ساز به ویژه از نوع برقی به داشتن ضمانت هم دقت کنید. وجود ضمانت در فروش هر وسیله‌ای به ویژه موارد الکتریکی یا همان برقی نشان می‌دهد که شرکت سازنده از کیفیت محصولش مطمئن است و به خدمات پس از فروش به مشتری اهمیت زیادی می‌دهد.

    در آخر

    دستگاه بیسکوییت ساز اگر اهل شیرینی‌پزی باشید یا به هر دلیل دیگری، دل‌تان بخواهد که در منزل خودتان، بیسکوییت درست کنید، خرید دستگاه آن جذاب و جالب خواهد بود. با درست کردن بیسکوییت در منزل به مهمانان‌تان نشان می‌دهید که دوست‌شان دارید و حاضرید برای خوشحالی آنها، یک عصرانه جذاب تدارک ببینید. علاوه بر این، آماده کردن بیسکوییت در منزل، شما را مطمئن می‌کند که موادی سالم و تمیز در اختیار خانواده‌تان قرار می‌دهید و می‌توانید دستورهای متنوعی از تهیه بیسکوییت را در منزل درست کنید. [see_also]12691[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید