۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید شیائومی Mi A3

۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید شیائومی Mi A3
راهنمای مطالعه

    شیائومی Mi A3 یکی از گوشی‌های جذابی است که در بازار گوشی‌های میان‌رده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با قیمت رقابتی خود گزینه مناسبی به شمار می‌رود، اما شاید بد نباشد قبل از خرید از نقاط ضعف آن هم با خبر شوید.

    شیائومی تغییرات ارزشمندی را در سری گوشی‌های اندروید وان خود ایجاد کرده است که نسبت به Mi A2 قدمی روبه‌جلو به‌حساب می‌آید. از روی آوردن به پنل‌های نمایشگر AMOLED گرفته تا بازگشت جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، باتری بزرگتر ۴۰۳۰ میلی‌آمپری و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی که برای یک گوشی هوشمند در این سطح قیمتی برگ برنده محسوب می‌شود.

    تصاویر و قیمت گوشی شیائومی Mi A3 را ببینید

    با وجود همه ویژگی‌های کلیدی این گوشی که در مطلب قبلی هم به طور مفصل به آن اشاره شد، شیائومی Mi A3 در برخی ابعاد ممکن است شما را ناامید کند.

    در این مقاله به مهم‌ترین مشکلات این گوشی اشاره‌ کردیم که ممکن است شما را از خرید آن منصرف کند. با «درجه» همراه باشید.

    ۱. وضوح پایین نمایشگر

    نمایشگر شیائومی Mi A3

    شیائومی در جدیدترین گوشی سری محبوب Mi A به سراغ سامسونگ و پنل OLED رفته است؛ اما پس‌رفت نسبت به نسل قبل و استفاده از نمایشگری با رزولوشن ۱۵۶۰ × ۷۲۰ پیکسل این شادی را به یأس تبدیل کرد. صفحه‌های امولد برای کیفیت‌های پایین خیلی مناسب نیستند و به همین دلیل صفحه‌نمایش یکی از نقاط ضعف این گوشی به‌حساب می‌آید. اگر عادت به استفاده از نمایشگرهای HD ندارید، توصیه می‌کنیم پیش از خرید می ای ۳ احتیاط بیشتری کنید.

    روشنایی نمایشگر Mi A3 چندان بالا نیست. حداکثر روشنایی نمایشگر به ۵۳۰ نیت می‌رسد که خیلی عدد مناسبی نیست و زیر نور مستقیم خورشید نمی‌توانید خیلی روی آن حساب کنید.

    البته به‌لطف پنل نمایشگر، رنگ مشکی همان چیزی است که از یک پنل اولد انتظار داریم و کنتراست بی‌نهایت را باید مهم‌ترین دستاورد استفاده از پنل OLED توسط شیائومی در این گوشی دانست.

    مشاهده محبوب‌ترین‌‌های شیائومی در بازار ایران + لیست قیمت

    [related]14689[/related]

    ۲. برخورداری از سخت‌افزار ضعیف‌تر نسبت به Mi A2

    سخت افزار شیائومی Mi A3

    پردازنده‌ ۱۱ نانومتری اسنپدراگون ۶۶۵، به‌عنوان یکی از جدیدترین اعضای خانواده‌ میان‌رده‌ کوالکام، وظیفه‌ی تأمین نیاز پردازشی شیائومی Mi A3 را برعهده دارد. با وجود جدیدتر بودن اسنپدراگون ۶۶۵، این پردازنده نسخه‌ای تضعیف‌شده از اسنپدراگون ۶۶۰، پردازنده‌ به‌کاررفته در Mi A2 به‌حساب می‌آید.

    کاهش فرکانس کاری هسته‌های پرقدرت‌تر Kryo 260 Gold (مبتنی بر هسته‌های پردازشی Cortex A73) از ۲.۲ به ۲.۰ گیگاهرتز و تغییر واحد پردازش گرافیکی به نمونه‌ ضعیف‌تر آدرنو ۶۱۰ از جمله‌ی مهم‌ترین تفاوت‌های دو پردازنده محسوب می‌شوند.

    البته صرف‌نظر از آمار و ارقام، میان‌رده‌ اقتصادی شیائومی به‌لطف نرم‌افزار بهینه‌ خود، در کاربری‌های روزمره عملکرد شایسته‌ای دارد. جابه‌جایی بین محیط‌های مختلف رابط کاربری سریع است و لگ‌های اندکی را شاهد هستیم. می ای ۳ در اجرای بازی‌های نیمه‌سنگین هم عملکرد مناسبی دارد.

    ۳. سرعت نسبتا پایین حسگر اثر انگشت

    حسگر اثرانگشت شیائومی Mi A3

    شیائومی Mi A3 به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال نیز مجهز شده است که در نیمه‌ پایین نمایشگر قرار دارد و با بلند کردن گوشی، محل آن از طریق یک نماد، نمایان می‌شود. حسگر یادشده با تاباندن نور روی سطح انگشت، فرآیند شناسایی کاربر را انجام می‌دهد. دقت این حسگر بسیار خوب است و در تمام جهات توانایی شناسایی اثرانگشت کاربر را دارد اما سرعت خیلی خوبی ندارد و زمانی بیشتر از رقبا طول می‌کشد تا شناسایی را انجام دهد و قفل را باز کند. علاوه‌براین، خیس یا کثیف بودن انگشت یا سطح نمایشگر، کارکرد آن را مختل خواهد کرد.

    جمع‌بندی

    شیائومی Mi A3 از آن دست گوشی‌هایی است که حسی کاملا دوگانه به کاربر منتقل می‌کند. در برخی بخش‌ها گوشی عملکردی فراتر از حد انتظار دارد و در برخی بخش‌ها کاملا ضعیف عمل می‌کند. از جنبه طراحی و کیفیت ساخت، باتری و سخت‌افزار با گوشی‌ای بالاتر از سطح یک میان‌رده روبرو هستیم اما ضعف آن در وضوح نمایشگر و عملکرد حسگر اثر انگشت شاید به مذاق برخی کاربران خوش نیاید. در مجموع با توجه به هزینه‌ای که برایش پرداخت می‌کنید محصولی را دریافت می‌کنید که ارزش خرید به نسبت بالایی دارد اما با وجود رقبای مطرح خود در این رنج بازه مانند نوکیا ۷ پلاس یا شیائومی ردمی نوت ۷، Mi A3 کار سختی برای موفقیت در بازار گوشی‌های میان‌رده دارد. جدول مقایسه ردمی نوت7، نوکیا 7 پلاس و Mi A3 [see_also]14757[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید