بهترین سایت‌های رزرو هتل در ایران؛ از اتاق ارزان تا سوئیت ۵ ستاره با بهترین قیمت

بهترین سایت‌های رزرو هتل در ایران؛ از اتاق ارزان تا سوئیت ۵ ستاره با بهترین قیمت
راهنمای مطالعه

    بسیار سفر باید تا پخته شود خامی. البته باید سفر را طوری مدیریت کرد تا چالش‌هایش باعث نشود که از خیر پخته شدن بگذریم. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سفر، مشخص شدن محل اقامت در شهر مقصد است. این مسئله را می‌توان قبل از شروع سفر با رزرو آنلاین هتل حل کرد. سایت‌های بسیاری هستند که می‌توانند شما را در این مورد همراهی کنند؛ اما قطعاً نیاز نیست تمام آن‌ها را برای رسیدن به هدفتان امتحان کنید. درجه بعد از بررسی بزرگ‌ترین سایت‌های رزرو هتل داخلی، تنها ۵ سایت برتر را که از فیلتر بررسی‌های سفت‌وسخت ما رد شده‌اند به شما معرفی می‌کند.

    ویژگی‌هایی که سایت رزرو هتل داخلی باید داشته باشد

    سایت‌های زیادی برای اینکه یک مسافر بتواند هتلش را آنلاین رزرو کند وجود دارد. اینکه سایتی بتواند به شیوه‌ای صحیح و اصولی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی که حتی قبل از شروع سفر وجود دارد را برطرف کند نکته قابل توجهی است. ما نیز پس از کند‌وکاو وب‌سایت‌های مدعی درزمینه رزرو آنلاین هتل داخلی، بهترین‌ها را مشخص کرده‌ایم.

    درجه ۵ فاکتور زیر را در مورد ۵ سایت موجود در این مقاله بررسی کرده است. هر سایت به تناسب نحوه عملکردش در هر فاکتور نمره ۱ تا ۵ را دریافت می‌کند. سپس میانگین نمرات کسب‌شده هر سایت جایگاه آن را در رتبه‌بندی ما مشخص خواهد کرد.

    ۱. جست‌وجوی سریع و آسان هتل

    یکی از فاکتورهایی که تقریباً در تمام مقالات بررسی بهترین سایت‌ها وجود دارد همین مورد است. یک سایت هرچه قدر هم که پر و پیمان باشد باید بتواند کاربر را به‌سرعت به هدفش برساند.

    ۲. تعداد شهرها و هتل‌های تحت پوشش

    یک سایت خوب رزرو هتل باید خیال مسافر را از این جهت که قرار نیست گزینه‌ای را از دست بدهد راحت کند. معرفی هتل‌های متنوع و پوشش مناسب شهرهای کشور، باعث می‌شود تا مسافر دست خالی از سایت بیرون نرود. بدین منظور نحوه عملکرد هر سایت را در پوشش شهرهای مسافر پذیر شمالی، جنوبی و همچنین چندین شهر بزرگ ایران بررسی کردیم.

    ۳. اطلاعات کامل و شفاف هتل‌ها

    یکی از مهم‌ترین دلایل رزرو آنلاین هتل، مشاهده اطلاعات و تصاویر هتل قبل از مراجعه حضوری است. بسیاری از کاربران صرفاً با مشاهده تصاویر و لیست امکاناتی که هتل ارائه می‌کند اقدام به رزرو اتاق می‌کنند.

    ۴. ارزیابی و رتبه‌بندی هتل‌ها

    هتل‌های موجود در سایت باید بر اساس معیارهای مشخص ارزیابی شده و نمره دهی شوند. همچنین باید نظرات کاربران در مورد هتل‌ها به‌طور شفاف منتشر شده و به‌طور مداوم کیفیت عملکرد آن‌ها توسط سایت بررسی شود. قطعاً تجربیات مثبت یا منفی مسافران قبلی درباره هتل، می‌تواند تأثیر به‌سزایی در تصمیم‌گیری مسافران جدید داشته باشد.

    ۵. پیشنهادهای ویژه و تخفیفی برای رزرو هتل

    پیشنهادهای ویژه و یا هتل‌های دارای تخفیف می‌تواند قدرت انتخاب مسافر را بالا ببرد. پیشنهادهای مناسب با قیمت مقرون به‌صرفه از میزان سردرگمی مسافر برای انتخاب هتل می‌کاهد.

    بهترین سایت‌های رزرو هتل داخلی

    برای معرفی بهترین سایت‌ها، عبارت «رزرو هتل داخلی» را در گوگل جستجو می‌کنیم. سایت‌های مدعی که نامشان در صفحه اول و دوم پیشنهادات گوگل آمده را بررسی کرده و از میان پربازدیدترین‌ها، ۵ سایت برتر را معرفی می‌کنیم. البته سایت‌هایی که با تبلیغات در صفحه اول گوگل حضور دارند را نادیده گرفتیم.

    رتبه پنجم: سایت الی گشت (eligasht.com)

    به‌طور میانگین زمانی که برای جستجو در الی گشت صرف می‌کنید از سایر سایت‌ها بیشتر است. درست است که این سایت در میان بهترین سایت‌های رزرو هتل خارجی جایگاه مناسبی دارد اما در پوشش شهرها و هتل‌های داخلی خوب عمل نکرده است. در مورد برخی از شهرهای مسافرپذیر ایران حتی ۱ هتل نیز توسط الی گشت پیشنهاد نشد.

    رزرو هتل داخلی با الی گشت

    تصاویر هتل‌ها در حد قابل قبولی ارائه شده است. اطلاعات و امکانات هر هتل نیز کاملاً در حد نیاز است نه بیشتر و نه کمتر. اکثر هتل‌ها دارای رتبه از نگاه کاربران هستند. اما این نظرات را در جایی مشاهده نمی‌کنیم. برای مثال هتلی دارای امتیاز ۸.۲ از نگاه ۲۷۷ مخاطب است. ولی هرچه صفحه سایت را به سمت پایین اسکرول می‌کنیم نظری از جانب مسافران قبلی مشاهده نمی‌کنیم.

    همان‌طور که می‌دانید قرار است سفری به یکی از هتل‌های داخل کشور داشته باشیم. اما الی گشت حتی ۱ پیشنهاد ویژه یا تخفیف‌دار در این مورد ندارد. البته امکان مرتب‌سازی هتل‌ها بر اساس درجه مکان اقامتی، هتل‌های برتر را در ابتدای لیست به شما نمایش می‌دهد.

    معیارنمره از ۵نمره درجه به سایت الی گشت در رزرو هتل داخلی
    جستجوی سریع و آسان۳۲.۲
    پوشش شهرها و هتل‌ها۲
    اطلاعات و تصاویر هتل۳
    ارزیابی و رتبه‌بندی هتل‌ها۲
    پیشنهادهای ویژه و تخفیفی۱
    اپلیکیشن موبایلدارد

     

    رتبه چهارم: سایت علی بابا (alibaba.ir)

    جستجوی هتل در علی بابا روان و تقریباً بدون ایراد است. پوشش شهرها و تعداد هتل‌های آن در حد نیاز است اما کامل نیست. تقریباً تمام هتل‌های پیشنهادی با تصاویر کامل ارائه شدند و درباره هرکدام حداقل چند خط توضیح داده شده است. اما گویا علی بابا از ذکر دقیق‌تر امکانات و خدمات هتل صرف‌نظر کرده است.

    رزرو هتل داخلی با علی بابا

    تمامی هتل‌ها دارای امتیاز ۱ تا ۱۰ از نگاه کاربران هستند. اما ما این نظرات را در جایی مشاهده نکردیم و گویا تدبیری برای نمایش تجربیات مسافران قبلی اندیشیده نشده است. علی بابا تقریباً هیچ پیشنهاد ویژه یا تخفیفی در قسمت هتل‌های داخلی نمایش نمی‌دهد و انتخاب را به طور کامل به کاربر واگذار کرده است. حتی امکان مرتب‌سازی هتل‌ها بر اساس امتیاز نیز فراهم نشده تا بدانیم کدام هتل‌ها طرفدار بیشتری دارند.

    معیارنمره از ۵نمره درجه به سایت علی بابا در رزرو هتل داخلی
    جستجوی سریع و آسان۴۲.۶
    پوشش شهرها و هتل‌ها۳
    اطلاعات و تصاویر هتل۳
    ارزیابی و رتبه‌بندی هتل‌ها۲
    پیشنهادهای ویژه و تخفیفی۱
    اپلیکیشن موبایلدارد

     

    رتبه سوم: سایت اسنپ تریپ (snapptrip.com)

    جستجوی هتل در اسنپ تریپ کاملاً روان و بدون مشکل انجام می‌شود. پوشش شهرها و هتل‌ها کاملاً مناسب است و ما هیچ جستجوی بی‌حاصلی نداشتیم. همچنین اطلاعات و تصاویر هتل‌ها به‌طور کامل قابل مشاهده است.

    رزرو هتل داخلی با اسنپ تریپ

    نظرات تمام کاربرانی که قبلاً به هر هتل مسافرت داشتند به طور شفاف نمایش داده شده است. تمامی هتل‌ها نیز بر اساس امتیاز مسافران قبلی به هتل دارای رتبه مشخص هستند. هنگام جستجو می‌توانید هتل‌ها را بر اساس بازدید، تخفیف، میزان فروش و قیمت نیز مرتب‌سازی کنید تا سریع‌تر به انتخاب‌های مورد علاقه‌تان برسید.

    پیشنهادهای ویژه یا تخفیفی اسنپ تریپ نسبتاً مناسب است. در صفحه اصلی سایت نام شهرهای مسافرپسند قید شده و همچنین با توجه به جستجوهای قبلی شما، پیشنهادهای تخفیفی رزرو هتل ارائه می‌شوند. همچنین امکان رزرو اتاق‌های اقتصادی، تحت عنوان «اسنپ روم» می‌تواند به بخش قابل‌توجهی از درخواست‌های مربوطه پاسخ دهد.

    معیارنمره از ۵نمره درجه به سایت الی گشت در رزرو هتل داخلی
    جستجوی سریع و آسان۴۳.۸
    پوشش شهرها و هتل‌ها۴
    اطلاعات و تصاویر هتل۴
    ارزیابی و رتبه‌بندی هتل‌ها۴
    پیشنهادهای ویژه و تخفیفی۳
    اپلیکیشن موبایلدارد

     

    رتبه دوم: سایت ایران هتل آنلاین (iranhotelonline.com)

    ایران هتل آنلاین با بالاترین تعداد هتل پیشنهادی در شهرهای تحت پوشش و همچنین ارائه اطلاعات کامل هتل‌ها در جایگاه دوم مقاله ما قرار گرفته است. کیفیت رتبه‌بندی و ارزیابی هتل‌ها در این سایت نمره ۵ را از ما دریافت کرده است. همچنین هنگام جستجوی هتل می‌توانید لیست هتل‌ها را بر اساس رتبه مهمانان مرتب کنید.

    رزرو هتل داخلی با ایران هتل آنلاین

    عملیات جستجو در ایران هتل آنلاین بدون مشکل انجام می‌شود. اما تنها چیزی که مانع کسب رتبه اول این سایت شده، مشاهده خطای فنی هنگام کار با سایت بود. اگرچه این مورد خللی در کیفیت تجربه کار با سایت ایجاد نکرد اما انتظار داریم که پشتیبانان فنی سایت چنین خطاهایی را پوشش دهند.

    معیارنمره از ۵نمره درجه به سایت ایران هتل آنلاین در رزرو هتل داخلی
    جستجوی سریع و آسان۴۴.۴
    پوشش شهرها و هتل‌ها۴
    اطلاعات و تصاویر هتل۴
    ارزیابی و رتبه‌بندی هتل‌ها۵
    پیشنهادات ویژه و تخفیفی۵
    اپلیکیشن موبایلدارد

     

    رتبه اول: سایت اقامت ۲۴ (eghamat24.com)

    اقامت ۲۴ یکی از سایت‌های قدیمی فعال در این حوزه است. پوشش مناسب هتل‌های ایران به همراه ارائه کامل‌ترین اطلاعات درباره هر هتل، جزء نقاط مثبت اقامت ۲۴ است. نظرات کاربران به‌طور کامل و شفاف در این سایت منتشر شده و هتل‌ها نیز بر این اساس رتبه‌بندی شده‌اند.

    رزرو هتل داخلی با سایت اقامت ۲۴

    مشاهده پیشنهادهای ویژه و هتل‌های تخفیفی در اقامت ۲۴ به‌آسانی از صفحه اصلی قابل‌مشاهده است. این سایت برای رزروهای ۲ تا ۶ روز برخی هتل‌ها طرحی با عنوان «پس پرداخت» را ارائه کرده است. به این ترتیب می‌توانید هنگام رزرو، تنها هزینه ۱ شب را پرداخت کرده و باقیمانده هزینه را تا ساعت ۱۱ روز ورود به هتل بپردازید.

    معیارنمره از ۵نمره درجه به سایت اقامت ۲۴ در رزرو هتل داخلی
    جستجوی سریع و آسان۵۴.۶
    پوشش شهرها و هتل‌ها۴
    اطلاعات و تصاویر هتل۵
    ارزیابی و رتبه‌بندی هتل‌ها۴
    پیشنهادهای ویژه و تخفیفی۵
    اپلیکیشن موبایلدارد

     

    کدام سایت رزرو هتل داخلی برای من مناسب است؟

    اگر به دنبال پیشنهادهای تخفیفی و کامل‌ترین مرجع برای مشاهده امکانات دقیق هتل‌ها هستید اقامت ۲۴ انتخاب شماست. اگر رتبه‌بندی هتل‌ها و انتخاب بر اساس تجربه مسافران قبلی برایتان مهم است، ایران هتل آنلاین شما را به هدفتان می‌رساند. همچنین اگر به دنبال اتاق‌های اقتصادی و مقرون به‌صرفه هستید، حتماً سری به اسنپ تریپ بزنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید