خرید کفش اسکیت و هر آنچه لازم است در این باره بدانید

خرید کفش اسکیت و هر آنچه لازم است در این باره بدانید
راهنمای مطالعه

    خرید کفش اسکیت با توجه به طیف گسترده‌ای از انواع و مدل‌هایی که در بازار وجود دارد، کمی سخت است. با درجه همراه باشید، می‌خواهیم از نکات مهم خرید کفش اسکیت بگوییم.

    همانطور که می‌دانید، تولیدکنندگان محصولات ورزشی و سرگرمی کفش های اسکیت در انواع و مدل‌های مختلفی را طراحی، تولید و روانه بازار کرده‌اند. همین مسئله انتخاب یک کفش اسکیت مناسب را کمی سخت می‌کند. البته جای نگرانی نیست! ما در درجه می‌خواهیم این سختی را برایتان آسان کنیم و با نکاتی که برایتان می‌گوییم، می‌توانید با خیال راحت کفش اسکیت بخرید.

    ۱. برند کفش اسکیت

    برند کفش اسکیت

    از برندی خرید کنید که بتوانید خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی کفش اسکیت‌تان را با دقت و پیگیری هر چه بیشتر انجام دهد. این خدمات پس از فروش باعث می‌شود اگر چرخ یا قطعه‌ای کوچک از کفش اسکیتتان خراب شد، مجبور نباشید کل کفش را دور بیندازید یا به خرج اساسی خرید دوباره کفش بیفتید. در ادامه، برخی از مطرح‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای کفش اسکیت در بازار ایران را معرفی می‌کنیم.

    • کفش اسکیت رولربلید (Rollerblade)

    درواقع رولربلید، یک کفش اسکیت درون خطی (inline skating)، و محصول ایتالیا است. انواع اسکیت در سبک‌های مختلف تفریحی، تناسب اندام، نمایشی و ... برای کودکان و بزرگسالان توسط برند رولر بلید طراحی و ساخته شده است. شما می‌توانید انواع کفش اسکیت های برند رولربلید را از شروع قیمت 450 هزارتومان در بازار ایران خریداری کنید.

    • فلایینگ اییگل (Flying Eagle)

    «فلایینگ ایگل»، یکی دیگر از برندهای مطرح در تولید کفش اسکیت است. این برند تحت لیسانس کشور اسپانیا و تولیدشده در کشور چین است. مرغوبیت و کیفیت محصولات فلایینگ ایگل باعث شده تا طرفداران بسیاری در سراسر جهان کسب کند. شما می‌توانید، مدل‌های مختلفی از کفش اسکیت فلایینگ ایگل را در بازار ایران با شروع قیمت یک میلیون تومان خریداری کنید.

    اسکیت کفشی فلاینگ ایکل

    • کفش اسکیت سبا (Seba)

    برند سبا، اختراع و تولید یکی از قهرمانان سابق ورزش اسکیت به نام « Sebastien Lafargue»، است. تولیدات این برند جهانی، از کیفیت و مرغوبیت قابل توجهی برخوردار است و اکثر ورزشکاران با استفاده از محصولات سبا، به شهرت و پیشرفت بیشتر آن دامن زده‌اند. تخصص سبا تولید کفش های اسکیت فری استایل است. در بازار ایران می‌توانید، محصولات مختلفی از برند سبا را تهیه کنید.

    مشاهده کفش اسکیتی سبا

     

    برندهای دیگری از کفش اسکیت در بازار ایران به فروش می‌رسد که به دلیل کیفیت و مرغوبیت بالا نظر مصرف‌کنندگان را جلب کرده است. از جمله این کفش های اسکیت می‌توان به «کفش اسکیت ساکریس»،کفش اسکیت جاکس (Jux)، کفش اسکیت این‌لاین (inline)، کفش اسکیت «Little Train Toy»، کفش اسکیت راکس (Roces)، کفش اسکیت فیلا (Fila)، کفش اسکیت «Bont»، کفش اسکیت «استریت رانر» و کفش اسکیت «کارامان»، اشاره کرد.

    ۲. جنسیت فردی که قرار است از کفش اسکیت استفاده کند

    کفش اسکیت مخصوص مرد و زن

    جنسیت فرد استفاده کننده از کفش اسکیتکفش اسکیت هم مانند بسیاری از کالاها در انواع مختلف تولید می‌شود. کفش اسکیت مردانه، زنانه، دخترانه و پسرانه! همانطور که در خرید برخی از کالاها توجه به جنسیت فرد استفاده کننده مهم است، در خرید و انتخاب یک کفش اسکیت مناسب هم توجه به این نکته ضروری است. مثلا فردی که قرار است از کفش اسکیت استفاده کند، زن است یا مرد؟ دختر است یا پسر! سازندگان کفش اسکیت با تعیین جنسیت مصرف‌کنندگان، کفش اسکیت مناسب را در اندازه، طرح و رنگ‌های مناسب تولید می‌کنند.

    درواقع مدل‌های مردانه برای پا و اندازه یک مرد طراحی و تولید شده است. بدیهی است که مدل‌های زنانه هم مخصوص خانم‌ها طراحی و ساخته شده است. معمولا در کفش اسکیت زنانه، دکمه‌های سردست کمی پایین‌تر از مدل‌های مردانه است. این کار به دلیل ایجاد تناسب بهتر با آناتومی زنان انجام می‌شود. برخی از تولیدکنندگان در کفش اسکیت‌ هایی که مخصوص خانم‌ها می‌سازند، برای راحتی پا و هماهنگی کفش با آناتومی زنان قسمت رویه را کمی پهن‌تر طراحی و تولید می‌کنند.

    کفش اسکیت مشترک (زنانه و مردانه)

    در مدل‌های مشترک آقایان و خانم‌ها هم که خوشبختانه می‌توانید انواع آن را در بازار مشاهده کنید، طراحی بر اساس اندازه مردان انجام شده ولی ساخت آن به گونه‌ای است که هم زنان و هم مردان مشترکا می‌توانند از آن استفاده کنند. این مدل‌ها بیشتر زمانی به درد می‌خورد که کفش اسکیت‌ مخصوص زنان در بازار کم باشد یا طرح دلخواه را نتوانید پیدا کنید.

    کفش اسکیت مخصوص بچه‌ها (دختر و پسر)

    کفش اسکیت بچه ها

    و اما کفش اسکیت مخصوص دختران و پسران؛ اندازه و تناسب بین کفش اسکیت های دخترانه و پسرانه یکسان و مشابه است، تنها تفاوتی که بین آن‌ها مشاهده می‌شود، در رنگ‌آمیزی است. جالب است بدانید، کفش اسکیتی که برای بچه‌ها (دختر و پسر)، تولید می‌شود، معمولا قابلیت تنظیم اندازه دارد.

    یعنی شخص استفاده کننده می‌تواند، اندازه آن را با توجه به پای خود تغییر دهد. در این میان با توجه به رنگبندی بین کفش اسکیت دختران و پسران تفاوت ایجاد می‌شود. مثلا کفش اسکیت به رنگ‌های آبی، سبز و قرمز بیشتر برای پسربچه‌ها و رنگ‌های بنفش، صورتی و سفید برای دختربچه‌ها خریداری می‌شود. (البته معمولا). بهتر است خیلی هم خودتان را درگیر تعلق رنگی مشخص به یک جنسیت نکنید!

    مشاهده پرفروش‌ترین کفش‌های اسکیت

    ۳. انواع اسکیت در انتخاب کفش اسکیت مناسب، مهم است

    انواع اسکیت

    اسکیت یک ورزش و فعالیت پرتحرک و هیجانی است و دوستداران آن در رشته‌های مختلف اسکی فعالیت می‌کنند. همانطور که قبلا هم گفتیم، بعضی از کفش‌ های اسکیت نوع خاص هستند، یعنی برای استفاده ویژه و خاصی مانند اسکیت تهاجمی، اسکیت هاکی، اسکیت سرعت و ... طراحی و ساخته شده است. برخی دیگر از کفش‌ های اسکیت هم برای استفاده همه علاقه‌مندان به اسکیت از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای مانند اسکیت تفریحی عمومی یا اسکیت شهری تولید شده است. بنابراین انتخاب یک کفش اسکی مناسب، پس از بررسی و تحقیق در مورد برند و جنس فرد استفاده کننده، به نوع استفاده‌ای که از آن می‌شود، یا نوع اسکیت بستگی دارد.

    به طور کلی اگر اسکیت‌باز مبتدی و تازه‌کار هستید، بهتر است برای خرید یک کفش اسکیت مناسب حتما به چرخ‌های آن دقت کنید، معمولا سایز چرخ‌ها بیین ۷۸ تا ۸۰ میلی‌متر است که از بالا رفتن بیش از حد سرعت هنگام حرکت جلوگیری کرده و همواره سرعت را در سطح پایین نگه می‌‌دارد. همچنین کنترل تعادل با این سایز از چرخ‌ها راحت‌تر است.

    ۴. برای خرید کفش اسکیت، هزینه زیادی نپردازید

    هزینه زیاد در خرید کفش اسکیت

    در صورتی که به اسکیت علاقه‌مندید و دوست دارید این ورزش را به صورت مداوم و حرفه‌ای دنبال کنید، پرداخت هزینه بالا برای خرید کفش اسکیت، منطقی است. اما اگر با دیدن دوستان یا آشنایانتان هنگام اسکیت‌ هیجان‌زده شده و تصور می‌کنید به این ورزش تفریحی علاقه‌ دارید، هرگز هزینه زیادی برای خرید یک کفش اسکیت گران‌قیمت نپردازید. چون احتمال این که پس از مدتی از اسکیت زده شوید، علاقه خود را از دست دهید یا فرصت استفاده از آن‌ها را نداشته باشید، بسیار زیاد خواهد بود.

    در این مواقع توصیه ما به شما این است، اگر از علاقه واقعی خود به اسکیت بی‌اطلاعید و فقط برای تفریح می‌خواهید اسکیت کنید، کفش اسکیت ارزان بخرید. البته خرید یک کفش اسکیت ارزان‌قیمت به معنای خرید کفش اسکیت بی‌کیفیت نیست! بهتر است، برای این که آسیبی به پاهای شما هنگام اسکیت وارد نشود، یا کفش فرم خود را پس از مدت‌زمان کوتاه از دست ندهد، در بین کفش های اسکیت مرغوب آن کفشی که از همه ارزان‌تر است را انتخاب کنید.

    [related]14040[/related]

    ۵. سطح مهارت؛ نکته‌ای بسیار مهم در انتخاب کفش اسکیت مناسب

    سطح مهارت در انتخاب کفش اسکیت

    هرگز کفش اسکیتی که از سطح مهارت شما بسیار فراتر است، یا به عبارتی دیگر، کفش اسکیت خیلی حرفه‌ای خریداری نکنید! طبیعی است برای این که از اسکیت لذت ببرید، به کفش اسکیتی نیاز دارید که متناسب با توانایی‌ها و سطح مهارت شما در اسکیت انتخاب شده باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم، کفش اسکیت خود را کمی فراتر از سطح مهارت فعلی خود انتخاب کنید، چرا که احتمالا می‌خواهید در این زمینه پیشرفت کنید. پس بسیار خوشحال‌کننده خواهد بود، پس از مدتی که از تمرین اسکیت شما گذشته است، درست در هنگام انجام فنون و حرکات حرفه‌ای‌تر، کفش اسکیتتان بتواند شما را همراهی کند.

    اما هرگز و هرگز کفش اسکیتی که خیلی فراتر از سطح تواناهایی‌ها و مهارت شماست، استفاده نکنید. این کار علاوه بر این که سرگرم‌کننده بودن این ورزش را برایتان کم‌رنگ می‌کند، باعث می‌شود به خود آسیب برسانید. چون به دلیل ریزه‌کاری‌هایی که در ساخت یک کفش اسکیت حرفه‌ای اجرا می‌شود، قادر به کنترل تعادل و سرعت در استفاده از آن نخواهید بود.

    توصیه اسکیت‌بازان حرفه‌ای و کارشناسان به افرادی که می‌خواهند طبق مهارت خود کفش اسکیت خریداری کنند، به صورت زیر است:

    • اسکیت‌بازان مبتدی

    افرادی که اسکیت‌ را تازه شروع کرده‌ و مهارت کافی ندارند، یا کسانی که اعتماد به نفس خیلی کمی در یادگیری اسکیت دارند، بهتر است از کفش‌ های اسکیت که چرخ‌های آن کوچک است، مجهز به ترمز برای کاهش سرعت است و به راحتی کنترل می‌شود، استفاده کنند. این مدل کفش اسکیت را می‌توان در طرح‌ها و رنگبندی مختلف یافت و با کمک آن‌ها به مرور زمان و تمرین، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، مهارت را هم بالا برد.

    • اسکیت‌بازان متوسط

    اسکیت‌بازان در سطح متوسط، توانایی لازم را در کنترل تعادل خود هنگام چرخیدن، ترمز، افزایش یا کاهش سرعت دارند. در این صورت بهتر است کفش‌ اسکیتی خریداری کنند که سایز چرخ‌های آن ۳*۱۱۰ یا ۴*۸۴ میلی‌متر باشد. این سایز چرخ باعث می‌شود به خوبی بر کنترل تعادل و کنترل سرعت خود هنگام حرکت با اسکیت، مسلط باشند. البته فراموش نکنید، در این سطحی که قرار دارید، گزینه‌های مختلفی از کفش‌ های اسکیت در مقابل شماست که می‌توانید انتخاب کنید.

    • اسکیت‌بازان حرفه‌ای

    زمانی که یک اسکیت‌باز حرفه‌ای می‌شوید، دیگر بخشی از وجودتان اسکیت‌ است. توانایی و تجربه‌تان در این زمینه به گونه‌ای است که به راحتی و با اطمینان کامل، بدون هیچ ترس و تردیدی در شرایط مختلف، قادر به اسکیت هستید. طبق توانایی خود، کفش اسکیت مناسب را انتخاب کنید. مدل‌های مختلفی در سطح مهارت شما تولید شده و در بازار موجود است. پس عجله نکنید و با تکیه بر مهارت خود، کفش اسکیت حرفه‌ای انتخاب کنید.

    ۶. هنگام خرید کفش اسکیت، به چرخ‌های آن دقت کنید

    چرخ کفش اسکیت

    سایز و اندازه چرخ‌های کفش اسکیت، معمولا با سرعت، شتاب، راحتی و پایداری ارتباط مستقیم و نزدیکی دارد؛ در نتیجه هنگام تصمیم‌گیری در مورد انتخاب کفش اسکیت مناسب با سطح مهارتتان، اهمیت سایز چرخ مشخص می‌شود. درواقع بهتر است بگوییم که چرخ‌های کفش اسکیت، یکی از مهم‌ترین بخش‌های این وسیله ورزشی و تفریحی است و مهم است هنگام انتخاب یک کفش اسکیت مناسب، به قطر، ضخامت و جنس آن توجه شود.

    همانطور که قبلا هم گفتیم، چرخ‌های کوچک برای اسکیت‌بازان با مهارت پایین به دلیل پایداری و کنترل بالای آن‌ها هنگام حرکت و زدن تکنیک و فن‌های نمایشی مناسب است. این در حالی است که چرخ‌های بزرگ معمولا برای اسکیت‌بازان حرفه‌ای‌تر و پیشرفته‌تر که بیش از هرچیزی سرعت برای آن‌ها مهم است، مناسب خواهد بود.

    اگر شما از آن دسته اسکیت‌بازانی هستید که به کفش‌‌های اسکیت با چرخ‌های بزرگ علاقه‌‌مندید؛ چون می‌خواهید اسکیت را در سطح بالاتر و حرفه‌ای‌تر هم دنبال ‌کنید، ترسی از سرعت بالا، از دست دادن کنترل هنگام حرکت‌های نمایشی و ناتوانی در ثبات حرکات خود ندارید، بهتر است، از اسکیت‌های سه چرخ استفاده کنید. این اسکیت‌ها به لطف داشتن قاب‌های کوتاه‌تر که امکان مانور بهتر را برای شما فراهم می‌کنند، برای اسکیت‌بازان در سطح متوسط مناسب است. با کمک این کفش‌ها، به مرور سطح خود را بالاتر برده و به یک اسکیت‌باز حرفه‌ای تبدیل خواهید شد.

    ۷. کفش اسکیت را متناسب با سایز پای خود انتخاب کنید

    کفش اسکیت مناسب سایز پا

    همانطور که برای خرید کفش معمولی سایز پا مهم است، در انتخاب و خرید کفش اسکیت هم باید به سایز پا توجه کرد. البته با کمی تفاوت! اگر می‌خواهید، کفش اسکیت را برای مدت طولانی و به صورت مداوم استفاده کنید، توصیه می‌کنیم، حتما سایز کفش اسکیتی که انتخاب می‌کنید، هم‌اندازه سایز پاهایتان باشد. در واقع اسکیت‌بازان حرفه‌ای با تجاربی که در طول مدت فعالیت خود به‌دست آورده‌اند، پیشنهاد می‌کنند، برای حفظ تعادل بهتر و بیشتر هنگام اسکیت‌سواری، باید سایز کفش اسکیت با سایز پای اسکیت‌باز دقیقا یکسان باشد.

    استفاده از کفش اسکیت با سایز کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از سایز پا، حفظ تعادل را بسیار سخت و مشکل می‌کند و به احتمال بسیار زیاد ممکن است، زمین بخورید و صدمه ببینید. خوشبختانه کفش اسکیت‌هایی که در بازار وجود دارند، اکثرا قابلیت تغییر و تنظیم سایز دارند و می‌توان سایز آن‌ها را متناسب با سایز پای اسکیت‌باز تغییر داد. فراموش نکنید، تنها دو نوع کفش اسکیت چنین قابلیتی ندارد. کفش‌های اسکیت کاملا حرفه‌ای که تولیدکننده آن‌ها را منحصرا طراحی و ساخته است و کفش اسکیت‌‌های بی‌کیفیت که پس از مدتی استفاده، از بین می‌رود.

    بنابراین زمانی که می‌خواهید کفش اسکیت بخرید، هر دو جفت کفش را بپوشید، با آن‌ها کمی راه بروید، و راحتی آن را در پاهایتان بسنجید. فراموش نکنید، بهترین زمان برای خرید کفش اسکیت، شب و هنگامی است که پیاده‌روی داشته‌اید. در این صورت می‌توانید، سایز مناسب کفش اسکیت را خریداری کنید، چون پاها به سایز طبیعی خود رسیده است.

    ۸. مبتدی‌ها از کفش اسکیت ترمزدار استفاده کنند

    ترمز کفش اسکیت

    اگر اسکیت‌باز مبتدی و تازه‌کار هستید، پیشنهاد می‌کنیم، کفش اسکیتی تهیه کنید که قابلیت نصب ترمز روی آن وجود داشته باشد یا خود کفش دارای ترمز باشد. بد نیست بدانید، اسکیت‌بازان حرفه‌ای به‌دلیل توانایی حفظ تعادل و تسلط بر حرکت، به راحتی می‌توانند با روش‌ها و تکنیک‌های مختلف توقف کنند. بنابراین نیازی به نصب ترمز روی کفش اسکیتشان نیست و کفش‌های اسکیت‌بازان حرفه‌ای قابلیت نصب ترمز ندارد.

    این در حالی است که اسکیت‌بازان مبتدی، به دلیل نداشتن تسلط کافی روی حرکات و حفظ تعادل نیاز دارند هنگام توقف از ترمز جانبی که روی کفش وجود دارد، استفاده کنند. اما نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، جنس ترمز است. معمولا ترمزهای کفش اسکیت از جنس سخت ساخته شده و در قسمت زیرین پاشنه کفش پای راست نصب می‌شود. برای توقف کافی است، نوک پای خود را از روی سطح زمین بلند کرده و با فشار دادن پاشنه پا که ترمز به آن متصل است، بین زمین و ترمز اصطکاک ایجاد کنید. در این لحظه چرخ‌های کفش اسکیت ازحرکت ایستاده و متوقف می‌شود.

    ۹. در خرید کفش اسکیت، به فریم (تیغه)، آن دقت کنید

    فریم کفش اسکیت

    یکی دیگر از بخش‌های مهم در کفش اسکیت، فریم آن است. فریم از محور، پل و دیواره تشکیل شده و به کمک آن چرخ‌ها روی اسکیت ثابت و متعادل می‌مانند. فریم کفش اسکیت نقش مهمی در کیفیت کفش دارد. به‌‌ویژه قسمت‌های تشکیل‌دهنده آن باعث تولید یک کفش اسکیت بی‌کیفیت یا کفش اسکیت مرغوب و با کیفیت می‌شود. همچنین فریم کفش اسکیت نقش قابل توجهی در شکل آن ایفا می‌کند. هر کدام از کفش‌هایی که در رشته‌های مختلف اسکیت استفاده می‌شود، نوع ویژه و خاصی دارد. مثلا اگر در رشته ورزشی اسکیت‌ نمایشی فعالیت می‌کنید، فریم کفش‌های این رشته از جنس فلز است که به صورت جداگانه از بدنه اسکیت، با کمک پیچ به بوت وصل شده است.

    حال اگر می‌خواهید کفش اسکیتتان فریم خوب و باکیفیتی داشته باشد، باید هنگام انتخاب کفش دقت کنید که وزن فریم زیاد نباشد، انعطاف‌پذیر باشد و استحکام بالایی داشته باشد. این سه فاکتور برای یک فریم خوب و مناسب لازم است.

    معمولا فریم‌های کفش اسکیت در سه جنس کامپوزیت، پلاستیک و فلز ساخته می‌شود. انعطاف‌پذیری فریم کامپوزیتی بالا است، اما متاسفانه زمانی که با سطوح سخت برخورد می‌کند، یا ضربه‌های شدیدی به آن وارد شود، می‌شکند. فریم‌های پلاستیکی هم دارای انعطاف‌پذیری قابل توجهی است و لرزش‌ها و ضربات شدیدی که در زمان حرکت به آن وارد می‌شود را به خوبی کنترل و تحمل می‌کند، اما عیب بزرگ آن‌ها واکنش‌پذیری کم است.

    و اما فریم‌هایی که از فلز ساخته می‌شود، واکنش‌پذیری بالایی دارند، ضمن این که استحکام آن‌ها به دلیل مواد سخت و محکمی که در ساختشان استفاده شده، زیاد است. ولی نقطه ضعف آن‌ها، انعطاف‌پذیری کمی است که در زمان دریافت شوک‌های شدید هنگام حرکت از خود نشان می‌دهند. البته در برخی موارد، از آنتی شوک استفاده می‌شود، هرچند کاربرد تاثیرگذاری ندارد.

    ۱۰. به کیفیت بلبرینگ و بوش‌های کفش اسکیت، توجه کنید

    بلبرینگ کفش اسکیت

    یکی دیگر از قسمت‌های تشکیل‌دهنده کفش اسکیت، بلبرینگ و بوش است. در هر کدام از چرخ‌‌‌های کفش اسکیت، دو عدد بلبرینگ و بوش استفاده شده است. ABC نشان‌دهنده کیفیت بلبرینگ و بوش‌ها است و عدد حک شده در مقابل این نشان، تعداد چرخش‌ها را مشخص می‌کند. بنابراین بهتر است زمانی که می‌خواهید کفش اسکیت مناسب بخرید، در کنار توجه به سایر قسمت‌های کفش، بلبرینگ‌ و بوش‌های چرخ‌ها را هم بررسی کنید و به کیفیت و چرخش آن‌ دقت کنید.

    ۱۱. جوراب کفش اسکیت؛ مهم در جلوگیری از صدمه‌دیدن ساق پا

    جوراب کفش اسکیت

    همانطور که می‌دانید، ممکن است هنگام اسکیت‌کردن، به هر دلیلی کنترل خود را از دست دهید و دچار سانحه و آسیب شوید. جوراب اسکیت، برای کاهش صدمات وارده به پا، بسیار مهم و ضروری است. درواقع برای پیشگیری از آسیب‌‌دیدن و زخمی شدن ساق پا که معمولا به دلیل تماس زیاد با کفش اسکیت یا موانع دیگر مثل زمین‌خوردن، برخورد با دیوار، تماس با لبه پله‌ها و ... ایجاد می‌شود، جوراب اسکیت نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند. بنابراین هنگام خرید کفش اسکیت دقت کنید، جوراب اسکیت ضخیم و محکم باشد.

    جالب است بدانید، در برخی از کفش‌ های اسکیت، جوراب اسکیت را می‌توان جدا کرد. سعی کنید، پس از هر بار پوشیدن کفش‌ها، جوراب‌ها را خارج کرده، کاملا تمیز بشویید، تا از کثیف‌شدن و بوی بد آن‌ها جلوگیری کنید.

    ۱۲. علاوه بر کفش اسکیت، راحت‌بودن پا هنگام پوشیدن آن هم مهم است

    کفش اسکیت راحت

    قطعا شما هم تایید می‌کنید که اصلی‌ترین نکته‌ هنگام خرید یک کفش اسکیت مناسب، توجه به کیفیت آن و راحت‌بودن پا در زمانی است که کفش را می‌پوشیم. پا باید داخل کفش اسکیت راحت باشد. سنگینی، فشار، سفتی یا هر مشکل دیگری که حس کردید، آن کفش مناسب نیست. طراحی و ظاهر زیبا و شیک کفش اسکیت نباید دلیل اصلی برای خرید آن باشد. بلکه راحتی و کیفیت اصلی‌ترین و مهم‌ترین پارامتر در انتخاب یک کفش اسکیت مناسب و ایده‌آل است.

    ۱۳. بست اسکیت؛ ابزاری برای راحتی پا و حفظ تعادل

    بست کفش اسکیت

    شاید خیلی به‌نظر نیاید، ولی بست‌های کفش اسکیت یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی است که نه تنها در حفظ تعادل هنگام اسکیت‌سواری کمک می‌کند، بلکه باعث ایجاد احساس راحتی بیشتر پا زمانی که آن را پوشیده‌اید هم می‌شود. البته باید دقت کنید، بست هیچ فشاری روی پا نیاورد و زمانی که آن‌ها را می‌بندید، احساس خفگی و سفتی بیش از حد نداشته باشید.

    بست‌ها در کفش‌ های اسکیت نرم خیلی مهم هستند. اگر چنین اسکیتی می‌خرید، باید به خوبی از آن‌ها نگهداری کنید. ولی اگر دوست دارید کفش اسکیت سخت خریداری کنید، توصیه می‌کنیم، هنگام خرید بندها را چک کنید. بهتر است بند کفش‌ اسکیت، قابلیت تنظیم‌شدن داشته باشد و شما طبق راحتی پا بتوانید آن را تنظیم کنید.

    ۱۴. از فروشگاه معتبر کفش اسکیت خریداری کنید

    متاسفانه برخی از فروشگاه‌ها کفش ‌های اسکیت تقلبی را با ارائه تخفیف ویژه به‌فروش می‌رسانند. برخی از خریداران هم برای دریافت تخفیف از آن‌ها خرید می‌کنند. درواقع بیشتر این کفش‌ های اسکیت، یک‌بار مصرف و بدون اصالت هستند و پس از یکی دوبار پوشیدن، دیگر قابل استفاده نیستند.

    اگر می‌خواهید، کفش اسکیتی که خریداری می‌کنید، علاوه بر کیفیت، اصل بوده و تقلبی نباشد، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. همانطور که این وسیله می‌تواند، مقدمات یک ورزش و تفریح سرگرم‌کننده را فراهم کند، به همان اندازه هم اگر در خرید نوع مرغوب و باکیفیت دقت نشود، ممکن است باعث آسیب و صدمات سخت شود.

    ۱۵. هنگام خرید کفش اسکیت، لوازم ایمنی اسکیت را هم تهیه کنید

    لوازم ایمنی کفش اسکیت

    اسکیت‌سواری ورزش و تفریحی بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است، البته به شرط رعایت نکات ایمنی! توصیه ما به عزیزانی که به این ورزش علاقه‌مند هستند، این است که حتما از وسایل ایمنی اسکیت‌سواری استفاده کنند. فراموش نکنید، اول هر ورزش و تفریحی رعایت نکات ایمنی لازم و ضروری است! پس بهتر است، همان موقع که از فروشگاه معتبر کفش اسکیت دلخواه و مناسب خود را خریداری می‌کنید، لوازم ایمنی اسکیت مانند کلاه، آرنج‌بند، مچ‌بند و زانوبند را هم خریداری کنید.

    پرفروش‌ترین کفش‌های اسکیت

    و اما کلام آخر ...

    در این مطلب، ۱۵نکته مهم را که برای خرید یک کفش اسکیت مناسب لازم است، بیان کردیم. راستی شما هم اسکیت سواری می‌کنید؟ در چه سطحی؟ مبتدی یا حرفه‌ای؟ خوشحال می‌شویم، اگر از تجربه‌های خود در خرید کفش اسکیت، در قسمت نظرات بگویید. با این کار، هم به ما در ارائه مقالات جامع‌تر کمک می‌کنید و هم علاقه‌مندان به ورزش اسکیت را در خرید کفش اسکیت مناسب راهنمایی خواهید کرد. [see_also]15203[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید