اتو پرس را بدون دانستن این نکات نخرید

اتو پرس را بدون دانستن این نکات نخرید
راهنمای مطالعه

    اتو پرس از آن دستگاه‌هایی است که تا همین چند سال پیش فقط در خشکشویی‌ها پیدا می‌شد. به‌همین‌دلیل ممکن است برای انتخاب و خرید آن کمی تردید داشته باشید. این مطلب به شما در خرید اتو پرس مناسب کمک می‌کند.

    در گذشته اتو پرس فقط برای مصارف تجاری تولید می‌شد و معمولا کار اتوکشی در خانه با استفاده از اتوهای معمولی صورت می‌گرفت. به‌دلیل توانایی زیاد اتو پرس برای صاف کردن چروک لباس‌ها، نوع سبک‌تر و پیشرفته‌تر این دستگاه برای مصارف خانگی روانه بازار شد و امروزه محبوبیت زیادی بین افراد دارد. این دستگاه به ویژه کار خیاط‌هایی را که در منزل یا کارگاه کوچک کار می‌کنند، راحت کرده است. توصیه می‌کنیم مطالب بهترین اتو بخار دستی و راهنمای خرید بخارگیر ایستاده را از دست ندهید.

    آیا همه به اتو پرس نیاز دارند؟

    واقعیت این است که برخی افراد مخصوصا شیک‌پوش‌ها خیلی بیشتر از بقیه به اتوی لباس‌ها اهمیت می‌دهند. مخصوصا افرادی که کارمند اداره‌جات هستند یا بیشتر لباس‌های رسمی می‌پوشند، معمولا هر روز لباس‌هایی برای اتو کردن دارند. البته اتوکشی لباس‌ها را با اتو بخار معمولی هم می‌توان انجام داد، اما با اتو پرس کار راحت‌تر و سریع‌تر است. علاوه‌برآن، بعضی از قسمت‌های لباس مانند خط اتوی شلوار یا لباس‌های سنگین مانند کت و پالتو زیباتر و شیک‌تر می‌شود.

    بنابراین برای خرید اتو پرس قبل از هر چیز به این فکر کنید که به آن نیاز دارید یا خیر. در غیراین‌صورت دستگاه مدت‌ها در گوشه‌ای از خانه بلااستفاده خواهد ماند.

    نکات مهم برای خرید اتو پرس

    هنگام خرید اتو پرس نکات مهم زیر را به یاد داشته باشید تا انتخاب درستی انجام دهید:

    توان دستگاه

    بله. درست مانند هر دستگاه دیگری که قدرتش با وات یا اسب بخار اندازه‌گیری می‌شود، درباره اتو پرس هم هر چه وات دستگاه بالاتر باشد، بهتر است. در اتو پرس، توان دستگاه به معنای توانایی تولید گرماست. این گرما لباس‌های چروک را به لباس‌هایی کاملا صاف، زیبا و شیک تبدیل می‌کند.

    برای نمونه، اتو پرس ۱۰۰۰ واتی قدرت کمتری نسبت به دستگاهی با ۱,۵۴۰ وات دارد. بنابراین بهتر است که دستگاهی با مقدار وات بیشتر را انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که هر چند توان بیشتر کارتان را راحت‌تر می‌کند، ولی انرژی بیشتری هم مصرف می‌کند. بنابراین اگر به‌دنبال صرفه‌جویی در مصرف برق هستید، دستگاهی را انتخاب کنید که مصرف انرژی آن کمتر باشد.

    ظرفیت مخزن آب

    اتو پرس - قابلیت شلیک بخار آب

    در اتو پرس از آب برای تولید بخار و از بین بردن چروک‌های لباس استفاده می‌کنند. هر چه مخزن آب اتو ظرفیت بیشتری داشته باشد، بهتر است. اگر اتو مخزن آب بزرگتری داشته باشد، بخار بیشتری تولید می‌کند و راحت‌تر پارچه‌ها را صاف خواهد کرد. از طرفی، مجبور نیستید مدام مخزن را پر کنید. اگر زیاد با اتو پرس کار می‌کنید، ظرفیت مخزن آب را بزرگتر در نظر بگیرید.

    برخی از اتوهای پرس قابلیت شلیک بخار دارند که بخار آب را با فشار بیرون می‌دهد و لباس را با قدرت بیشتری صاف می‌کند. این هم دلیل دیگری است که بهتر است مخزن آب اتو ظرفیت بیشتری داشته باشد.

    تنظیمات بخار

    اتو پرس - تنظیمات بخار روی پنل دیجیتال

    بیشتر دستگاه‌های اتو پرس به شما امکان کنترل دما و تنظیم میزان بخار را می‌دهند. معمولا این تنظیمات روی یک پنل دیجیتال قرار دارند. با این قابلیت می‌توانید تنظیمات خروج بخار را به درستی برای پارچه‌های مختلف تنظیم کنید. هر نوع پارچه به فشار و مقدار خروجی بخار متفاوتی نیاز دارد. این تنظیمات دیجیتال از قبل برنامه‌ریزی شده‌اند و شما کافی است نوع پارچه را انتخاب کنید. به‌طور معمول، پارچه‌های ضخیم‌تر گرما و بخار بیشتری نیاز دارند و برای پارچه‌های ظریف مانند نایلون گرمای کمتری لازم است. با این تنظیمات خودکار دیگری نیازی نیست به دفترچه راهنما مراجعه کنید. فقط یادتان باشد دستگاهی را که می‌خرید خوب بررسی کنید تا تنظیمات آن زیاد پیچیده نباشد و بتوانید راحت با آن کار کنید.

    [related]12694[/related]

    تنظیمات دما

    انتخاب درجه حرارت معمولا در دستگاه‌های اتو پرس از قبل برنامه‌ریزی شده است و کار شما را راحت می‌کند. تنظیمات درجه حرارت به شما کمک می‌کند نگران آسیب دیدن لباس‌ها یا سایه افتادن روی آنها نباشید.

    مساحت بخش پرس دستگاه

    اتو پرس - مساحت بخش پرس دستگاه

    یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در هنگام خرید اتو پرس باید در نظر بگیرید، مساحت بخش پرس دستگاه است. هنگام خرید بررسی کنید که مساحت بخش پرس اتو به اندازه کافی بزرگ هست یا نه. اگر مساحت این بخش بسیار کوچک باشد کارتان را دشوار می‌کند، زیرا مدام مجبورید بخش کوچکی از لباس را اتو کنید و کم‌کم پیش بروید. مخصوصا در لباس‌های بزرگ، این کار زمان زیادی از شما می‌گیرد. درصورتی‌که هر چه مساحت این بخش بیشتر باشد، فضای بیشتری برای کار خواهید داشت و می‌توانید کار اتوکشی را سریع‌تر و بهتر انجام دهید. علاوه‌براین، ملافه‌ها و پرده‌ها را هم می‌توانید به راحتی اتو کنید.

    بااین‌حال، شاید اصلا به سطح بسیار بزرگ نیاز نداشته باشید. یادتان باشد که هر چه سطح پرس وسیع‌تر باشد، اندازه خود دستگاه هم بزرگتر است و به فضای بزرگتری در منزل نیاز خواهد داشت. اگر جای کافی برای قرار دادن آن ندارید، به ناچار باید دستگاه کوچکتری بخرید. این موضوع به نیاز و امکانات شما بستگی دارد و خودتان باید تصمیم بگیرید. معمولا مناسب‌ترین ابعاد برای دستگاه اتو پرس، حداقل ۲۲ اینچ (حدود ۵۶ سانتی‌متر) طول و ۱۰ اینچ (حدود ۲۵ سانتی‌متر) عرض است.

    وزن دستگاه

    یکی از موارد بسیار مهم در هنگام خرید اتو پرس توجه به وزن آن است. به‌طورکلی اتو پرس دستگاهی سنگین است. به‌همین‌دلیل بهتر است فضایی ثابت برای قرار دادن آن داشته باشید که مجبور نباشید هر بار آن را جابه‌جا کنید. بااین‌حال برخی از مدل‌ها از بقیه سبک‌ترند و بیشتر از ۸ تا ۱۰ کیلوگرم وزن ندارند. اگر باید بعد از هر بار استفاده آن را جابه‌جا کنید نوع سبک‌تر آن را انتخاب کنید.

    خاموش شدن خودکار

    یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برخی از دستگاه‌های اتو پرس دارند، قابلیت خاموش‌شدن خودکار است. این ویژگی مخصوصا برای افرادی که کودکانی دارند که در اطراف خانه می‌دوند یا حیوانات خانگی که عاشق پریدن روی وسایل هستند دارند، بسیار مهم است. دستگاهی که دارای این قابلیت است، هنگامی‌که به مدت معینی بی‌استفاده روشن بماند (کمترین آن ۱۰ ثانیه است)، به‌شکل خودکار خاموش می‌شود. به‌این‌ترتیب، علاوه‌بر حفظ ایمنی افراد، خود دستگاه هم بیش‌ازحد داغ نمی‌شود و از آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند. برخی از مدل‌ها روی دسته‌شان قفل دارند که در هنگامی که دستگاه داغ است می‌توانید آن را فعال کنید تا کودکان نتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

    میز اتوی آستین

    اتو پرس - میز اتوی آستین

    یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین قسمت‌های لباس برای اتوکشی، آستین آن است. آستین به‌شکل لوله است و اتوی قسمت حلقه آن واقعا دشوار است. علاوه‌برآن، اگر نخواهید کناره آستین خط اتو بیفتد، با اتو پرس راهی برای اتوی آن نخواهید داشت. دقت کنید دستگاه انتخابی‌تان حتما میز مخصوص اتوی آستین که در قسمتی از دستگاه نصب شده است را داشته باشد. بعضی مدل‌ها حتی بالشتک مخصوص برای اتوی یقه را هم ارائه می‌کنند. در تصویر زیر این بالشتک نشان داده شده است:

    اتو پرس - بالشتک برای اتوی یقه

    ضمانت‌نامه

    فراموش نکنید دستگاهی که خریداری می‌کنید حتما ضمانت‌نامه داشته باشد. معمولا اتو پرس ضمانت‌نامه ۱ ساله دارد که نشانه تعهد تولیدکننده نسبت به محصول است.

    کلام آخر

    معمولا اولین باری که از اتو پرس استفاده می‌کنید ممکن است برای‌تان بسیار دشوار باشد و بگویید «چرا واقعا آن را خریدم؟». اما بعد از چند بار استفاده طوری به آن علاقه‌مند خواهید شد که دیگر فکر اتوی معمولی را از سر بیرون خواهید کرد. اما بازهم واقعا نیازتان را بسنجید و منطقی تصمیم بگیرید. شما از اتوی معمولی استفاده می‌کنید یا اتو پرس؟ کدام را بهتر می‌دانید؟ در دیدگاه‌ها برایمان از دلایلی که دارید بنویسید. [see_also]14583[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید