بهترین اپلیکیشن تاکسی اینترنتی؛ ارزان‌ترین و سریع‌ترین تاکسی آنلاین کدام است؟

بهترین اپلیکیشن تاکسی اینترنتی؛ ارزان‌ترین و سریع‌ترین تاکسی آنلاین کدام است؟
راهنمای مطالعه

    بیشتر ما دست‌کم یک اپلیکیشن تاکسی اینترنتی را روی گوشی هوشمند خود نصب کرده‌ایم. تاکسی‌های اینترنتی حمل‌ونقل درون‌شهری را آن‌قدر ساده کرده‌اند که گاهی آنها را به خودروی شخصی ترجیح می‌دهیم. اما آیا از بهترین تاکسی اینترنتی استفاده می‌کنیم؟ یک تاکسی اینترنتی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ برای یافتن پاسخ با ما همراه باشید. در ادامه بهترین اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین را معرفی می‌کنیم.

    ویژگی‌های بهترین تاکسی اینترنتی

    تمام تاکسی‌های اینترنتی عملکرد مشابهی دارند: مسافر درخواست تاکسی را در اپلیکیشن ثبت می‌کند و وسیله نقلیه برای او ارسال می‌شود. اما در این میان ویژگی‌هایی وجود دارد که این فرایند را آسان و امن می‌سازد و تجربه لذت‌بخشی را برای کاربر رقم می‌زند.

    ۱. تعداد راننده‌ها و خودروها

    هرچه تعداد راننده‌ها و به‌تبع آن خودروهای یک تاکسی آنلاین بیشتر باشد، خدمت‌رسانی سریع‌تر انجام می‌شود. هیچ کاربری تمایل ندارد مدت‌زمان زیادی منتظر تاکسی بماند.

    ۲. امنیت مسافران

    یک اپلیکیشن درخواست تاکسی خوب باید امنیت مسافران را تضمین کند. برای این منظور، بیشتر شرکت‌ها اقداماتی نظیر ثبت مسیر خودرو در طول سفر و پنهان‌شدن شماره‌ها در تماس را در نظر گرفته‌اند؛ به‌علاوه، سوابق رانندگان پیش از پذیرفته‌شدن در تاکسی‌های اینترنتی، که مجوز رسمی فعالیت دارند، بررسی می‌شود تا سوءسابقه‌ای نداشته باشند.

    ۳. رابط کاربری مناسب

    منوهای ساده و رابط کاربری سریع از ملزومات هر اپلیکیشن است. اگر اپلیکیشنی این ویژگی‌ها را نداشته باشد، قطعا کاربران ناراضی خواهند بود.

    ۴. پشتیبانی مناسب

    پشتیبانی یک اصل مهم برای تمام کسب‌وکارهاست. فروش محصول یا خدمات بدون پشتیبانی مناسب نتیجه‌ای نخواهد داشت. یک شرکت هرقدر هم که عملکرد قدرتمندی داشته باشد، مشتریان به خدمات پشتیبانی نیاز دارند. البته پشتیبانی فقط به برخورد خوب کارشناسان محدود نمی‌شود؛ زمان کوتاه انتظار برای اتصال به اپراتور یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پشتیبانی مناسب محسوب می‌شود.

    ۵. قیمت

    قیمت یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید کالا یا خدمات است. همه ترجیح می‌دهیم کالا و خدمات موردنیازمان را با قیمت کمتری در اختیار داشته باشیم. قیمت، موضوعی چالش‌برانگیز در میان کاربران و حتی تاکسی‌های اینترنتی است. نمی‌توان گفت کدام‌یک از سامانه‌های درخواست خودروی اینترنتی در تمام مسیرها همواره قیمتی ارزان‌تر ارائه می‌دهند؛ آنچه بی‌تردید می‌توان درمورد آن نظر داد، قیمت کمتر این تاکسی‌های اینترنتی نسبت به آژانس‌ها و سایر تاکسی‌هاست.

    بهترین تاکسی اینترنتی

    همان‌طور که مطالعه کردید، اگرچه عملکرد تمام تاکسی‌های اینترنتی یکسان است، اما ویژگی‌های آنها در ارائه خدمات می‌تواند تعیین کند که کدام‌یک بهترین گزینه برای درخواست تاکسی محسوب می‌شود. ازاین‌رو در ادامه با درنظرگرفتن چهار ویژگی ذکرشده، بهترین تاکسی‌های اینترنتی فعال در کشورمان را معرفی خواهیم کرد.

    رتبه چهارم: کارپینو (carpino.ir)

    تاکسی اینترنتی کارپینو اولین سامانه درخواست خودرو اینترنتی است که از تاکسی‌رانی تهران (زیرنظر شهرداری) مجوز فعالیت دارد. کارپینو در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در تهران آغاز کرد، اما نتوانست شهرهای تحت‌پوشش خود را چندان گسترش دهد و این یک ضعف جدی برای این سامانه است. کارپینو از خودروهای رسمی دارای مجوز استفاده می‌کند؛ بنابراین سفرهای کارپینو برای مسافران از امنیت زیادی برخوردار است. براساس اعلام این شرکت، هویت رانندگان کارپینو از طرف شش مرجع و سازمان تأیید می‌شود.

    تاکسی اینترنتی کارپینو

    نکته قابل‌توجه درمورد کارپینو این است که طرح‌های زوج‌وفرد و ترافیک مشمول خودروهای این شرکت نمی‌شوند. رابط کاربری کارپینو طراحی مناسبی دارد، اما هنگام رفتن به منوهای مختلف شاید کمی کند باشد. البته این تأخیر به اندازه‌ای نیست که کاربر با مشکلی مواجه شود. گفتنی است این سامانه در تمام شهرهای ایران فعالیت ندارد.

    معیار

    امتیاز از ۵

    امتیاز درجه به تاکسی اینترنتی کارپینو

    تعداد راننده و خودرو

    ۱  ۳٫۸    

    امنیت مسافران

    ۵

    رابط کاربری

    ۴

    پشتیبانی

    ۵

    قیمت

    ۴

    نسخه تحت‌وب

    دارد

    اپلیکیشن اندروید

    دارد

    اپلیکیشن ios

    دارد

    [related]17321[/related]

    رتبه سوم: ماکسیم (taximaxim.ir)

    ماکسیم یک شرکت روسی است که با داغ‌شدن بازار تاکسی‌های اینترنتی از سال ۱۳۹۶ به ایران آمد. البته این شرکت در بسیاری از کشورهای جهان فعالیت دارد. بنابراین با عضویت در این اپ نه‌تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز می‌توانید درخواست خودرو دهید؛ به‌علاوه، ماکسیم برای آن دسته از کاربرانی که به اینترنت دسترسی ندارند، مرکز تماس ۱۶۱۱ را راه‌اندازی کرده است. کاربران می‌توانند با این شماره تماس بگیرند و درخواست خودرو دهند.

    بهترین تاکسی اینترنتی - ماکسیم

    رابط کاربری سریع و روان و پشتیبانی مناسب از ویژگی‌های درخورتوجه ماکسیم است. البته تعداد رانندگان و به‌تبع آن خودروهای این شرکت چندان زیاد نیست؛ ازاین‌رو، کاربر گاهی زمان زیادی باید منتظر بماند.

    معیار

    امتیاز از ۵

    امتیاز درجه به تاکسی اینترنتی ماکسیم

    تعداد راننده و خودرو

    ۲  ۴    

    امنیت مسافران

    ۴

    رابط کاربری

    ۴

    پشتیبانی

    ۵

    قیمت

    ۵

    نسخه تحت‌وب

    دارد

    اپلیکیشن اندروید

    دارد

    اپلیکیشن ios

    دارد

    رتبه دوم: تپسی (tap30.ir)

    یکی از محبوب‌ترین تاکسی‌های اینترنتی تپسی است. رابط کاربری ساده از ویژگی‌های بارز و درخورتوجه تپسی است. اگرچه شاید طراحی رابط کاربری بسیار ساده به نظر برسد، این سادگی استفاده از آن را آسان کرده است؛ به‌علاوه طراحی ساده رابط کاربری باعث شده است که مخاطب حتی در اولین استفاده از آن مشکلی نداشته باشد.

    تپسی بهترین تاکسی اینترنتی

    سامانه هوشمند درخواست تاکسی تپسی برای امنیت مسافران مسیر سفر را ثبت می‌کند؛ به‌علاوه، این سامانه نیز همچون دیگر تاکسی‌های اینترنتی دارای مجوز، سوابق کیفری رانندگان را بررسی و سپس با آنها همکاری می‌کند.

    معیار

    امتیاز از ۵

    امتیاز درجه به تاکسی اینترنتی تپسی

    تعداد راننده و خودرو

    ۳  ۴٫۲    

    امنیت مسافران

    ۴

    رابط کاربری

    ۵

    پشتیبانی

    ۵

    قیمت

    ۴

    نسخه تحت‌وب

    ندارد

    اپلیکیشن اندروید

    دارد

    اپلیکیشن ios

    دارد

    رتبه اول: اسنپ (snapp.ir)

    اسنپ را تقریبا تمام کاربران گوشی‌های هوشمند می‌شناسند. این شرکت حمل‌ونقل اولین تاکسی اینترنتی ایران بود که فرازونشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشت، اما به یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های فعال در این زمینه تبدیل شد. رانندگان بسیاری با این شرکت همکاری می‌کنند؛ بنابراین درخواست مسافران در مدت‌زمان نسبتا کوتاهی پذیرفته می‌شود.

    بهترین تاکسی اینترنتی

    علاوه‌براین، رابط کاربری اپ بسیار سبک و روان است تا کاربر با مشکلی مواجه نشود. پنهان‌کردن شماره‌تلفن هنگام تماس راننده و مسافر و ثبت مسیر خودرو در طول سفر، امنیت مسافران را تضمین می‌کند. اپلیکیشن اسنپ تنها برای درخواست خودرو نیست؛ با این اپ کاربران می‌توانند به خدمات دیگری مانند اسنپ‌باکس، سفارش غذا و شارژ سیم‌کارت نیز دسترسی داشته باشند.

    معیار

    امتیاز از ۵

    امتیاز درجه به تاکسی اینترنتی اسنپ

    تعداد راننده و خودرو

    ۴  ۴٫۴    

    امنیت مسافران

    ۵

    رابط کاربری

    ۵

    پشتیبانی

    ۴

    قیمت

    ۴

    نسخه تحت‌وب

    ندارد

    اپلیکیشن اندروید

    دارد

    اپلیکیشن ios

    دارد

    جمع‌بندی

    همان‌طور که ملاحظه کردید، اسنپ به‌علت تعداد زیاد راننده‌هایش در مدت کوتاه‌تری می‌تواند به مسافران خدمت‌رسانی کند. باوجود اینکه در حال حاضر سوابق تمام راننده‌های مشغول در تاکسی‌های اینترنتی بررسی می‌شود، اما کارپینو در این موضوع سخت‌گیرانه‌تر عمل می‌کند. ماکسیم حتی برای کاربرانی که به اینترنت دسترسی ندارند نیز خدماتی را در نظر گرفته است، مرکز تماس این شرکت فعال شده است تا به کاربران خدمت‌رسانی کند. [see_also]17576[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید