۵ دلیل رضایت مشتریان از خرید نوکیا 7.2

۵ دلیل رضایت مشتریان از خرید نوکیا 7.2
راهنمای مطالعه

    طراحی جذاب، نمایشگر با کیفیت، دوربین‌های پرتوان و قیمت مناسب بسیاری را به سوی خرید نوکیا ۷.۲ سوق داده است. در ابن مطلب برایتان از ۵ دلیل رضایت مشتریان از خرید نوکیا ۷.۲ گفته‌ایم.

    بازار گوشی‌های میان‌رده به ویژه در کشورهای در حال توسعه آنقدر پر رونق شده که کمپانی‌های زیادی در پی بهره‌برداری از آن هستند. HMD هم گوشی‌های متنوعی را برای این بازارها تدارک دیده که بعضا در قالب سری نوکیا ۷ ارائه می‌شوند. این سری با گوشی نوکیا ۷ آغاز شد که عرضه آن به چین محدود بود. پس از آن نوکیا ۷ پلاس و ۷.۱ راه بازارهای جهانی را در پیش گرفتند و حالا نوبت به مدل ۷.۲ رسیده است.

    با توجه به رقابت تنگاتنگی که در بازار میان‌رده‌ها جریان دارد کمپانی‌ها چاره‌ای جز ارائه بیشتری قابلیت‌ها با حداقل قیمت ندارند. HMD هم به همین دلیل نوکیا ۷.۲ را با بدنه‌ای مقاوم، صفحه نمایش با کیفیت، دوربین قدرتمند و رابط کاربری روان روانه بازار کرده که در ادامه به بررسی تک تک آنها پرداخته‌ایم.

    مشخصات نوکیا ۷.۲

    • بدنه: پلی کربنات و شیشه، ۱۵۹.۹ در ۷۵.۱ در ۸.۳ میلی‌متر
    • نمایشگر: ۶.۳ تمام اچ‌دی از نوع LCD با ناچ قطره‌ای
    • چیپست: اسنپدراگون ۶۶۰ با پردازنده ۸ هسته‌ای
    • پیکربندی حافظه: ۴ یا ۶ گیگابایت رم، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از microSD
    • دوربین اصلی: سه گانه ۴۸+۸+۵ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسلی
    • باتری: ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت با شارژ ۱۰ واتی
    • قیمت: ۳۴۹ دلار

     

    ۱. بدنه جذاب و مقاوم

    نوکیا ۶.۲ و ۷.۲ نسبت به دیگر گوشی‌های HMD از نظر طراحی راه جدیدی را در پیش گرفته‌اند. مهمترین مشخصه این تغییر چیدمان مدور دوربین اصلی است که ظاهری منحصر به فرد به آنها بخشیده و در نگاه اول نظر همه را به خود جلب می‌کند.

    هرچند نوکیا ۷.۲ میان رده سطح پایین محسوب می‌شود اما در پنل پشتی آن از شیشه گوریلاگلس ۳ استفاده شده که معمولا در مدل‌های گرانقیمت‌تر شاهد آن هستیم. این شیشه مقاوم به شکلی جذاب پرداخت شده و مثل پیکسل ۳ و آیفون ۱۱ ظاهری مات دارد. این پنل نه تنها بسیار صاف و یکدست است بلکه برخلاف نوکیا ۶.۲، اثر انگشت و لکه را هم به راحتی به خود جذب نمی‌کند.

    با چرخاندن گوشی نمایشگری وسیع خودنمایی می‌کند که حداقل حاشیه در طرفین آن به چشم می‌خورد. بین ناچ و لبه بالایی هم اسپیکر به شکلی خطی و ظریف پیاده شده است. فریمی که پنل پشتی و نمایشگر را به هم چسبانده از نوع کامپوزیت پلیمر است که به گفته سازنده از آلومینیوم مستحکم‌تر و در عین حال سبکتر است. روی فریم میانی هم پرداختی مشابه با پنل پشتی پیاده شده که یکپارچگی چشم نوازی را شکل داده است.

    نوکیا برای حل مشکل هشدار نوتیفیکشن در نمایشگرهای با حاشیه اندک، راه حل خلاقانه‌ای پیدا کرده که در آن LED هشدار اعلان از بالای نمایشگر به داخل کلید پاور منتقل شده است.

    مشاهده این محصول

    ۲. نمایشگر بزرگ و با کیفیت

    مزایای نوکیا ۷.۲

    نمایشگر نوکیا ۷.۲ جایی است که داستان جالب‌تر می‌شود. این گوشی به صفحه نمایشی ۶.۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۲۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹ به ۹ مجهز است که نه تنها حاشیه‌های اندکی را اطراف خود می‌بیند، بلکه از نظر کنتراست و سطح روشنایی هم به راحتی رقبای همسطح را کنار می‌زند.

    نمایشگر LCD این گوشی از حداکثر روشنایی ۵۸۵ نیتی بهره می‌برد که مشاهده صفحه زیر نور مستقیم را به راحتی مسیر می‌سازد. بد نیست بدانید این عدد برای گلکسی A70 و شیائومی Mi A3 به ترتیب از ۴۰۷ و ۳۶۳ نیت فراتر نمی‌رود. نسبت کنتراست پنل هم که باعث تمایز رنگ‌های تیره و روشن از هم می‌شود ۱۳۹۰ برآورد شده که از رقیب قدری مثل ردمی نوت ۸ بالاتر است.

    نمایشگر نوکیا ۷.۲ از محتوای با استانداردهای HDR و HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند و حتی می‌تواند محتوای طیف دینامیک استاندارد یا SDR را به صورت زنده به HDR تبدیل کند؛ قابلیتی که به افزایش کیفیت تصاویر کمک بسیاری خواهد کرد.

    [related]11542[/related]

    ۳. دوربین اصلی قدرتمند

    خرید نوکیا ۷.۲

    در سمت دیگر بدنه دوربین سه گانه‌ای کار شده که نحوه چینش لنزها در آن با موبایل‌های دیگر متفاوت است و در نگاه اول همه را به خود جلب می‌کند. این ماژول شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، هشت مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2 و میدان دید وسیع ۱۱۸ درجه‌ای و ۵ مگاپیکسلی عمق سنج می‌شود که با برآورد فاصله سوژه تا گوشی به ثبت بهتر تصاویر پرتره کمک شایانی می‌کند.

    سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با تکیه بر فناوری Quad Bayer هر چهار پیکسل را با هم ترکیب کرده و تصویر ۱۲ مگاپیکسلی با کیفیتی را تولید می‌کند. کیفیت تصاویر در نور روز مطلوب است و در آن جزییات به خوبی ثبت شده و رنگ‌های هم غنای بالایی دارند. ترکیب پیکسل‌ها باعث می‌شود در محیط‌های با نور اندک تصاویر مطلوبی به ثبت برسند اما اگر قابلیت نایت مود هم فعال باشد کیفیت نهایی تصویر به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

    اگر به عکاسی با موبایل علاقه دارید، در همین رده قیمتی شیائومی mi 9 se را به شما پیشنهاد می‌کنیم که از دوربین اصلی و سلفی قدرتمندی بهره می‌برد.

    سنسور ۴۸ مگاپیکسلی امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و 1080p را به شما می‌دهد که در حالت اول جزییات به شکل دقیقی ثبت می‌شوند اما اگر به دنبال پوشش فضای گسترده تری هستید می‌توانید سراغ دوربین الترا واید بروید. یکی دیگر از نقاط قوت نوکیا ۷.۲ لرزشگیر دوربین است که از طریق الگوریتم‌های خاص لرزش‌های دست را حین فیلمبرداری به حداقل می‌رساند.

    ۴. دوربین سلفی با کیفیت

    نوکیا ۷.۲ با دوربین جلوی ۲۰ مگاپیکسلی برای عاشقان سلفی و اینستاگرام ساخته شده است. این دوربین قدرتمند از فناوری Quad Bayer بهره برده وبا ترکیب چهار پیکسل حتی در محیط‌های کم نور هم تصویر بسیار با کیفیتی تولید می‌کند.

    هرچند این ماژول تنها از یک سنسور بهره می‌برد، اما به خوبی عمق محیط را تشخیص داده و در تصاویر پرتره سوژه اصلی را از محیط اطراف جدا می‌کند. اگر عکاسی سلفی برایتان در اولویت قرار دارد، به جای خرید نوکیا ۷.۲ می‌توانید سراغ هواوی p30 لایت بروید که قیمتی کمتر و درعین حال دوربین سلفی با کیفیت‌تری دارد.

    ۵. رابط کاربری روان با اندروید وان

    یکی از مشکلات گوشی‌های اقتصادی اجرای کند نرم افزارها است که بسیاری اوقات آزاد دهنده می‌شود. دلیل این مشکل ناتوانی سخت افزار در اجرای سیستم عامل و برنامه‌ها است اما با خرید نوکیا ۷.۲ این مشکلات را تجربه نخواهید کرد، چون این گوشی به نسخه خاصی از سیستم عامل اندروید مجهز شده که تمامی برنامه‌های اضافه و بلا استفاده از آن پاکسازی شده است.

    این سیستم عامل که اندروید وان نام دارد، بسیار روان اجرا شده و از کندی و هنگ کردن در آن خبری نیست. علاوه بر این بر خلاف دیگر گوشی‌های ارزان‌قیمت به سرعت به‌روزرسانی‌های امنیتی و نسخه‌های جدید اندروید را دریافت می‌کند.

    جمع‌بندی دلایل خرید نوکیا ۷.۲

    خرید نوکیا ۷.۲

    نوکیا ۷.۲ موبایلی میان رده در لباس گوشی‌های گرانقیمت است. از نظر طراحی پنل پشتی شیشه‌ای، دوربین مدور و نمایشگر با حداقل حاشیه نگاه‌ها را به سوی خود می‌کشانند. صفحه نمایش بزرگ و پرنور این گوشی نیز وبگردی و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی را به تجربه‌ای دلپذیر تبدیل می‌کند.

    در صورتی که عکاسی برایتان در اولویت قرار دارد می‌توانید روی نوکیا ۷.۲ حساب باز کنید چون دوربین اصلی سه‌گانه با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی قدرتمند و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی ثبت تصاویر جذاب و پرتره‌های با کیفیت را از همیشه آسانتر کرده‌اند.

    اگر تردید در توانایی این موبایل برای اجرای روان برنامه ها شما را از خرید نوکیا ۷.۲ باز داشته، بد نیست بدانید اجرای روان و بدون دردسر اپلیکیشن‌ها به لطف سیستم عامل اندروید وان تضمین شده است.

    مشاهده این محصول

    [see_also]564[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید