بهترین سایت‌های تدریس خصوصی؛ استاد و معلم خود را آنلاین پیدا کنید

بهترین سایت‌های تدریس خصوصی؛ استاد و معلم خود را آنلاین پیدا کنید
راهنمای مطالعه

    تراکم بالا در کلاس‌های عمومی باعث شده است که اغلب ما کلاس‌های خصوصی را ترجیح دهیم: به‌شکل سنتی، برای انتخاب مدرس خصوصی از دوستان و آشنایان پرس‌وجو می‌کنیم یا به‌سراغ مؤسسات آموزشی می‌رویم. اما روش ساده‌تری نیز برای انتخاب معلم باتجربه وجود دارد. برای انتخاب استاد باتجربه و کارآزموده می‌توانیم به وب‌سایت‌های فعال در زمینه تدریس خصوصی مراجعه کنیم و باتوجه‌به تحصیلات و سوابق مدرسان، بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

    ویژگی‌های بهترین سایت‌های تدریس خصوصی

    طی چند سال اخیر، کسب‌وکارهای آنلاین پیشرفت بسیار داشته‌اند و مخاطبان فراوانی نیز به دست آورده‌اند، به‌طوری‌که در حال حاضر این کسب‌وکارها در هر زمینه‌ای فعالیت دارند. یکی از این زمینه‌ها، تدریس خصوصی است. این سامانه‌ها، بدون واسطه، استاد و دانش‌آموز را به یکدیگر معرفی می‌کنند. اما از میان انبوه سایت‌های ارائه‌دهنده این خدمات، کدام‌یک بهترین هستند؟ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟ در ادامه، ویژگی‌های یک وب‌سایت خوب در زمینه معرفی اساتید را شرح خواهیم داد.

    ۱. سوابق اساتید

    سوابق تحصیلی و شغلی مدرسان در ارزیابی‌شان اهمیت فراوانی دارد. بنابراین بهترین سایت تدریس خصوصی باید سوابق جامعی از اساتید ارائه دهد؛ به‌علاوه، اگر نمونه تدریس مدرسان به‌صورت ویدئویی نیز در سایت موجود باشد، کمک شایانی به انتخاب مدرس مناسب خواهد کرد.

    ۲. امکان برگزاری کلاس آنلاین

    امکان برگزاری کلاس آنلاین به این معناست که مدرس و دانش‌آموز محدودیت مکانی نخواهند داشت و هر فردی در هر نقطه از کشور می‌تواند از آموزش اساتید مجرب و کارآزموده بهره ببرد. اگر هم کاربر به هر دلیلی نتواند در کلاس درس حاضر شود، با استفاده از کلاس آنلاین به‌راحتی می‌تواند مشکلات درسی خود را حل کند.

    ۳. نظرات سایر دانش‌آموزان

    بهترین معیار برای سنجش توانایی یک مدرس، نظر دانش‌آموزان، دانشجویان و هنرآموزانی است که پیش‌تر با او کلاس خصوصی داشته‌اند. تدریس فوت‌وفن‌های خاص خود را دارد؛ بنابراین تنها با اکتفا به سوابق تحصیلی درخشان نمی‌توان گفت یک فرد مدرس خوبی است. در این موقعیت، نظرات سایر دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد.

    در ادامه مطلب، مطالعه خواهید کرد که برخی از وب‌سایت‌های فعال در این زمینه تنها پلی برای ارتباط میان استاد و دانشجو هستند؛ در نتیجه، احتمالا گاهی صحت سوابق علمی و شغلی اساتید تأیید نمی‌شود. ازاین‌رو توصیه می‌کنیم پیش از ثبت درخواست در هر سامانه، قوانین آن را مطالعه فرمایید. به این ترتیب، از مواردی که صحت آنها توسط سامانه بررسی شده و مواردی که شما باید بررسی کنید، مطلع خواهید شد.

    بهترین سایت‌های تدریس خصوصی

    باتوجه‌به موارد ذکرشده، دیگر انتخاب چندان سخت نیست. اما هنوز هم وب‌سایت‌های بسیاری هستند که این ویژگی‌ها را دارند. ازاین‌رو، در ادامه، بهترین وب‌سایت‌های تدریس خصوصی را معرفی خواهیم کرد.

    رتبه پنجم: ایران‌مدرس (teaching.iranmodares.com)

    ایران‌مدرس بستری برای معرفی مدرسان است. اگر به‌دنبال مدرس باسابقه برای تدریس خصوصی هستید، سری به این سامانه بزنید. به منوی تدریس خصوصی بروید و استان موردنظر خود را انتخاب کنید. در ادامه، فهرستی از اساتید استان انتخابی را مشاهده خواهید کرد.

    در پروفایل هر استاد، سوابق تحصیلی، رزومه و مقاطعی که هر مدرس می‌تواند تدریس کند، ذکر شده است. علاوه‌براین، در صفحه برخی از اساتید ویدئوهایی از تدریس آنها وجود دارد. به این ترتیب، کاربران می‌توانند با نحوه تدریس اساتید آشنا شوند. آدرس ایمیل و شماره تماس اساتید در پروفایل‌شان موجود است تا کاربران بتوانند با مدرس موردنظر تماس بگیرند. همان طور که گفتیم، ایران‌مدرس سامانه‌ای برای معرفی اساتید است؛ بنابراین برای هزینه تدریس خصوصی، کاربر و مدرس باید با یکدیگر به توافق برسند. به‌علاوه، ایران‌مدرس مسئولیتی در قبال صحت آگهی‌ها ندارد. این دو مورد را می‌توان ایراد این سامانه دانست.

    کلاس خصوصی با ایران مدرس

    رتبه چهارم: استادبانک (ostadbank.com)

    به‌کمک استادبانک به‌سادگی می‌توانید رزومه معلمان شهر محل سکونت‌تان را مشاهده کنید. این سامانه در تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، کرج و مشهد فعال است. در استادبانک، مدارک شناسایی، معرفی‌نامه از مدرسه یا آموزشگاه و حکم گزینش آموزش‌وپرورش بررسی می‌شود و باتوجه‌به این معیارها به اساتید ستاره داده می‌شود.

    هزینه هر جلسه تدریس خصوصی باتوجه‌به تعداد ستاره‌های مدرسان مشخص شده است؛ بنابراین باتوجه‌به نیاز خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. مثلا به‌منظور کلاس خصوصی برای دبیرستان، به مدرسان ۳ تا ۴ستاره نیاز ندارید و می‌توانید از مدرسان ۲ستاره کمک بگیرید. به‌علاوه، اگر در انتخاب دچار تردید شدید، می‌توانید از بخش «معلم را به من پیشنهاد بده» درخواست تماس دهید تا کارشناسان استادبانک با شما تماس بگیرند و راهنمایی‌تان کنند.

    تدریس خصوصی در استادبانک

    [related]15925[/related]

    رتبه سوم: الو استاد (aloostad.com)

    الو استاد زیرنظر مجتمع فنی میرعلوی فعالیت می‌کند. این مجتمع از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مجوز فعالیت دارد. در این سامانه، علاوه بر درخواست استاد برای تدریس خصوصی، می‌توانید فیلم، پادکست و جزوه آموزشی نیز تهیه کنید. برای شروع، رشته یا مقطع تحصیلی موردنظرتان را وارد کنید تا فهرستی از اساتید مربوطه برای شما نمایش داده شود. در ادامه با استفاده از فیلترهایی مثل شهر و جنسیت، به نتایج موردنظر خود برسید.

    انتخاب از میان دبیرانی که پروفایل آنها در الو استاد وجود دارد، چندان سخت نیست؛ زیرا این سامانه اطلاعات کاملی از اساتید ارائه می‌دهد تا کاربران با اطمینان‌خاطر انتخاب کنند. در پروفایل هرکدام از اساتید، اطلاعاتی مثل ویدئوی نمونه تدریس استاد، سوابق تدریس، تحصیلات و سوابق علمی، زمان‌های آزاد اساتید برای تدریس و هزینه کلاس‌ها را می‌توانید ببینید. این اطلاعات به تصمیم‌گیری درباره انتخاب مدرس کمک شایانی خواهد کرد. علاوه‌بر وب‌سایت، از طریق اپلیکیشن نیز می‌توانید از خدمات الو استاد استفاده کنید. به‌علاوه، در صورت توافق با استاد، امکان برگزاری کلاس به‌صورت آنلاین نیز وجود دارد.

    تدریس خصوصی با الو استاد

    رتبه دوم: آقا اجازه (aghaejazeh.org)

    رزرو تدریس خصوصی حضوری و آنلاین در آقا اجازه به وقت چندانی نیاز ندارد. تنها در چند دقیقه می‌توانید یک مدرس خوب برای تدریس خصوصی انتخاب کنید. از تدریس خصوصی دروس ابتدایی تا دانشگاه و حتی مشاوره تحصیلی، در این وب‌سایت برای کاربران مهیا شده است. با انتخاب درس مدنظرتان و شهر محل سکونت‌تان، فهرست مدرسان نمایش داده می‌شود. مدرسان رتبه‌بندی شده‌اند و هزینه کلاس نیز باتوجه‌به این رتبه‌بندی مشخص شده است.

    در پروفایل هر استاد، سوابق تحصیلی و شغلی‌اش درج شده است تا برای تصمیم‌گیری به کاربران کمک کند. پس از آنکه مدرس مدنظر را انتخاب کردید، می‌توانید درخواست دهید و به همین سادگی، کلاس خصوصی داشته باشید.

    تدریس خصوصی در آقا اجازه

    رتبه اول: استاد سلام (ostadsalam.ir)

    در استاد سلام از استاد خصوصی تا دوره‌های آموشی را می‌توانید به‌صورت آنلاین درخواست دهید. به‌علاوه، تدریس خصوصی به دو صورت حضوری و آنلاین امکان‌پذیر است. طراحی سایت کار شما را آسان کرده است: ابتدا استان و شهر موردنظر خود را انتخاب و آنگاه مهارت مدنظرتان را وارد کنید؛ سپس روی گزینه «جستجو» کلیک کنید تا فهرستی از اساتید شهر مربوطه برای شما نمایش داده شود. علاوه بر جست‌وجوی استاد، در این سامانه می‌توانید به خدماتی نظیر جست‌وجوی دوره، جزوه، حل مسئله و فیلم آمورزشی نیز دسترسی داشته باشید. علاوه بر وب‌سایت، از طریق اپلیکیشن استاد سلام نیز می‌توانید درخواست استاد دهید.

    در پروفایل هر استاد، اطلاعاتی نظیر تحصیلات، مهارت‌ها، کلاس‌های آموزشی و تجربیات ذکر شده است تا کاربران استاد خود را با اطلاعات کامل بتوانند انتخاب کنند. به‌علاوه، برخی از اساتید ویدئوی آموزشی نیز دارند: از این طریق، کاربران می‌توانند با شیوه تدریس مدرس نیز آشنا شوند. نکته درخور توجه درمورد استاد سلام، پشتیبانی آنلاین این وب‌سایت است. در هر مرحله از ثبت درخواست که با مشکل مواجه شدید، می‌توانید به‌سادگی از پشتیبان آنلاین سایت بپرسید.

    درخواست استاد در استاد سلام

    جمع‌بندی

    همان طور که مطالعه کردید، برای رزرو استاد به‌منظور تدریس خصوصی، فقط چند کلیک و چند دقیقه زمان فاصله هست. اگر به‌دنبال تدریس خصوصی به‌صورت آنلاین هستید، در ابتدا سری به استاد سلام و آقا اجازه بزنید. اگر تمایل دارید خودتان با اساتید درمورد هزینه به توافق برسید، ایران‌مدرس این امکان را فراهم کرده است. [see_also]18530[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید