بهترین سایت‌های اجاره خوابگاه؛ اسکان آسان برای دانشجویان و کارمندان غیربومی

بهترین سایت‌های اجاره خوابگاه؛ اسکان آسان برای دانشجویان و کارمندان غیربومی
راهنمای مطالعه

    اسکان در شهری غریب، یکی از دغدغه‌های مهم و جدی دانشجویان و کارمندان است. گاهی به‌دلیل نبود خوابگاه یا خوابگاه مناسب برای دانشجویان یا اقامت در شهری دیگر برای کارکردن، نیاز به اجاره خوابگاه پیش می‌آید. اما در این مواقع باید به کجا مراجعه کرد؟ خوشبختانه سایت‌هایی وجود دارند که به‌کمک آنها می‌توانید در هر شهری با خوابگاه‌ها و مکان‌های اسکان مناسب آشنا شوید. در این مقاله، از این سایت‌های اجاره خوابگاه گفته‌ایم و به‌ترتیب، از مورد چهار تا بهترین سایت اجاره خوابگاه را برایتان در یک فهرست آورده‌ایم.

    اجاره خوابگاه با اینترنت و چند کلیک ساده

    گاهی اوقات، خوابگاه‌های دانشجویی از امکانات خوبی برخوردار نیستند یا گاهی‌ هم اصلا به بعضی از دانشجویان، خوابگاه تعلق نمی‌گیرد. کارمندان و افراد دیگری هم هستند که مجبورند برای رفتن به سر کار یا شرکت در جلسات، کلاس‌های آموزشی و...، راهیِ شهر دیگری شوند. این دوستان مسافر به جایی برای اقامت و اسکان نیاز دارند.

    چند وقتی است که یافتن خوابگاه و مکان اسکان به اندازهٔ گذشته‌ها سخت نیست. حالا دیگر وب‌سایت‌هایی وجود دارند که کافی‌ است به آنها اطلاعات مبدأ و مقصد را بدهید تا به‌راحتی برایتان خوابگاه‌هایی با مشخصات موردنظرتان را پیشنهاد بدهند. در ادامه، چهار مورد از بهترین سایت‌های اجاره خوابگاه معرفی می‌شوند. معیار انتخاب این وب‌سایت‌ها، موارد زیر است:

    • آسان بودن جست‌وجو؛
    • ارائه اطلاعات دقیق؛
    • خدمات جانبی.

    ۴. خوابکده

    اجاره خوابگاه

    خوابکده از وب‌سایت‌هایی است که به شما امکان پیدا‌کردن خوابگاه می‌دهد. به‌کمک جعبه جست‌وجوی آن در صفحه اصلی وب‌سایت می‌توانید تقریبا در تمام شهرهای ایران به‌دنبال خوابگاه دانشجویی یا دانشجویی‌ـ‌کارمندی بگردید. جست‌وجو در خوابکده آسان است اما مشکل این است که با انتخاب خوابگاه موردنظر و ورود به صفحه آن، برای تمام موارد، اطلاعات بسیار دقیقی از خوابگاه‌ها در دسترس قرار نمی‌گیرد. مثلا در بعضی از موارد، شماره تماس در دسترس نیست. همین موضوع، یکی از دلایلی است که به خوابکده، جایگاه چهارم این فهرست را داده‌ایم. دلایل دیگر این رتبه این است که امکان رزرو خوابگاه به‌صورت آنلاین در خوابکده وجود ندارد؛ همچنین این وب‌سایت فاقد اپلیکیشن است. باوجوداین، خوابکده به‌طورکلی می‌تواند به پیداکردن مکانی برای اقامت در شهرهای مختلف برای دانشجویان یا کارمندان غریب کمک کند.

    ۳. همخونه

    اجاره خوابگاه

    همخونه به‌جز ارائه خدمات برای یافتن خوابگاه، امکان اجاره‌کردن آپارتمان مبله را هم برای کاربران فراهم می‌کند. حدود ۱۴ شهر در همخونه وجود دارند و با جست‌وجو در میان موارد مختلفی که ارائه می‌شود، احتمال یافتن خوابگاه مناسب برای کاربران به وجود می‌آید. البته در همخونه نمی‌توانید به‌شکل آنلاین، اقدام به رزرو و اجاره خوابگاه و محل اسکان کنید.

    شماره تماس خوابگاه‌ها و پانسیون‌ها به‌همراه اطلاعات تماس و نشانی‌شان در سایت وجود دارد و بعد از پیداکردن مورد مناسب، خودتان باید پیگیری‌های لازم برای اجاره مکان را انجام بدهید. در هنگام جست‌وجوی موارد مناسب، امکان تعیین طیف مبلغ اجارهٔ موردنظر کاربر هم وجود دارد. با مراجعه به سایت همخونه، به شما نوید راه‌اندازی اپلیکیشن آن در آینده نزدیک هم داده می‌شود.

    در همخونه، علاوه‌ بر اجاره خوابگاه، امکاني یافتن هم‌اتاقی برای منزل هم وجود دارد. با کمی گشت‌وگذار در وب‌سایت متوجه می‌شوید که برخی از افراد با دادن آگهی در این سایت به‌دنبال هم‌خانه برای خود می‌گردندِ یعنی به‌جز خوابگاه‌های مختلفی که بنا به شرایطتان به شما در همخونه پیشنهاد می‌شود، احتمالِ یافتن هم‌خانه‌ای و سکونت در منزل او هم وجود دارد.

    [related]17763[/related]

    ۲. خوابگاه‌یار

    اجاره خوابگاه

    خوابگاه‌یار هم وب‌سایت دیگری است که به‌کمک آن می‌توانید خوابگاه، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه، پانسیون و... را در شهرهای مختلف پیدا کنید. تفکیک و دسته‌بندی مناسبی ازنظر خوابگاه (دانشجویی، کارمندی، دانشجویی‌ـ‌کارمندی)، مکان، جنسیت و... در خوابگاه‌یار وجود دارد؛ یعنی جست‌وجو در این وب‌سایت برای کاربران سخت نیست. با انتخاب شرایط موردنظر می‌توان به پیشنهادهای مناسبی دسترسی پیدا کرد و از میان آنها دست به انتخاب زد.

    اطلاعاتی که درباره هر خوابگاه و محل اقامت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد هم بسیار کامل و دقیق است؛ البته رزرو خوابگاه از طرف سایت خوابگاه‌یار فقط به‌عنوان معرفی خوابگاه به کاربر است و سایت خوابگاه‌یار هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال رزرو خوابگاه ندارد. تنوع شهرهای تحت‌پوشش خوابگاه‌یار بسیار زیاد است و تقریبا تمام استان‌ها و مراکزشان، در خوابگاه‌یار، اطلاعاتی برای کاربران دارند. خوابگاه‌یار اپلیکیشن ندارد؛ در مقابل، وبلاگی در آن هست که می‌توانید مطالب مفیدی درباره خوابگاه و نکات مرتبط با زندگی خوابگاهی در آن بخوانید.

    ۱. اسنپ‌روم

    اجاره خوابگاه

    اسنپ‌روم، از زیرمجموعه‌های برند اسنپ است که انگار تصمیم گرفته است به زمینه‌های مختلفی از فعالیت وارد شود. اسنپ‌روم سایتی برای اجاره خوابگاه، هتل و مهمان‌پذیر است. با ورود به آن به‌راحتی می‌توانید از میان دو گزینه خوابگاه یا هتل‌ و مهمان‌پذیر به‌دنبال گزینه‌های مطلوبتان باشید. مقصد سفر، تاریخ ورود و خروج و تعداد افراد از جمله مواردی است که در جعبه جست‌وجوی خوابگاه و اقامتگاه در صفحه نخست اسنپ‌روم دیده می‌شود.

    موضوع بسیار جالبی که باعث می‌شود اسنپ‌روم با موارد دیگر این مقاله متفاوت باشد، نوع خدمات است. منظور چیست؟ وب‌سایت‌های دیگری که معرفی شدند، مجموعه‌ای از خوابگاه‌ها را برای اجاره و اسکان افراد مختلف معرفی می‌کنند؛ اما مجموعه‌ای از هتل‌ها و اتاق‌های اقتصادی تحت نظارت و مدیریت برند اسنپ‌روم وجود دارد که به افراد در شهرها و نقاط مختلف کشور، خدمات اسکان می‌دهد.

    اسنپ‌روم اطلاعات دقیقی درزمینۀ جست‌وجوی اتاق مناسب در اختیار کاربر می‌گذارد. امکانات اتاق، امتیازی که کاربران قبلی به آن داده‌اند، قوانین اسکان، هزینه‌ها و تقریبا هر چیزی که لازم است برای اجاره خوابگاه بدانید در سایت اسنپ‌روم وجود دارد. علاوه بر این، اتاق‌های اسنپ‌روم مجهز به اینترنت رایگان هستند و امکان کنسل‌کردن مانند رزروکردن به‌صورت آنلاین وجود دارد. اسنپ روم اپلیکیشن هم دارد و کارشناسان آن به‌صورت ۲۴ساعته به پرسش‌های کاربران درباره روند اجاره خوابگاه و مکان اسکان پاسخ می‌دهند. در حال حاضر، حدود ۱۴ شهر در اسنپ‌روم به کاربران خدمات اقامتی ارائه می‌دهند؛ اما ظاهرا این سایت تصمیم دارد تعداد شهرهای تحت‌پوشش خود را افزایش دهد.

    در آخر

    برای رزرو و اجاره خوابگاه در شهری دیگر می‌توانید به وب‌سایت‌هایی مراجعه کنید که در این مقاله معرفی شد. دیگر لازم نیست نگران محل اقامت‌تان به‌عنوان کارمند یا دانشجو در شهری دیگر باشید. اگر تجربهٔ استفاده از سایت‌های اجاره خوابگاه را دارید، حتما در قسمت نظرات برایمان از محل اسکانتان بگویید. [see_also]18048[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید