۲ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید گوشی آنر ۹ ایکس

۲ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید گوشی آنر ۹ ایکس
راهنمای مطالعه

    آنر ۹ ایکس از جمله جدیدترین گوشی‌های حال حاضر بازار است. این گوشی با وجود برخورداری از قابلیت‌های متنوع و داشتن برچسب قیمتی رقابتی، کار سختی برای رقابت با رقبای سرسخت خود در بازار گوشی‌های میان‌رده پریمیوم دارد. در این مطلب به ۲ مورد از مشکلاتی اشاره کرده‌ایم که ممکن است شما را از خرید این گوشی منصرف کند.

    آنر ۹ ایکس نسبت به نسل قبل خود تغییرات زیادی را تجربه کرده است. آنر با درس‌گرفتن از اشتباهات خود در گذشته و رسیدن به درک درستی از نیاز کاربران، نماینده‌ای شایسته را در اکثر بخش‌ها روانه بازار کرده است اما این گوشی با وجود مزیت‌های قابل‌توجه، از مشکلاتی نیز رنج می‌برد که شاید شما را در تصمیم‌گیری برای خرید آن مردد کند.

    بنابراین اگر قصد خرید آنر ۹ ایکس را دارید، بهتر است قبل از خرید با مهم‌ترین نقاط ضعف آن آشنا شوید تا با آگاهی بیشتری نسبت به خرید یک گوشی هوشمند میان‌رده در بازه قیمتی زیر ۴ میلیون تومان اقدام کنید. با «درجه» همراه باشید.

    ۱. پردازنده‌ قدیمی آنر ۹ ایکس مشابه با نسل قبل

    عملکرد پردازشی آنر ۹ ایکس

    درحالی که آنر ۹ ایکس در چین از پردازنده قدرتمند کایرین ۸۱۰ بهره می‌برد، اما به دلیل تحریم‌های آمریکا، آنر نتوانست مجوز استفاده از این تراشه را در نسخه بین‌المللی دریافت کند؛ بنابراین تراشه کایرین 710F درون آنر ۹ ایکس عملکردی مشابه با کایرین 710 به‌کار رفته در Honor 8X دارد.

    این پردازنده ۱۲ نانومتری از هشت هسته پردازشی تشکیل شده است که چهار هسته آن از نوع Cortex-A73 با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A53 با سرعت ۱.۷ گیگاهرتز است. Mali-G51 MP4 هم به‌عنوان پردازشگر گرافیکی در این گوشی ایفای نقش می‌کند.

    از نظر مشخصات فنی، کایرین 710F با مدل استاندارد کایرین 710 تفاوتی ندارد. حرف F در این نامگذاری مخفف FCCSP یا Flip-Chip Chip Scale Package است و این یعنی کایرین 710F، پکیج مجتمع متفاوتی نسبت به کایرین 710 دارد. ولی از نظر عملکرد و مشخصات فنی، این دو تراشه کاملا با هم یکسان هستند.

    اگرچه کایرین 710F از قدرت خوبی برخوردار است، اما با نگاهی به رقبای این محصول همچون می ۹ لایت می‌بینیم که شیائومی از اسنپ‌دراگون ۷۱۰ استفاده کرده که به‌شکل محسوسی از پردازنده به‌کاررفته در نماینده آنر قوی‌تر است.

    [related]18210[/related]

    ۲. عملکرد ضعیف‌تر دوربین آنر ۹ ایکس نسبت به رقبا

    کیفیت دوربین آنر ۹ ایکس

    آنر ۹ ایکس مجهز به یک ماژول دوربین سه‌گانه در پنل پشتی است که از حسگری ۴۸ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی، حسگر ۸ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت برای ثبت تصاویر فوق عریض و یک حسگر عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

    عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی آنر ۹ ایکس، کیفیت مناسبی دارند ولی با بهترین کیفیتی که در محدوده قیمت این محصول دیده‌ایم، فاصله زیادی دارند. جزئیات نهایی مانند کنتراست و گستره دینامیکی در سطح متوسطی قرار می‌گیرند. شارپی بیش از حد تصاویر ثبت شده نیز ممکن است گاهی مواقع دل‌سرد کننده باشد.

    راستش را بخواهید انتظار می‌رفت عکس‌های خروجی ۱۲ مگاپیکسلی، جزئیات بیشتری داشته باشند؛ مخصوصا به دلیل اینکه با یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ساخت سونی طرف هستیم. عکس‌های ۸ مگاپیکسلی ثبت شده با دوربین فوق عریض هم جزئیات کمی دارند و کنتراست و محدوده دینامیک تصویر در بهترین حالت، متوسط است. رنگ‌بندی تصویر هم نسبت به واقعیت، کمی سردتر به نظر می‌رسد.

    عدم پشتیبانی از فیلم‌برداری با رزولوشن 4K هم مورد دیگری است که در مقایسه با بعضی دیگر از گوشی‌های هم‌رده ممکن است نکته‌ای ناامیدکننده تلقی شود.

    جمع‌بندی

    آنر ۹ ایکسآنر ۹ ایکس یکی از جدیدترین میان‌رده‌های حال حاضر بازار است که امکانات خوبی را در ازای پرداخت هزینه‌ای معقول برای کاربران به ارمغان می‌آورد؛ از نمایشگر بزرگ بدون بریدگی گرفته تا طراحی منحصر به فرد و زیبا و شارژدهی مناسب باتری. این محصول هم در کنار مزایای قابل توجه خود، از نقاط ضعفی نیز برخوردار است که شاید از دیدگاه بعضی کاربران اهمیت چندانی نداشته باشد. با این حال، آنر ۹ ایکس رقبای سرسختی را در مقابل خود می‌بیند که ممکن است شانس خرید آن را در بازار کاهش دهد؛ مخصوصا زمانی که شیائومی با داشتن نمایندگانی شایسته در محدوده‌های قیمتی متنوع، بازار گوشی‌های میان‌رده را به قبضه خود درآورده است! [see_also]17102[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید