اسپری چندمنظوره سیف یا اکتیو؛ کدام انتخاب بهتری است؟

اسپری چندمنظوره سیف یا اکتیو؛ کدام انتخاب بهتری است؟
راهنمای مطالعه

    اسپری چندمنظوره سیف بخریم یا اکتیو؟ هرکدام روی چه سطوحی قابل‌استفاده‌اند؟ خریداران قبلی چه نظری درباره‌شان دارند؟ خب، جواب همه اینها پیش ماست! با مطلب امروز «درجه» همراه باشید.

    با خرید بهترین شوینده چند منظوره یک تیر و چند نشان می‌زنیم، چون برای پاک‌کردن سطوح مختلفی در جای‌جای منزل به‌درد می‌خورند. چندمنظوره‌ها همه‌فن‌حریف‌اند و برخلاف شوینده های تخصصی، یعنی شوینده‌هایی که برای یک نوع سطح مثلا فقط کف یا شیرآلات کاربرد دارند، روی طیف وسیع‌تری از سطوح قابل‌استفاده‌اند. ازجمله چندمنظوره‌های مطرح در بازار می‌توان به اسپری چندمنظوره سیف و همچنین اسپری چندمنظوره اکتیو اشاره کرد؛ سیف محصول شرکت «یونیلیوِر ایران» و اکتیو محصول شرکت «پدیده شیمی قرن» است و هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

    اسپری چندمنظوره سیف قرمز یا یونیوِرسال

    ption id="attachment_21442" align="aligncenter" width="850"]اسپری چندمنظوره سیف تصویر محصول برگرفته از دیجی‌کالا

    ویژگی‌ها و موارد مصرف

    اسپری چندمنظوره سیف برای سطوح و منسوجات کاربرد دارد. اما شاید بپرسید که آیا روی همه انواع سطوح و منسوجات قابل‌استفاده است؟ خب، باید بگوییم خیر! به‌عبارتی، به کلمه «همه‌جا» که روی برچسب جلوی محصول به چشم می‌خورد، اعتنا نکنید، چراکه تنها اغراقی تبلیغاتی است؛ تقریبا هیچ پاک‌کننده چندمنظوره‌ای همه‌جا قابل‌استفاده نیست.

    [related]33223[/related]

    سیف یونیوِرسال، طبق توضیحات برچسب پشتی، روی سطوح آشپزخانه و حمام و منسوجات (فرش، مبل و لباس) قابل‌استفاده است، اما خود تولیدکننده هشدار داده:

    • روی سطوح رنگ‌شده، آلومینیومی، لینولیوم (نوعی جنس کف‌پوش) و سنگ مرمر استفاده نشود.
    • درصورت استفاده روی پلاستیک به‌دلیل احتمال آسیب به سطح فورا با آب شسته شود.
    • روی فرش دستباف استفاده نشود.
    • روی منسوجات دارای بافت حساس مانند پشم، ابریشم، ساتن، مخمل و چرم (طبیعی و مصنوعی) استفاده نشود.
    • برای استفاده روی سطوح و بافت‌های غیرمتداول ابتدا روی قسمت کوچکی آزمایش شود.

    بنابراین، همه‌جایی که سیف ادعا می‌کند، فقط بعضی جاهاست! سیف روی فرمولاسیون محصولاتش هم در لکه‌بری سریع مدعی است.

    پس سیف قرمز برای چی خوبه؟

    هرچند تولید کننده مدعی است سیف قرمز برای شست‌وشوی آشپزخانه، سرویس‌‌ها ی بهداشتی، لباسشویی، شست و شوی مبل و سایر سطوح مناسب است اما در موارد بالا از آن استفاده نکنید.

    نحوه مصرف

    نحوه مصرف به‌طور کامل پشت محصول توضیح داده شده است. نکته مهمش اینجاست که چندمنظوره سیف را حتما باید بعد اسپری‌کردن با اسفنج یا پارچه نم‌دار از روی سطح پاک کنید. ضمن مطالعه نحوه مصرف، موارد احتیاط را هم با دقت بخوانید؛ مثلا توصیه شده با ماسک و دستکش از محصول استفاده شود.

    قیمت

    در حال حاضر که این مطلب را برایتان می‌نویسیم، قیمت اسپری چندمنظوره سیف در دیجی‌کالا ۲۳٫۶۰۰ تومان است. هر عدد از این اسپری ۷۵۰ میلی‌لیتر حجم دارد که مقدار نسبتا زیادی است.

    نظر خریداران قبلی

    بیش از ۲۴۰ نفر از کاربران دیجی‌کالا خرید اسپری چندمنظوره سیف را به دیگران هم پیشنهاد داده‌اند. باتوجه‌به حدود ۲۵۰ بازخوردی که بررسی کردیم، برایند نظرها به شرح زیر است:

    • حجم بالای بازخوردهای مثبت نشان می‌دهد رضایت اکثریت قریب‌به‌اتفاق خریداران جلب شده است.
    • در اغلب بازخوردها به ویژگی‌های مثبتی چون قدرت پاک‌کنندگی بالا اشاره شده است؛ بسیاری از مصرف‌کنندگان اسپری چندمنظوره سیف گفته‌اند از قدرت چربی‌زدایی قابل‌توجهی برخوردار بوده و محصولی کاربردی و باکیفیت است.
    • بسیاری از مصرف‌کنندگان همچنین از قدرت لکه‌بری این محصول تعریف کرده‌اند و می‌گویند روی منسوجاتی از قبیل پارچه مبل و لباس هم خوب جواب می‌دهد.
    • اگرچه برخی معتقدند بوی ملایم و خوشایندی دارد، برخی هم برعکس از بوی تند و اذیت‌کننده این محصول شکایت کرده‌اند (البته، روی خود محصول هم به استفاده از ماسک توصیه شده است).
    • برخی خریداران از اسپری چندمنظوره سیف قیمت‌بالا یاد کرده‌اند.

    [table id=324 /]

    مشاهده اسپری چندمنظوره سیف

    اسپری چندمنظوره اکتیو با رایحه گل‌های بهاری

    ption id="attachment_21447" align="aligncenter" width="850"]اسپری چندمنظوره اکتیو مدل بنفش تصویر محصول برگرفته از دیجی‌کالا

    ویژگی‌ها و موارد مصرف

    اسپری چندمنظوره اکتیو مدل بنفش برای انواع سطوح قابل‌استفاده است. باز باید بپرسیم دقیقا کدام نوع سطوح؟ این محصول، طبق توضیح وب‌سایت اکتیو، روی سطوح سخت پلاستیکی، سرامیکی، استیلی، فلزی، چوبی و سنگی نظیر دیوار روغنی، اجاق‌گاز، مایکروویو، یخچال‌فریزر، کابینت، سینک ظرف‌شویی، سرامیک، شوفاژ، هود، بدنه کامپیوتر و... قابل‌استفاده است. اما از پاک‌کردن شیشه، آینه و مانیتور با اسپری چندمنظوره اکتیو خودداری کنید؛ این‌طور که به نظر می‌رسد، گویا برای منسوجات هم قابل‌استفاده نیست، چراکه در هیچ‌یک از موارد مصرف نام‌برده به سطوح پارچه‌ای اشاره نشده است.

    سایر ادعاهای اکتیو درخصوص محصول مذکور عبارت‌اند از:

    • اسپری چندمنظوره اکتیو با ایجاد لایه‌ای محافظ روی سطوح موجب براق‌کنندگی و درخشندگی می‌شود.
    • دارای قدرت پاک‌کنندگی بالایی است و لکه‌های سرسخت را هم اعم از چربی و دوده پاک می‌کند.
    • دارای خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و خوشبوکنندگی است.

    اکتیو یک مدل اسپری چندمنظوره دیگر هم دارد که به‌اسم مدل ۳ در ۱ شناخته می‌شود و این‌شکلی است:

    اسپری چندمنظوره اکتیو مدل آبی

    چندمنظوره آبی اکتیو، علاوه بر ویژگی‌هایی که برشمردیم، ضدبوی قوی است و ضمن پاک‌کردن و ضدعفونی‌کردن سطوح، موجب کاهش بوهای نامطبوع در فضای آشپزخانه و سرویس بهداشت می‌شود.

    [related]33224[/related]

    نحوه مصرف

    چندمنظوره اکتیو را هم باید بعد اسپری‌کردن با اسفنج یا پارچه نم‌دار از روی سطح پاک کنید. درضمن، بنا به توصیه خود اکتیو، چون محصولات پاک‌کننده حاوی مواد فرارند، بهتر است در فضاهای بسته و بدون تهویه مناسب استفاده نشوند.

    قیمت

    در زمان نگارش این مطلب، اسپری چندمنظوره اکتیو مدل بنفش در دیجی‌کالا با قیمت ۱۲٫۷۰۰ تومان، یعنی تقریبا نصف قیمت سیف، در حال فروش است. هر عدد از این اسپری معطر ۷۰۰ میلی‌لیتر حجم دارد و تا مدت نه‌چندان کوتاهی برایتان دوام خواهد داشت.

    بازخوردهای خریداران قبلی

    بیش از ۹۰ نفر از کاربران دیجی‌کالا خرید اسپری چندمنظوره اکتیو را به دیگران هم پیشنهاد داده‌اند. باتوجه‌به حدود ۱۰۰ بازخوردی که بررسی کردیم، برایند نظرها به شرح زیر است:

    • اغلب خریداران از انتخاب این محصول ابراز رضایت کرده‌اند و می‌گویند از قدرت پاک‌کنندگی مقبولی برخوردار است.
    • خوش‌رایحه است و بوی زننده‌ای نمی‌دهد.
    • قیمت‌مناسب است و به قیمتش می‌ارزد.

    مشاهده اسپری چندمنظوره اکتیو

    [table id=325 /]

    جمع‌بندی مقایسه اسپری چندمنظوره سیف و اکتیو

    و اما جمع‌بندی پایانی ما:

    • همان طور که دیدید، اغلب خریداران هر دو برند، هم سیف و هم اکتیو، راضی به نظر می‌رسند.
    • هر دو محصول برای لکه‌بری سطوح مختلفی قابل‌استفاده‌اند، اما سیف علاوه بر سطوح سخت روی پارچه هم کاربرد دارد، درحالی‌که در موارد مصرف اسپری چندمنظوره اکتیو از هیچ نوع منسوجاتی نام برده نشده است.
    • اسپری چندمنظوره سیف تقریبا دو برابر اکتیو قیمت دارد.

    حالا نوبت شماست که برایمان بگویید از کدام اسپری‌های چندمنظوره تابه‌حال استفاده کرده‌اید؟ از چه برندی راضی‌ترید و به دیگران هم پیشنهاد می‌کنید؟ در این روزها که وقت خانه تکانی عید نوروز است کدام را ترجیح می‌دهید؟

     

    سوالات متداول

    سیف قرمز برای چی خوبه؟ تولید کننده مدعی است سیف قرمز برای شست‌وشوی انواع سطوح از آشپزخانه تا سرویس‌‌ بهداشتی مناسب است اما در این مطالب سطوح خطرناک برای سیف قرمز را معرفی کرده‌ایم. کاربرد چند منظوره اکتیو چیه؟ برای شستشوی انواع سطوح مثل دیوار روغنی، اجاق‌گاز، مایکروویو، یخچال‌فریزر، کابینت، سینک، سرامیک، هودو غیره قابل‌استفاده است.[see_also]33221[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید