هرآنچه برای خرید پوشک بزرگسالان باید بدانید

هرآنچه برای خرید پوشک بزرگسالان باید بدانید
راهنمای مطالعه

    در این مطلب «درجه» از نکات خرید پوشک بزرگسالان برایتان نوشته‌ایم، محصولی که درصورت بی‌اختیاری ادرار حتما نیاز می‌شود. اگر خودتان به بی‌اختیاری ادرار دچارید یا از سالمندی در منزل مراقبت می‌کنید که به بی‌اختیاری ادرار مبتلاست و لازم است درمورد پوشک‌های بزرگسالان (پوشینه هم گفته می‌شوند) بیشتر بدانید، این مطلب به‌دردتان می‌خورد.

    چه محصولاتی برای بی‌اختیاری ادرار بزرگسالان در بازار موجود است؟

    انواع محصولات پوشیدنی موجود برای بی‌اختیاری ادرار در بزرگسالان عبارت‌اند از:

    پد بی‌اختیاری

    ption id="attachment_21629" align="aligncenter" width="850"]خرید پوشک بزرگسالان - پد بی‌اختیاری تصویر محصول برگرفته از دیجی‌کالا

    پد بی‌اختیاری تنها مناسب افرادی است که در حد خفیفی به بی‌اختیاری ادرار دچارند. این نوع پدها سبک و نازک‌اند و درست مثل نوار بهداشتی داخل لباس زیر قرار می‌گیرند؛ قدرت جذب کم تا متوسطی دارند و به اندازه پوشک جاذب نیستند، اما برای بی‌اختیاری‌ ادرار استرسی و نشتی‌های خفیف خوب جواب می‌دهند. این را هم بدانید که پد بی‌اختیاری ادرار مخصوص آقایان ازلحاظ فرم با پد مخصوص بانوان کمی تفاوت دارد. درضمن، خانم‌ها بهتر است از نوار بهداشتی به‌جای پد بی‌اختیاری استفاده نکنند، چون پد بی‌اختیاری در جذب ادرار و کنترل بو مؤثرتر است.

    مشاهده پد بی‌اختیاری بانوان تافته

     

    پوشک چسبی

    خرید پوشک بزرگسالان - پوشک چسبی

    پوشک‌های چسبی، همان‌طور که از اسم‌شان پیداست، چسب‌دارند؛ یعنی از دو طرف با چسب روی بدن محکم می‌شوند. این نوع پوشک‌ها در دو نوع روزانه و مخصوص شب تولید می‌شوند؛ روزانه‌ها کم‌حجم‌ترند، اما پوشک‌های چسبی مخصوص شب، حجیم‌ترند و جذب بهتری هم دارند.

     

    پوشک شورتی

    خرید پوشک بزرگسالان - پوشک شورتی

    پوشک‌های شورتی درست مثل لباس زیر پوشیده می‌شوند و بیشتر به‌درد سالمندان سرپا می‌خورند تا بستری. درمورد تفاوت پوشک‌های چسبی و شورتی در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

    پوشک استخری

    مبتلایان به بی‌اختیاری ادرار از لذت آب‌تنی در استخر محروم نیستند؛ کافی است پوشک استخری بپوشند! لایه بیرونی این نوع پوشک‌ها ضدآب بوده و از نفوذ آب به درون پوشک جلوگیری می‌کند.

    پوشک چندبارمصرف

    پوشک‌های چندبارمصرف از قابلیت شست‌وشو و استفاده مجدد برخوردارند و در طولانی‌مدت به‌صرفه‌ترند. البته، معمولا گفته می‌شود که این نوع پوشک‌ها، اگرچه محیط‌زیست‌دوستانه‌تر و اقتصادی‌ترند، در کنترل بو به‌پای پوشک‌های یک‌بارمصرف نمی‌رسند.

    برای خرید پوشک بزرگسالان به چه نکاتی دقت کنیم؟

    نکات خرید پوشک بزرگسالان

    به قدرت جذب پوشک دقت کنید

    قدرت جذب پدها و پوشک‌های برندهای مختلف متفاوت است. باید ببینید که اصلا به چقدر قدرت جذب نیاز دارید. در این مورد به شدت بی‌اختیاری ادرار در خود یا سالمندتان نگاه کنید؛ اگر شدت بی‌اختیاری تنها در حد کم و خیلی خفیف باشد، پس به قدرت جذب بالایی نیاز ندارید و می‌توانید به‌جای پوشک‌ از پدهای بی‌اختیاری استفاده کنید، این در حالی است که برای بی‌اختیاری‌های جدی‌تر به پوشک‌هایی با قدرت جذب بالا نیاز است؛ پوشک‌های مخصوص شب از بیشترین قدرت جذب برخوردارند. قدرت جذب پوشک‌ها را معمولا با علامت قطره روی بسته‌بندی نشان می‌دهند؛ باید ببینید که از مجموع قطره‌های درج‌شده چه تعداد از قطره‌ها توپر نشان داده شده‌اند. افرادی که بی‌اختیاری مدفوع نیز دارند، باید از پوشکی استفاده کنند که ضمن جذب ادرار از قابلیت جذب مدفوع هم برخوردار باشد. 

    مشاهده محبوب‌ترین پوشک‌های بزرگسال

    به اندازه یا سایز پوشک دقت کنید

    پوشکی که اندازه نباشد، راحت نیست و نشتی خواهد داد. پوشک‌هایی که اصطلاحا فیت بدن باشند، از زیر لباس کمتر معلوم می‌شوند. منتها انتخاب سایز مناسب شاید کمی مشکل باشد، چون هر برندی سایزبندی خاص خودش را دارد؛ مثلا مدیوم همه برندها دقیقا یک‌اندازه نیست. البته، برخی برندها برای اینکه بتوانید انتخاب دقیق‌تری داشته باشید، اندازه دور کمر را هم روی بسته‌بندی درج می‌کنند. بنابراین، برای انتخاب سایز مناسب به جدول سایزبندی هر برندی رجوع کنید که یا روی خود بسته‌بندی پوشک‌ درج می‌شود یا اگر نبود، احتمالا در وب‌سایت برند تولیدکننده می‌توانید به اطلاعات تکمیلی دست پیدا کنید.

    به چسبی یا شورتی‌بودن پوشک دقت کنید

    پوشک‌های چسبی، همان طور که گفتیم، در دو طرف با چسب محکم می‌شوند، اما پوشک‌های شورتی چسب‌دار نیستند و باید درست مثل لباس زیر پوشیده شوند؛ برای پوشیدن و تعویض پوشک‌های چسبی نیازی به درآوردن کامل لباس‌ پایین‌تنه نیست و در حالت درازکش هم قابل‌پوشاندن و تعویض‌اند، اما پوشک‌های شورتی را بدون درآوردن کامل لباس پایین‌تنه نمی‌توان پوشید (البته، برخی پوشک‌های شورتی یک‌بارمصرف را هنگام تعویض می‌توان از پهلو پاره کرد). نکته دیگر اینکه پوشک‌های چسبی معمولا در قسمت دور پاها سفت‌تر می‌مانند؛ ضمن اینکه حداکثر قابلیت جذب پوشک‌های شورتی امکان دارد از انواع چسبی کمتر باشد. به‌طورکلی، پوشک‌های شورتی معمولا برای سالمندانی پیشنهاد می‌شوند که به‌طرز عادی قادر به تحرک‌ بوده و به‌خصوص در توالت‌رفتن مستقل‌اند، ولی پوشک‌های چسبی برای سالمندانی مناسب‌تر به نظر می‌رسند که در پوشیدن و تعویض پوشک به کمک پرستار نیازمندند. درکل، پوشک‌های چسبی به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که در حالت خوابیده هم تاحدامکان نشتی ندهند.

    به جنس لایه پشتی پوشک دقت کنید

    لایه پشتی پوشک‌ها می‌تواند از جنس‌های پارچه‌مانند یا پلاستیکی باشد؛ پارچه‌مانندها صدای کمتری براثر حرکت و سایش ایجاد می‌کنند و قابل‌تنفس‌ترند، اما پلاستیکی‌ها، بااینکه ضدنشت‌ترند، کمی سروصدادارند.

    پوشک بتواند پوست را خشک نگه دارد

    پوشکی بهتر است که بتواند رطوبت جذب‌شده را در لایه میانی محبوس نگه دارد و به سطح نشتی ندهد؛ در غیر این صورت، پوست مصرف‌کننده اذیت خواهد شد.

    پوشک نشانگر خیسی داشته باشد

    این ویژگی برای نشان‌دادن پرشدن ظرفیت پوشک و اعلام زمان تعویض است و بیشتر برای سالمندانی به‌درد می‌خورد که پرستار باید پوشینه‌شان را عوض کند.

    به جنسیت درج‌شده روی بسته‌بندی دقت کنید

    هنگام خرید پوشک بزرگسالان حتما به جنسیت درج‌شده روی بسته‌بندی دقت کنید. برخی پوشک‌ها برای هم بانوان و هم آقایان قابل‌استفاده‌اند، اما به‌ویژه در دسته پوشینه‌های شورتی پوشک‌هایی هم داریم که مخصوص استفاده بانوان یا مخصوص استفاده آقایان طراحی و تولید شده‌اند.

    پوشک‌های بزرگسال موجود در بازار چه قیمتی‌اند؟

    قیمت‌ها بسیار متنوع است. قیمت پوشک‌های بزرگسال علاوه بر برند تولیدکننده به چسبی یا شورتی‌بودن و همچنین تعداد موجود در هر بسته بستگی دارد. با کلیک روی لینک زیر می‌توانید مروری بر انواع برندها و قیمت‌های پوشک‌های بزرگسالان داشته باشید:

    مشاهده پرفروش‌ترین پوشک‌های بزرگسال

    سخن پایانی

    پوشک یا پوشینه بزرگسال تنها برای بی‌اختیاری ادرار نیست، بلکه گاهی افراد به دلیل محدودیت‌های حرکتی یا ابتلا به بیماری‌هایی چون زوال عقل و اسهال شدید به مصرف پوشک نیاز پیدا می‌کنند. امیدواریم به هر دلیلی که نیاز به خرید پوشک بزرگسالان پیدا کرده‌اید، این مطلب برایتان مفید بوده باشد. [see_also]3555[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید