۱۰ مدل از جدیدترین و بهترین کتری و قوری روگازی و برقی

۱۰ مدل از جدیدترین و بهترین کتری و قوری روگازی و برقی
راهنمای مطالعه

    بهترین کتری و قوری روگازی و برقی کدام مارک و مدل است؟ در این راهنمای خرید نکات مهمی را توضیح داده‌ایم که هنگام خرید کتری و قوری روگازی باید در نظر داشته باشید.

    کتری و قوری از کاربردی‌ترین لوازم آشپزخانه به حساب می‌آیند. در حال حاضر انواع و اقسام برندهای ایرانی و خارجی، بهترین کتری و قوری روگازی و برقی از جنس پیرکس، استیل، آلومینیومی، مسی یا حتی سرامیکی را تولید می‌کنند. بنابراین، تنوع این محصول در بازار چشمگیر بوده و انتخاب گزینه مناسب کار دشواری است. در این مطلب، ضمن معرفی چند مدل از بهترین کتری و قوری برقی و گازی برایتان نکاتی را می‌گوییم که در هنگام خرید این محصول باید در نظر داشته باشید.

    راهنمای خرید بهترین کتری و قوری

    راهنمای خرید بهترین کتری و قوری

    متناسب با نیازتان خرید کنید

    بهترین کتری و قوری روگازی باید از ظرفیت کافی و متناسب با نیازهای روزانه شما برخوردار باشد. بنابراین، در هنگام خرید به مقدار آب جوش یا چای مصرفی روزانه‌تان توجه کرده و کالایی را انتخاب کنید که خیلی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از میزان لازم نباشد. برای مثال، اگر خانواده پر جمعیتی دارید یا اگر اهل رفت و آمد هستید قاعدتا باید محصولی را بخرید که حجم بالایی دارد. از سوی دیگر، معمولا یک کتری و قوری کوچک کار یک خانواده دو تا سه نفره را راه می‌اندازد.

    جنس کتری و قوری را در نظر بگیرید

    هر خانواده‌ای متناسب با نوع مصرف و نیاز روزانه‌اش ممکن است به کتری و قوری سرامیکی، چدنی، استیل یا پیرکس نیاز داشته باشد. برای مثال، اگر اجاق گازتان از نوع القایی باشد لازم است کتری استیل خریداری کنید تا بهترین بازدهی را برایتان داشته باشد. از سوی دیگر، قوری و کتری چدنی با وجود کارایی بالا، به دلیل سنگین و سخت بودن ممکن است سطح اجاق گاز القایی را دچار خراشیدگی کنند. موارد زیر از رایج‌ترین مواد تشکیل‌دهنده اغلب کتری‌های بازار به حساب می‌آیند:

    استیل ضد زنگ

    این ماده به‌دلیل طول عمر بالا، انتقال حرارت به بهترین شکل ممکن، مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی و همچنین، شست‌وشوپذیری آسان از بهترین و رایج‌ترین گزینه‌ها خصوصا برای ساخت کتری به حساب می‌آید.

    آلومینیوم

    آلومینیوم هم یک فلز سبک است که گرما را به‌خوبی منتقل می‌کند. با این حال، در مقایسه با استیل طول عمر بالایی ندارد و در تماس مداوم با آب و مایعات ممکن است زنگ بزند.

    پیرکس

    با بررسی بهترین انواع کتری و قوری موجود در بازار متوجه می‌شوید که برخی از آن‌ها از جنس پیرکس شفاف ساخته شده‌اند. این گزینه مخصوص افرادی است که دوست دارند رنگ چای یا فرآیند جوشیدن آب را ببینند. این ظروف شیشه‌ای دارای ضریب انبساط حرارتی پایینی هستند و در مقابل تغییرات دمایی تا اندازه زیادی مقاومت نشان می‌دهند.

    چدن

    کتری و قوری‌ روگازی چدنی معمولا از طول عمر بالایی برخوردار بوده و حرارت را به‌خوبی منتقل می‌کند. با این حال، آهن به‌کار رفته در ترکیبات این محصولات ممکن است طعم آب، چای و انواع دمنوش‌ها را تغییر دهد.

     

    به طراحی کتری و قوری توجه کنید

    طراحی دهانه، دسته و بدنه بهترین کتری و قوری باید با شرایط و استانداردهای شما مطابقت داشته باشد. برای مثال، شاید یک قوری با وجود زیبایی ظاهری و جنس عالی از دهانه مناسبی برخوردار نباشد. در این صورت، ممکن است در هنگام استفاده برایتان خطر آفرین باشد. این موضوع، به‌ویژه برای سالمندان یا خانواده‌های دارای فرزندان خردسال یا نوجوان اهمیت دارد. از سوی دیگر، درب این محصول باید به راحتی باز و بسته شود و تا جای ممکن از خروج بخار آب جلوگیری کند. به‌علاوه، در هنگام خرید کتری روگازی باید به طول شیر آن و تناسب‌اش با فاصله شعله تا لبه گاز توجه کنید. این موضوع، خصوصا برای افرادی مشکل‌ساز می‌شود که از گاز توکار یا روکابینتی استفاده می‌کنند. دلیل‌اش هم این است که معمولا فاصله شعله گاز توکار با لبه کابینت بیش‌تر از حالت مرسوم است. در چنین شرایطی، بهتر است کتری گردن غازی خریداری کنید.

    وزن کتری و قوری را بررسی کنید

    خوشبختانه، به‌صورت معمول کتری و قوری روی اجاق گاز یا روی پیشخوان آشپزخانه قرار دارند و نیازی نیست حمل‌شان کنید. با این حال، اگر سنگین باشند در هنگام استفاده روزمره ممکن است برایتان ایجاد مشکل کنند. این موضوع، به‌ویژه برای سالمندان، افراد مبتلا به آرتروز یا حتی نوجوانان اهمیت دارد.

    میزان مقاومت دسته محصول را در برابر حرارت بررسی کنید

    در هنگام خرید بهترین کتری و قوری حتما به جنس دسته آن دقت کنید و محصولی را بخرید که در مقابل حرارت مقاوم باشد و گرما را کم‌تر به خودش جذب کند. به این ترتیب، در هنگام برداشتن کتری یا قوری احتمال سوختن دست‌تان کم‌تر خواهید بود. از سوی دیگر، با قرارگیری مداوم بدنه محصول در معرض دمای بالا دسته‌ها ذوب نمی‌شوند یا به‌تدریج نمی‌سوزند. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم محصولی را انتخاب کنید که دسته‌اش از جنس باکالیت باشد. باکالیت نوعی رزین است که از ترکیب با خاکه چوب و پنبه نسوز ساخته می‌شود و عایق حرارتی مناسبی به حساب می‌آید.

    انواع کتری و قوری روگازی و برقی

    انواع کتری و قوری

    کتری‌ها و قوری‌ها براساس نوع کاربرد و منبع گرمایش به دو گروه کلی تقسیم‌بندی می‌شوند. این گروه‌ها عبارتند از:

    کتری و قوری روگازی

    کتری روگازی به اسم کتری اجاقی هم شناخته می‌شود. این محصول روی حرارت مستقیم اجاق گاز قرار می‌گیرد و از این طریق، آب و مایعات داخل‌اش را گرم می‌کند یا به نقطه جوش می‌رساند. در مقایسه با کتری‌های برقی، انواع روگازی برای جوشاندن آب به مدت زمان بیش‌تری نیاز دارند. با این حال، به‌دلیل سابقه طولانی حضور در بازار ایران خصوصا در بین خانواده‌های سنتی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردارند. بزرگ‌ترین مشکل ست کتری و قوری روگازی این است که فقط در آشپزخانه قابل استفاده است و نمی‌توان آن را در دیگر نقاط منزل یا محل کار قرار داد.

    کتری و قوری برقی

    بهترین کتری برقی از گزینه‌هایی است که آب را در مدت زمان کوتاهی می‌جوشاند. این کار با کمک یک المنت گرمایشی انجام می‌گیرد که در پایه دستگاه نصب شده و به برق وصل می‌شود. برخی از نمونه‌های بهترین کتری و قوری برقی از تنظیمات دما برای کنترل حرارت آب و مایعات داخلی و همچنین، صفحه گرم‌کن برخوردارند. به این ترتیب، با صرف انرژی اندک می‌توانید آب یا چای گرم را برای ساعات طولانی‌تری در دسترس‌تان داشته باشید. استفاده از این محصول بسیار راحت است و نیاز به امکانات خاص یا مکان ویژه‌ای ندارد. درواقع، برای بهره‌برداری از آن کافی است به یک پریز برق دسترسی داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید آن را در هر گوشه‌ای از منزل یا محل کارتان قرار دهید و در هر ساعت از شبانه‌روز، نوشیدنی گرم و دلخواه‌تان را نوش جان کنید.

    بهترین مارک کتری و قوری 

    در حال حاضر، بهترین کتری و قوری روگازی و برقی موجود در بازار ایران به برندهای زیر تعلق دارند:

    • برند ترکیه‌ای کرکماز (Korkmaz)
    • برند ترکیه‌ای فونیکس (Phoenix)
    • برند ترکیه‌ای سیلا (SILA)
    • برند ایتالیایی دلمونتی (Delmonti)
    • برند ایتالیایی دلونگی (DeLongh)
    • برند چینی یونیک (Unique)
    • برند آلمانی بوش (Bosch)
    • برند آلمانی براون (Braun)
    • برند ایرانی پارس استیل (Pars Steel)
    • برند ایرانی آپولون (Apollon)
    • برند ایرانی پلان (Plan)
    • برند ایرانی دسینی (dessini)

    ۱۵ مدل از بهترین مدل کتری و قوری روگازی

    در ادامه نوبت به معرفی جدیدترین مدل کتری و قوری روگازی می‌رسد که در بازار ایران پرفروش هستند.

    بهترین قوری و کتری روگازی پلان

    ست قوری و کتری پلان مدل 5161

    اگر قصد خرید کتری و قوری روگازی با ظاهر زیبا، کیفیت عالی و بدنه مقاوم را دارید، حتما پلان را در نظر داشته باشید. ظرفیت کتری استیل این ست حدود ۵ لیتر است و برای خانواده‌های پر جمعیت و پر رفت و آمد بیش‌ترین کارایی را دارد. دسته‌های کتری از جنس باکالیت است و در برابر انتقال گرما مقاومت بسیار خوبی دارد. از سوی دیگر، زبانه نصب شده بر روی درب کتری و روی شیر بدنه هم با باکالیت ساخته شده است. به این ترتیب، در هنگام برداشتن درب یا باز کردن شیر آب کتری دست‌تان نمی‌سوزد. خوب است بدانید، این کتری دارای شیر آب بلندی است که استفاده از آن را بر روی گازهای توکار و شعله‌های دور از لبه کابینت امکان‌پذیر می‌کند. از همه مهم‌تر این‌که، برای تکمیل این ست یک قوری چینی در نظر گرفته شده که برای دم کردن یک چای خوش‌رنگ و طعم بسیار مناسب است.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۵ لیتر
    • ظرفیت قوری:  یک لیتر
    • جنس کتری: بدنه کتری از جنس برنج و کف کتری از جنس استیل مقاوم و نسوز
    • جنس قوری: چینی
    • سایر ویژگی‌ها: دارای پوشش کروم-‌نیکل، فاقد قلع، دارای شیر بلند جهت استفاده آسان بر روی اجاق گاز، دارای یک زبانه از جنس باکالیت بر درب کتری برای برداشتن راحت و بی‌خطر، دارای دسته‌هایی از جنس باکالیت، ابعاد کتری ۱۹*۲۱*۳۳

     

    بهترین کتری و قوری روگازی آپولون مدل پلوتون

    ست کتری و قوری آپولون مدل پلوتون

    این محصول هم به دلیل حجم بالایی که دارد می‌تواند بهترین کتری و قوری روگازی برای خانواده‌های پر جمعیت باشد. این ست دارای یک کتری ۶ لیتری است که بدنه آن تماما از حنس استیل مقاوم و نسوز است. گنجایش قوری استیل هم ۱.۳ لیتر است و می‌تواند نیازهای روزانه یک محل کار یا منزل پر رفت و آمد را پوشش دهد. از مشخصات قابل توجه استیل این است که به راحتی تمیز می‌شود. دسته‌ها، زبانه درب و پوشش شیر آب این کتری همگی از جنس باکالیت است که عایق حرارتی خوبی به حساب می‌آید. بنابراین، در هنگام جابه‌جا کردن کتری یا برداشتن درب آن دست‌تان نمی‌سوزد.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۶ لیتر
    • ظرفیت قوری: ۱.۳ لیتر
    • جنس کتری: استیل
    • جنس قوری: استیل یا چینی به دلخواه
    • سایر ویژگی‌ها: قطر دهانه کتری ۲۰ سانتی‌متر، دارای یک زبانه از جنس باکالیت بر درب کتری برای برداشتن راحت و بی‌خطر، دارای دسته‌هایی از جنس باکالیت، ابعاد کتری ۱۹.۵*۳۲.۵*۳۳

     

    بهترین کتری و قوری روگازی دسینی مدل ۶

    ست کتری و قوری دسینی مدل 6

    برند ایرانی دسینی که برخی از محصولات‌اش در کشور چین تولید می‌شود از برترین تولیدکنندگان بهترین کتری و قوری است. این محصول هم ساخت همین برند است و با برخورداری از گنجایش بالا برای مکان‌های پر جمعیت طراحی شده است. بدنه استیل این کتری با روکشی از جنس کروم-نیکل پوشیده شده و طراحی استاندارد و درخشش زیادی دارد. دسته‌های کتری با استفاده از مواد اولیه به‌کار رفته در ساخت بدنه تولید شده و متاسفانه در برابر انتقال حرارت مقاومت بالایی ندارند. بنابراین، توصیه می‌کنیم در هنگام جابه‌جا کردن کتری حتما از دست‌گیره استفاده کنید. داشتن قوری چینی از مزایای مهمی است که نوش جان کردن یک فنجان چای دم کشیده و اعلا را تضمین می‌کند.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۶ لیتر
    • ظرفیت قوری: ۱.۱ لیتر
    • جنس کتری: استیل ضد زنگ با پوشش کروم-نیکل
    • جنس قوری: چینی
    • سایر ویژگی‌ها: دارای پوشش کروم-نیکل، دارای دسته‌های استیل، وزن کتری ۱.۸ کیلوگرم

     

    ست کتری و قوری سیلا مدل ۶۱۶

    ست کتری و قوری سیلا مدل 616

    این ست کتری و قوری از برند سیلا با طراحی گردن غازی یک محصول سبک، زیبا و بسیار کاربردی است. وزن پایین و برخورداری از دسته‌های باکالیت استفاده از این محصول را برای همه افراد با هر میزان توانایی آسان می‌کند. بدنه این ست از جنس استیل ضد زنگ و بسیار مقاوم است و پس از مدت‌ها استفاده به‌هیچ عنوان تغییر رنگ نمی‌دهد.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۲.۵ لیتر
    • ظرفیت قوری: یک لیتر
    • جنس کتری: استیل
    • جنس قوری: استیل
    • سایر ویژگی‌ها: دسته‌ها از جنس باکالیت، وزن قوری، ۷۰۰ گرم، وزن کتری یک کیلوگرم

     

    ست کتری و قوری فونیکس

    ست کتری و قوری فونیکس مدل PTU-17451

    کتری و قوری روگازی ترکیه ای فونیکس با ویژگی‌های قابل توجه و طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا و تنوع رنگ دسته و شیر عرضه شده. بدنه استیل کتری با گذشت زمان به‌هیچ عنوان تغییر رنگ نداده و جلای خودش را از دست نمی‌دهد.  قوری این مجموعه از جنس چینی است که مانع از تغییر رنگ چای می‌شود. با توجه به بالا بودن ظرفیت کتری، می‌توان این ست را از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای خانواده‌های شلوغ و پر رفت و آمد دانست.  خوب است بدانید، درپوش کتری به‌صورت فنری طراحی شده و دارای سیستم کنترل بخار است. بنابراین وقتی قوری را روی آن قرار می‌دهید، فنر کتری پایین می‌رود و موجب باز شدن حفره‌های خروج بخار می‌شود. به‌محض برداشتن قوری این روزنه‌ها بسته می‌شوند تا دست‌تان در معرض بخار آب داغ قرار نگیرد و نسوزد. قطر مقطع کتری ۲۲ و ارتفاع آن ۲۱.۵ سانتی‌متر است.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۶ لیتر
    • ظرفیت قوری: ۱.۳
    • جنس کتری: استیل
    • جنس قوری: چینی
    • سایر ویژگی‌ها: دسته‌های کتری از جنس باکالیت، وزن کتری ۲.۲ کیلوگرم، طول شیر کتری ۱۲ سانتی‌متر، فاصله بین دسته‌ها ۳۲ سانتی‌متر، دارای خروجی بخار آب، دارای یک عدد روکش دسته شیر یدک

     

    کتری و قوری روگازی کرکماز مدل Bella Rose Gold

    ست کتری و قوری کرکماز مدل Bella Rose Gold

    این ست زیبا و سبک محصول برند کرکماز ترکیه است و نیازهای روزمره یک خانواده ۳ تا ۴ نفره را به سادگی برطرف می‌کند. دستگیره‌های این ست به‌صورت ارگونومیک و با استفاده از باکالیت طراحی شده‌اند. وزن کم و طراحی دقیق، استفاده از این محصول را برای هر فردی با هر سن و سالی آسان می‌کند. خبر خوب این است که این محصول بر روی اجاق‌های القایی هم عملکرد بسیار خوبی دارد و به‌هیچ عنوان روی صفحه اجاق ایجاد خش نمی‌کند. پیش از این بهترین قابلمه استیل کرکماز را هم معرفی کرده بودیم.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۲ لیتر
    • ظرفیت قوری: یک لیتر
    • جنس کتری: استیل ضد زنگ با آبکاری کروم-نیکل
    • جنس قوری: استیل ضد زنگ با آبکاری کروم-نیکل با درب شیشه‌ای
    • سایر ویژگی‌ها: دسته‌های کتری و قوری از جنس باکالیت، طراحی گردن غازی، دارای درب مجزا برای کتری

     

    ست کتری و قوری کرکماز مدل Mega

    ست کتری و قوری کرکماز مدل Mega

    برند ترکیه‌ای کرکماز یکی از تولیدکنندگان بهترین کتری و قوری در دنیاست. محصولات این برند علاوه بر زیبایی ظاهری از طراحی ارگونومیک، طول عمر بالا، کیفیت عالی و کاربری آسان برخوردارند. مدل Mega هم از این قاعده مستثنا نیست. ثابت بودن رنگ، قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی و قابلیت قرارگیری بر روی اجاق‌های القایی بدون ایجاد خط و خش از دیگر مزایای این ست به حساب می‌آیند. کفه این کتری به‌صورت کپسولی ساخته شده و حرارت را به شکلی کاملا سریع و یکنواخت به مایعات داخلی منتقل کرده و از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری می‌کند.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۳.۵ لیتر
    • ظرفیت قوری: ۲ لیتر
    • جنس کتری: استیل ضد زنگ با آبکاری کروم-نیکل
    • جنس قوری: استیل ضد زنگ با آبکاری کروم-نیکل
    • سایر ویژگی‌ها: دسته‌های کتری و قوری از جنس استیل، طراحی گردن غازی، دارای درب مجزا برای کتری، قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی، طراحی کفه کتری به‌صورت کپسولی

     

    ست کتری و قوری کرکماز مدل Tombik

    ست کتری و قوری کرکماز مدل Tombik

    این ست هم یکی از مدل‌های بهترین کتری و قوری روگازی است که توسط برند کرکماز تولید شده و تمام اجزای آن از جنس استیل ضد زنگ با پوشش کروم-نیکل است. کفه این کتری به‌صورت کپسول سه لایه با قطر ۱۴۰ میلی‌متر ساخته شده است. این کفه بالاترین نرخ انتقال گرما را دارد و موجب صرفه‌جویی در وقت و انرژی مصرفی می‌شود. این محصول را علاوه بر اجاق گاز می‌توان بر روی اجاق‌های القایی هم قرار داد.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۲ لیتر
    • ظرفیت قوری: ۱.۱ لیتر
    • جنس کتری: استیل ضد زنگ با آبکاری کروم-نیکل
    • جنس قوری: استیل ضد زنگ با آبکاری کروم-نیکل
    • سایر ویژگی‌ها: دسته‌های کتری و قوری از جنس استیل، طراحی گردن غازی، دارای درب مجزا برای کتری، قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی، طراحی کفه کتری به‌صورت کپسولی، سازگار با اجاق‌های القایی

     

    ست کتری و قوری یونیک مدل UN – 7293

    ست کتری و قوری یونیک مدل UN – 7293

    این ست زیبا و کاربردی با ظرفیت بالا هم می‌تواند عنوان بهترین کتری و قوری روگازی از برند یونیک را به خودش اختصاص دهد. گنجایش این کتری ۵ لیتر و گنجایش قوری یک لیتر است. بنابراین، در هر بار استفاده به‌سادگی می‌تواند ۲۰ فنجان چای را تامین کند. به این ترتیب، این ست می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای میهمانی‌ها و دورهمی‌های شما باشد. این مجموعه را به راحتی می‌توانید به‌صورت دستی یا با کمک ماشین ظرفشویی بشویید و هر بار از جلای آن لذت ببرید.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۵ لیتر
    • ظرفیت قوری: یک لیتر
    • جنس کتری: استیل
    • جنس قوری: چینی
    • سایر ویژگی‌ها: دسته‌های کتری از جنس استیل، وزن کتری ۲ کیلوگرم، ابعاد کتری ۱۷*۲۱*۲۱، طول شیر کتری ۱۰ سانتی‌متر، قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی

     

    ست کتری و قوری کرکماز مدل Hanedan

    ست کتری و قوری کرکماز مدل Hanedan

    این ست یکی دیگر از محصولات زیبا و با کیفیت برند کرکماز است که برای ساخت آن از استیل ضد زنگ ۱۸/۱۸ با پوشش کروم-نیکل استفاده شده است. به‌کار بردن این پوشش علاوه بر استحکام موجب درخشندگی و زیبایی بیش‌تر محصول شده است. جنس دسته‌های کتری و قوری هم استیل ضد زنگ است و طراحی کاملا ارگونومیک دارد. کفه این کتری به‌صورت کپسولی طراحی شده که به توزیع یکنواخت حرارت کمک می‌کند. همچنین، جنس کفه طوری انتخاب شده که کاربری آن را بر روی انواع اجاق گاز از جمله اجاق‌های القایی امکان‌پذیر می‌کند.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۲ لیتر
    • ظرفیت قوری: ۱.۱ لیتر
    • جنس کتری: استیل ضد زنگ با آبکاری کروم-نیکل
    • جنس قوری: استیل ضد زنگ با آبکاری کروم-نیکل
    • سایر ویژگی‌ها: دسته‌های کتری و قوری از جنس استیل، طراحی گردن غازی، دارای درب مجزا برای کتری، طراحی کفه به‌صورت کپسولی و القایی، قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی

     

    کتری و قوری روگازی پلان مدل ۵۱۶۰

    ست کتری و قوری پلان مدل 5160

    اگر قصد خرید بهترین کتری و قوری ایرانی را دارید حتما این مدل از برند پلان را در نظر داشته باشید. بدنه زیبا، ساده، درشان و باکیفیت این کتری و قوری تماما از جنس فولاد ضد زنگ است که با ترکیب کروم و نیکل آبکاری شده؛ دستگیره‌ها، زبانه کتری و سر قوری و شیر آب هم با استفاده از باکالیت ساخته شده‌اند و در مقابل انتقال حرارت به دستان‌تان مقاومت بالایی نشان‌می‌دهند. این مجموعه با گنجایش بالایی که دارد به‌سادگی می‌تواند پاسخ‌گوی خانواده‌های پر جمعیت یا میهمانی‌های شما باشد. یک‌پارچه بودن کفه کتری از دیگر مزایایی است که به بهبود کارایی و افزایش طول عمر محصول کمک می‌کند.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۵ لیتر
    • ظرفیت قوری: ۱.۱ لیتر
    • جنس کتری: استیل ضد زنگ با آبکاری کروم-نیکل
    • جنس قوری: استیل ضد زنگ با آبکاری کروم-نیکل
    • سایر ویژگی‌ها: دسته‌های کتری و قوری از جنس باکالیت، دارای شیر بلند جهت استفاده اسان بر روی اجاق گاز، ضخامت بدنه ۰.۸ میلی‌متر، کفه کتری یک‌پارچه، ابعاد کتری ۱۹*۲۱*۳۳

     

    ست کتری و قوری پلان مدل ۵۱۸۰

    ست کتری و قوری پلان مدل 5180

    این ست هم از دیگر محصولات باکیفیت برند ایرانی پلان است که به زیبایی طراحی شده. با وجود برنجی بودن بدنه، کفه دو جداره کتری با استفاده از استیل مقاوم با پوشش کروم-نیکل ساخته شده و از دوام بالا و قابلیت انتقال حرارت یک‌پارچه برخوردار است. طول شیر کتری به‌اندازه‌ای در نظر گرفته شده که استفاده از آن را بر روی انواع اجاق گاز ممکن می‌کند. چینی بودن قوری این ست هم مزیتی است که به بهبود رنگ و طعم چای کمک می‌کند.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۴ لیتر
    • ظرفیت قوری: ۰.۵ لیتر
    • جنس کتری: بدنه از جنس برنج و کفه از جنس استیل ضد زنگ با آبکاری کروم-نیکل
    • جنس قوری: چینی
    • سایر ویژگی‌ها: دسته‌های کتری و قوری از جنس باکالیت، دارای شیر بلند جهت استفاده اسان بر روی اجاق گاز، ضخامت بدنه ۰.۶ میلی‌متر، کفه کتری یک‌پارچه و دو جداره، ابعاد کتری ۱۵.۵*۲۱*۳۰

     

    ست کتری و قوری کرکماز مدل A192

    ست کتری و قوری کرکماز مدل A192

    این ست هم یکی دیگر از محصولات زیبا و کاربردی برند کرکماز است که در نوع خود می‌تواند به‌عنوان بهترین کتری و قوری روگازی معرفی شود. بدنه این محصول با استفاده از استیل ضد زنگ ساخته شده و روکشی از جنس نیل-کروم هم سطح آن را پوشش داده است. این امر موجب افزایش درخشندگی و مقاومت محصول شده است. دستگیره‌ها از جنس استیل و طراحی آن کاملا ارگونومیک است. بنابراین، به سادگی و با راحت‌ترین شکل ممکن می‌توانید از این محصول استفاده کنید. قطر کفه کتری معادل ۱۴۰ میلی‌متری بوده و به شکلی ساخته شده که گرما را با سرعت بالا و به‌طور یکنواخت به آب منتقل می‌کند. به این ترتیب، با کمک این کتری می‌توانید آب را در مدت زمان کم‌تری جوشانده و از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری کنید.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۱.۵ لیتر
    • ظرفیت قوری: ۰.۹ لیتر
    • جنس کتری: استیل ضد زنگ با آبکاری کروم-نیکل
    • جنس قوری: استیل ضد زنگ با آبکاری کروم-نیکل
    • سایر ویژگی‌ها: دسته‌های کتری و قوری از جنس استیل، طراحی گردن غازی، وزن کتری ۱.۸ کیلوگرم، ابعاد کتری ۱۴*۱۴*۲۵، درب قوری و کتری از جنس شیشه

     

    ست کتری و قوری کرکماز مدل لونا کد A032

    ست کتری و قوری کرکماز مدل لونا کد A032

    وقتی پای انتخاب بهترین کتری و قوری به میان می‌آید، بی‌تردید برند کرکماز حرفی برای گفتن دارد. ست لونا با طراحی ارگونومیک، ساختار زیبا و باکیفیت، جنس عالی و طول عمر بالا از مناسب‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید. درپوش کتری به‌صورت فنری طراحی شده و دارای سیستم کنترل بخار است. بنابراین وقتی قوری را روی آن قرار می‌دهید، فنر کتری پایین می‌رود و موجب باز شدن حفره‌های خروج بخار می‌شود. از سوی دیگر، به‌محض برداشتن قوری روزنه‌های خروج بخار بسته می‌شوند. این امر به شکل قابل توجهی در افزایش امنیت محصول تاثیرگذار است.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۳ لیتر
    • ظرفیت قوری: یک لیتر
    • جنس کتری: استیل ضد زنگ با آبکاری کروم-نیکل
    • جنس قوری: چینی
    • سایر ویژگی‌ها: دسته‌ کتری از جنس استیل، سازگار با اجاق القایی، دارای سیستم کنترل بخار بر روی درب کتری، دارای شیر قابل تعمیر و تعویض، دارای کفه سه جداره جهت توزیع سریع و یکنواخت حرارت و حداکثر صرفه‌جویی در زمان و انرژی ، قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی

     

    ست کتری و قوری کرکماز مدل Esta Titanium مات کد 041

    ست کتری و قوری کرکماز مدل Esta Titanium مات کد 041

    این محصول از برند ترکیه‌ای کرکماز هم درست مانند دیگر تولیدات این سازنده از طراحی ارگونومیک، ساختار عالی، جنس درجه یک و کارایی بالا برخوردار است. کفه این کتری با طراحی سه لایه به شکل قابل توجهی در بهبود توزیع حرارت و کاهش زمان لازم برای جوش آمدن آب تاثیرگذار است. دستگیره‌های باکالیتی این محصول برای افزایش طول عمر کتری و جلوگیری از سوختن دستان‌تان در نظر گرفته شده است.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۳ لیتر
    • ظرفیت قوری: یک لیتر
    • جنس کتری: استیل ضد زنگ مات
    • جنس قوری: چینی
    • سایر ویژگی‌ها: دسته‌ کتری از جنس باکالیت، سازگار با اجاق القایی، بدنه کتری از جنس استیل به رنگ مات، وزن کتری ۲ کیلوگرم، ابعاد کتری ۲۵*۲۵*۳۲، دارای سیستم کنترل بخار بر روی درب کتری، دارای شیر قابل تعمیر و تعویض، دارای کفه سه جداره جهت توزیع سریع و یکنواخت حرارت و حداکثر صرفه‌جویی در زمان و انرژی ، قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی

     

    معرفی ۵ مدل از بهترین کتری و قوری برقی

    در ادامه سراغ مهرفی بهترین قوری و کتری برقی موجود در بازار ایران را ببینید.

    کتری و قوری برقی فیلیپس

    چای ساز فیلیپس مدل HD7301

    اگر به‌دنبال بهترین کتری و قوری برقی با طول عمر بالا، کیفیت عالی و قیمت نسبتا مقرون به‌صرفه هستید این محصول را از دست ندهید. این چای ساز از برند معتبر فیلیپس توانایی آن را داد که آب را در مدت زمان بسیار کوتاهی بجوشاند. این امر به شکل قابل توجهی در صرفه‌جویی در وقت و مصرف انرژی تاثیرگذار است. روی بدنه کتری دکمه‌ای نصب شده که وظیفه تنظیم حالت جوشاندن یا گرم نگهداشتن آب را برعهده دارد. مخزن کتری مدرج است. بنابراین، می‌توانید با دقت کافی میزان آب مورد نیازتان را در آن بریزید و از این طریق، زمان جوش آمدن آب را بیش از پیش کاهش دهید. طراحی این چای ساز به‌گونه‌ای است که در صورت خالی بودن مخزن به‌طور خودکار خاموش می‌شود. به این ترتیب، دیگر نیازی نیست نگران سوختن کتری باشید. در زیر پایه این چای ساز، محلی برای جمع کردن کابل اضافی در نظر گرفته شده است. تقریبا همه انواع قوری‌ها روی دهانه کتری جا می‌گیرند. پس، در صورت تمایل و بسته به سلیقه می‌توانید قوری دیگری را جایگزین کنید. خوب است بدانید، کتری در محل آبریز دارای صافی است و از خروج رسوبات همراه با آب جلوگیری می‌کند.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۱.۵ تا ۲ لیتر
    • ظرفیت قوری: ۰.۷ تا یک لیتر
    • جنس بدنه کتری: پلاستیک
    • جنس بدنه قوری: شیشه
    • سایر ویژگی‌ها: دارای فیلتر تفاله‌گیر چای، قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه روی پایه برقی، دارای صفحه گرم نگهدارنده خودکار، دارای فیلتر ضد رسوب متحرک، قرارگیری قوری بر روی کتری، قطع اتوماتیک در صورت تمام شدن آب

     

    چای ساز کرکماز مدل A331-02

    چای ساز کرکماز مدل A331-02

    این مدل چای ساز کرکماز به‌طور کامل با استفاده از استیل ضد زنگ با پوشش رنگ کوره‌ای ساخته شده و طول عمر بالایی دارد. از مهم‌ترین مزایای این دستگاه می‌توان به قابلیت جوشاندن آب در مدت زمان بسیار کوتاه اشاره کرد. به‌محض جوشیدن، کتری به‌صورت خودکار در حالت گرم نگهداشتن آب قرار می‌گیرد. بنابراین، در صورت خاموش نکردن چای ساز همیشه به آب کاملا داغ دسترسی خواهید داشت. این دستگاه هم به‌گونه‌ای طراحی شده که کابل اضافی در زیر بدنه آن جمع می‌شود و به‌هیچ عنوان برایتان ایجاد مزاحمت نمی‌کند. وجود فیلتر تفاله‌گیر چای در داخل قوری هم از دیگر مزایایی است که استفاده از این محصول را دلپذیرتر می‌کند.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۱.۵ تا ۲ لیتر
    • ظرفیت قوری: ۰.۷ تا یک لیتر
    • جنس بدنه کتری: استیل
    • جنس بدنه قوری: استیل
    • سایر ویژگی‌ها: دارای فیلتر تفاله‌گیر چای، قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه روی پایه برقی، دارای محل مخصوص برای نگهداری کابل، کتری و قوری دارای یک درب مشترک، قابلیت گرم نگهداشتن آب در نقطه جوش، با پوشش رنگ کوره‌ای

     

    چای ساز هاردستون مدل TKS2020

    چای ساز هاردستون مدل TKS2020

    این مدل چای ساز هاردستون از باکیفیت‌ترین محصولات این برند و یکی از بهترین کتری و قوری برقی موجود در بازار ایران است که علاوه بر طراحی عالی و عملکرد خوب مزایای دیگری هم دارد. از این جمله، می‌توان به قابلیت اتصال کتری بدون سیم، امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ بر روی پایه و همچنین، برخورداری از سیستم گرم‌ نگهدارنده اشاره کرد. کنترل جوش‌آوری آب به‌صورت خودکار، داشتن صافی استیل ضد زنگ در قوری و کتری برای جلوگیری از خروج تفاله و رسوبات از دیگر نقاط قوت این محصول به حساب می‌آیند. در کنار دستگیره کتری، قسمت شفاف و مدرجی وجود دارد که میزان آب موجود در داخل کتری را نمایش می‌دهد. 

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۲.۳ لیتر
    • ظرفیت قوری: ۱.۲ لیتر
    • جنس بدنه کتری: شیشه
    • جنس بدنه قوری: شیشه
    • سایر ویژگی‌ها: دارای فیلتر تفاله‌گیر چای، قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه روی پایه برقی، دارای محل مخصوص برای نگهداری کابل، محل قرارگیری کتری و قوری روی هم، دارای سیستم خاموشی خودکار، حداکثر توان مصرفی ۱۸۰۰ وات

     

    چای ساز کرکماز مدل A353-06

    چای ساز کرکماز مدل A353-06

    این مدل چای ساز کرکماز با توان مصرفی ۱۶۰۰ وات، ابعاد ۲۴*۳۴*۳۵ سانتی‌متر و وزن ۲ کیلوگرم می‌تواند عنوان بهترین کتری و قوری برقی را به خودش اختصاص دهد. این محصول باکیفیت و خوش ساخت در بخش کتری دارای گنجایش ۱.۵ تا ۲.۰ لیتر است. قوری آن هم با ظرفیت یک تا ۱.۵ لیتر می‌تواند تمام نیازهای یک خانواده ۴ تا ۵ نفره را به‌سادگی برآورده کند. کتری و قوری این مدل چای ساز کرکماز با استفاده از استیل ضد زنگ ساخته شده و بدنه مدرج آن میزان آب موجود در دستگاه را نمایش می‌دهد. درون قوری یک صافی فلزی قرار دارد که از ورود تفاله چای به فنجان شما جلوگیری می‌کند. چای ساز کرکماز دارای صفحه گرم نگهدارنده کتری است. کتری این چای ساز قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را نیز دارد. از دیگر مزایای این محصول می‌توان به برخورداری از محفظه نگهداری کابل اشاره کرد.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۱.۵ تا ۲ لیتر
    • ظرفیت قوری: یک تا ۱.۵ لیتر
    • جنس بدنه کتری: استیل
    • جنس بدنه قوری: استیل
    • سایر ویژگی‌ها: دارای فیلتر تفاله‌گیر چای، قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه روی پایه برقی، دارای المنت از جنس استیل ضد زنگ، دارای محل مخصوص برای نگهداری کابل، دارای تایمر، دارای سیستم خاموشی خودکار، دارای صفحه گرم نگهدارنده

     

    چای ساز تفال مدل BJ5108TR

    چای ساز تفال مدل BJ5108TR

    با توجه به کیفیت، نوع ساخت و کارایی بالا، این مدل چای ساز تفال در گروه بهترین کتری و قوری برقی قرار دارد. با کمک این محصول در کم‌ترین زمان ممکن و با صرف پایین‌ترین میزان انرژی می‌توانید آب را بجوشانید و چای یا دمنوش دلخواه خود را دم کنید. بدنه کتری این محصول از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده و از دوام بسیار زیادی برخوردار است. داشتن سیستم گرم نگهدارنده خودکار از مهم‌ترین مزایایی است که دسترسی به آب داغ در نقطه جوش را در هر زمان از شبانه‌روز برایتان امکان‌پذیر می‌کند. با توجه به قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه بر روی پایه برقی، فارغ از چپ دست یا راست دست بودن به‌سادگی می‌توانید از کتری استفاده کرده و از زندگی‌تان لذت ببرید.

    ویژگی‌ها:

    • ظرفیت کتری: ۱.۸ لیتر
    • ظرفیت قوری: یک لیتر
    • جنس بدنه کتری: استیل ضد زنگ
    • جنس بدنه قوری: شیشه
    • سایر ویژگی‌ها: دارای فیلتر تفاله‌گیر چای، قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه روی پایه برقی، دارای المنت از جنس استیل ضد زنگ، دارای محل مخصوص برای نگهداری کابل، دارای سیستم خاموشی خودکار، دارای صفحه گرم نگهدارنده خودکار

     

    سوالات متداول

    بهترین جنس کتری و قوری چیست؟

    بهترین انواع کتری و قوری به‌طور معمول از جنس استیل ضد زنگ، آلومینیوم یا پیرکس ساخته می‌شوند. استیل ضد زنگ به دلیل عمر بالا، مقاومت در برابر خوردگی و رسوب‌زدایی آسان بهتر است.

     بورس کتری و قوری در تهران کجاست؟

    علاوه بر تعداد زیادی از فروشگاه‌های لوازم خانگی موجود در سطح شهر، موارد زیر از اصلی‌ترین مراکز فروش بهترین کتری و قوری در تهران به حساب می‌آیند:

    • بازار شوش
    • بازار مولوی
    • بازار جمهوری

     قیمت کتری و قوری ترکیه ای چقدر است؟

    قیمت بهترین کتری و قوری ترکیه ای هم درست مانند هر محصول دیگری بسته به مدل، جنس بدنه، اندازه و ویژگی‌ها متفاوت است. در حال حاضر، شما بسته به بودجه، سلیقه و میل‌تان می‌توانید بهترین ست‌های کتری و قوری روگازی یا برقی از برندهای ترکیه را در محدوده تقریبی ۲ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان خریداری کنید.

    منبع:
    نیلوفر مغازه‌ای
    تیتر رو بگیر؛ درباره‌اش حسابی تحقیق کن؛ به کلید واژه‌ها دقت کن؛ ساده و روان بنویس؛ الگوریتم‌ها رو دریاب؛ با مخاطب ارتباط برقرار کن و به مهم‌ترین پرسش‌هاش جواب بده. شغل من همینه. هر روز توی اقیانوسی از کلمات غوطه‌ورم و باید موضوعات جالب و متنوعی رو یاد بگیرم. در نهایت، تلاش می‌کنم حاصل بررسی‌ها و آموزه‌هام رو به ساده‌ترین شکل ممکن با شما به اشتراک بذارم.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید