۶ نکته مهم برای خرید برس مو

۶ نکته مهم برای خرید برس مو
راهنمای مطالعه

    برس مو از آن‌دست لوازمی است که معمولا بدون در نظر گرفتن هیچ نکته خاصی می‌خریم، اما برای خرید برس مو هم نکاتی هست که باید بدانید! در این مطلب «درجه» از نکاتی برایتان نوشته‌ایم که امیدواریم در انتخاب برس موی مناسب به‌دردتان بخورند.

    ۱. چه مدل برسی بخریم؟ هر مدلی به چه کاری می‌آید؟

    برس مو در مدل‌ها و اشکال بسیار مختلفی تولید می‌شود؛ هر شکل و مدلی هم کارکرد بخصوصی دارد. کاربردی‌ترین مدل‌هایی که برای مصارف معمول نیاز پیدا می‌کنیم، عبارت‌اند از:

    برس پارویی

    خرید برس مو - برس پارویی

    از این مدل برس‌ها که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود! به برس‌های این مدلی اصطلاحا برس موی پارویی گفته می‌شود. به تقریبا همه‌جور مویی می‌خورند و گره موها را به‌خوبی باز می‌کنند.

    برس سوراخ‌دار

    خرید برس مو - برس سوراخ‌دار

    برس‌های این مدلی برای خشک‌کردن سریع‌تر موها با سشوار طراحی شده‌اند. چون سوراخ‌دارند، وقتی همراه با سشوار استفاده شوند، گردش هوای بهتری لابه‌لای موها ایجاد می‌کنند؛ درنتیجه، موها سریع‌تر خشک می‌شوند.

    برس پیچی

    خرید برس مو - برس پیچی

    برس‌های پیچی حجم‌دهنده‌اند و برای حالت‌دادن و فرکردن موها با سشوار کاربرد دارند. هرچه گردی برس کم‌قطرتر باشد، فر محسوس‌تری به موها می‌دهد؛ از قطورترها معمولا برای صاف‌کردن و ایجاد موج‌های درشت استفاده می‌کنند. برس‌های پیچی سرامیکی، چون براثر حرارت سشوار اندکی داغ می‌شوند، از حالت‌دهندگی بهتری برخوردارند و فرهای جانانه‌تری در مقایسه با برس‌های پیچی چوبی ایجاد می‌کنند؛ البته، مهارت کاربر هم شرط است! اما شماهایی که موهای ضعیفی دارید، باید در استفاده از برس‌های پیچی فلزی محتاط‌تر باشید، چراکه فلزی‌ها به‌دلیل داغ‌شدن درصورت استفاده ناشیانه به موها آسیب می‌زنند. برای رفتار ملایم‌تر با موها درعوض از برس‌های پیچی بدنه‌چوبی استفاده کنید.

    مشاهده پرفروش‌ترین انواع برس گرد

    برس پوش

    خرید برس مو - برس پوش

    برس پوش برای حجم‌دادن به موهاست. می‌دانید که با این مدل برس‌ها برای ایجاد حجم بیشتر برعکس شانه می‌کنند. چون برای پوش‌دادن موها تقسیم‌بندی هم باید بکنید، ترجیحا دنبال مدل‌های با دسته نوک‌تیز باشید.

    برس دندانه‌حلقه‌ای

    خرید برس مو - برس دندانه‌حلقه‌ای

    برس‌های دندانه‌حلقه‌ای به‌ویژه برای موهای اکستنشن‌شده مناسب‌اند. طراحی این مدل برس‌ها به‌گونه‌ای است که دندانه‌های برس باعث کشیده‌شدن اکستنشن‌های نصب‌شده روی مو نمی‌شوند.

    ۲. دندانه‌های برس چه جنسی باشند؟

    خرید برس مو - جنس دندانه‌های برس مو

    برس‌های مو می‌توانند دندانه‌هایی با جنس مصنوعی، طبیعی یا میکس داشته باشند:

    • مصنوعی: دندانه‌های مصنوعی معمولا نایلونی‌ و برای موهای زبر و ضخیم و همچنین گره‌ای مناسب‌ترند. دندانه‌های نایلونی سفت‌تر و محکم‌ترند و از پس بازکردن گره‌های موهای ضخیم بهتر برمی‌آیند. درضمن، برس‌های دندانه‌مصنوعی از برس‌های دارای دندانه‌های مویی طبیعی ارزان‌ترند.
    • طبیعی: برس‌های با موی طبیعی معمولا از جنس موی گرازند. برس‌های این جنسی نرم‌ و بادوام‌اند و بیشتر به‌درد موهای ظریف تا نرمال و همچنین موهای صاف می‌خورند. مهم‌ترین مزیت‌شان را هم می‌توان توزیع یک‌نواخت چربی طبیعی موها دانست؛ به این معنی که چربی طبیعی موها را از ریشه تا نوک مو پخش می‌کنند و در نرم‌شدن و افزایش درخشندگی موها مؤثرند. اما، برس‌های مویی طبیعی چندان ارزان نیستند. 
    • میکس: یعنی برس‌هایی که هم از دندانه‌های جنس مصنوعی و هم از دندانه‌های جنس طبیعی تشکیل شده‌اند. برس‌های دندانه‌میکس از مزایای هر دو جنس بهره‌مندند و به اندازه برس‌های با دندانه‌های فقط طبیعی گران نیستند.

    دسته برس چه جنسی باشد؟

    دسته برس‌های مو معمولا پلاستیکی یا چوبی است:

    • پلاستیکی: برس‌های دسته‌پلاستیکی از تنوع رنگی و دوام بالایی برخوردارند؛ درضمن، پلاستیک جنس سبکی است و انتخاب خوبی برای مناطق رطوبتی به‌شمار می‌رود.
    • چوبی: برس‌های دسته‌چوبی هم از دوام خوبی برخوردارند، اما خب به اندازه مدل‌های دسته‌پلاستیکی رایج نیستند. این جنس برس‌ها مراقبت بیشتری هم می‌طلبند و نباید خیس نگه داشته شوند.

    ۳. برس‌های دندانه‌چوبی چه مزایایی نسبت به برس‌های پلاستیکی دارند؟

    خرید برس مو - برس موی دندانه‌چوبی

    ازجمله مزایایی که معمولا در تمجید برس‌های دندانه‌چوبی گفته می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • برس‌های دندانه‌چوبی به‌خوبی روی موها سر می‌خورند و با موها ملایم‌اند. اغلب برس‌های این مدلی از دندانه‌های تقریبا فاصله‌دار تشکیل شده‌اند و موها را کشیده و پاره نمی‌کنند. انواع با دندانه‌های فاصله‌دار برای موهای مجعد هم قابل‌استفاده‌اند.
    • برس‌های دندانه‌چوبی باعث ماساژ پوست سر می‌شوند.
    • این مدل برس‌ها از قابلیت توزیع چربی طبیعی پوست سر روی موها برخوردارند و در نرم‌شدن موها بی‌تأثیر نیستند.
    • الکتریسیته ساکن ایجاد نمی‌کنند.

    مشاهده پرفروش‌ترین برس‌های چوبی

    ۴. هر چند وقت باید برس موی نو بخریم؟

    برای تعویض برس مو نمی‌توان زمان خیلی مشخصی تعیین کرد، چون به نحوه نگهداری هم بستگی دارد. اما، به‌طورکلی، بهتر است هر شش ماه تا یک سال برس مویی را که دائم استفاده می‌کنیم، عوض کنیم.

    ۵. برس موی حرارتی چیست؟

    خرید برس مو - برس موی حرارتی

    منظور از برس‌های حرارتی همان برس‌های موی برقی با صفحات داغ‌شونده است. برس‌های حرارتی می‌توانند تخت یا پیچی باشند. جنس صفحه داغ‌شونده هم می‌تواند سرامیک، تیتانیوم یا تورمالین باشد. این نوع برس‌ها معمولا از قابلیت تنظیم دما برخوردارند و در برخی مدل‌ها حتی به نمایشگر دما مجهزند. برخی نکاتی که پیشنهاد می‌کنیم برای خرید برس حرارتی مدنظر داشته باشید، عبارت‌اند از:

    • برس‌های حرارتی بهتر است سیم بلندی داشته باشند تا مجبور نباشید به پریز برق بچسبید!
    • مدل‌های دارای قابلیت خاموشی خودکار از ایمنی بالاتری برخوردارند.
    • ترجیحا برای خرید برس حرارتی دنبال مدل‌هایی باشید که به قابلیت تنظیم دما مجهزند تا اگر موهای ظریف و آسیب‌پذیری دارید، بتوانید از دماهای پایین‌تر استفاده کنید.
    • برس‌های مجهز به فناوری تولید یون باعث کاهش شاخ‌ایستادن موها می‌شوند.

    علاوه بر همه اینها یادتان باشد که برس‌های حرارتی نباید روی موهای خیس استفاده شوند. از اسپری محافظ حرارتی مو هم که استفاده کنید، چه بهتر!

    مشاهده پرفروش‌ترین انواع برس حرارتی

    [related]15640[/related]

    ۶. سایر نکات باقی‌مانده

    • برای موهای خیلی گره‌ای برس‌های با دندانه‌های فاصله‌دار بهترند و کمتر لای موها گیر می‌کنند.
    • برای موهای شکننده دنبال برس‌هایی باشید که دندانه‌هایشان از جنس‌های طبیعی است، مثلا موی گراز، چراکه دندانه‌های جنس طبیعی از دندانه‌های نایلونی نرم‌تر و منعطف‌تر روی موها حرکت می‌کنند. 
    • برس‌های بالشتکی به‌ویژه برای کسانی مناسب‌ترند که موهای آسیب‌دیده یا پوست سر حساسی دارند.
    • برس‌های دارای دندانه‌های سرتوپی برای پوست‌های حساس بهترند. روی دندانه‌های برس‌های این مدلی توپک‌های ریزی سوارند تا سر دندانه‌ها تیز نباشند.

    امیدواریم که نکات گفته‌شده برایتان مفید بوده باشند. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را اگر پسندیدید، برای دوستان و آشنایانی هم که به انجام یک خرید آگاهانه اهمیت می‌دهند، بفرستید.

    مشاهده محبوب‌ترین انواع برس مو

    [see_also]15613[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید