کیف چرم و نکاتی که باید پیش از خرید آن بدانید

کیف چرم و نکاتی که باید پیش از خرید آن بدانید
راهنمای مطالعه

    اگر به محصولات چرمی علاقه‌مند باشید، پس احتمالا تجربه خرید کیف چرم را هم دارید. اما چه توجیهی برای خرید کیف‌های چرم چند صد هزار تومانی دارید و برای خرید کیف چرم چه ویژگی‌هایی را ملاک قرار می‌دهید؟ امروز در «درجه» برای‌تان از دلایل خریدن و همچنین نخریدن کیف چرم می‌گوییم و چند نکته‌ای هم در باب خرید این کالای محبوب خدمت‌تان عرض می‌کنیم.

    دلایل محبوبیت کیف چرم

    دلایل محبوبیت کیف چرم

    اول بیایید ببینیم که اصلا چرا شمای عزیز سر از این مطلب درآوردید؟ کیف چرم چه خصوصیاتی دارد که حاضرید بابتش سر کیسه را شل کنید؟

    کیف چرم نه زن‌ومرد می‌شناسد و نه سن‌وسال. من و شمای نوعی وقتی کیف چرم دست می‌گیریم، خودبه‌خود احساس شیکی می‌کنیم. بی‌دلیل هم نیست، چون در تبلیغات مد همواره کیف چرم را مظهر شیک‌پوشی و خوش‌تیپی دیده‌ایم. از این دلیل عمده که بگذریم، مابقی دلایل محبوبیت کیف‌های جنس چرم را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

    • از لحاظ مدل، رنگ و اندازه تنوع بی‌نظیری دارند و به‌خوبی با هر لباس و استایلی سِت می‌شوند؛
    • چرم طبیعی از دوام بالایی برخوردار است و درصورت مراقبت کافی تا سال‌ها نو باقی می‌ماند؛
    • محصولات چرمی هرگز از مد نمی‌افتند و همیشه شیکی خاص خودشان را حفظ می‌کنند.

    اگر شما توجیه دیگری برای خرید کیف چرم سراغ دارید، حتما با ما در میان بگذارید. البته اگر از حامیان حقوق حیوانات باشید، نه این دلایل و نه هیچ دلیل دیگری برای‌تان توجیه موجهی نخواهد بود!

    چرم و حقوق حیوانات

    کیف چرم - حقوق حیوانات

    موافقت یا مخالفت با خرید چرم درواقع به موضع‌ هرکسی نسبت به صنعت گوشت دام و طیور بستگی دارد. اینکه گیاه‌خوار باشید و حامی حقوق حیوانات قطعا در این تصمیم بی‌تأثیر نیست.

    شاید شما هم جزو آن‌دسته مردمی باشید که خرید چرم را چون به‌نظرتان از محصولات فرعی کشتار دام به‌حساب می‌آید کاری غیراخلاقی نمی‌دانید. اما حامیان حقوق حیوانات معتقدند خرید چرم، هرچند خون دام صرفا به‌دلیل تجارت چرم ریخته نشده باشد، باز هم به‌معنی حمایت از کشتار دام و طیور است. راستش را بخواهید چرم همیشه از محصولات فرعی کشتارگاه‌ها نیست! مثلا در آفریقای جنوبی پرورش شترمرغ دراصل به‌خاطر فروش چرم است و برعکس گوشتش محصول فرعی محسوب می‌شود.

    علاوه‌بر اینها مسائل زیست‌محیطی هم دخیل است. فرایند دباغی شیمیایی چرم سبب آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شود. اما درنهایت انتخاب با خودتان است و خریدن یا نخریدن چرم به دغدغه‌های فردی خود شما بستگی دارد.

    درهرصورت اگر خرید چرم را انتخاب می‌کنید، پس بد نیست نیم‌نگاهی هم به نکاتی که درادامه خدمت‌تان عرض می‌کنیم، بیندازید.

    نکاتی که پیش از خرید کیف چرم باید بدانید

    ازجمله نکاتی که هنگام خرید کیف چرم باید مدنظر داشته باشید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    نوع چرم

    کیف چرک - نوع چرم

    اگر کیف چرم باکیفیت می‌خواهید، دنبال کیفی با چرم‌ دانه‌کامل باشید. چرم دانه‌کامل مرغوب‌ترین نوع چرم است و استحکام و دوام فوق‌العاده بالایی دارد. در پردازش این نوع چرم از سمباده و پولیش استفاده نمی‌شود بنابراین بافت طبیعی چرم را می‌توانید کاملا حس کنید. جالب است بدانید که چرم دانه‌کامل بر اثر استفاده ظاهر مقبول‌تری پیدا می‌کند.

    اما اگر کیفی چشم‌تان را گرفت که از جنس چرم ترکیبی است، روی دوامش چندان حساب نکنید. چرم ترکیبی از ترکیب تکه‌پاره‌های چرم با  مصنوعاتی همچون پلی‌اورتان و وینیل به‌دست می‌آید. این نوع چرم زیاد عمر نمی‌کند و طبیعتا بوی چرم اصل هم نمی‌دهد. منتها به‌خاطر قیمت ارزان‌ترش فروش خوبی دارد.

    مشاهده انواع کیف چرم زنانه

    روش دباغی

    کیف چرم - دباغی

    روش دباغی چرم می‌تواند روی کیفیت و قیمت محصول نهایی تأثیر داشته باشد. به‌طورکلی چرم را با کروم یا مواد گیاهی دباغی می‌کنند.

    بیشتر محصولات چرمی موجود در بازار از چرم‌‌های دباغی‌شده با کروم‌ تولید شده‌اند. برای دباغی چرم با کروم، همان‌طور که از اسمش معلوم است، از کروم استفاده می‌شود. این فرایند برخلاف روش دباغی با مواد گیاهی فقط چند روز زمان می‌برد و به‌همین دلیل محصولات چرمی دباغی‌شده با کروم ارزان‌ترند. این روش ضایعات سمی هم تولید می‌کند بنابراین تبعات زیست‌محیطی دارد.

    این در حالی است که دباغی چرم با مواد گیاهی تبعات زیست‌محیطی کمتری به‌دنبال خواهد داشت. دباغی گیاهی هفته‌ها زمان می‌برد و چرم ضخیم‌تر و محکم‌تری در مقایسه با دباغی شیمیایی به‌دست می‌دهد. این قبیل چرم‌ها دوام بالایی دارند و قیمت‌شان هم گران‌تر است. به‌اضافه اینکه بوی خاص چرم می‌دهند. برای کیف هم فوق‌العاده باکیفیت‌اند.

    کشور تولیدکننده

    ایتالیا یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان محصولات چرمی مد روز است. محصولات چرمی ایتالیایی نه‌تنها جنس مرغوبی دارند، بلکه در طراحی و دوخت هم از خلاقیت و ظرافتی مثال‌زدنی برخوردارند. تولیدکنندگان چرم ایرانی هم اگرچه هنوز به‌اندازه برندهای ایتالیایی در دنیا معروف نیستند در تلاش‌اند تا خودی نشان دهند و از حق نگذریم، به‌ویژه در سال‌های اخیر محصولات مرغوب مشتری‌پسند کم تولید نکرده‌اند. ازجمله برندهای معروف داخلی می‌توان به چرم مشهد، چرم درسا، مارال چرم، نوین چرم و چرم پاندورا اشاره کرد.

    دوام و دوخت

    دوام و دوخت کیف چرم

    همه کیف‌های چرمی لزوما بادوام نیستند. دوام کیف‌‌های چرمی به نوع چرم و کیفیت دوخت بستگی دارد. همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم چرم دانه‌‌کامل بادوام‌ترین نوع چرم است و البته کمی گران است. اما اگر مقرون‌به‌صرفگی برایتان در اولویت است که دیگر باید سراغ انواع رده‌پایین‌تر چرم بروید. به دوخت کیف هم دقت کنید. خصوصا رودوخت‌ها نباید کج‌وکوله باشند. دسته کیف هم باید با دوختِ محکم یا یراق‌آلات فلزی به بدنه متصل شده باشد و نه با چسب.

    یراق‌آلات

    یراق‌آلات کیف چرم

    قبل از تصمیم قطعی برای خرید حتما یراق‌آلات کیف انتخابی‌تان را به‌دقت چک کنید. سگک، قفل و هر اتصال فلزی دیگری را از نظر نیندازید. درمورد زیپ یادتان باشد که به زیپ‌های فلزی بیشتر می‌توان اعتماد کرد. اتصالات دسته‌ها و بند رودوشی را هم فراموش نکنید. اما اگر خریدتان آنلاین و غیرحضوری است، کار کمی سخت می‌شود. حتما روی عکس زوم کنید تا بتوانید همه جزئیات را خوب بررسی کنید. عکس تودوزی کیف را هم اگر موجود نبود از فروشنده درخواست کنید.

    رنگ

    رنگ کیف چرم

    رایج‌ترین رنگ‌های کیف چرم عبارت‌اند از مشکی، قهوه‌ای تیره، عسلی (قهوه‌ای مایل به زرد) و قهوه‌ای روشن. رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای تیره برای محیط‌های رسمی و حرفه‌ای مناسب‌اند. این رنگ‌ها حسی آمیخته به قدرت و تسلط با خودشان همراه دارند و سِت‌کردن‌شان با بیشتر لباس‌ها به‌ویژه برای آقایان مثل آب‌خوردن است. درعوض رنگ‌های عسلی و قهوه‌ای روشن برای محیط‌های غیررسمی مناسب‌ترند. البته این انتخاب به سلیقه و استایل فردی هم بستگی دارد.

    استایل حرفه‌ای

    کیف چرم مردانه

    این نکته را مختص آقایان تدارک دیده‌ایم. فراموش نکنید که استایل کیفی که با خودتان سر کار می‌برید باید به شغل‌تان بیاید. درست است که کیف را در درجه اول برای رفع نیازتان می‌خواهید، اما اگر استایل کیف‌تان را درست انتخاب کنید، می‌توانید حرفه‌ای‌تر به‌نظر برسید.

    بیایید ببینیم که کیف‌های مردانه دستی و رودوشی چه فرقی با هم دارند: کیف‌های دستی بیشتر به‌درد مشاغلی می‌خورند که دفتردستک‌شان زیاد است. پس اگر شغل‌تان چیزی است که به حمل اسناد و مدارک یا لپ‌تاپ نیاز دارید، کیف دستی به‌کارتان می‌آید. این قبیل کیف‌ها بیشتر با کت‌وشلوار و به‌طورکلی پوشش کاری رسمی به‌خوبی سِت می‌شوند. اما کیف‌های رودوشی ظاهر غیررسمی‌تری دارند. کیف‌های رودوشی را کج هم می‌اندازند و درکل برای محیط‌های کاریِ کمی غیررسمی‌تر پیشنهاد می‌شوند. برای سفر هم اتفاقا کارایی دارند.

    نکته پایانی

    عمده نکات را به‌اختصار خدمت‌تان عرض کردیم. فقط از بابت قیمت هم لازم به یادآوری است که قیمت بالا همیشه لزوما نشانه کیفیت و مرغوبیت محصولات چرم نیست. مواردی هم پیش می‌آيد که محصولی صرفا به‌خاطر برندش قیمت بالایی دارد و ازلحاظ کیفیت می‌توانسته به‌نسبت قیمتش خیلی مرغوب‌تر باشد. بااین‌حال انتظار هم نداشته باشید که محصولات چرمی مرغوب را به قیمت خیلی پایین بخرید.

    پس اول مرغوبیت محصول را بسنجید و بعد بابت برندش هزینه کنید.

    مشاهده انواع محصولات چرم مردانه

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید