پیش از خرید رنده دستی این نکات را بدانید

پیش از خرید رنده دستی این نکات را بدانید
راهنمای مطالعه

    می‌دانستید که رنده‌ها در سال ۱۵۴۰ پا به دنیا گذاشتند و ساخته شدند؟  کوکوهای سیب‌زمینی خوشمزه، سالادهای رنگارنگ و... را مدیون رنده‌ها هستیم. این وسیله‌های کاربردی به ما کمک می‌کنند تا آشپزی را سریع‌تر و بی‌دردسرتر پیش ببریم. برای خرید رنده دستی باید نکاتی را هم بلد باشیم. در این مقاله از نکات مربوط به خرید رنده دستی گفته‌ایم. نکاتی که در خرید بهتر راهگشا خواهند بود.

    انواع رنده‌های دستی را بشناسید

    خرید رنده دستی

    شاید بگویید، رنده که دیگر این حرف‌ها را ندارد. کافی است، وارد فروشگاهی شویم و یکی از رنده‌ها را انتخاب کنیم. این درست نیست. رنده‌ در ظاهر وسیلهٔ ساده‌ای به نظر می‌رسد اما اگر در خرید آن دقت به خرج ندهید، موردی را خریداری خواهید کرد که کیفیت کارتان را در حین آشپزی پایین می‌آورد.

    زمانی که می‌خواهید برای خرید رنده دستی اقدام کنید باید حواستان باشد که بعضی از رنده‌ها دارای چهار قسمت هستند. در هر یک از این چهار قسمت، سطحی با سوراخ‌هایی متفاوت قرار دارد و می‌توانید به کمک هر سطح، مواد را با اندازه‌های مختلف رنده کنید. در هنگام خرید رنده دستی باید به فکر خرید همین رنده‌های چندسطحی باشید تا برای رنده‌کردن مواد مختلف آزادی عمل کافی داشته باشید.

    انواع رنده‌ها

    رنده‌ها انواعی دارند که اگر از قبل از خرید، دسته‌بندی منظمی از آنها در ذهنتان باشد، در هنگام خرید راحت‌تر و بهتر،

    به گزینهٔ مناسب‌ خواهید رسید:

    • رنده چندطرفه: همان‌طور که از نام این رنده‌ها پیداست، دارای چند سطح و طرف هستند. به کمک سطوح مختلف می‌توانید مواد را به شکل‌های مختلفی رشته‌رشته، رنده‌رنده و خرد‌خرد کنید.
    • رنده یک‌طرفه: رنده‌های یک‌طرفه همان رنده‌هایی هستند که چند سطح با شکل‌های مختلفی از سوراخ ندارند و می‌توانید آنها را به‌راحتی در کابینت یا هر جای دیگری قرار بدهید. یعنی جای زیادی نمی‌گیرند.
    • رنده‌های میکرو: رنده‌های میکرو هم رنده‌هایی هستند که برای رنده‌کردن رشته‌های باریک از مواد استفاده می‌شوند. مثلا برای رنده‌کردن سطح پوست لیموترش یا پرتقال و همچنین پاشیدن پنیر پیتزا یا پنیرهای دیگر روی سالاد و غذا.

     

    پرفروش‌ترین مدل‌های رنده دستی

    نکات ایمنی درباره رنده‌ها را بدانید

    خرید رنده دستی

    در هنگام رنده‌کردن هم باید به نکات ایمنی دقت کنید. اصلا همیشه باید به نکات ایمنی دقت کنید. یکی از نکاتی که می‌تواند ایمنی کار را در هنگام رنده‌کردن بالا ببرد، وجود پایه‌هایی در زیر رنده است که می‌توانید آنها را به سطح بچسبانید و مانع از لیزخوردن وسیله در حین رنده‌کردن شوید. با وجود این پایه‌ها دیگر نیازی نیست نگران لیزخوردن رنده باشید یا مجبور شوید که با یک دست به رنده‌کردن مشغول شوید و با دست دیگر رنده را سفت و محکم نگه دارید.

    طراحی و ساختار وسیله را هم در خرید رنده دستی در نظر داشته باشید. برای مثال، بعضی از رنده‌ها دارای گیره‌ای هستند که می‌توانید مواد غذایی را به آن دسته وصل کنید و به کمک آن شروع به کشیدن ماده غذایی روی سطح رنده کنید. در این صورت به دستانتان فشار کمتری وارد می‌شود.

    به‌طور کلی به ارگونومیک‌بودن در هنگام خرید رنده دستی توجه داشته باشید. باید به سراغ رنده‌ای بروید که کمترین میزان فشار را به بدنتان وارد می‌کند. شاید بگویید که رنده‌کردن آن‌قدر طولانی نیست که بتواند سلامت را به‌خطر بیندازد. اما این تفکر اشتباه است. در هر محیطی که کار می‌کنید باید تلاش‌تان را به کار بگیرید تا ارگونومیک‌بودن ابزارهای مختلف را در نظر داشته باشید.

    در مجموع، استفاده از وسایلی استاندارد که به بدن آسیبی وارد نمی‌کنند باعث می‌شوند تا کارکردن در آشپزخانه شما را خسته نکند و فشاری به بدنتان وارد نشود.

    جنس رنده‌ها را بشناسید

    خرید رنده دستی

    در خرید رنده دستی به جنس آن هم دقت کنید. بیشتر اوقات از رنده‌ها برای رنده‌کردن مواد غذایی استفاده می‌شود که حاوی آب هستند. پس بهتر است در میان گزینه‌هایی که از جنس فلز ساخته می‌شوند، به سراغ رنده‌هایی بروید که استیل ضدزنگ در آنها به کار رفته است. استیل ضدزنگ در مجاورت با رطوبت آسیب نمی‌بیند، زنگ نمی‌زند و مقاوم است.

    بعضی از رنده‌ها از جنس فلزاتی هستند که در تماس با مواد غذایی ترکیباتی تازه ایجاد می‌کنند و وارد غذا می‌شوند. پس حواستان باشد که رنده‌هایی از جنس استیل ضدزنگ بخرید.

    به شستن رنده دقت کنید

    خرید رنده دستی

    شست‌وشوی رنده هم مهم است. باید به دنبال گزینه‌هایی باشید که به‌راحتی امکان شستن آنها وجود دارد و مواد غذایی لای سوراخ‌ها و منافذ وسیله گیر نمی‌کنند. اگر مواد داخل رنده بمانند، امکان فاسد شدن مواد وجود دارد و سلامت‌تان به خطر می‌افتد. پس به مقولهٔ شست‌وشو هم دقت زیادی داشته باشید.

    بعضی از رنده‌ها طوری طراحی می‌شوند که امکان شستن‌ کل آنها یا بخشی از قطعات‌شان در ماشین‌ظرفشویی مقدور است. در خریدتان به این نکته یعنی قابلیت شست‌وشو در ماشین هم توجه کنید. شستن رنده داخل ماشین ظرفشویی بسیار راحت‌تر و سریع‌تر است.

    سهولت کار با رنده را در نظر بگیرید

    یادتان باشد که اگر رنده‌ای با تیغه‌های متنوع خریداری می‌کنید، سهولت کار با آن از همه چیز مهم‌تر است. برخی از رنده‌ها دارای تیغه‌هایی هستند که می‌توانید آنها را به چارچوب اصلی رنده اضافه و مواد غذایی را به شکل‌های متنوعی رنده کنید. مثلا خیارها را مدل بدهید، هویج‌ها را تزئین کنید و... .

    در خرید این دسته از رنده‌ها به این موضوع دقت کنید که آیا از تیغه‌های متنوع‌شان استفاده خواهید کرد یا نه. اگر پاسخ منفی است، پس شاید بهتر خواهد بود که رنده‌ای ساده‌تر انتخاب کنید. سهولت کارکردن با رنده‌هایی با تیغه‌های متنوع هم مهم است. اگر بنا باشد که در هر بار استفاده از این رنده‌ها دچار مشکلات باشید، بهتر است دور خرید آنها را خط بکشید.

    در آخر

    خرید رنده دستی

    خرید رنده دستی می‌تواند کمک بزرگی به شما در آشپزی‌کردن باشد. رنده‌ها باعث می‌شوند که مواد مختلف در حین آشپزی، بیهوده استفاده نشوند و اسرافی در کار نباشد. سرعت آشپزی هم با وجودشان بیشتر می‌شود و اگر از انواعی کمک بگیرید که دارای تیغه‌ها و سطوح مختلف هستند، امکان تزئین و واردکردن تنوع به آشپزی‌تان هم وجود خواهد داشت.

    برای کسانی که سالادخورهای حرفه‌ای هستند، خرید رنده دستی با تیغه‌های متفاوت بسیار مناسب است. بعضی از رنده‌ها به شما اجازه می‌دهند تا بدون دخالت دست، در مدتی کوتاه، سالادی درجه یک درست کنید. این رنده‌ها هم باعث صرفه‌جویی در وقت‌تان می‌شوند و هم بهداشتی‌تر هستند. چون دیگر نیاز نیست، دست‌تان را به گوجه، خیار و... بزنید و همه چیز را بدون دخالت دست پیش خواهید برد.

    اگر تجربه‌ای در استفاده از رنده‌‌های مختلف دارید، در بخش نظرات حتما ما را مطلع کنید. به نظر شما برای خرید رنده دستی به چه نکات دیگری باید توجه کرد؟

    مشاهده پرفروش‌ترین مدل‌های رنده دستی

    [see_also]1710[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید